Petín

conceyu gallegu de la provincia d'Ourense

Petín, conceyu de la provincia d'Ourense, perteneciente a la contorna de Valdeorras. Llenda al norte colos conceyos de La Rúa y Villamartín de Valdeorras, al este con O Barco de Valdeorras, al sur con O Bolo y La Vega y al oeste con Laroco.

Petín
Alministración
País España
Autonomía Galicia
ProvinciaBandera de Provincia d'Ourense provincia d'Ourense
Tipu d'entidá conceyu de Galicia[1]
Nome oficial Petín (es)[2]
Códigu postal 32...
Xeografía
Coordenaes 42°22′56″N 7°07′33″W / 42.382222222222°N 7.1258333333333°O / 42.382222222222; -7.1258333333333
Petín alcuéntrase n'España
Petín
Petín
Petín (España)
Superficie 30.5 km²
Altitú 300 m
Llenda con Vilamartín de Valdeorras, O Barco de Valdeorras, A Veiga, O Bolo, Larouco y A Rúa
Demografía
Población 875 hab. (2023)
- 420 homes (2019)

- 441 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.29% de provincia d'Ourense
0.03% de Galicia
0% de España
Densidá 28,69 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Patrimoniu artísticu editar

Ente'l so patrimoniu artísticu cabo destacar la ponte de la Cigarrosa (d'orixe romanu) y l'ermita y la ponte de Portomourisco s. XVIII.

La Ponte de Portomourisco, les munches maravíes y milagros que se-y atribuyíen a la virxe d'As Ermites espertó l'interés ente devotos y pelegrinos. Debíu al gran númberu de persones que queríen allegar a venerar a la imaxe de la santa fíxose imprescindible la construcción d'una ponte sobre'l ríu Jares, que sirviera d'unión ente les tierres d'O Bolo y Valdeorras. Esta ponte ye un pasu obligáu a tolos pelegrinos que, provenientes de Valdeorras, Quiroga, tierres de Lugo, El Bierzo, Asturies, etc. quixeren averase al santuariu.

La ponte ye de piedra de sillería, bien llabrada, y tien un solu arcu bien ampliu. Mide 122 pies de llargu, 16 d'anchu y 24 d'altu. Los sos constructores fueron los maestros Manuel de Lastra y Alonso Sánchez. Les obres duraron dende setiembre de 1702 hasta avientu de 1703. El costu total de les obres foi de 29.685 reales de vellón.

La Ponte de la Cigarrosa, llugar por onde pasaba "la vía XVIII" o Via Nova que xunía Braga con Astorga, y que foi construyida mientres el reináu de Tito y Domiciano. Esta ponte consta de cinco arcos de lluz variable, dixebraos por cuatro pilastres con tajamares triángulares, agües enriba, y dos tajamares, agües embaxo. Cuatro de los arcos son apuntaos, mientres l'arcu segundu, que ye'l de mayor lluz, ye de mediu puntu. El quintu arcu ta bien reformáu, yá que foi recubiertu de formigón respetando la so primitiva forma apuntada cuando se construyó'l banzáu de San Martiño. Pela cueta el tercer arcu tien bien poca lluz si comparar colos demás arcos. Los tajamares son triangulares-apiramidados pero, por cuenta de les socesives restauraciones que sufrió la ponte, amuesen una acusada desigualdá, non yá nel trazáu sinón tamién de la fábrica constructiva.

Xeografía editar

Partir ente los dominios climáticos oceánicu mediterraneu y oceánicu atlánticu de transición. Alcontráu en plenu valle del Sil, a temperatura medio añal ye de 15,6 °C y les precipitaciones de 763 mm, con una distribución estacional que provoca una acusada seca braniza.

Historia editar

Habitada dende tiempos prehistóricos,la so riqueza minera, principalmente aurífera atraxo a los romanos. Primeramente nació como conseyu de Freixido, pero en 1835 tomó la so actual denominación. Destaquen el castru de Mones, la Ponte de la Cigarrosa, la ermita y la ponte de Portomourisco (1702) y les ilesies de San Miguel y Santa María de Mones.

Fiestes editar

Los vecinos de Petín realicen un conxuntu de fiestes a lo llargo del añu, ensin intención de llograr beneficios, pal entretenimientu del pueblu y la xente forano, que convirtiéronse nes más entreteníes y esfrutaes de la zona.

Les principales fiestes del conceyu son:

Feria histórica de 1812: Celébrase'l día 2 de Xunu con duración de 3 díes. Fiesta en conmemoración a la Constitución de Cádiz de 1812 y la guerra de la independencia de 1809 onde les muyeres de Petín ganaron a les tropes Napoleóniques. A lo llargo d'estes xornaes vecinos y visitantes van poder esfrutar nel cascu antiguu de la villa con esta feria ambientada nel sieglu XIX na que nun va faltar la bona música (Bandes de Petín y contorna que toquen los 3 díes) y los puestos onde tastiar churrasco, aguardientes,cerveces artesanes, pasteles artesanos y otros deliciosos manxares. Amás realízase una representación de la Batalla de 1809.

Fiestes de Branu de Petín: Santiago Apóstol y Santa Ana. Festividá relixosa n'honor al Santiago Apóstol y a Santa Ana que se celebren nel conceyu de Petín mientres los díes 23, 24, 25 y 26 de Julio. Mientres los cuatro xornaes los asistentes van poder esfrutar con grandes actuaciones musicales con orquestes del momentu y atraiciones pa los neños.

Rutes das Adegas: Ruta de les bodegues que celebra L'Asociación Cultural Fonte Grande per tercer añu consecutivu mientres la xornada del 26 d'Agostu y onde los asistentes pueden tastiar un vinu esquisito acompañáu d'una gran variedá de pinchos poles bodegues del conceyu, amenizadas pela banda de música Fonte Grande.

Fiesta de San José de Freixido de Abaixo: Fiesta patronal que se celebra na parroquia de Freixido de Abaixo, en Petín, los díes 18 y 19 de Marzu, pola cual hónrase a San José con una gran verbena musical na nueche previa a los actos relixosos, que van tener llugar na xornada mañanera del domingu.

Esisten otres celebraciones festivu-gastronómiques: Magosto, Festa da freba, Racing Petín...


Referencies editar

  1. Afirmao en: Nomenclátor de Galicia. Llingua de la obra o nome: gallegu.
  2. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar