Pedro María Bernardino Anaya Álvarez, tamién conocíu como Xeneral Anaya (20 de mayu de 1795Huichapan – 21 de marzu de 1854Ciudá de Méxicu) foi un militar mexicanu. Fíu de Pedro José Anaya y Maldonado y María Antonia d'Álvarez, dambos españoles

Pedro María Anaya
18. Presidente de Méxicu

2 abril 1847 - 20 mayu 1847
Antonio López de Santa Anna - Antonio López de Santa Anna
Vida
Nacimientu Huichapan20 de mayu de 1795[1]
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu21 de marzu de 1854[1] (58 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticumilitar
Graduación cabu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos nel exércitu editar

El so serviciu militar empezó a los 16 años. Participó en toles guerres intestinas asocedíes nel país, amás de defender el territoriu nacional nel intentu de reconquista español de 1829.

Participó sofitando movimientos independentistes en Centroamérica.[2] En 1821 xuntar al Plan d'Iguala.

Los vaivenes políticos dexar ensin emplegu y en cantu de la miseria dende la segunda metá de la década de 1830 hasta 1845, cuando'l so amigu y antiguu compañeru d'armes José Joaquín de Herrera llegó a la presidencia y nomar secretariu de Guerra y Marina, cargu que desempeñó por bien pocu tiempu, pero que -y permitío salir de la escura posición en que s'atopaba. Dempués ocupó un escañu na Cámara de Diputaos.

Presidente interín editar

Mientres la Intervención d'Estaos Xuníos en Méxicu, el xeneral Pedro María Anaya yera presidente del Congresu y la so actuación de primeres de la guerra foi incierta y duldosa, hasta que foi nomáu presidente interín de la República en sustitución d'Antonio López de Santa Anna.

 

Como presidente fixo enormes esfuercios pa consiguir fondos pal exércitu, entamó nueves corporaciones militares y trató de xunir la voluntá nacional en defensa de la Patria. Pero dempués de la derrota de Cuetu Gordu, en Veracruz. Santa Anna tornó a Méxicu a faese cargu de la conducción de la República y a dirixir la defensa de la capital, polo que'l xeneral Anaya recibió'l mandu de dos batallones que debíen de defender el Conventu de Churubusco.

Primer Intervención d'Estaos Xuníos: la defensa del Conventu de Churubusco editar

 

Correspondió a la so persona combatir a los invasores nel conventu de Churubusco, defendiéndolo na Batalla de Churubusco, que tuvo llugar nel entós Exconvento de Churubusco, güei Muséu Nacional de les Intervenciones. Na defensa d'esti bastión, alcontráu nel sur de la Ciudá de Méxicu, foi sofitáu pol Batallón de San Patriciu, formáu por irlandeses católicos desertores de les files d'Estaos Xuníos. Defendíu a sangre y fueu, colo que tuvo y pudo, anició perdes importantes al exércitu invasor, dempués d'una heroica resistencia, yá que al terminase l'armamentu viéronse obligaos los mexicanos y los sos aliaos irlandeses a lluchar hasta colos sos puños y bayonetes. Cuando a la fin entraron les tropes d'Estaos Xuníos, al mandu del xeneral Twiggs, ésti preguntó-y al Xeneral Anaya poles armes, pertrechos, municiones, a lo cual el xeneral contestó-y: "¡Si hubiera parque, nun taría usté equí!", frase célebre que ye más recordada que'l personaxe mesmu.

Foi prindáu y vio el final de la guerra como prisioneru de los norteamericanos, y darréu foi lliberáu. Más tarde, volvió ocupar interinamente la presidencia de Méxicu ente 1847 y 1848. Morrió'l 21 de marzu de 1854, por cuenta d'una pulmonía fulminante.

Mandáu editar

  • La defensa de Méxicu ante un exércitu invasor.
  • Esisten cais, colonies y escueles ya inclusive una estación del metro col so nome.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w66r8b3s. Apaez como: Pedro María de Anaya. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Pumar, T. (¿1931?). Pequeñes biografíes de hidalguenses distinguíos. Tomu I. "Vida: Revista Hidalguense de Cultura". Pachuca, Hgo., Méxicu.