Patriarcáu de Antioquía de los maronites

El patriarcáu d'Antioquía de los maronites (en llatín: Patriarchatus Antiochenus Maronitarum) ye la sede patriarcal y cabeza de la Ilesia católica maronita, una Ilesia particular sui iuris oriental integrante de la Ilesia católica, que sigue la tradición llitúrxica antioquena (o siria occidental) na qu'utiliza como llinguaxe llitúrxicu'l siríacu occidental y como llingua auxiliar el árabe libanés.

Patriarcáu de Antioquía de los maronites
patriarcado latino (es) Traducir
Llocalización
Sede Bkerke (es) Traducir
Direición El Líbanu
Historia
Organigrama
Presidente Bechara Pedro Rai (es) Traducir
Bolsa de valores Ilesia católica maronita
Maronite Catholic Ecclesiastical Province of Antiochus (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Béchara Boutros Raï, patriarca maronita dende 2011.
Sede iverniza del patriarcáu maronita en Bkerké, El Líbanu.
Sede braniza del patriarcáu maronita en Dimane, El Líbanu.

El territoriu propiu del patriarcáu d'Antioquía de los maronites entiende los territorios d'El Líbanu, Siria, la islla de Xipre, Exiptu, Xordania, Israel, los Territorios Palestinos, Sudán y Sudán del Sur. La Ilesia maronita nun tien provincies eclesiástiques dientro del territoriu propiu del patriarcáu, polo que les archieparquías y eparquías tán darréu suxetes al patriarca. La Ilesia católica maronita tien amás eparquíes y exarcados apostólicos que nun tán so la xurisdicción del patriarca, xunto con parroquies y comunidaes esvalixaes en diversos países so la xurisdicción d'obispos locales de ritu llatín. El patriarca maronita ye miembru del Concilio de patriarques católicos d'Oriente.

Patriarques editar

Patriarques orientales católicos editar

Nuna Ilesia católica oriental un patriarca ye un obispu que preside una Ilesia patriarcal autónoma sui iuris como padre y cabeza. El Concilio de Nicea nel añu 325 reconoció a delles sedes del Oriente preeminencia metropolitana sobre los obispaos cercanos. A les Ilesies d'Alexandría y d'Antioquía el concilio reconociólos preeminencia sobre tolos metropolitanos d'Exiptu, Libia y Pentápolis (p'Alexandría) y de la diócesis d'Oriente (pa Antioquía). Estableció amás una precedencia d'honor ente dambes sedes, teniendo'l primer llugar nel Oriente la sede d'Alexandría hasta qu'en 381 el Concilio de Constantinopla II creó'l patriarcáu de Constantinopla. Nos sieglos siguientes estos obispos fueron reconocíos col nome de patriarques. Los patriarcaos orientales dixebrar de la comunión cola Sede de Roma o quedaron torgaos de comunicación con ella conformando Iglesias autocéfalas, nes cualos diversos procesos históricos derivaron na conformanza de les Ilesies orientales católiques.

D'alcuerdu Códigu de los cánones de les Ilesies orientales[1] un patriarca ye un obispu que gocia de poder sobre tolos obispos, incluyendo metropolitanos y otros fieles de la Ilesia qu'él preside, d'alcuerdu a les normes y lleis aprobaes pola suprema autoridá de la Ilesia (el papa). La ereición, restauración, cambéu y supresión d'Ilesies patriarcales ta acutada al papa, quien s'acutar el derechu de reconocer o conceder el títulu de patriarca y de dar l'asentimientu al treslláu de la sede patriarcal. Los patriarques presiden el ritu de la so Ilesia particular en cualesquier parte del mundu, pero la so autoridá sobre'l cleru ta llinda al territoriu propiu de la so Ilesia patriarcal.

Los patriarques son canónicamente escoyíos pol sínodu d'obispos d'una Ilesia patriarcal y tienen de riquir la comunión eclesial del papa, ensin la cual nun pueden convocar al sínodu nin ordenar obispos.

Patriarcáu d'Antioquía editar

Atribuyir a los apóstoles Pablo de Tarsu y Simón Pedro la fundación de la Ilesia d'Antioquía nel periodu apostólicu a mediaos del sieglu I, de la cual créese que Pedro foi'l so primer obispu nel añu 36. El Concilio de Nicea I en 325 estableció'l sistema de metropolitanatos o provincies eclesiástiques y reconoció la primacía d'honor a les sedes de Roma, Alexandría y Antioquía, quedando establecíu'l metropolitanato d'Antioquía na provincia romana de Siria. En 361 arriendes de los discutinios arrianos producióse'l cisma meletiano qu'estremó la Ilesia antioquena en 4 partíos hasta 417. El Concilio de Constantinopla II en 381 dio poderes d'inspección sobre dellos metropolitanatos al metropolitanu d'Antioquía, que pasó a tener primacía sobre les Ilesies de la diócesis d'Oriente (provincies romanes de: Isauria, Cilicia, Xipre, Eufratensis, Mesopotamia, Osroena, Siria, Fenicia, Palestina I, Palestina II y Arabia Pedresa). En 416 el papa Inocencio I dio a la Ilesia de Xipre autonomía respeuto al patriarcáu d'Antioquía, que'l Conceyu d'Éfesu en 431 tresformó n'independencia. En 424 la Ilesia asiria del Oriente nel Imperiu sasánida desvenceyar d'Antioquía.[2]

Mientres el Concilio de Calcedonia en 451 oficializóse'l títulu de patriarca d'Antioquía y foi creáu'l patriarcáu de Xerusalén dixebrando d'Antioquía les provincies romanes de Palestina y Arabia Pedresa. La sociedá cristiana del Oriente Mediu viose fondamente estremada y los qu'aceptaron el concilio, yeren principalmente grecohablantes de les ciudaes y fueron llamaos melquitas (imperiales en siríacu) polos anticalcedonianos. Estos postreros yeren predominantemente de fala siríaca, copta y armenia y dieron orixe a les Ilesies monofisitas. En Antioquía asocediéronse patriarques calcedonianos y anticalcedonianos hasta que se formalizó la cisma en 544 que dio orixe a la Ilesia ortodoxa siria. En 467 la Ilesia d'Iberia en Xeorxa pasó a ser autónoma dientro del patriarcáu d'Antioquía, independizándose en 1012.[3]

Ente 635 y 637 producióse la conquista árabe-musulmana d'El Líbanu pol califatu omeya, polo que los maronites de les árees costeres y valles abellugar nos montes, a ónde nun llegó la invasión musulmana. Ellí aguantaron y fueron conocíos como maraditas (rebeldes) polos árabes. En 636 los árabes espulsaron a los bizantinos de Siria ya introducieron l'islam y la llingua árabe. El patriarcáu calcedoniano d'Antioquía taba vacante dende 628 y en 637 el califatu ortodoxu conquistó la ciudá, polo que dende 639 Constantinopla empezó a nomar una serie de patriarques titulares residentes na capital bizantina. Los maronites de los montes d'El Líbanu perdieron tou contautu con esos patriarques designaos por voluntá imperial.

Patriarcáu d'Antioquía de los maronites editar

En 649 el papa Martín I convocó a un Concilio de Letrán que condergó la herexía monotelita del emperador bizantín Constante II y escomulgó al patriarca de Constantinopla. Martín I designó a Juan, obispu de Filadelfia en Arabia (actual Amán), como'l so vicariu n'Oriente con plena potestá,[4] quien en 676 consagró a Juan Marón como obispu de Batroun (Botrys) n'El Líbanu. Juan -qu'adoptó l'apellíu Marón- estudiara en Constantinopla y foi monxu del monesteriu de San Marón en Barad, Siria. Juan Marón foi'l primera maronita que recibió la dignidá episcopal y foi un activu lluchador contra'l monotelismu, que fuera adoptáu polo monxos de Beth-Marón. En 677 los maraditas lliberaron El Líbanu de los califes musulmanes, llegando a recibir tributu del califatu omeya por 40 años.

