El Pautu de Toledo ye la denomación de l'aprobación pol plenu del Congresu de los Diputaos d'España, mientres la sesión del 6 d'abril de 1995, del documentu primeramente aprobáu pola Comisión de Presupuestos el 30 de marzu de 1995, referente al analís de los problemes estructurales del sistema de seguridá social y de les principales reformes que tendrán d'acometese».[1]

Infotaula documentPautu de Toledo
Tipu Derechu llaboral
Estáu España
Cambiar los datos en Wikidata
Imaxe del hemiciclu nun día de puertes abiertes.

Dicha aprobación tuvo'l so orixe nuna proposición non de llei del partíu catalán Convergència i Unió que propunxo la inclusión d'una ponencia (númberu 154/4) sobre la cuestión de la seguridá social na comisión de presupuestos del Congresu de los Diputaos d'España.

Antecedentes editar

Los encamientos del Bancu Mundial constitúin un antecedente, nel sentíu de qu'estes apuesten por un sistema mistu y resultaron bien influyentes nes reformes de 1987. Otru antecedente ye'l llamáu «llibru blancu de Delors», publicáu en 1993.

Contestu editar

El Gobiernu del PSOE atopar nuna situación de debilidá política que se vía amontada pola crisis. En menos d'un añu asumiría'l poder el Partíu Popular.

Eleiciones xenerales españoles 6 de xunu de 1993

Partíu Votos % Escaños Dif.
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE) 9 150 083 38,78 159 -16
Partíu Popular (PP) 8 201 463 34,76 141 +34
Izquierda Xunida (IX) 2 253 722 9,55 18 +1
Convergència i Unió (CiU) 1 165 783 4,94 17 -1
Centru Democráticu y Social (CDS) 414 740 1,76 0 -14
Partíu Nacionalista Vascu (PNV) 291 448 1,24 5 =

El descensu de les aportaciones y la medría de los gastos del sistema poníen en dulda la estabilidá del sistema, magar esisten opiniones engarraes sobre si esto yera o non totalmente ciertu.[2]

Nun periodu de crisis económica, numberoses empreses apostaren pola xubilación antemanada como forma de reestructurar el so tremes granibles, produciéronse numberosos despidos, avieyamientu de la población, paru estructural agrariu, altu grau de fraude nes cotizaciones; tou esto sometía a presión al sistema de pensiones, según les principales fuercies polítiques.[3]

Conteníu editar

El documentu aprobáu describe la evolución del sistema de pensiones español, cuálos son los factores futuros que podríen afectar a dichu sistema y una serie de quince recomendaciones (Títulu IX del documentu):

 
Entrada al Congresu de los Diputaos.
  1. Separación y clarificación de les fontes de financiamientu #

Constitución de reserves

  1. Ameyores de basar
  2. Financiamientu de los rexímenes especiales
  3. Meyora de los mecanismos de recaldación
  4. Simplificación ya integración de réxime especiales
  5. Integración de la xestión
  6. Evolución de les cotizaciones
  7. Equidad y contributividad del sistema #

Edá de jubilación

  1. Mantenimiento del poder adquisitivu de les pensiones
  2. Reforzamientu del principiu de solidaridá #

Ameyora de la xestión

  1. Sistema complementariu #

Analís y siguimientu de la evolución del sistema

Diches encamientos conformaron la evolución del sistema de pensiones, empezando a tener efeutu en 1996.

El paquete de midíes presentaes tenía como oxetivu declaráu amenorgar la presión a la que taba sometíu'l presupuestu de la seguridá social. En primer llugar realiza una separación ente les distintes fontes de financiamientu de les prestaciones, dexando les llamaes prestaciones non contributives y universales (sanidá, servicios sociales, etc.) al cargu de la imposición xeneral y les pensiones contributives al cargu de un sistema de cotizaciones sociales, esto ye un cambéu importante en cuantes que se pasa d'un sistema de repartu pura a un sistema nel que se cobra en función de cotizar (no qu'a prestaciones contributives refierse).

Pa solucionar les fluctuaciones de les contribuciones, créanse fondos de reserva mientres periodos de bonanza destinaos a esaniciar la necesidá d'aumentar les contribuciones pa caltener les prestaciones en tiempos de crisis. Estos fondos son títulos públicos adquiríos nos mercaos oficiales.

Les bases de cotización se homogeneizan y búscase unificar los distintos rexímenes especiales de cuenta qu'iguales cotizaciones equivalgan a iguales prestaciones salvu pal casu de sectores como la minería del carbón, agrariu y pesqueru. Per otra parte, dientro de la homogeneización esiste tratu estremáu pa situaciones que rican escepcional celu proteutor como por casu l'ampliación de la edá pa recibir pensiones de orfandad.

Meyora de los medios de recaldación, llucha contra'l fraude y contra la economía somorguiada contémplase tamién nel documentu como una estratexa p'aumentar la eficiencia del sistema. Meyores na xestión y la fiscalización de les pensiones, especialmente les baxes per enfermedá y seguru de desemplegu.

Tocantes a la evolución de les cotizaciones, propónse una dinamización del sector públicu por aciu una baxada de les cotizaciones en determinaos sectores con gran intensidá de mano d'obra o trabayos d'alta cualificación, siempres dientro d'un criteriu d'equilibriu del sistema.

La edá de xubilación caltener en 65 años pero incentívase qu'aquellos que lo deseyen caltengan los sos emplegos.

Imponer al congresu la creación d'una ponencia sobre la evolución del sistema de pensiones. va crease una comisión permanente non llexislativa del Pautu de Toledo que se va axuntar dacuando p'aldericar la evolución del sistema.

Referencies editar

  1. Boletín Oficial de les Cortes Xenerales, Congresu de los Diputaos, 12 d'abril de 1995. Númberu 134
  2. Juan Torres López. Catedráticu d'Economía Aplicada de la Universidá de Málaga. El Pautu de Toledo: ¿refuerzu del sistema públicu o vía abierta pa la so privatización?, IX Xornaes d'Economía Crítica (Madrid, marzu de 2004).
  3. María Irazusta y Antonio Sierra Les Recetes del Pautu de Toledo. Suplementu El so dineru, diariu El Mundo. Númberu 33, Domingo 2 de xunu de 1996

Bibliografía editar

  • Boletín Oficial de les Cortes Xenerales. Congresu de los Diputaos, 12 d'abril de 1995. Non 134.

Enllaces esternos editar