Presión sanguínea

(Redirixío dende Presión arterial)

La presión sanguínea ye la tensión exercida por sangre circulante sobre les parés de los vasos sanguíneos, y constitúi unu de los principales signos vitales. La presión del sangre mengua a midida que el sangre muévese al traviés d'arteries, arterioles, vasos capilares, y venes; el términu presión sanguínea xeneralmente refierse a la presión arterial, esto ye, la presión nes arteries más grandes, les arteries que formen los vasos sanguíneos que tomen el sangre dende'l corazón. La presión arterial ye comúnmente midida per mediu d'un esfigmomanómetro, qu'usa l'altor d'una columna de mercuriu pa reflexar la presión de circulación (ver Midida non invasiva más embaxo). Los valores de la presión sanguínea mídense en milímetros del mercuriu (mmHg), a pesar de que munchos dispositivos de presión vascular modernos yá nun usen mercuriu.

Presión sanguínea
biomedical measurand type (en) Traducir
presión y signo vital (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Video esplicativu de la presión arterial

La presión arterial varia mientres el ciclu cardiacu de forma asemeyada a una función sinusoidal lo cual dexa estremar una presión sistólica que ye definida como'l máximu de la curva de presión nes arteries y qu'asocede cerca del principiu del ciclu cardiacu mientres la sístole o contraición ventricular; la presión arterial diastólica ye'l valor mínimu de la curva de presión (na fase de diástole o relaxación ventricular del ciclu cardiacu). La presión media al traviés del ciclu cardiacu indícase como presión sanguínea media; la presión de pulsu reflexa la diferencia ente les presiones máximo y mínimo midíes.[1]

Los valores típicos pa un ser humanu adultu, sanu, en descansu, son aproximao 120 mmHg (16 kPa) pa la sístólica y 80 mmHg (11 kPa) pa la diastólica (escritu como 120/80 mmHg, y espresáu oralmente como "cientu venti sobre ochenta"). Estes midíes tienen grandes variaciones d'un individuu a otru. Estes midíes de presión sanguínea nun son estátiques, esperimenten variaciones naturales ente un llatíu del corazón a otru y al traviés del día (nun ritmu circadiano); tamién camuden en respuesta al estrés, factores alimenticios, melecines, o enfermedaes. La hipertensión referir a la presión sanguínea que ye anormalmente alta, al contrariu de la hipotensión, cuando la presión ye anormalmente baxa. Xunto cola temperatura del cuerpu, la presión sanguínea ye'l parámetru fisiolóxicu más comúnmente midíu.

Anque a la presión sanguínea confundir cola presión arterial, puede estremase dos tipos de presión sanguíneo:

  1. Presión sistólica o l'alta.
  2. Presión diastólica o la baxa.

Presión editar

La presión arterial (presión sanguínea nes arteries) puede rexistrase fácilmente, ensin esfuerciu y de manera indolora, lo que supón una ventaya tantu pa los pacientes como pa los médicos. Amás la midida de la presión arterial tien un costu mínimu. Estos factores converten los controles de la presión nun métodu de reconocencia disponible y aplicable en práuticamente cualquier llugar. La presión sanguínea midir en mmHg (milímetros de mercuriu). Los valores de presión arterial normales nos adultos asítiense aproximao en 120/80 mmHg, a partir de 140/90 mmHg falar d'hipertensión arterial. La primer cifra denominar “valor sistólicu”; la segunda ye'l valor diastólicu”.

Una rede de nervios, hormones y estructures cerebrales encargar de regular la presión sanguínea. Ye totalmente natural que fluctúe al curtiu plazu, debíu por casu a esfuercios físicos, escitación mental, consumu de café o otros factores. Sicasí, les oscilaciones siguíes de la presión arterial, cuantimás la hipertensión constante, han de ser evaluaes pol médicu, yá que pueden constituyir un niciu de ciertes enfermedaes o derivar en patoloxíes graves como l'infartu cardiacu o l'accidente cerebrovascular.

Fisioloxía editar

La presión arterial media (MAP) ye la presión permediu midida sobre un ciclu cardiacu completu. Nun se trata d'una media aritmética, pos ta rellacionáu cola capacidá de perfundir TOlos texíos del cuerpu. La forma senciella de calculala ye:

MAP = PAD + (PAS - PAD)/3

La definición real ye "el valor que n'integrando la curva de pulsu dexa la mesma superficie zarrada percima y per debaxo d'esi valor de presión".

La fluctuación escontra riba y escontra baxo de la presión arterial resulta de la naturaleza pulsante del volume cardiaco. La presión de pulsu ye determinada pola interacción del volume de stroke contra la resistencia al fluxu nel árbol arterial.

Les arteries más grandes, incluyendo les abondo grandes para trate ensin ampliación, son conductos de baxa resistencia con altos índices de fluxos, que xeneren solamente pequeñes cayíes na presión (asumiendo que nun hai un cambéu aterosclerótico avanzáu). Por casu, con un suxetu en posición supina (cháu pámpana arriba), el sangre típicamente esperimenta solo una cayida de 5 mmHg (0,67 kPa) na presión media, cuando viaxa dende'l corazón a les dedes.

La fisioloxía moderna desenvolvió'l conceutu d'onda vascular de presión (VPW). Esta onda ye creada pol corazón mientres la sístole y aníciase na aorta ascendente, entós viaxa al traviés de les parés de los vasos a les arteries perifériques muncho más rápido que la corriente sanguínea en sí mesma. Ellí, nes arteries perifériques, la onda de presión puede ser apalpada como'l pulsu periféricu. A midida que la onda ye reflexada nes venes perifériques cuerre escontra tras nuna forma centrípeta. Onde se crucien les crestes de la onda orixinal y la reflexada, la presión dientro del vasu ye más alta que la presión verdadera na aorta. Esti conceutu esplica la razón pola cual la presión arterial dientro de les arteries perifériques de les piernes y de los brazos ye más alta que la presión arterial na aorta,[2][3][4] y alternativamente les presiones más altes vistes nel todíu comparáu al brazu colos valores normales del índiz de presión braquial del todíu.

Regulación editar

La regulación endóxena de la presión arterial nun ye entendida dafechu. Anguaño fueron bien carauterizaos tres mecanismos de regulación de la presión sanguínea:

Estos distintos mecanismos nun son necesariamente independientes unos d'otros, como se demuestra pola rellación ente'l RAYAS y la lliberación de aldosterona. Anguaño, el sistema RAYAS ye la diana farmacolóxica de los Inhibidores de la enzima convertidora de angiotensina y los antagonistes de los receptores de angiotensina II. El sistema de la aldosterona ye afeutáu direutamente pola espironolactona, un fármacu antagonista de la aldosterona. La retención de fluyíu pue ser tratada con diuréticos; l'efeutu antihipertensivo de los diuréticos ye por cuenta del so efeutu sobre'l volume sanguíneo. Xeneralmente, el reflexu barorreceptor nun ye un oxetivu farmacolóxicu na hipertensión, porque si blóquiase los individuos pueden sufrir de hipotensión ortostática y desfallecimiento.

Fisiopatoloxía editar

Alta presión arterial editar

La diagnosis d'anormalidaes na presión sanguínea puede riquir midíes socesives. Yá que la presión arterial varia nel día, les midíes tienen de ser tomaes coles mesmes del día p'asegurase que les llectures sían comparables. Les hores convenientes son:

  • Darréu dempués d'espertar, mientres el cuerpu inda ta folgando/inactivu (antes de llavase/vistise y antes de tomar l'almuerzu o una bébora)
  • Darréu dempués de rematar el trabayu

Dacuando ye difícil cumplir estos requisitos nel consultoriu médicu; amás, dellos pacientes pónense nerviosos cuando la so presión arterial ye tomada nel consultoriu, causando llectures amontaes (esti fenómenu ye llamáu hipertensión de bata blanca). Tomar niveles de presión sanguínea nel llar o'l trabayu con un dispositivu caseru de midida de presión sanguínea puede ayudar a determinar el verdaderu rangu de les llectures de la presión arterial d'una persona y evitar llectures falses pol efeutu de la hipertensión de bata blanca. Los exámenes al llargu plazu pueden ser fechos con un dispositivu ambulativo pa midir la presión sanguínea que toma llectures regulares de la presión arterial cada media hora nel cursu d'un día y una nueche.

Aparte del efeutu de la bata blanca, les llectures de la presión arterial fora d'una instalación clínica xeneralmente son llevemente más baxes na mayoría de la xente. Los estudios que reparaben los riesgos de la hipertensión y les ventayes de baxar la presión arterial en pacientes afeutaos taben basaos en llectures nun ambiente clínico.

