El pitu llétricu o cigarru electrónicu (tamién llamáu «vaporizador», «vapeador», eCig o eCigar) ye un sistema electrónicu inhalador diseñáu en su origen p'asemeyar y sustituyir el consumu de tabacu.

Estos dispositivos utilicen una resistencia y batería pa calecer y vaporizar una solución líquida. La solución líquida (llamada líquidu de vapeo o 'y-Liquid') puede o nun contener arumes y nicotina líquida.

Nos sos anicios el so diseñu asonsañaba los pitos, puros o pipes. Na actualidá tienen un aspeutu totalmente diferente que nun recorda/recuerda n'absolutu a los pitos de tabacu.

Los beneficios y riesgos sobro l'usu de los pitos electrónicos son oxetu de discutiniu. Los defensores  preséntenlo como una alternativa al tabacu tradicional con un impautu enforma menor a la salú, o como terapia de reemplazo de nicotina pa dexar de fumar.

Llexislación editar

  • Ta prohibíu: Arxentina (prohibíu dende'l 9 de mayu de 2011),22 Australia,23 Grecia,23 Brasil,23 Lituania,23 Panamá,23 24 Singapur,23 Uruguay,25 23 Venezuela26
  • Similar al tabacu (viende nos mesmos establecimientos que'l tabacu o'l so consumu tien les mesmes llimitaciones): España,27 28 Francia,23 Malta,23 Estaos Xuníos (en xunetu de 2009 la Food and Drug Administration intentó prohibir la so importación y regulalos como dispositivos farmacéuticos, pero en xineru de 2010 el xuez Richard Lleón dictó sentencia a favor de los importadores por entender que la FDA nun tien competencia pa dictar tala prohibición y que deben regulase como derivar del tabacu.29 30 31 Debido a l'ausencia de regulación federal, munchos estaos y ciudaes optaron por el so propiu regulaciones, asimilar al tabacu, llindando'l so usu en llugares públicos o prohibiendo la so venta a los menor d'edá)32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
  • Similar a un medicamento (regulación similar a los parches de nicotina): Austria,23 Alemaña,23 Dinamarca,23 Eslovaquia,23 Estonia,23 Finlandia,23 Hungría,23 Países Baxos,23 Reinu Xuníu,23 Rumanía,23 Suecia23
  • Según la so composición (si tien extracto de tabacu como'l tabacu, si tien nicotina como medicamento): Canadá,46 Bélxica,23 Luxemburgo23
  • Según la so composición (si tien nicotina como tabacu, si non la tien ensin restricciones): Costa Rica 47
  • Prohibíu a menor: Italia (menor de 16 años)23 48

Historia editar

En 1968, Herbert A. Gilbert patentó "un pitu ensin tabacu ensin fumu". Na so patente, Gilbert describió cómo'l so dispositivu funcionaba, por sustitución de tabacu en combustión y papel con aire arumao caliente y húmedu." El Dispositivu de Gilbert nun arreya nicotina, y los fumadores del dispositivu de Gilbert reviciaron un vafu saborizado. Los intentos de comercializar l'inventu de Gilbert fallaron y el so productu cayó nel escaezu. Sin embargo, merez una mención como la primera patente pa un pitu electrónicu. Más conocíu ye la invención del farmacéutico chinu Hon Lik, que patentó'l primer pitu electrónicu basar en nicotina en 2003. Al añu viniente, Hon Lik foi la primer persona en fabricar y vender esi productu, por primer vegada nel mercáu chinu y depués a nivel internacional. Desenvolvíu en China por Hon Lik de Ruyan, el productu yá patentáu viende n'Europa, Xapón y Estaos Xuníos.

Presentación y formato editar

Kit premium de Pitu electrónico L'aparatu adopta la

forma d'una pajita, ligeramente más llarga qu'un pitu normal (los qu'asonsañen exautamente a un pitu normal nun suelen ser una opción afecha por lo general)49 anque los hai en formatos más voluminosos que cunten con más autonomía y mayor capacidá de xenerar vafu.

