Pazuzu ye'l rei de los demonios del vientu, fíu del dios Hanbi, na mitoloxía sumeria, asiria y acadia. Pa los sumerios, tamién representaba'l vientu del suroeste, que traía les nubes, y tamién el portador de la peste y les plagues, del deliriu y de la fiebre.

Pazuzu
Información
Conexones relixón babilónica y mitoloxía asiria
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Suélse-y representar con cuerpu d'home, cabeza de lleón o perru, cuernos de cabra na frente, garres d'ave en cuenta de pies, dos pares d'ales d'águila, cola d'escorpión y pene con forma de culiebra. Tamién se suel amosar cola palma de la mano derecha escontra riba, y l'esquierda escontra baxo. Esta posición de les manes simboliza la vida y la muerte, o la creación y la destrucción.[1]

Na antigua civilización sumeria Pazuzu yera unu de los Siete Demonios Malvaos, y yera invocáu por que fixera volver a los infiernos a otros demonios malvaos. A pesar de ser Pazuzu en principiu un ser malinu, nun yera del tou contrariu al home, pos la so imaxe usar en amuletos pa refugar a la so consorte y enemiga Lamashtu, un demoniu femenín que s'alimentaba de naciellos y les sos madres. Esti amuleto asitiábase tantu na madre, llevándolo al pescuezu, como nel neñu, ente qu'otros más grandes asitiábense sobre ellos nuna paré.[2]

Estauína nel Muséu del Louvre editar

Ye ensin dulda la representación más famosa d'esti demoniu y la que s'utilizó como modelu pa la película The Exorcist. Trátase d'una imaxe que data del primer mileniu antes de Cristu (sieglos VIII-VII e.C.) y foi atopada n'Iraq. Dende 1872 forma parte de los fondos del Muséu del Louvre de París.

La figurilla d'apenes 14,5 cm. altor, foi fecha pa ser colgada al pescuezu, d'ende que tenga una argolla sobre la so cabeza. Atopar na ala Richelieu, sala 6, vitrina 4. Esta obra ye un testimoniu pervalible del arte en bronce de los asirios. Nesta estatua, Pazuzu apaez representáu como una quimera col cuerpu d'un home, una cabeza de lleón, pates d'águila, dos pares d'ales d'ave rapazu, una cola d'escorpión y un pene de forma serpentina. Amuésase-y tamién cola mano derecha apuntando escontra riba y l'esquierda escontra baxo.

Na so parte trasera atópase la inscripción: "Soi Pazuzu, fíu de Anu (Hanbi), soi rei de los demonios del aire que baxa con fuercia de los montes faciendo estragos". Al pie de la estauína de Pazuzu atópase la Placa d'esconxuru contra la Lamashtu, un amuleto de bronce iguáu pa nun cayer enfermu o pa curar una enfermedá. Realizar pa llevar de nuevu a los Infiernos a la demonia Lamashtu, y d'esta miente abandonara'l cuerpu del enfermu qu'ella tuviera. La placa ta sostenida pol demoniu Pazuzu. Ver de llombu, detrás de la placa. La so cabeza ye visible sobre la cara delantre de la placa.

Pazuzu en The Exorcist editar

  • En The Exorcist, llevar a cabu la mesma historia que na novela orixinal. A diferencia d'esta, Pazuzu ye consideráu como'l mesmu Satanás, polo cual na primer parte de la saga nun se menta como Pazuzu, sinón como'l "demoniu", Satanás etc.
  • En The Exorcist II: The Heretic, Pazuzu atopa a Regan en Washington volviéndola a tener. Regan ente alcordances del so pasáu y viviencias de la so horrible actualidá enfrentar a Pazuzu llogrando ganalo y espulsalo del so cuerpu. Pazuzu toma forma d'una llagosta. A partir d'esta segunda parte de la saga, el demoniu yá apaez mentáu como Pazuzu.
  • En The Exorcist III, Pazuzu allega en busca del cádaver del padre Karras llogrando tener y banciar# ente la vida y la muerte. Karras depués d'un intensu sufrimientu muerre d'un disparu na cabeza, que'l mesmu pidió pa nun ser teníu nuevamente por Pazuzu.
  • En The Exorcist: l'empiezu: Descríbense los primeros años del padre Lankester Merrin y el so enfotu por combatir a Pazuzu. Estos fechos son obviamente antes de toles películes anteriores.
  • En The Exorcist La Serie: Pazuzu sigue en busca de Regan tantu asina que tien a la so fía pa chantajearla. La so roxura ye incontrolable y la so sede de sangre insaciable.Depués ye ganáu pol Padre Tomás gracies a les enseñances del Padre Marcus.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec, Les», BD .
  2. Harms, Daniel; Wisdom Gonce, III, John The Necronomicon Files: The Truth Behind Lovecraft's Legend.