El Papiru Boulaq 18 ye un documentu escritu en hieráticu mientres la dinastía XIII que se caltién en dos fragmentos nel muséu d'El Cairu cola referencia CG 58069.

Infotaula documentPapiru Boulaq 18
Tipu manuscritu
Material papiru
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El papiru foi topáu en 1860 por Auguste Mariette, na tumba de la escriba Neferhotep, en Dra Abu el-Naga. Mariette publicar en facsímil, y más tarde A. Scharff publicó la so trescripción.

Nun ye seguro que dambos fragmentos referir al mesmu reináu nin que tean escritos pol mesmu escriba, pero en dambos méntase a Anju y nel segundu robla Neferhotep. Quirke cunta que l'otru tamién lo escribió Neferhotep, pero qu'entós lo fixo so les órdenes d'un superior, y data el documentu nel reináu de Sejemra Jutauy Amenemhat Sebekhotep, Sebekhotep II.

Conteníu editar

El papiru recueye los gastos d'una visita de Sobekhotep a Tebas pa revisar les obres del templu de Montu en Medamud.[1] y los actos que s'asocedieron: una fiesta del dios Montu y una procesión na que se treslladó la estatua de Montu al palaciu real mientres la estancia ellí del faraón.

El papiru grande El

gran papiru contién delles llistes que s'atopen ordenaes por fecha. La qu'apaez na corte real, d'entraes y salíes d'alimentos. Puede atopase una llarga llista de funcionarios presentes na corte y les notes rellacionaes, y lo que recibieron cada unu pa la comida. Amás, sucesos d'interés históricu, como la llegada de los nubios o la salida del rei al templu de Medamud. Tamién son importantes les llargues llistes de funcionarios que nos dexen una visión única de la composición de la corte real. Anque la familia del gobernante apaez nes llistes, nun tán na llista como receptores de los alimentos. El papiru caltiénse namái en parte. Especialmente'l nome del rei ta mal calteníu, polo qu'hai discutinios sobre la fecha d'esti documentu. Los restos calteníos d'un cartuchu real pueden reconstruyise como Sobekhotep II.

El papiru pequeñu El

fragmentu más pequeñu tien un conteníu similar, numbera les entregues a palaciu de productos de panadería y cervecería.

Innovaciones editar

El papiru Boulaq 18 presenta una novedá nel cálculu aritméticu, un símbolu pal cero: la escriba utiliza'l signu correspondiente a nfr pa referise al resto cero de la operación de sustracción.[2]

Referencies editar

Cites editar

  1. Quirke, op. cit. páx. 22.
  2. Lumpkin, op. cit. páxs. 22-25

Bibliografía editar

  • Lumpkin, B. (2002). Mathematics Used in Egyptian Construction and Bokkeeping. The Mathematical Intelligencer.
  • Quirke, Stephen (1990). The Administration of Egypt in the Late Middle Kingdom. SIA. ISBN 1-872561-01-2.
  • Mariette, Auguste (1872). les papyrus egyptiens du Musee de Boulaq, vol. II.
  • Scharff, Alexander (1922). Ein Rechnungsbuch des königlichen Hofes aus der 13. Dynastie.

Enllaces esternos editar