Niveles de producción de vafu nun pitu electrónicu L'aparatu contener

un cartucho o atomizador recambiable o recargable llenu de líquidu. Les principal sustancies que contener el líquidu son: propilenglicol (generalmente alredor del 70%) y/o glicerina vexetal (generalmente alredor del 30%), nicotina en diferente dosis como opcional (por lo general ente 0 mg y 24 miligramos por mililitro) y arumes opcionales.

Cuando l'usuariu inhala a través del aparatu, en dalgunos modelu, el fluxu d'aire ye detectar por un sensor. Un microprocesador activar entós un nebulizador (popularizáu pola industria como atomizador), qu'inyecta minúsculo gotitas del líquidu nel aire que fluyir y activar tamién un LED de color naranja (que nos últimos modelu puede ser d'otros color: verde, azul, rosa, etc.) na punta del aparatu p'asemeyar meyor l'actu auténticu de fumar. El cigarrilo calez el líquidu hasta 60 graos. Un fechu a sorrayar ye que, dado que al contrariu del pitu tradicional, nun hai combustión, fai que los efeutos negativos na salú seyan mucho menos importantes, siendo ésti afirmáu por munchos profesionales de la salú, tabacólogos y neumonólogos)

Generalmente, los pitos electrónicos utilicen una batería recargable como fonte d'enerxía. La duración de la batería varia ente distintos aparatos. Esto depende de la so capacidá en mAh y el usu que se faiga del aparatu. La esperiencia de los usuarios ye que la duración de les bateríes cargaes va de 2 a 5 hores nos modelu más convencionales, a 12 a 24 hores nos modelu avanzaos.

Les bateríes son de dos tipos: automátiques, nes que la inhalación ye detectar lo cual son la so gran ventaya ganando en muncha comodidá d'usu, pero resultando más fáciles de ser estropiaes si pasa y-liquid o agua escontra la mesma lo que ye probable qu'asoceda y arruinar irreparablemente o a veces el mecanismu detector de inhalación bloquiar y tamién la fai inservible (anguaño tán cayendo en desusu llindándose a un par de modelu) ; y manuales, nes que se debe primir un pequeñu botón al inhalar, lo cual nun ye tan práuticu pero'l vapeador xenera rápidamente el vezu, y la so gran ventaya ye que son blindaes lo que les fai absolutamente segures contra entrada de fluyir a diferencia de les anteriores. Otros dispositivos: PCC asemeya un paquete de pitos pero tien una batería incorporada que se carga previamente y sirve pa dir cargando les bateríes de los y-cigs en forma portátil, cargadores USB pa ordenador; Passtrough que dexa vapear solu coneutar un dispositivu qu'asemeya una batería de y-cig al puertu USB prescindir de la batería; como pasa colos cartuchos la innovación ye permanente nesti campu. Esisten tamién los desechables que yá vienen "preensamblados" y llistos pal usu. Estos nun son recargables y como'l so nome  indícalo, al terminar el so usu se desechan. Generalmente son equivalentes a dos cajetillas o packs, aproximao 40 pitos regulares de tabacu.50

Solución de nicotina, líquidos y arumes editar

Los líquidos utilizaos nos pitos electrónicos atopen habitualmente con una gran variedá de formulaciones, con distintos tastos (p.ej. a frutes, a mentes, a cremes, tabaquiles) y diferente concentraciones de nicotina. Nos niveles más altos de concentración de nicotina, fumar pitos electrónicos pretenden apurrir dosis de nicotina que s'averen a les consumir colos pitos de tabacu, pa ser utilizaes como terapia de deshabituación y con la pretensión d'apurrir únicamente una de les sustancia responsable de l'adicción tabáquica. Ye de destacar que la nicotina ye solo una de les aproximao 4000 sustancies presente nel pitu tradicional, la que se considera responsable en mayor midida de l'adicción al tabacu y utilízase del mismo modo que s'apurre n'otres terapias de deshabituación, anque pente medies de un sistema qu'asonsaña d'una manera más natural l'alministración de la droga que los chicles, parches o estruyíos d'usu farmacéutico. Al poder escoyer la concentración de nicotina nos líquidos el pitu electrónicu dexa menguar paulatinamente el consumu de la droga amenorgando'l síndrome d'astinencia. Al nun producir se combustión del amiestu, les sustancies consideraes más tóxicas del tabacu nun atopen presentes nos vafos xeneraos polos pitos electrónicos, anque si  talo la nicotina. Ye de destacar que los líquidos tamién s'atopen en formulaciones qu'escarecer de nicotina, por lo que nesti casu la so orientación ye más lúdica y tien menor rellación cola pretensión d'establecer estos dispositivos como sistemes de dosificación de nicotina.

Dependiendo del aparatu, los cartuchos o atomizadores son valederos para ente 40 y 400 calaes. Los cartuchos (que son de munchos tipos y principios de funcionamientu: cartuchos con perlón qu'absuerbe'l Y-liquid a vaporizar que son de diferente formes como redondos, semiplanos y planos, cartomizadores -que suman cartucho + atomizador nuna solu pieza, son descartable o rinden de trés a cinco recargar- claromizadores -ídem pero tresparentes- Y-Tank -ídem cartucho pero ensin perlón- y más que se van inventar ya incorporando, caúnu tien los sos pro y contras) vacíos pueden reemplazarse por otru nuevu o bien rellenar con más solución. Esta solución, tamién llamada ?Y-líquid?, viende a menudo en frascos de 5 a 30 ml.

Una gran mayoría de y-líquidos tien sólo trés componentes: Propilenglicol USP (alredor del 70%), Glicerina Vexetal USP(25%) y arumes (>5%). La presencia del Propilenglicol critica, ensin embargu esta sustancia (magar puede tener llixeros efeutos irritantes de les mucosas) foi declarada por tolos organismos públicos de salú como de baxa toxicidá, por lo que s'usa n'ensame de medicamentos (incluyendo inhaladores, medicamentos d'usu pediátrico y dispensadores de nicotina), alimentos y productos de cosmética. En distintos ambientes llaborales ya industrial usa normalmente el Propilenglicol en forma vaporizada a altes concentraciones como por ejemplo los cañones de borrina en discoteques y teatros. Puede sorrayar que'l y-líquid puede tamién llograr usando sólo Glicerina Vexetal (y arumes si xuno desea). Asina se llogra un y-líquidu "bio" pero la so alta viscosidad dificulta el drenaje a la resistencia/s debiendo disponer de atomizadores de gran caudal de drenaje o amenorgar la viscosidad del líquidu con vodka o agua destilao.

Caltenimientu y requisitos del pitu electrónicu editar

Unu de los problema que presenta'l pitu electrónicu ye'l so caltenimientu y requisitos. Los defensores del pitu electrónicu munches vegaes quexen de que non toles empreses que lo vienden asesoren correutamente a los sos veceros avera del caltenimientu y de los sos requisitos por que seya una opción valedera y efeutiva pa dexar de fumar, y eso repercutir negativamente nel "boca a boca" y la imaxe d'esti mediu pa dexar de fumar, al non acometer les sos funciones de forma correcto. Generalmente una bona transición llogra participando y preguntando en grupos de vapeo onde hai muncha xente dispuesta a ayudar a les nueves xeneraciones de vapers.

Los especialistes en pitu electrónico encamienten que los usuarios tengan bien presente que los atomizadores constituyen de componentes consumibles (resistencies, mechas) y han de ser reemplazados periódicamente. Amás hai qu'emprestar atención al escoyer estos componentes,51 al igual que s'hai de tar suplíu de Y-líquids de forma constante, ye necesariu tamién que los componentes de los atomizadores nun llegar a un folie escesivu y el fluxu de "vafu" aportar insuficiente, favoreciendo la remortina nel tabacu tradicional.

Comprobóse qu'esti factor ye decisivu ente los que consiguen dexar de fumar col pitu electrónicu y los que non, pos los que nun fueron informaos o nun s'informaron por el so propiu medios, terminen consumir tabacu tradicional de nuevu, si nun tener# en cuenta esti correutu caltenimientu.

Na web puede atopar dalgunes guias que pueden ayudar a la llimpieza y caltenimientu del pitu electrónicu, creaes mayormente polos actuales usuarios nes diferente comunidaes online qu'enceten el tema.

Referencies editar

Referencies editar