Un periscopiu (etim. del griegu peri- y -scopio, περισκοπεῖν, «mirar en redol») ye un preséu pa la observación dende una posición oculta.

Diseñu de periscopiu militar manual.
1 - Visor
2 - Prisma diagonal
3 - Rusti
4 - 6 - Lentes enderezadoras
5 - Tubu del periscopiu
7 - Lente de campu
8 - Lente
9 - Prisma diagonal superior
10 - Ventana.
Principiu del periscopiu. Los dos periscopios difieren na manera de poner derecha la imaxe. L'esquierdu usa prismes ente que'l derechu utiliza un sistema de lentes d'inversión de la imaxe.
a Oxetivu
b Lente de campu
c Lentes p'asitiar imaxe derecha
d Ocular
y Lente ojo del observador
f Prisma ópticu d'ángulu rectu
g Sistema de prismes p'asitiar imaxe derecha
Soldáu británicu reparando trincheres enemigues con un periscopiu

Sarah Mather (inventora d'Estaos Xuníos) foi la inventora del telescopiu submarín que terminaría siendo'l precursor del periscopiu y el rexistru de la so primer patente data de 1845. Nun principiu l'inventu usábase para dende una embarcación na superficie esaminar el fondu marín que sería una utilidá contraria a la que se-y acabo dando al periscopiu.

Na so forma senciella ye un tubu con un xuegu d'espeyos nos estremos, paralelos y nun ángulu de 45º al respective de la llinia que los xune. Puede usase pa ver sobre la cabeza de la xente nun ensame. Esta forma de periscopiu, cola adición de simples lentes, foi usáu pa propósitos d'observación en trincheres mientres la Primer Guerra Mundial.

Los periscopios más complexos usen prismes en cuenta de espeyos, y disponen d'aumentos .

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar