Los recordatorios añales fueron una serie de manifestaciones periódiques que realizaron les organizaciones homófiles estauxunidenses. Los recordatorios teníen llugar el 4 de xunetu (fiesta de la independencia n'Estaos Xuníos) nel Independence Hall de Filadelfia y empezaron en 1965, siendo una de les primeres aiciones de reivindicación de derechos LGBT d'Estaos Xuníos. L'oxetivu de les manifestaciones yera informar y recordar al pueblu estauxunidense que les persones pertenecientes al coleutivu LGBT nun esfrutaben de la proteición de derechos civiles básicos.

Los recordatorios celebraron tolos años hasta 1969, la postrera realizóse pocu dempués de los disturbios de Stonewall del 28 de xunu, que se consideren el puntu de partida del modernu movimientu de lliberación gai. A partir d'entós los organizadores del recordatoriu decidieron dexar de celebrar les manifestaciones del 4 de xunetu pa xunise a la organización del día de la lliberación de la cai Christopher del 28 de xunu de 1970 que conmemoraba l'aniversariu de la revuelta.

Orixe editar

La manifestación asocedióse-y al activista Craig Rodwell como continuación d'una protesta frente a la Casa Blanca del 17 d'abril de 1965 que realizaron miembros de la Mattachine Society de Nueva York y Washington, de la Janus Society de Filadelfia y la delegación de Nueva York de Daughters of Bilitis. Toles organizaciones nomes operaron sol nome coleutivu d'East Coast Homophile Organizations (ECHO).[1] El nome de la manifestación foi escoyíu pa recordar a los estauxunidenses qu'a un númberu sustancial de ciudadanos negábense-yos los derechos a «la vida, la llibertá y la persecución de la felicidá» como garantiza la declaración d'independencia d'Estaos Xuníos.[2] Entusiasmaos cola idea de Rodwell los componentes de ECHAR axuntar pa la manifestación del primer recordatoriu dos meses dempués. A esta primer manifestación allegaron trenta y nueve persones, ente los que s'atopaben veteranos activistes como Frank Kameny, Barbara Gittings y Kay Tobin.[3] Kameny aportunó en que los participantes siguieren un estrictu códigu de vistimienta, con chaquetes y corbates pa los homes y vistíos pa les muyeres. Con esto Kameny pretendía representar a los homosexuales como trabayadores respetables.[4] Los manifestantes llevaben pancartes con lemas como: «homosexuales reclamando derechos» y «15 millones d'homosexuales estauxunidenses piden igualdá, oportunidaes y dignidá». La protesta duró de les 3:30 a les 5:00 p.m.[3] La cobertoria de la prensa foi escasa, anque la revista Confidential fixo un gran reportaxe sobre'l recordatoriu y otres manifestaciones homófilas n'ochobre de 1965 sol titular «Homos On The March» (Homosexuales en protesta).[5]

Postreru recordatoriu editar

El recordatoriu añal siguió celebrándose hasta'l 4 de xunetu de 1969. Esti postreru recordatoriu tuvo llugar namái una selmana dempués de los disturbios de Stonewall del 28 de xunu, qu'empezaron cuando los veceros d'un chigre gai de Greenwich Village enfrentar a la policía que taba realizando una redada nel chigre.[6] Rodwell recibió delles llamaes de teléfonu amenaciándo-y a él y a los demás participantes de Nueva York, pero consiguió proteición policial pal autobús de la delegación mientres tol camín hasta Philadelphia.[7] Participaron unes 45 persones, ente les que s'atopaben l'alcalde axuntu de Philadelphia y la so esposa.[8] El códigu de vistimienta siguía vixente y toos caminaron en ringlera d'a unu cola única esceición de dos muyeres de Nueva York que caminaron xuníes de la mano.[9] Cuando Kameny intentó que se dixebraren, Rodwell enoxáu denunciar a los miembros de la prensa asistentes.[10]

Tres el recordatoriu de 1969 hubo una sensación, especialmente ente los participantes más nuevos y radicales, de que'l tiempu de les manifestaciones silencioses pasara. Como declaró Frank Kameny: «Manifestase asina se volvió cuestionable. La disensión y l'insatisfaición empezaron a tener nueves y más enfátiques formes d'espresión na sociedá.»[11] Na siguiente xunta de la Conferencia rexonal este de les organizaciones homófilas (la socesora d'ECHO), Rodwell propunxo la resolución, que la conferencia aprobó, de treslladar la manifestación del 4 de xunetu a la última selmana de xunu pa conmemorar los disturbios de Stonewall. La nueva manifestación que se conocería como'l día de la lliberación de la cai Christopher.[12]

Los recordatorios añales conmemorar en 2005 col allugamientu d'un cartelu indicador históricu del estáu de Pennsylvania que realizó la comisión histórico y museístico de Pennsylvania Historical and Museum Commission, na esquina de les cais sesta y Chestnut.[13]

Na ficción editar

Na película de 1995, Stonewall, represéntase un recordatoriu añal ficticiu. Anque, a diferencia de lo qu'asocedió realmente, asitiar de primeres del branu, precediendo a los disturbios de Stonewall del 28 de xunu.

Referencies editar

  1. Loughery, p. 270
  2. Campbell, p. xviii
  3. 3,0 3,1 Duberman, p. 113
  4. Loughery, p. 271
  5. Tobin and Wicker, p. 69
  6. Rutledge, páxs. 1–2
  7. Duberman, p. 209
  8. Eisenbach, p. 107
  9. Bianco, p. 178
  10. Duberman, p. 210
  11. Tobin and Wicker, p. 105
  12. Eisenbach, p. 108
  13. Martinac, Paula. «Annual Reminder Marker». National Trust for Historic Preservation. Consultáu'l 27 de xunu de 2009.

Bibliografía editar

  • Bianco, David (1999). Gay Essentials: Facts For Your Queer Brain. Los Angeles, Alyson Books. ISBN 1-55583-508-2.
  • Campbell, J. Louis (2007). Jack Nichols, Gay Pioneer: "Have You Heard My Message?". Haworth Press. ISBN 1-56023-653-1.
  • Eisenbach, David (2006). Gay Power: An American Revolution. Carroll & Graf Publishers. ISBN 0-7867-1633-9.
  • Loughery, John (1998). The Other Side of Silence – Men's Lives and Gay Identities: A Twentieth-Century History. New York, Henry Holt and Company. ISBN 0-8050-3896-5.
  • Rutledge, Leigh (1992). The Gay Decades. New York: Penguin. ISBN 0-452-26810-9.
  • Tobin, Kay and Randy Wicker (1972). The Gay Crusaders. New York, Paperback Library, a division of Coronet Communications. ISBN 0-446-66691-2.