Puebla de Sancho Pérez

conceyu de la provincia de Badayoz (España)

Puebla de Sancho Pérez ye una ciudá española asitiáu na Contorna de Zafra - Ríu Bodión perteneciente a la provincia de Badayoz (comunidá autónoma d'Estremadura). Cuenta con 3500 habitantes aproximao (en 2012). La superficie del so términu ye de 56,7 km².

Puebla de Sancho Pérez
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
Provincia provincia de Badayoz
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Puebla de Sancho Pérez José Agustín Reja Rodríguez
Nome oficial Puebla de Sancho Pérez (es)[1]
Códigu postal 06310
Xeografía
Coordenaes 38°23′53″N 6°24′00″W / 38.398055555556°N 6.4°O / 38.398055555556; -6.4
Puebla de Sancho Pérez alcuéntrase n'España
Puebla de Sancho Pérez
Puebla de Sancho Pérez
Puebla de Sancho Pérez (España)
Superficie 56.7 km²
Altitú 538 m
Llenda con Calzadilla de los Barros, Medina de las Torres, Zafra, Los Santos de Maimona y Usagre
Demografía
Población 2640 hab. (2023)
- 1367 homes (2019)

- 1342 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.39% de provincia de Badayoz
0.25% de Estremadura
0.01% de España
Densidá 46,56 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
puebladesanchoperez.es
Cambiar los datos en Wikidata

Situación editar

Nel sur d'a provincia de Badayoz a unos dos quilómetros de Zafra aportar a esta pequeña llocalidá pola N-630 y la N-432 en direición a mediudía, sobre un dominiu d'ondulaciones cubiertes de devesa, que se conecten yá coles escabrosidades de les sierres del sur, acoyéndose al acusáu senu que nesi puntu configura la carretera que se dirixe a Medina de les Torres.

Asítiase ente les Sierres del Castellar y la de Los Santos. Pertenez a la contorna de Zafra - Ríu Bodión y al Partíu xudicial de Zafra.

La población ta asitiada nuna llomba arredolada por otres mayores na Vía de la Plata.

Historia editar

Foi construyida en 1498 y la nueva en 1503. Cola desamortización de Mendizábal pasa a manes particulares.[2] No xurisdiccional, la población tuvo integrada na Orde de Santiago con categoría d'Encomienda. El xentiliciu de los naturales de Puebla de Sancho Pérez, ye peranos, anque a nivel familiar son conocíos na contorna como foinos, apellativu que tamién s'aplica a los de Fuentes de León.

Hasta 1873 perteneció a la diócesis del Prioratu de San Marcos de Llión, fecha a partir de la cual pasó a la xurisdicción de la diócesis de Badayoz.

Cuenta con una preciosa plaza de toros de planta rectangular, cola peculiaridá de nun ser una plaza de toros con capiya, sinón ye un santurio con plaza de toros adosada (considerada la plaza de toros más antigua d'España ente los espertos del mundu taurín ).[3]

A la cayida del Antiguu Réxime la llocalidá constituyir en conceyu constitucional na rexón d'Estremadura. Dende 1834 quedó integráu nel Partíu xudicial de Zafra.[4] Nel censu de 1842 cuntaba con 420 llares y 1720 vecinos.[5]

Monumentos y llugares típicos editar

 
Plaza de toros de la ermita
  • Ilesia parroquial católica so la advocación de Santa Lucía, na Archidiócesis de Mérida-Badayoz.[6] Llevantada nel sieglu XVI sobre otra mudéxar, l'edificiu consta d'una nave presentando columnes fasciculadas.
  • Ermita de La nuesa Señora de Belén: Trátase d'un edificiu de calter relixosu del sieglu XIV-XV y reconstruyíu nel sieglu XVIII. Na parte esquierda atópase adosada la Plaza de toros, datada por dellos autores nel sieglu XIV, lo que la convertiría na más antigua d'España. La so forma nun ye circular como podría pensase sinón práuticamente cuadrada
  • Balneariu d'El Raposu: Asitiáu na redoma del Regueru de les Torrecillas, a unos 7 quilómetros del cascu urbanu. Les sos agües son bicarbonatadas, cálciques y magnésiques. La so agües presenten propiedaes curatibles contra l'artritis, reumatismu y otres dolencies.[7] Fueron declaraes d'utilidá pública en xunetu de 1.926.

Fiestes d'interés editar

  • Virxe de Belén: 8 de Setiembre. Celebrada n'honor de la Patrona.
  • Antroxu: Mes de Febreru (Variable).
  • Selmana Santa: Mes de Marzu y/o Abril (Variable).
  • El Torrisco o Domingo de Quasimodo: Domingo siguiente al Domingu de Resurreición. Celébrase una romería en redol a la ermita de Belén. Ésta fiesta tamién se conoz como La Xira.
  • San Isidro: 15 de Mayu. Romería n'honor al Santu.
  • L'Emigrante: Segunda selmana d'agostu. Como homenaxe a los emigrantes del pueblu. Dende hai unos pocos años ta de moda celebrar nestes fiestes el festival músicu-cultural ExtreRave.

Gastronomía editar

  • Los vinos son bien bonos, propios de la zona de Matanegra ( con D. O. ) y El Raposu .
  • Los " Perrinos " son unos dulces de masa de pan con güevos con forma de perru. Comer na Fiesta de San Blas , el " Día de los Perrinos ".[7]

Personaxes pernomaos editar

  • Alejandro Talavante (criáu en Puebla de Sancho Pérez. Toreru (1987)
  • Gabino Amaya Guerrero. Escultor (1896-1979)
  • Primitivo Rojas (1945). Fíu predilectu [8]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. andando per España[1]
  3. pueblos-espana [2]
  4. Cervantes Virtual [3]
  5. Conceyu Códigu INE -06-108. [4]
  6. Archidiócesis de Mérida-Badayoz - Llistáu de Parroquies «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'abril de 2008. Consultáu'l 24 d'agostu de 2009.
  7. 7,0 7,1 Conceyu de Puebla de Sancho Pérez [5] Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «psancho.dip-badajoz_1» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  8. http://www.gacetaindependiente.es/index.php?option=com_content&view=article&id=1040

Enllaces esternos editar