El puntu de rosada o temperatura de rosada ye la más baxa temperatura a la qu'empieza a entestase'l vapor d'agua conteníu nel aire, produciendo rosada, neblina, cualquier tipu de nube o, en casu de que la temperatura sía lo suficientemente baxa, escarcha.

Imáxenes del fenómenu.

Pa una masa dao d'aire, que contién una cantidá dada de vapor d'agua (mugor absoluto), dizse que la mugor relativo ye la proporción de vapor contenida en rellación a la necesaria pa llegar al puntu de saturación, espresada en porcentaxe. Cuando l'aire encher (mugor relativo igual al 100 %) llégase al puntu de rosada. La saturación producir por un aumentu de mugor relativo cola mesma temperatura, o por un descensu de temperatura col mesmu mugor relativa.

Tabla que rellaciona la temperatura, el mugor relativo y el puntu de rosada.

Faciendo un exemplu aplicativo:

  • Pr = Puntu de rosada.
  • T = Temperatura en graos Celsius
  • H = Mugor relativo (espresada en tantu per cientu).

Sicasí la fórmula llargamente utilizada ye :

  • Pr = Puntu de rosada.
  • T = Temperatura en graos Celsius
  • H = Mugor relativo (espresada en tantu per cientu).

Esta última fórmula, anque ye llargamente usada, non siempres xenera la resultancia correuta.

La temperatura del puntu de rosada tamién depende de la presión de la masa d'aire, fechu que nun se tien en cuenta nes fórmules anteriores.[1]

Puntu de rosada nel aire compromío[2] editar

Nel aire esisten múltiples gases, principalmente osíxenu, nitróxenu y vapor d'agua. Esti postreru, a diferencia de los otros dos, nun ye estable. La llei de les presiones parciales de Dalton déxanos analizar el so comportamientu: “Nun amiestu de gases, la presión total del amiestu ye la suma de les presiones parciales de los gases que lo componen.”

 


La cantidá máxima de vapor d'agua que puede contener l'aire ta determinada tamién pola temperatura. Denominar puntu de rosada a la temperatura na qu'empieza a entestase l'agua. Esta condensación de l'agua ye un problema importante nes instalaciones d'aire compromío.

Pa evitar la condensación d'agua esisten equipos qu'ensuguen l'aire, amenorgando los niveles de vapor d'agua por que nun perxudiquen a la instalación o'l procesu. Utilízase la temperatura de puntu de rosada pa midir el grau de secañu del aire compromío.


Conceutos importantes:

  • Puntu de rosada atmosférica: la temperatura a la que'l vapor d'agua empieza a entestase na naturaleza (a la presión atmosférica).
  • Puntu de rosada a presión: la temperatura a la que'l vapor d'agua empieza a entestase con una presión cimera a l'atmosférica (temperatura de condensación qu'afecta nuna instalación d'aire compromío).

Enllaces esternos editar

Referencies editar