Pascuala Rosado

activista peruana

Pascuala Rosado Cornejo (15 d'abril de 1954 – 6 de marzu de 1996) foi una activista y lluchadora social peruana que s'opunxo al remanar del grupu terrorista Senderu Lluminosu. La Comisión de la Verdá y Reconciliación, que la so llabor foi principalmente la d'ellaborar un informe sobre la violencia armada nel Perú, describir como una persona brengosa, dinámica y con gran sentíu social.

Pascuala Rosado
Vida
Nacimientu 15 d'abril de 1954
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Muerte 6 de marzu de 1996 (41 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu activista
Cambiar los datos en Wikidata

En 1996, foi asesinada en Huaycán, por un comandu d'aniquilamientu del grupu terrorista PCP -Senderu Lluminosu. En momentos en que'l Perú atopábase desapaecíu nun tirante conflictu internu, Pascuala Rosado asumió una posición clara contra la violencia, enfrentándose abiertamente a Senderu Lluminosu y encamentando a la población de Huaycán por que se defendiera y refugara les aiciones del grupu subversivu. Rosado Cornejo, foi una de les primeres lideresas de la comunidá de Huaycán.

Biografía editar

Pascuala Rosado Cornejo nació'l 15 d'abril de 1954, nel distritu de Cayma. Casada, camudar al Asentamientu Humanu de Huaycán, nes contornes de Lima. Los entamos de la comunidá fueron difíciles, una y bones los pobladores teníen que vencer l'aislamientu del llugar, la indiferencia de les autoridaes, foi una muyer estelante y sobremanera la presencia de Senderu Lluminosu que buscaba tomar el control, primero pa formar un comité popular abiertu, y, depués pa crear bases de sofitu nes víes d'accesu a Lima y cuando lo propunxeren, aisllala de los centros de producción d'alimentos, combustibles, etc.

La intensa actividá que Pascuala esplegó en diversos cargos de la comunidá, foi la so carta de presentación por que el 6 de mayu de 1991, fora escoyida Secretaria Xeneral de la Comunidá Urbana Autoxestionaria de Huaycán, el máximu cargu al que podía aspirase. A diferencia de dirixentes de la so xeneración, como María Elena Moyano, Pascuala nun pasara poles escueles partidaries y la so visión de la política amenorgar al ámbitu de Huaycán.

El llabor de Pascuala xeneró importantes beneficios pa la comunidá. Asina, mientres la so xestión como Secretaria Xeneral de Huaycán, construyóse l'Institutu Cimeru Teunolóxicu y l'Hospital Maternu Infantil, realizáronse obres d'agua, desaguadoriu, instalaciones de lluz llétrico ya implementóse el cuerpu de autodefensa pa combatir la delincuencia.

Refugu a Senderu Lluminosu editar

Pascuala enfrentóse abiertamente a la violencia de PCP-SL. Efeutivamente, el 7 de mayu de 1991, malapenes un día dempués de la so eleición, ella formuló declaraciones al diariu diariu "La República" contra'l grupu subversivu.

"El propósitu de los senderistas ye apavoriar a la población, amedranalos col fin de tar equí ya imponer les sos idees y los sos métodos(...) Yo voi combatir al terrorismu con otres armes. (...) El senderismo tien el so caldu de cultivu na probeza, na gran desocupación esistente, na falta de trabayu. Nós creemos que si damos fontes de trabayu a la población, ésta va cuntar con recursos económicos y va sumir esi caldu de cultivu".
Declaraciones de la dirixente social Pascuala Rosado al diariu La República, mayu de 1991

Convertida en líder vecinal enfrentar a Senderu Lluminosu, quien el 6 de marzu de 1996 asesinar cuando se destinaba a realizar les sos actividaes diaries. Sicasí, non solo foi asesinada, sinón tamién despedazada y estazada cola cuenta d'asustar a los sos siguidores, como asocediera con María Elena Moyano en 1992.

Referencies editar