La presión arterial qu'entepasa los valores normales ye llamada hipertensión arterial. En sí mesma ye solamente un problema agudu (ver emerxencia hipertensiva). Pero por cuenta de los sos efeutos indireutos al llargu plazu (y tamién como indicador d'otros problemes) ye una esmolición seria pa los médicu que lu diagnostiquen.

Tolos niveles de presión arterial ponen estrés mecánicu nes parés arteriales. Presiones más altes aumenten la carga de trabayu del corazón y la progresión de la crecedera malsana de texíu (ateroma) que se desenvuelve dientro de les parés de les arteries. Cuanto más alta ye la presión, preséntase más estrés y tiende a progresar más el ateroma, y el músculu del corazón tiende a engrosase, engrandase, y faese más débil col tiempu.

La hipertensión persistente ye unu de los factores de riesgu pa los accidentes cerebrovasculares, ataques cardiacos, paros cardiacos, aneurismes arteriales, y ye la causa principal de la falla renal crónica. Inclusive la elevación moderada de la presión arterial lleva a una esperanza de vida encurtiada. En presiones severamente altes, o presiones arteriales medies de 50 % o más sobre'l permediu, una persona nun puede esperar vivir más que dellos años nun siendo que sía apropiadamente tratada.[5]

Nel pasáu, la mayor parte de l'atención yera emprestada a la presión diastólica, pero anguaño ye reconocíu que son tamién factores de riesgu l'alta presión sistólica y l'alta presión de pulsu (la diferencia numbérica ente les presiones sistólicu y diastólicu). En dellos casos, paez qu'un escesivu amenorgamientu de la presión diastólica puede realmente aumentar el riesgu, debíu probablemente a la diferencia creciente ente les presiones sistólicu y diastólicu (ver l'artículu sobre la presión de pulsu).

Presión arterial baxa editar

La presión sanguínea que ye demasiáu baxa conozse como hipotensión. La semeyanza na pronunciación cola hipertensión puede causar tracamundiu.

La presión sanguínea baxa puede ser un signu d'enfermedá severa y rique l'atención médica urxente.

Cuando la presión arterial y el fluxu de sangre mengüen más allá de ciertu puntu, la perfusión del celebru mengua críticamente (esto ye, la fonte de sangre nun ye abonda), causando mareos, vértigos, debilidá y el desfallecimiento.

Midida editar

La presión arterial pue ser midida non invasiva o invasivamente (enfusando la piel y midiendo dientro de los vasos sanguíneos). La segunda, xeneralmente ta acutada a les instalaciones d'un hospital.

Midida non invasiva editar

La midíes non invasivas por auscultación (del llatín escuchar) y oscilométrica, son más simples y más rápides que les midíes invasivas, riquen menos remangu pa llevales a cabu, virtualmente nun tienen entueyos, y son menos desagradables y dolioses pal paciente. Sicasí, les midíes non invasivas pueden tener una exactitú daqué más baxa y pequeñes diferencies sistemátiques nes resultancies numbériques. Los métodos de midida non invasivos son más comúnmente usaos pa exámenes y monitoreos rutinarios.

Métodos de palpación editar

Un valor sistólicu mínimu puede ser envaloráu aproximao por palpación, ensin nengún equipu, un métodu usáu más frecuentemente en situaciones d'emerxencia. La palpación d'un pulsu radial indica una presión sanguínea mínima de 80 mmHg (11 kPa), un pulsu femoral indica a lo menos 70 mmHg (9,3 kPa), y un pulsu na arteria carótida un mínimu de 60 mmHg (8,0 kPa). Sicasí, un estudiu indicó qu'esti métodu nun yera lo suficientemente exactu y con frecuencia sobrestimaba la presión sanguínea sistólica del paciente.[6] Un valor más exactu de la presión sanguínea sistólica pue ser llográu con un Esfigmomanómetro y apalpando pa cuando retorna un pulsu radial.[7] Por cuenta de que una presión diastólica nun puede ser llograda con esti métodu, les presiones arteriales llograes pola palpación anótense como "<systolic>/P".[8]

Métodos d'auscultación editar

 
Métodu auscultatorio anaeroide con esfigmomanómetro y estetoscopiu.
 
Manómetru de mercuriu.

