Col términu replicante -andrillos, en delles traducciones- na novela de Philip K. Dick, ¿Suañen los androides con oveyes llétriques?, y darréu na so adautación al cine por Ridley Scott na película Blade Runner, denomínase a unos seres artificiales qu'asonsañen al ser humanu nel so aspeutu físicu y nel so comportamientu, aportando a virtualmente indistinguibles. La obra orixinal de Philip K. Dick y el filme de Ridley Scott presenten a los replicantes de manera similar, pero con delles diferencies notables.

Replicante
Personaxe de Blade Runner
Creador/a/es David Webb Peoples
Información
[editar datos en Wikidata]

Tanto'l llibru como'l filme faen mención del modelu Nexus 6, androides d'última xeneración que son externamente idénticos a los humanos, pero con delles diferencies como por casu que la so vida operacional ye d'unos 4 años, qu'escarecen d'esperiencia y d'alcordances d'una vida humana normal.

Na obra orixinal de Philip K. Dick editar

Concebíos nun primer momentu (a imitación de les hestories de robots d'Isaac Asimov) pa realizar los trabayos pesaos, estos seres replicantes fueron perfeccionaos faciéndose cada vez más paecíos a un ser humanu, hasta llegar al modelu Nexus 6, el más perfectu de toos.

Anteriores modelos yeren yá difíciles d'estremar d'un ser humanu. Pa consiguilo, los cazadores de bonificaciones, los «blade runners», someten a los suxetos sospechosos a un test d'empatía (supónse que los replicantes escarecen d'ella), la Prueba Voight-Kampff.

K. Dick basa nesta cualidá la diferenciación ente ser humanu y replicante. Un asonsañador de la vida ye incapaz de desenvolver empatía, nun puede asitiase "en llugar de" otra persona o cosa, namái puede analizalo racionalmente. Na novela, los nuevos modelos nexus 6 pueden ser capaces de falsiar el Voight Kampf, dando un falsu negativu. D'ende'l problema del protagonista y les sos duldes morales al respeutu. Cuando la imitación ye tan similar... ¿hai verdadera diferencia? ¿Inclusive van suañar los androides con oveyes llétriques?

Nel filme de Ridley Scott editar

Mientres el llibru describe a los Replicantes como criatures mecániques, solo indistinguibles pola apariencia; el filme Blade Runner amuesa a los replicantes como creaciones biomecániques, quiciabes inclusive formes de vida sintétiques de bioteunoloxía, y muncho más paecíos a los humanos tanto esterna como internamente. Los replicantes del filme demuestren que pueden sangrar, inxerir alimentos y/o bébores, según tamién dormir. Magar les semeyances, tamién tienen carauterístiques sobre-humanes, como resistencia al calor y al fríu, según fuercia y axilidá cimeres.

Ridley Scott utiliza otra argucia pa identificalos: pol rellumu amarellentáu/naranxa de los sos güeyos en ciertes condiciones de llume. El direutor dexó claro darréu que dichu rellumu ye un artificiu cinematográficu, non un rellumu lliteral detectable polos personaxes. La so razón de ser ye por que el espectador pueda detectar fácilmente a los Replicantes, ente que los personaxes nun pueden velo (de lo contrario, el test de Voight-Kampf sería inútil). Esta ye tamién una de les razones poles cualos créese que Deckard sería unu d'ellos, al podese ver el rellumu ocular de los replicantes nél mientres una escena clave.

La empatía ye asina mesmu la diferencia ente los replicantes de la novela y los retrataos na película. Ente que Philip K. Dick paez concluyir que por más que lo artificial asonsañe a la vida nun va dexar de ser artificial, Ridley Scott dota a los sos androides de daqué similar a sentimientos y se vale d'ellos pa faer un estudiu de lo que significa ser humanu.

Nel filme tamién se presenta'l test Voight Kampf, pero nél inviértense les mires: al trate enfrentaos a cuestionamientos éticamente dudosos como actos de crueldá con animales o sobre conducta sexual, los replicantes nun son capaces de responder afechiscamente a les entrugues, porque nun desenvolvieron la indiferencia/tolerancia que los seres humanos tienen (e.g. son "inocentes"), ente que los humanos demuestren tener un cúmulu de reacciones comprensibles" o "normales" (aprendíes por esperiencia) pero que non siempres son étiques.

Roy Batty ama a Pris, siente rabia, deseos de sobrevivir. En contraste, el blade runner, Deckard, paez escarecer de llazos emocionales y los sos motivaciones son puramente instrumentales (fai lo que fai por obligación o por dineru). Va Ser la so interacción colos nexus 6 la que-y afaye sentimientos verdaderamente humanos, como l'amor por Rachel o'l mieu y el deséu de vivir que -y infunde Batty nes escenes finales.

Na sociedá agorada en Blade Runner, deshumanizada y somorguiada nuna crisis de valores, los replicantes son más humanos que los mesmos humanos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar