Parllamentu d'Islles Fixi

poder llexislativu de Fixi
(Redirixío dende Parlamentu de Fiyi)

El Parllamentu de Fixi (Parliament of Fiji n'inglés), ye bicameral y formar la Cámara de Representantes y el Senáu de Fixi. La Cámara de Representantes ta formada por 71 miembros escoyíos 25 d'ellos por sufraxu universal. Los restantes 46 diputaos escoyer de la siguiente manera:

  • 23 ente los eleutores fiyianos.
  • 19 ente los eleutores indo-fiyianos.
  • 1 ente los eleutores de la islla de Rotuma.
  • 3 ente los eleutores xenerales (Europeos, Chinos y otres minoríes).
Parllamentu d'Islles Fixi
Datos xenerales
Tipu bicameralismu y parllamentu unicameral
Estáu Bandera de Islles Fixi Islles Fixi
Sede Edificios Gubernamentales (es) Traducir
Formáu por Member of the Parliament of Fiji (en) Traducir
House of Representatives (en) Traducir
Senado de Fiyi (es) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 51
Más información
parliament.gov.fj
Cambiar los datos en Wikidata

Pela so parte, el Senáu, con apenes competencies, ta formáu por 32 miembro formalmente nomaos pol Presidente en siendo nomaos pol Gran Conseyu de Xefes (14), el Primer Ministru (9), el líder de la oposición (8) y el concilio de la islla de Rotuma (1).

El Parllamentu de Fixi naz el 10 d'ochobre de 1970, cuando Fixi consiguió la independencia del Reinu Xuníu. Tres la independencia, el réxime parllamentariu foi atayáu en dos causes. La primera de 1987 a 1992 tres el golpe d'estáu de Sitiveni Rabuka. La segunda interrupción socedió nel 2000 con un golpe civil de George Speight. Tres el contragolpe de Frank Bainimarama el sistema democráticu foi restauráu en 2001.

El númberu de miembros del parllamentu camudó enforma a lo llargo de los años. De 1972 a 1987 había 52 representantes y 22 senadores. En 1992 aumentó'l númberu de parllamentarios, pasando a 70 representantes y 34 senadores. La composición actual (71 representantes por 32 senadores) nació en 1999.


Referencies editar

Enllaces esternos editar