Pedro Ximénez de Préxamo

Pedro Ximénez de Préxamo, en pronunciación moderna "Pedro Jiménez de Préjamo", (Logroño ¿? - 1495, Corea), obispu, teólogu y escritor español del prerrenacimientu.

Pedro Ximénez de Préxamo
Obispu de Coria

23 xineru 1489 -
Vasco Ramírez
Diócesis: Diócesis de Coria (es) Traducir
obispo de Badajoz (es) Traducir

18 xineru 1486 -
Gomez de Figueroa
Diócesis: Diócesis de Badajoz (es) Traducir
Vida
Nacimientu sieglu de XV
Muerte 1495
Estudios
Llingües falaes castellanu
llatín
Oficiu sacerdote católicuobispu católicu
Creencies
Relixón Ilesia Católica[1]
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Rafael de Floranes tener por natural de Logroño. Estudió en Salamanca y foi l'únicu discípulu conocíu que tuviera Alonso de Madrigal, más conocíu como el Turráu. Foi colexal (profesor) de Teoloxía del Colexu Mayor de San Bartolomé xunto con Pedro de Osma, y depués canónigu y provisor de Segovia. Asistió al concilio d'Alcalá de Henares onde se condergaron nueve tesis del De confessione del so antiguu compañeru Pedro de Osma. En 1484, como canónigu de Toledo, llogró'l deanazgo o cargu de canónigu maxistral de la catedral primada; foi nomáu xunto con frai Hernando de Talavera Comisariu xeneral y Colector del dineru de la Bulda de la Santa Cruzada y más palantre Sabela I imponer como obispu al escoyíu para Badayoz escribiendo una carta al cabildru (1486-1489); ellí amosóse como un gran y entusiasta proteutor de la imprenta, pa la que fizo dellos encargos qu'anden ente los primeres incunables españoles. Tuvo na conquista de Málaga (1487) colos Reis Católicos, y bendixo la mezquita. Terminó los sos díes como obispu de Corea (1489-1495). Nesta última ciudá decidió baltar l'antigua catedral románica y llevantar otra de góticu platerescu en 1498, la Catedral de Santa María de l'Asunción, anque según Antonio Ponz yá finara en 1495.

Obres editar

Escribió contra los errores de Pedro de Osma un tratáu "n'estilu inelegante y bárbaru" según pallabres del padre Juan de Mariana, pero con inxeniu agudu y escolásticu, de títulu Confutatorium errorum contra claves Ecclesiae nuper editorum explicit feliciter. Fuit autem confectum anno Domini M.CCCC.LXXVIII. Per reverendum magistrum Petrum Ximenes de Préxamo, tunc canonicum toletanum.... Toledo: Juan Vazquez, 1486. Más conocíu foi'l so Lluceru de la vida christiana, (Salamanca, 1493; Burgos, 1495), traducíu al catalán (Barcelona, 1496). Esta obra catequística mandar faer los Reis Católicos p'adoctrinar a recoyíos, allumaos y conversos del xudaísmu con cuenta d'evitar apostasíes. El padre Méndez creyó que Préxamo foi'l Pedro Ximénez que compunxo un poema sobre la Resurrección de Cristu incluyíu nel raru Cancioneru de Zaragoza, 1492, tituláu Coples de vita Christi, etc. Amenorgó a compendiu en dos volúmenes los comentarios del so maestru'l Turráu sobre San Mateo, obra que foi impresa col títulu de Floretum (Sevilla, por Paulo de Colonia y Juan Pegnizer de Nuremberga, 1491). Lucio Marineo Sículo llamar "praestantissimus theologus et vita sanctissimus". Finó en 1495 y ta soterráu en Corea, onde Antonio Ponz almiró la estatua genuflexa, obra de Copín, asitiada nel so sepulcru.[2]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: jimdpre. Data de consulta: 22 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Marcelino Menéndez Pelayo, Hestoria de los heterodoxos españoles... llibru III.