Abrir el menú principal

Paré

construcción allargada y alta de lladriyos, de piedres que val p'acotar espacios

Una paré ye una obra d'albañilería vertical que llinda un espaciu arquiteutónicu. La so forma suel ser prismática y les sos dimensiones horizontal (llargu) y vertical (alto) son sensiblemente mayores que la so espesura (anchu).

Paré de sillar regular.

En construcción suélense denominen murios si tienen función estructural, y tabiques si utilizar pa compartimentar espacios arquiteutónicos.

Pueden construyise con diversos materiales, sicasí, anguaño los materiales más emplegaos son el lladriyu y el cartón yelsu, siendo menos frecuentes la madera y los sos derivaos. En determinaes zones del planeta entá siguen emplegándose téuniques ancestrales como les parés de piedra, adobe o tapial. En climes más benignos, les parés pueden ellaborase con materiales más llixeros, o tar conformaes por tou tipu de plantes (como la caña de bambú).

El casu de los zarramientos testiles, como los de les carpes o les tiendes de campaña, supondría la llende del conceutu "paré", pos anque siguiríen cumpliendo les funciones de separación y proteición, escareceríen de la cualidá de rixidez inherente al conceutu de paré.

Si la paré solo cumple la finalidá de división, de normal emplégase lladriyu cerámicu, bien macizu (en casu de fachaes) o buecu (en particiones interiores). Na actualidá, pa divisiones interiores non estructurales, emplegar con muncha frecuencia tamién el cartón yelsu, en forma de paneles fondiaos a un armazón interior, que puede ser de llistones de madera (casu de les Balloon frame norteamericanes) o más comúnmente de perfiles plegaos d'aceru. Tamién ye posible sustituyir la placa de cartón yelsu por planches de madera o de dalgún deriváu de la madera, como tableros de partícules, tremaos, OSB, etc.

Si la paré tien función estructural denomina paré maestra, muriu portante o muriu de carga. Les parés o murios de formigón casi nunca son solo un elementu allindiador, sinón que comúnmente son tamién estructurales, soportando vigues, forxaos o placas. Tamién pueden faese parés o murios portantes de bloques de formigón o de lladriyu macizu, asitiaos con distintos apareyos, magar esisten parés o murios de carga d'otros materiales.

Les parés suelen tener tratamientos superficiales d'acabáu. Les de lladriyu revistir con morteros de cementu, cal o yelsu, que darréu se pinten. Les parés de cartón yelsu solo precisen pintura, ente que les de madera de normal protéxense con barnices.

Tipos de parésEditar

Pueden estremase los siguientes tipos de parés:

  • Paré colgante. La que ta fora de chombos o que s'inclina del so parte cimeru.
  • Paré de fábrica. La que ta fecha con lladriyu o piedra llabrada o ensin llabrar y amiestu de cal y sable.
  • Paré serrapatosa. La que tien mayor gruesu pela parte inferior que pola cimera, de suerte que vaya ésti de cutio menguándose al pasu que xube la paré.
  • Paré maestra. Cualesquier de les principales y más grueses que caltienen y sostienen l'edificiu.
  • Paré mediana o medianera. La común a dos cases.
  • Paré apiñonada. La paré testera d'un edificiu, que remata en punta y recibe l'un estremu de la filera de l'armadura.
  • Paré atizonada. La que se llabra de sillares carbonizos, que'l so nome doi a tou sillar que cueye'l gruesu del muriu.
  • Paré de cerca. La que cierra un corrolada, xardín, güerta, etc.
  • Paré de cimientu. La que ta fundada dientro de tierra.
  • Paré de guarismu. Paré de la escalera, na cual llántase la barandiella y van señalaos son los de aca guarismos los pasos.
  • Paré de terremplén. La que sostien un terremplén.
  • Paré de traviesa. La que dixebra los cuartos d'una casa, les cases d'un mesmu dueñu, les capiyes d'una ilesia , etc.
  • Paré en nala. Contrafuerte que s'añedir en cada llau de la salida o tueru d'una chimenea en forma de nala o planu inclináu nel so perfil, de manera que se va enanchando a midida que avérase al teyáu.
  • Paré bigornia. Paré de cal y cantar.
  • Paré testera. La que cierra l'edificiu y recibe la filera de l'armadura: cuando ésta lleva faldón, ye la paré que lu recibe.[1]

Ver tamiénEditar

ReferenciesEditar