El métodu auscultorio usa un estetoscopiu y un esfigmomanómetro. Esto toma un brazalete inflable (Riva-Rocci) que s'asitia alredor de la parte cimera del brazu esquierdu(pue ser tomada nel derechu pero sería erróneu pos la midida llograda nun sería exacta debíu al percorríu propiu de les arteries), enriba del coldu, a aproximao'l mesmu altor vertical que'l corazón, que va conectáu a un manómetru de mercuriu o aneroide. El manómetru de mercuriu, que se considera'l estándar d'oru pa la midida de la presión sanguínea, mide l'altor d'una columna del mercuriu, dando un resultáu absoluta ensin la necesidá de calibración, y polo tanto non suxetu a los errores y a la posible inexactitud de la calibración qu'afecten a otros métodos. L'usu de los manómetros de mercuriu ye de cutiu riquíu en pruebes clíniques y pa la midida clínica de la hipertensión en pacientes de riesgu elevao, como les muyeres embarazaes.

Un brazalete del tamañu apropiáu ye afechu ya infláu manualmente al apertar repetidamente un bulbu de goma hasta que l'arteria braquial ye ocluida totalmente. Escuchando col estetoscopiu l'arteria braquial nel coldu, l'esaminador llibera amodo la presión nel brazalete. Cuando'l sangre apenes empieza a fluyir na arteria, el fluxu aturbolinao crea un "xiblíu" o palpitación (primer soníu de Korotkoff). La presión na cual esti soníu oise primero ye la presión sanguínea sistólica. La presión del brazalete sigue lliberar hasta que nun se puede oyer nengún soníu (quintu soníu de Korotkoff) na presión sanguínea diastólica. Dacuando, la presión ye apalpada (sentida a mano) pa consiguir una estimación antes de l'auscultación.

Métodos oscilométricos editar

Los métodos oscillométricos dacuando son usaos en midíes al llargu plazu y dacuando na práutica xeneral. L'equipu ye funcionalmente similar al del métodu auscultatorio, pero, en cuenta de usar l'estetoscopiu y l'oyíu del espertu, tien nel interior un sensor de presión electrónicu (transductor) pa detectar el fluxu de sangre. Na práutica, el sensor de presión ye un dispositivu electrónicu cubicáu con una llectura numbérica de la presión sanguínea. A diferencia del intrínsecamente exactu manómetru del mercuriu, pa caltener la exactitú, la calibración tien de ser chequeada dacuando. Na mayoría de los casos el brazalete ye infláu y desinfláu por una bomba y una válvula operaes eléctricamente, que pueden afaese na muñeca (alzada al altor del corazón), anque se prefiera la parte cimera del brazu. Estos preseos varien llargamente n'exactitú, y tienen de ser chequeados n'intervalos específicos y recalibrados si fuera necesariu.

La midida oscilométrica rique menos habilidá que la téunica auscultatoria, y puede ser conveniente pa usu del personal inexperimentado y pa la supervisión automatizada del paciente nel so llar.

El brazalete ye primeramente enchíu a una presión cimera a la presión sanguínea sistólica, y dempués, mientres un periodu de cerca de 30 segundos, amenorgar hasta llegar a un nivel per debaxo de la presión diastólica. Cuando'l fluxu de sangre ye nulu (presión del brazalete entepasando la presión sistólica), o ensin torga (presión del brazalete debaxo de la presión diastólica), la presión del brazalete va ser esencialmente constante. Ye esencial que'l tamañu del brazalete sía'l correutu: los brazaletes de tamañu insuficiente pueden dar una presión demasiáu alta, ente que los brazaletes de gran tamañu amuesen una presión demasiáu baxa. Cuando'l fluxu de sangre ta presente, pero acutáu, la presión del brazalete, que ye monitoreada pol sensor de presión, va variar dacuando en sincronía cola espansión y contraición cícliques de l'arteria braquial, esto ye, va bazcuyar. Los valores de la presión sistólico y diastólico son computaos usando un algoritmu, nun son realmente midíos dende los datos en brutu. Les resultancies computaes son exhibíos nuna pantalla.

Los monitores oscilométricos pueden producir llectures inexactes en pacientes con problemes nel corazón y la circulación, esto inclúi esclerosis arterial, arritmia, preeclampsia, pulsu alternante, y pulsu paradóxico.

Na práutica, los distintos métodos nun dan resultancies idéntiques; un algoritmu y los coeficientes esperimentales llograos son usaos p'afaer los resultaos oscilométricos pa dar llectures que sían similares, tanto como sía posible, coles resultancies de l'auscultación.[9] Dellos equipos usen l'analís asistíu por ordenador de la forma d'onda de la presión arterial instantánea pa determinar los puntos sistólicos, medios, y diastólicos. Yá que munchos dispositivos oscilométricos nun se validaron, tien de tenese procuru yá que la mayoría nun son afechos n'instalaciones clíniques y cuidos intensivos.

Midida invasiva editar

La presión sanguínea arterial (BP) ye más precisamente midida invasivamente al traviés d'una llinia arterial. La midida invasiva de la presión arterial con cánules intravasculares implica la midida direuta de la presión arterial asitiando una aguya de cánula nuna arteria (usualmente les arteries radial, femoral, arteria dorsal del pie dorsal del pie o braquial). Esto ye fechu nun hospital xeneralmente por un anestesiólogo o un ciruxanu.

La cánula tien de conectase con un sistema llenu de fluyíu maneru, que ta conectáu con un transductor de presión electrónicu. La ventaya d'esti sistema ye que la presión ta constantemente supervisada llatíu per llatíu, y puede ser exhibida una forma d'onda (un gráficu de presión versus tiempu). Esta téunica invasiva ye regularmente emplegada na medicina humana y veterinaria de curiaos intensivos, anestesioloxía, y pa propósitos d'investigación.

La canulación pal monitoreo invasivo de la presión vascular ta frecuentemente acomuñada a entueyos como trombosis, infeiciones, y hemorraxa. Los pacientes con monitoreo arterial invasivo riquen una supervisión bien cercana, pos hai un peligru d'hemorraxa severa si la llinia llega a desconectase. Ye xeneralmente acutada pa los pacientes onde son antemanaes variaciones rápides na presión arterial.

Los monitores invasivos de presión vascular son sistemes de monitoreo de presión diseñaos p'adquirir la información de la presión pa la exhibición nuna pantalla y el procesamientu. Hai una variedá de monitores invasivos de presión vascular pa trauma, cuidu intensivu, y usos na sala d'operaciones. Estos inclúin los de presión simple, presión dual, y el de multiparámetro (ye dicir presión/temperatura). Los monitores pueden ser usaos pa la midida y el siguimientu de la presión arterial, venosa central, arterial pulmonar, auricular esquierda, auricular derecha, arterial femoral, de la vena o arteria umbilical, y intracraneal.

Los parámetros de la presión vascular son derivaos nel sistema de microcomputador del monitor. Xeneralmente, les presiones sistóliques, diastóliques, y media son exhibíes simultáneamente pa formes d'onda pulsátiles (esto ye, arterial y pulmonar arterial). Dellos monitores tamién calculen y exhiben la presión de perfusión cerebral (CPP). De normal, una tecla de cero nel frente del monitor fai que la presión poner en cero desaxeradamente rápida y fácilmente. Les llendes de l'alarma pueden afaese p'asistir al profesional médicu responsable de reparar al paciente. Les alarmes alta y baxes pueden ser afeches nos parámetros de la temperatura exhibíos..

Monitoreo nel llar editar

Hasta'l 25 per cientu de los pacientes diagnosticaos con hipertensión nun la sufren, sinón que tienen hipertensión de bata blanca (presión arterial alzada específicamente mientres los exámenes médicos, probablemente como resultáu de l'ansiedá)[ensin referencies], asina que un monitoreo nel llar de la presión arterial bien realizáu, puede prevenir l'ansiedá innecesario, según una costosa y potencialmente peligrosa terapia, en munchos millones de persones per tol mundu.

El monitoreo de la presión arterial nel llar apurre al traviés del día, una midida en distintes hores y en distintos ambientes, tales como nel llar y nel trabayu. El monitoreo de la presión arterial puede ayudar nel diagnósticu de l'alta o baxa presión arterial. Igualmente, pue ser usáu pa monitorear los efeutos de la medicación o los cambeos nel estilu de vida tomaos pa baxar o regular los niveles de la presión arterial.

Pa realizar el monitoreo de la presión arterial] dende casa con efeutividá puede recurrise a los tensiómetros dixitales, de marques conocíes y certificaes, cómo Omron. Ye importante qu'estos tean validaos por anque sía una de les siguientes asociaciones: la British Hypertension Society, o apaecer nel llistáu de la Sociedá Española d'Hipertensión (SEH-LELHA).

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar