Paterna de Rivera

conceyu de la provincia de Cádiz (España)

Paterna de Rivera (hasta 1877 denomada Paterna de la Ribera) ye un conceyu español de la provincia de Cádiz, Andalucía. Ta asitiáu na contorna de La Janda, y forma parte de la Ruta del Toru. Ye una llocalidá eminentemente agrícola y ganadera, popular por ser unu de los llugares onde se cría'l toru de trepa. Ye'l pueblu que dio orixe al palu flamencu llamáu petenera[ensin referencies].

Paterna de Rivera
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Cádiz
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Paterna de Rivera (es) Traducir Alfonso Caravaca Morales
Nome oficial Paterna de Rivera (es)[1]
Códigu postal 11178
Xeografía
Coordenaes 36°31′18″N 5°52′02″W / 36.5218°N 5.8672°O / 36.5218; -5.8672
Paterna de Rivera alcuéntrase n'España
Paterna de Rivera
Paterna de Rivera
Paterna de Rivera (España)
Superficie 14 km²
Altitú 127 m
Llenda con Medina Sidonia, Xerez de la Frontera y Alcalá de los Gazules
Demografía
Población 5441 hab. (2023)
- 2820 homes (2019)

- 2650 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.44% de provincia de Cádiz
0% de Andalucía
0.01% de España
Densidá 388,64 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
paternaderivera.es
Cambiar los datos en Wikidata

Contestu xeográficu editar

Nel añu 2016 cuntaba con 5.570 habitantes. La so estensión superficial ye de 14 km² y tien una densidá de 398,14 hab/km². Los sos coordenaes xeográfiques son 36º 31' N, 5º 52' O. Asítiase a una altitú de 127 metros y a 45 quilómetros de la capital de provincia, Cádiz. Atópase próximu a Alcalá de los Gazules, Medina-Sidonia y Xerez de la Frontera.

Historia editar

A pesar de que nel conceyu topáronse restos que daten del Neolíticu y que les visites de la sociedá romana a unos baños nel términu tán oldeaes, la fundación de la población producir en 1503.

Los oríxenes d'esta población vienen marcaos polos beneficios qu'apurrieron les agües melecinales de la so redolada. Dende'l Neolíticu, la zona foi poblada por distintos pueblos que s'asoceden na hestoria gaditana. Na dómina romana, la bayura de restos como mosaicos, tumbes y, sobremanera, monedes de Gades, fálanos de l'asistencia de families gaditanas a los baños de Gigonza, próximos a Paterna, llugar famosu polos sos baños d'agües melecinales

Tres éstos, bizantinos y visigodos tamién visitaron Paterna. Los musulmanes, tres el so desembarcu na península, tamién aprovecharon los baños de la Fuente Santa y Gigonza, amás de la fertilidá de les tierres, bautizando'l llugar como "Valle de los Baños".

A partir de la conquista cristiana, la devesa de Paterna pasa a ser propiedá de los Enríquez de Ribera, señores d'Alcalá de los Gazules y el so términu, que los sos descendientes, dende D. Per Afán de Ribera en 1444, van desenvolviendo la so caserío. La fundación definitiva de la villa de Paterna va producir en 1503, por D. Francisco Enríquez de Ribera, quien alza'l so Conseyu-Conceyu.

Nel sieglu XIX tienen llugar varios acontecimientos bastante significativos. Per una parte, empiecen a llegar los visitantes al reclamu de la benignidad de les agües de Gigonza y de la Fuente Santa mientres la temporada de baños, de xunu a setiembre, colo que s'ameyora'l nivel de vida de los paterneros. Per otra parte, produzse l'establecimientu en setiembre de la feria de ganáu, qu'añade prestíu a la producción ganadera de la zona. Y, finalmente, cumplir una antigua aspiración de los vecinos de Paterna, la emancipación total del Conceyu de Alcalá en 1825.

Anguaño'l conceyu atópase gobernáu pol PSOE que'l so alcalde ye Alfonso Caravaca Morales

Patrimoniu editar

 
Monumentu a La Petenera

Economía editar

La so principal actividá ye la ganadería, pola qu'esfruta d'un considerable prestíu na zona, destacando'l vacunu y caballar, sobremanera nes races palurdo-retinta no que se refier a vacunu bravu (la población atópase na Ruta del Toru), ya hispanu-árabe no que se refier al caballar.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Paterna de Rivera ente 1900 y 2005
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia

Fiestes editar

Persones destacaes editar

Gastronomía editar

 
Centru de tercer edá

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. 2,0 2,1 [1]

Enllaces esternos editar

verdá soterrada-de-paterna La verdá soterrada de Paterna