La proactividad ye un conceutu de psicoloxía del trabayu y de les organizaciones definíu como l'actitú na que'l suxetu o organización asume'l plenu control de la so conducta de manera activa, lo qu'implica tomar d'iniciativa nel desenvolvimientu d'aiciones creatives y coraxoses pa xenerar meyores, faciendo prevalecer la llibertá d'elección sobre les circunstancies del contestu. La proactividad nun significa tomar la iniciativa, sinón asumir la responsabilidá de faer que les coses asocedan; decidir en cada momentu lo que queremos hacer y cómo lo vamos a hacer[ensin referencies] faer[cita riquida].

El términu proactividad acuñolu el neurólogu y psiquiatra austriacu Victor Frankl, que sobrevivió a los campos de concentración nazis, nel so llibru L'home en busca de sentíu (1946). Años dempués el términu popularizariase en munchos llibros de autoayuda, desenvolvimientu personal y empresarial gracies al best-seller Los siete vezos de les persones altamente efectives del autor Stephen R. Covey.

Diferencies ente persones reactives y proactivas editar

Les persones reactives editar

Les persones reactives" son persones que reaccionen ante un determináu estímulu. Esta reaición puede ser favorable o desfavorable pa la persona o grupu de persones que la executaron sobre un determináu grupu de persones.

Les persones proactivas editar

Mover por valores curioso meditaos y escoyíos: pueden pasar munches coses al so alredor pero son dueñes de cómo quieren reaccionar ante esos estímulos. Centren los sos esfuercios nel círculu d'influencia: dediquense a aquelles coses con al respective de les cualos pueden faer daqué. La so enerxía ye positiva, colo cual amplíen el so círculu d'influencia.

Cualidaes d'una persona proactiva
  • Responsabilidad ante la so vida.
  • Antepón los valores a los sos sentimientos.
  • Son tan felices como ellos quieren.
  • Autorregulación.
  • Responsabilidá pa cumplir metes y oxetivos.

Qué nun ye la proactividad editar

La proactividad nun tien nada que ver col activismu o la hiperactividad. Ser proactivo nun significa actuar apriesa, de forma caótica y desorganizada, dexándose llevar polos impulsos del momentu.

Les persones que tienen el vezu de la proactividad nun son agresives, sobeyoses o insensibles, como defenden dellos tópicos, sinón que se mueven por valores, saben lo que precisen y actúen en consecuencia.

El conceutu opuestu ye'l de reactividá, tomar una actitú pasiva y ser suxetu de les circunstancies y, poro, de los problemes. La definición estendida por Stephen R. Covey diz que la conducta individual ye función de les decisiones propies y non de les condiciones.

Etimoloxía editar

El términu "proactivo" ye un anglicismu, del inglés proactive, que procede del griegu y del llatín: «pro», preposición griega que significa "a favor de"; y «active», que significa 'eficiencia d'obrar', 'dilixencia, eficacia', procedente del términu llatín activitas, activitatis.