Renée Pietrafesa Bonnet

Renée Pietrafesa Bonnet (17 d'avientu de 1938Montevidéu – 3 de febreru de 2022Montevidéu) foi una compositora, pianista, organista, clavecinista y direutor d'orquesta francu-uruguaya. Les sos composiciones esquicen tantu los xéneros populares como de vanguardia, incluyendo bien particularmente la música electroacústica.

Renée Pietrafesa Bonnet
Vida
Nacimientu Montevidéu17 d'avientu de 1938
Nacionalidá Bandera de Uruguái Uruguái
Bandera de Francia Francia
Muerte Montevidéu3 de febreru de 2022[1] (83 años)
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu direutora d'orquesta, compositora, pianistaclavecinista
Movimientu música clásica
Instrumentu musical pianu
pietrafesa.org
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en Montevidéu y entamu los sos estudios musicales cola so madre, la pedagoga y pianista Renée Bonnet. Depués con Jörg Demus y J. Turchinsky, n'órganu con Ángel Turriziani y composición con Héctor Tosar. Fundó la Coral de l'Alianza Francesa de Montevidéu y la Orquesta de Cámara Ars Musicæ con quien realizó xires de conciertos por Uruguái y otros países d'América Llatina.

Arcea pol gobiernu francés en 1973 y 1974, cursó estudios en París de música electroacústica nel Groupe de Recherches Musicales con Pierre Schæffer y nel Studio de Musique Expérimentale del Centre Américain con J. Arriagada. Nesa mesma ciudá dirixó en 1975, 1976 y 1977 el primer Atelier musical de iniciación a la música electroacústica del Centru Cultural Censier de la Universidá de París y la Orquesta de los Becaos Estranxeros del Gobiernu Francés. Realizó intervenciones musicales nel Muséu d'Arte Moderno de París y participó en numberoses emisiones de France Culture de la mesma ciudá. El filme de la cineasta Eva Houdova, Renée Pietrafesa, compositora ya intérprete, foi premiáu nel Festival de Besançon.

En 1984 Recibió'l Premiu Florencio de la Crítica Teatral Uruguaya pola música de Electra de Sófocles y foi nomada Chevalier des Arts et des Lettres pol Ministeriu de Cultura de Francia.

En 1990 foi convidada pol gobiernu francés como compositora y pedagoga.

Participó como intérprete y compositora y direutora d'orquesta nos intercambios francu uruguayos ente Francia y América Llatina. Tamién foi convidada a Alemaña pol Musikrat (Conseyu Alemán de la Música), a Italia, a España, a Brasil y a Arxentina.

Realizó un conciertu escepcional Pola vida nel Teatro Solís de Montevidéu, cola collaboración d'UNICEF del Uruguái pa llograr fondos pa los neños en situación de cai.

Executó en París y Roma xunto al maestru Luis Batlle Ibáñez[2] obres del repertoriu universal y de la so autoría. Realizó igualmente Master Class en dellos de los Conservatorios de Francia y conciertos espublizando obres de compositores llatinoamericanos y obres propies. Dirixó orquestes europees siguiendo col so llabor como pedagoga y artista.

Siguiendo col so llabor d'Embaxadora de la Música Uruguaya en tolos sos xéneros participó tamién en 2000 nel Festival París-Banlieues-Tango como la primer pianista uruguaya de música clásica qu'interpreta igualmente tola música popular del nuesu país y d'América Llatina.

Realizó conciertos pa les Mocedaes Musicales cola participación refecha de 600 neños per domingu cumpliendo con un llabor didácticu y d'espardimientu úniques n'Uruguái, a lo que se sumó'l so trabayu nel so Taller de Música na televisión estatal uruguaya. Dirixe la so propia Escuela de Música na Quinta del Arte, al par de la so xera como docente pedagoxía y práutica de conxuntu na Escuela Universitaria de Música.

Fundó la Orquesta de Cámara de moces, otra caña del Conxuntu Ars Musicæ de Montevidéu que fuera fundáu por ella en 1964 y que la so finalidá ye espublizar la música de cámara en tolos sos xéneros y realizar estrenos de compositores uruguayos. Estrenó les sos obres Ritual en Estrasburgu, Quetzal en Manosque, improvisaciones n'órganos de distintes ciudaes de Francia y Suiza y homenaxes pa pianu a Héctor Tosar y Renée Bonnet en París. Realizó innumberables obres de teatru nel Uruguái y en Francia.

Foi nomada nel so país «Muyer del añu 2001» nel rubro Meyor Desempeñu Musical, y llogró el Premiu Florencio 2001 de Montevidéu pola música de la obra L'Hermanu Escaecíu d'Ariel Mastandrea.

Recibió'l premiu Morosoli 2005 dau pola [Fundación Lolita Rubial pola so trayeutoria nel campu de la música culta. Ye miembru de la SUMC y pertenez al Nucleu Música Nueva. Foi convidada a dirixir la Orquesta Filarmónica de Montevidéu y la Orquesta Sinfónica del SODRE de Montevidéu y otres Orquestes Sinfóniques en Francia.

Editáronse dellos CD con obres de la so autoría, ente ellos Mutabile (Ayuí / Tacuabé), Música acústica, mista y electroacústica (Sondor), Música pa pianu y Música de cámara instrumental y sinfónica' empobinada pola mesma compositora frente a la Orquesta del CNR d'Estrasburgu, La Ossodre y la Filarmónica de Montevidéu (AGADU).

Fundó y dirixe el Grupu Barrocu de Montevidéu. Ye autora d'obres calidable, reconocida internacionalmente. Defensora de siempre en realizar l'espardimientu musical con programes heteroxéneos qu'entiendan distintos estilos y xéneros que sirvan al públicu na so realidá cotidiana aprofiando l'aspeutu didácticu de los mesmos, ye dicir atinar coles necesidaes de la xente de güei.

En 2016 foi reconocida como Ciudadana pernomada pola Intendencia Municipal de Montevidéu.[3]

Referencies editar

Enllaces esternos editar