Empezó un periodu d'autonomía colos monesterios elevaos a sedes episcopales. Cuando les autoridaes musulmanes dexaron l'establecimientu d'un patriarca calcedoniano en Antioquía, foi escoyíu Teófanes Bar Qanbara en 681 y el califa Murwan II ordenó a los calcedonianos reconocelo. El patriarca escorrió a los monxos maronites y en 685 producióse una cisma, en presencia d'un legáu papal Juan Marón foi escoyíu patriarca d'Antioquía y tol Oriente, siendo'l primera maronita qu'algamó esa posición. Magar esta instalación d'un patriarca foi vista como una usurpación per parte de la xerarquía dependiente de Bizancio, Juan recibió l'aprobación del papa Sergio I y viaxó a Roma a recibir la confirmación como patriarca y el paliu.[5]

L'emperador d'Oriente Xustinianu II, acostumáu a tener sol so control los asuntos de la Ilesia al traviés de los patriarques, a quien designaba, nun toleró la independencia maronita y mandó al so exércitu a atacalos en 694 cuando lluchaba contra los musulmanes, espulsándolos d'Armenia y de Siria. Nun intentu fallíu de prindar al patriarca, el so exércitu destruyó'l monesteriu de Beth-Marón y executó a 500 monxos, dirixiéndose depués escontra Trípoli. El patriarca púnxose al mandu de los maraditas y l'exércitu bizantín topetó con ellos en Amiún y en Semar-Jbeil cerca de Batroun. L'exércitu maradita trunfó, polo que'l patriarcáu maronita consolidar n'El Líbanu. Juan Marón instaló la sede patriarcal nos montes, en Kfarhay (Kefar-Hai), onde construyó un nuevu monesteriu nel que depositó la reliquia más pervalible pa los maronites: el craniu de san Marón. D'eso deriva'l nome del monesteriu: Ras Marón (craniu de Marón). El patriarca Juan Marón morrió en 707, siendo asocedíu por Cyrrus, siguiendo la serie de patriarques maronites católicos.

En 759 el califatu abásida ganó al exércitu maradita en Baalbeck y reprimir severamente. En 938 el monesteriu de Ras Marón foi destruyíu polos árabes y el patriarca Xuan II viose obligáu a abellugase nos montes d'El Líbanu y establecióse na zona de Aakoura, cerca de Biblos (o Jibail). Nesta rexón la sede patriarcal permaneció hasta 1440, asitiada socesivamente en Yanuh (cerca de Mayfuq), Lehfed, Habil, Yanuh nuevamente, Kfifan, Kfarhay, Kafre, otra vegada Yanuh, Hardine, y finalmente tornó a Mayfuq y tres 14 tresllaos establecer en Qannoubin en 1440. A partir de 1017 sufrieron la persecución de los druzos.[6]

Patriarques d'Antioquía de los maronites editar

El patriarca d'Antioquía de los maronites (Patriarcha Antiochenus Maronitarum) lleva'l títulu de patriarca d'Antioquía y tol Oriente. Una vegada escoyíu cada patriarca maronita toma'l nome de "Pedro" (بطرس -Boutros- n'árabe), n'homenaxe a Simón Pedro, quien foi'l primer obispu d'Antioquía.

Una llista de patriarques d'Antioquía de los maronites foi publicada por Giuseppe Simone Assemani,[7] y Simon Awad, que siguieron la Serie Patriarques Maronites escrita pol patriarca Esteban El Douaihy nel sieglu XVII,[8] pero que ta incompleta nos primeros sieglos. Amás de la llista de Assemani, otra llista más detallada foi escrita en Bejjeh en 1766 por Georges Saad.[9]

Llista de Assemani completada cola llista de Bejjeh:

Patriarques mientres el periodu maradita, 686–1099 editar

Orde Nome del patriarca Notes
Español Árabe
1 Juan Marón (Youhanna Maroun) مار يوحنا مارون الأول 63° dempués de Simón Pedro. Primer patriarca maronita (n. 628, consagráu 685/686, f. 707)
2 Kyros قوروش Fíu d'una hermana de Juan Marón
3 Gabriel جبرائيل الأول Últimu patriarca residente nel monesteriu de Kfarhi
4

يوحنا مارون الثاني

Tamién conocíu como Juan Marón II. Nesti puntu'l patriarcáu mover a Yanou', Jbeil (Biblos)
5

يوحنا الأول

Orixinariu de Jbeil (Biblos), tamién conocíu como Xuan I (o Xuan III considerando a Juan Marón I y a Juan Marón II)
6

غريغوريوس الأول

-
7

اسطفانوس الأول

-
8 Marcos مرقس -
9 Eusebio (Hoaushab) أوسابيوس Tamién conocíu como Hoaushab (حوشب)
10

يوحنا الثاني

Tamién conocíu como Xuan II de Hama (o Xuan IV considerando a Youhanna Maron, Youhanna Maron II y Youhanna I). Mientres el so reináu, el Concilio de Constantinopla de 869–870 foi conveníu nel añu 869
11

يشوع الأول

12

داوود الأول

-
13

غريغوريوس الثاني

-
14 Teofilacto ثاوفيلكتوس Tamién conocíu como Habib o Xuan V Habib
15

يشوع الثاني

Yeshu II de Damascu
16 Domicio ضوميطيوس Domicio de Beirut
17 Ishaq اسحق -
18

يوحنا الثالث

Tamién conocíu como Xuan III (Xuan VI)
19

شمعون الأول

Tamién conocíu como Semaan (سمعان)
20

إرميا الأول

Tamién conocíu como Jeremías I
21 Youhanna IV يوحنا الرابع Tamién conocíu como Xuan IV (Xuan VII)
22

شمعون الثاني

-
23

شمعون الثالث

-

Patriarques mientres les Cruzaes 1099–1305[9] editar

Orde Nambre del patriarca Llugar de nacencia Periodu Posición Notes
Español Árabe
24 Youssif al Jirjissi يوسف الجرجسي - 1100–1120 - Primer contautu colos cruzaos
25

بطرس الأول

- 1120–1130 - Patriarcáu movíu a Mayfuq, Jbeil
26

غريغوريوس الأول

Halat, Jbeil 1130–1141 - -
27

يعقوب الأول

Ramat, Batroun 1141–1151 - -
28 Youhanna V يوحنا الخامس Lehfed, Jbeil 1151–1154 - Tamién conocíu como Xuan V (Xuan VIII)
29

بطرس الثاني

- 1154–1173 - -
30

بطرس الثالث

- 1173–1189 - -
31 Butros IV بطرس الرابع - 1189–1199 - -
32 Urmia II Amchiti إرميا الثاني العمشيتي Amchit, Jbeil 1199–1230 - Tamién conocíu como Jeremías II. Tomó parte nel IV Concilio de Letrán en Roma
33 Daniel دانيال الأول Shamat, Jbeil 1230–1239 - -
34

يوحنا السادس

Jaj, Jbeil 1239–1245 - Tamién conocíu como Xuan VI (Xuan IX)
35 Sham'un IV سمعان الرابع Bilaouza Jibbet 1245–1277 - -
36

يعقوب الثاني

- 1277–1278 - Tamién conocíu como Jacob II
37

دانيال الثاني

Hadchit, Bsharri 1278–1282 - -
38

لوقا الأول

Benahran, Koura 1282-???? - Cisma y dos patriarques rivales
39

إرميا الثالث

Demalsa, Jbeil 1283–1297 - Tamién conocíu como Jeremías III

Patriarques mientres el gobiernu mamelucu, 1305–1516 editar

Orde Nambre del patriarca Llugar de nacencia Periodu Posición Notes
Español Árabe
40 Sham'un V شمعون الخامس - 1297–1339

-

41

يوحنا السابع

Aqura, Jbeil 1339–1357 - Tamién conocíu como Xuan VII
42

جبرائيل الثاني

Hjula, Jbeil 1357–1367 - Martirizado a manes de los mamelucos
43

داوود الثاني

- 1367–1404 - -
44 Youhanna VIII el-Jaji يوحنا الثامن الجاجي Jaj, Jbeil 1404–1445 Emisariu patriarcal (نائب بطريركي) Tamién conocíu como Xuan VIII. Nesi momentu'l patriarcáu mover a Kannoubine
45 Yá'qub III el-Hadathi يعقوب الثالث الحدثي Hadath El-Jebbe, Besharri 1445–1468 Obispu de Mar. Yohanna, Besharri Tamién conocíu como Jacobo de Hadath
46 Youssef II el-Hadathi يوسف الثاني الحدثي Hadath El-Jebbe, Besharri 1468–1492 Emisariu patriarcal (نائب بطريركي) Conocíu como José de Hadath y Ibn Hassan

Patriarques mientres los otomanos, 1516–1918 editar

Orde Nambre del patriarca Llugar de nacencia Periodu Posición Notes
Español Árabe
47 Semaan el-Hadathi سمعان السادس الحدثي Hadath El-Jebbe, Besharri 1492–1524 Emisariu patriarcal (نائب بطريركي) -
48 Mousa Saade el-Akari موسى سعادة Kafroun, Akkar 1524–1567 Obispu de Sayyde y Houqa -
49 Mikhail I el-Rizzi ميخائيل الأول الرزي Bkoufa, Ehden 1567–1581 Obispu de Mar; Antonio Kozhaya -
50 Sarkis el-Rizzi سركيس الرزي Bkoufa, Ehden 1581–1597 Emisariu patriarcal -
51 Youssef III el-Rizzi يوسف الثالث الرزي Bkoufa, Ehden 1597–1608 Emisariu patriarcal -
52 Youhanna IX Makhlouf يوحنا التاسع مخلوف Ehden, Zghorta 1608–1633 Emisariu patriarcal Tamién conocíu como Xuan IX
53 Gewargios I Omaira El Douaihy جرجس الأول عميرة Ehden, Zghorta 1633–1644 Obispu de Ehden -
54 Youssef IV Halib el-Akouri يوسف الرابع حليب Aqoura, Jbeil 1644–1648 Obispu de Sidón y Sour -
55 Youhanna X el-Bawwab يوحنا العاشر البواب Safra, Keserwan 1648–1656 Emisariu patriarcal Tamién conocíu como Xuan X
56 Gerges II Beseb'ely جرجس الثاني البسبعلي Sebaal, Zghorta 1656–1670 Emisariu patriarcal -
57 Estephanus II El Douaihy اسطفانوس الثاني الدويهي Ehden, Zghorta 1670–1704
58 Jibrail II جبرائيل الثاني Blouzan, Keserwan 1704–1705 Obispu de Alepo Tamién conocíu como Gabriel II de Blaouza
59 Yá'qub IV Awad يعقوب الرابع عوّاد Hasroun, Bsharri 1705–1733 Obispu de Trípoli -
60 Youssef V El Khazen يوسف الخامس الخازن Jounieh, Keserwan 1733–1742 Obispu de Ghosta
61 Semaan VII Awad سمعان السابع عوّاد Hasroun, Bsharri 1742–1756

-

62 Tobias El Khazen طوبيا الخازن Beqaata, Keserwan 1756–1766

-

63 Youssef VI Estephan يوسف السادس اسطفان Ghosta, Keserwan 1766–1793 Obispu de Beirut -
64 Mikhail II Fadel ميخائيل الثاني فاضل Beirut 1793–1795 Obispu de Beirut -
65 Philipus Gemayel فيليبس الجميّل Bikfaya, Metn 1795–1796

-

66 Youssef VII Tyan يوسف السابع تيّان Beirut 1796–1809 Obispu de Damascu; ونائب بطريركي -
67 Youhanna XI Helou يوحنا الحادي عشر الحلو Ghosta, Keserwan 1809–1823 Obispu de Haifa; ونائب بطريركي -
68 Youssef VIII Hobaish يوسف الثامن حبيش Sahel Alma, Keserwan 1823–1845 Obispu de Trípoli Patriarcáu movíu a Bkerké
69 Youssef IX El Khazen يوسف التاسع الخازن Ajaltoun, Keserwan 1845–1854 Obispu de Trípoli 1845 events
70 Boulos I Massad بولس الأول مسعد Ashqout, Keserwan 1854–1890 Emisariu patriarcal (نائب بطريركي) 1860 events
71 Youhanna XII El Hajj يوحنا الثاني عشر الحاج Dlebya, Batroun 1890–1898 Obispu de Baalbek -

Patriarques mientres el modernu El Líbanu, 1918–presente editar

Orde Nambre del patriarca Llugar de nacencia Periodu Posición Notes
Español Árabe
72 Elias Peter Hoayek الياس بطرس الحويّك Halta, Batroun 1898–1931 Obispu de Haifa; نائب بطريركي Nacencia del Gran Líbanu
73 Anthony Peter Arida أنطونيوس الثاني بطرس عريضة Becharri 1931–1955 Obispu de Trípoli -
74 Pablo Pedro Meouchi بولس الثاني بطرس المعوشي Jezzine 1955–1975 Obispu de Sour (Tiru)
75 Anthony Peter Khoraish أنطونيوس الثالث بطرس خريش Ain Ebel, Bint Jbeil 1975–1985 نائب بطريركي Arrenunció
76 Nasrallah Pedro Sfeir de Reyfoun نصرالله بطرس صفير Reifoun, Kesrwan 1985–2011 Obispu de Sarba y Damascu Arrenunció
77 Béchara Boutros Raï بشارة بطرس الراعي Hemlaya, Metn

Obispu de Jbeil

Patriarca en funciones

Eparquía mesma del patriarca editar

La eparquía de Jebbeh, Sarba y Joünié (Eparchia Ioubbensis, Sarbensis et Iuniensis Maronitarum) ye la eparquía propia del patriarca, na cual exerz los mesmos derechos y obligaciones que los demás obispos diocesanos. Nun tien el rangu de sede metropolitana, pero'l patriarca, sicasí, exerz los derechos y obligaciones de metropolitanu sobre'l territoriu propiu del patriarcáu.

Ta formada por dos seiciones separaes, estremaes caúna en dos vicariatos patriarcales: la seición sur ta compuesta pol vicariato de Sarba (nel distritu de Keserwan) y el de Joünié (parte del Gran Beirut); la seición norte ta compuesta pol vicariato de Jebbeh (en Hadath El Jebbeh, distritu de Bsharri) y pol d'Ehden-Zgharta.

En 1736 la Ilesia maronita realizó'l sínodu del Monte Líbanu nel monesteriu de La nuesa Señora en Louaizeh, Keserwan -al qu'asistió como legáu papal el sacerdote maronita José Assemani- nel cual so la presidencia del patriarca José Dergham El Khazen decidióse siguiendo les decisiones del Concilio de Trento (1545-1563) la creación canónica de 8 diócesis con llendes definíes, caúna con un obispu residente y con autoridá:[10][11] Una d'estes diócesis foi la eparquía de Damascu, que pasó a ser la eparquía patriarcal so l'alministración direuta del patriarca. Incluyía: Keserwan, Biblos, Bisharri, Zgharta, Koura y Deir el Ahmar. Un obispu auxiliar basáu en Keserwan asistía a Damascu.

Ente 1819 y 1837 la eparquía de Tiru y Sidón volvióse la eparquía patriarcal. El 25 de mayu 1837 la archieparquía de Biblos y Batroun foi suprimida ya incorporada a la eparquía patriarcal alministrada como vicariato patriarcal de Biblos, tresformándose en eparquía patriarcal en 1848. El 9 de xunu de 1990 Batroun foi dixebrada de Biblos y xunida a la eparquía de Jebbeh-Sarba. Foi restablecida como eparquía de Batroun el 5 de xunu de 1999.[12]

La eparquía de Sarba foi creada'l 12 d'avientu de 1959 cola parte libanesa de la eparquía de Damascu por aciu la bulda Orientalis Ecclesiae del papa Juan XXIII,[13] y la de Jebbeh foi creada'l 2 de mayu de 1986. Fueron fundíes el 9 de xunu de 1990 como Jebbeh-Sarba y xuníes a la eparquía patriarcal de Batroun (ensin Biblos). Renombrada a Jebbeh, Sarba y Joünié (eparquía patriarcal) el 5 de xunu de 1999 cuando foi xunida a la suprimida eparquía de Joünié[14] (creada'l 4 d'agostu de 1977) y perdió un sector col que se creó la eparquía de Batroun.

Nun tien catedral y n'Harissa (cerca de Joünié) atópase'l santuariu de La nuesa Señora d'El Líbanu, en Bkerké la sede iverniza del patriarcáu y Dimane nel valle de Qadisha del distritu de Bsharri, la sede de branu. Entiende los distritos de Keserwan, Bsharri, Zgharta y parte de Biblos.

D'alcuerdu al Anuariu Pontificiu 2016 tien 420 594 fieles en 125 parroquies.[15]

Sínodu patriarcal editar

El sínodu patriarcal (Synodus Ecclesiae Maronitae)[16] ta compuestu polos obispos, inclusive los auxiliares, y ye encabezáu y convocáu pol patriarca, quien tien de tomar toles decisiones importantes acordies con él. Axúntase davezu una vegada al añu. Como les demás Ilesies orientales católiques autónomes, el patriarca puede alzar, modificar y suprimir eparquías, y nomar a los sos obispos, acordies con el sínodu patriarcal y depués de consultar a la Santa Sede. Los obispos son designaos pol patriarca y el sínodu patriarcal d'una llista aprobada pol papa, iguada primeramente pol sínodu patriarcal. Fora del territoriu propiu del patriarcáu, el patriarca y el sínodu maronita tienen xurisdicción en materia llitúrxico namái correspondiendo al papa la creación de diócesis y el nomamientu d'obispos.

Curia patriarcal editar

En Bkerké la sede iverniza del patriarcáu y Dimane la sede de branu topa la curia del patriarcáu católicu maronita, qu'abarca'l sínodu permanente, los obispos de sedes titulares o eméritos asignaos a la curia (hasta 3), el tribunal ordinariu de la Ilesia patriarcal, l'oficial de finances, el canciller patriarcal, la comisión llitúrxica y otres comisiones. Los miembros de la curia son nomaos pol patriarca, a esceición del sínodu permanente presidíu pol patriarca y con 4 obispos, unu escoyíu pol patriarca y 3 designaos por quinqueniu pol sínodu patriarcal. Axúntase de normal 12 vegaes al añu y acompaña al patriarca en decisiones menores.[17]

Exarcados patriarcales editar

Dientro del territoriu propiu del patriarcáu'l patriarca puede crear, modificar o suprimir exarcados patriarcales y nomar o remover a los exarcas, col consentimientu del sínodu permanente. Estos exarcados son territorios que por especiales circunstancies nun fueron alzaos en eparquías y los exarcas pueden rexilos a nome del patriarca o por sigo mesmos.

El exarcado patriarcal maronita de Xerusalén y Palestina (en Xerusalén Oriental y los Territorios Palestinos). Foi creáu'l 5 d'ochobre de 1996. Sede na parroquia de San Marón en Xerusalén Oriental. Ye alministráu pol archieparca de Haifa y Tierra Santa. Cuenta con 3 parroquies.

El exarcado patriarcal maronita de Xordania (en Xordania). Foi creáu'l 5 d'ochobre de 1996. Ye alministráu pol archieparca de Haifa y Tierra Santa. Cuenta cola parroquia de San Chárbel en Amán.[18]

Referencies editar