Pastora Matoses

pintora francesa (1892–1952)

María Rafaela Matoses (París, 1892 - Angoulême, 2 d'ochobre de 1952) foi una conocida pintora francesa.

Pastora Matoses
Vida
Nacimientu París1892
Nacionalidá Francesa
Muerte Angoulême2 d'ochobre de 1952 (59/60 años)
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu pintora
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Yera fía de los pintores Manuel Matoses Vicent (valencianu) y de Marguerite Dumas (de Poitiers, Francia). Crióse nun ambiente rico y educao, siempres xirando en redol al arte. Va Aprender a pintar siendo neña, cola ayuda de los sos padres.

Foi modelu de los cuadros de los sos padres, como éstos dir de los suyos. Foi premiada nel Salón d'artistes franceses y empezó a dar clases tantu d'arte como d'otres materies. Dalgunos de los sos cuadros fueron mercaos por importantes museos.

Morrió d'un derrame cerebral el 2 d'ochobre de 1952 cuatro años primero que los sos padres. El so veloriu establecer nel Conceyu d'Angoulême mientres tres díes, nos cualos, tolos sos alumnos pasaron a dar l'últimu adiós a la pintora. Espresamente, y por orde del direutor de la sociedá arqueolóxica, de la que Manuel Matoses yera activu societario, unvia a un secretariu por que redacte refechamente l'intre de la ceremonia nun escritu, sol nome de "Les escequias de la señorita Matoses", un fragmentu del cual amosémoslos:

Un bien importante cortexu, en cabeza del cual, toles dames del círculu femenín, siguió, sábadu pela mañana, les escequias de la señorita Pastora Matoses. Cai Waldeck Rousseau, na casa de l'artista, el veloriu lliteralmente afatáu de flores, focetes magníficos, corona del círculu, modestos ramos, entemecíos a les obres de Pastora Matoses que foi a la so hora una pintora de flores d'un raru talentu. Les condolencias fueron recibíes pol padre de la difunta, sr. D. Manuel Matoses.

Nós anotemos la presencia, ente otros, de la señora Colchef, sr. Baudrieu, alcalde de Angoulême, el sr. Coronel Pradier, direutor del parque d'artillería; sra. Bachelier, conseyera municipal; sr. Luzinier, antiguu teniente a alcalde; Peyronnet, conservador del muséu; Patoiseau, direutor de la escuela de belles artes; Burias, archiveru departamental; Roulet- Renolleauz y Fraisse, miembros del departamentu d'iniciatives; los pintores Guichasse y Claude Bènard; Pastureau, antiguu inxenieru de pontes; Daras, presidente de la sociedá arqueolóxica y histórica de la Charente; señorita Laudré, presidenta xeneral de Soroptimist- Club de Francia.

El canónigu Condom, capellán militar, amigu personal de la familia, dixo les oraciones de llevantar el cuerpu, asistíu del vicariu de San Ausone. Los gordones mortuorios fueron teníos pola señorita Rochette, señores Soulier, Gautier y Pradier. El duelu yera conducíu pol señor Matoses, asistíu de la señora Prémont, presidenta de la sociedá de fomentu del bien de la Charente, vicepresidente del círculu femenín y del señor Soulier, abogáu del foru de Angoulême.

A la salida de la ceremonia relixosa, a la qu'asistieron delegaciones de la escuela de San Pablo y del cursu Rochette, y onde, ente'l numberosu cleru, estremábase'l vicariu xeneral Lalaudre representando al Sr. Jean-Baptiste Mégnin, obispu de Angoulême.'''

Obra editar

Etapa de formación (1900- 1910) editar

Etapa d'afitamientu (1910- 1920) editar

Etapa de culminación (1920- 1950) editar

Etapa final (1950- 1952) editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar