Una rissaga o meteotsunami ye un fenómenu meteorolóxicu costeru que provoca una variación bien fuerte de la pleamar.

Puertu de Ciudadela. Nuna rissaga esta zona puede pasar de quedase ensin agua a anubrir les ceres.

Nes rissagas prodúcense oscilaciones del nivel del mar en puertos, cales o badees, motivaes por causes meteorolóxiques como los fuertes vientos na troposfera, aire templáu en niveles baxos de l'atmósfera y débil o moderáu na superficie, y qu'en condiciones de resonancia, esto ye, xubida y baxada sópita del nivel del mar en bien pocu tiempu (minutos o inclusive segundos) que, cuando son bien intenses, suelen producir estroces nos barcos que tán amarraos ya hinchentes nes infraestructures portuaries.

La postrera gran rissaga en Ciudadela, la más importante en 20 años, producióse'l 15 de xunu de 2006, con oscilaciones d'hasta 4 metros que provocaron desperfectos en numberoses embarcaciones. Por que se produza una rissaga d'estes carauterístiques, como yá asocedió tamién nesta mesma localidá'l 21 de xunu de 1984, ye necesariu qu'a les condiciones nes qu'éstes asoceden de normal, sumir una nube con fuertes vientos y cambeos sópitos de la presión atmosférica. Nes rissagas más comunes, les oscilaciones del nivel del mar son de 60 a 120 cm. El 8 d'agostu 2015 tamién asocedió un meteotsunami en Chile central frente a Valparaíso.[1]

Suélense dar unos 50 partes d'avisos meteorolóxicos al añu.

Llocalización y nome editar

En Canaries son conocíes como "Marees del Pinu" yá que asoceden tolos años coincidiendo cola festividá alredor del 8 de setiembre. N'Italia, especialmente nel Golfu de Trieste, conocer col nome de marrubiu y nel Golfu de Gabés, afecta a los países riberanos de Tunicia y Malta.

N'otres munches partes del globu, como nel mar del Xapón y el de China Oriental el fenómenu conozse como abiki.

Referencies editar

Enllaces esternos editar