El Reinu de Dalmacia (croata: Kraljevina Dalmacija; alemán: Königreich Dalmatien; italianu: Regno di Dalmazia) foi una división alministrativa (reinu) del Imperiu austriacu y depués del Imperiu austrohúngaru, creáu en 1815 pol Congresu de Viena y disueltu en 1918 cola creación del Estáu de los Eslovenos, Croates y Serbios. La so capital foi Zadar.

Reinu de Dalmacia
(de 22 xunu 1815 a 29 ochobre 1918)
tierres de la corona del Imperiu Austriacu
flag of Dalmatia (en) Traducir
Alministración
Capital Zadar
Forma de gobiernu Monarquía constitucional
Llingües oficiales croata
italianu
alemán
Xeografía
Coordenaes 44°07′N 15°13′E / 44.12°N 15.22°E / 44.12; 15.22
Superficie 12831 km²
Demografía
Población 645 666 hab.
Densidá 50,32 hab/km²
Economía
Moneda florín austrohúngaro (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El Reinu de Dalmacia formar a partir de los territorios que la monarquía Habsburgu conquistara del Primer Imperiu Francés en 1815 cola realización del Congresu de Viena: y que los franceses crearen y anexáu al Reinu d'Italia, les Provincies Ilirias, que conformábense cola Dalmacia histórica, incluyendo a los dominios de la disuelta República de Venecia (abolida en 1797), la República de Ragusa (abolida en 1808). Caltúvose como una división alministrativa cola so capital en Zadar/Zara, dende 1868 hasta 1918, El reinu de la Dalmacia tuvo'l so propiu Sabor o Dieta (Parllamentu del Reinu de la Dalmacia), con diferenciación total del Sabor Croata, con representación de toles comuñes de la mesma. Cola cayida del Imperiu Austro-Húngaru en 1918, dempués de la Gran Guerra, convertir en parte del Estáu de los Eslovenos, Croates y Serbios (más tarde, Reinu de Yugoslavia). escluyendo a Zadar/Zara y Lastovo) que pasó a soberanía y parte d'Italia.

Relixón editar

Tenía una archidiócesis católica na ciudá de Zadar, que yera la diócesis principal, y obispaos en Kotor/Cattaro, Hvar/Lesina, Dubrovnik/Ragusa, Šibenik/Sebenico y Split/Spalato. Tamién hubo una diócesis ortodoxa con sede en Zadar, qu'arrexuntaba principalmente a la comunidá serbia.

Mientres los primeros años del sieglu X, usóse l'alfabetu glagolíticu na lliturxa eslava, un antiguu privilexu de la Ilesia católica en Dalmacia y Croacia, y collo deriváronse una serie de problemes, yá que se consideraba imposible que'l glagolíticu podría suplantar a la lliturxa llatina, sobremanera nes islles del norte y nes zones rurales onde había una presencia de mayoría eslava. En 1904 la Santa Sede prohibió l'usu del alfabetu glagolíticu mientres les celebraciones de San Cirilo y San Metodio, pa llograr la unidá llocal de la Ilesia católica. Pocos años antes, l'arzobispu d'eslavu de Zadar, al aldericar la cuestión del usu del glagolíticu, denunció a los que traxeron la recuperación d'esi idioma na lliturxa, como una innovación, col sofitu de los partíos en favor de Paneslavismo, p'averala a la causa de la Revolución y por que el cleru católicu esprender de l'autoridá del Papa en Roma cola revolución de los Balcanes.

Gobernadores editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar