Rosa Briceño Ortiz

Rosa Briceño Ortíz (26 d'abril de 1957Caraques – 29 de mayu de 2018) foi una destacada direutora d'orquesta, bandes de conciertu y pianista venezolana. Empecipió los sos estudios musicales na Escuela Cimera de Música José Ángel Lamas na especialidá de pianu. En 1980 egresó como direutora de coros de la Escuela de Cantar Coral de la Fundación Schola Cantorum de Caraques, baxu tutelar del maestru Alberto Grau. Paralelamente realizó estudios de composición na Escuela de Música "José Lorenzo Llamozas" cola maestra Modesta Bor. Na Accademia Musicale Chigiana, n'Italia, recibió clases colos maestros maestros Franco Ferrara y Guennady Rozhdestvensky. En Venezuela foi la primera alumna muyer de la cátedra de direición orquestal del maestru Gonzalo Castellanos Yumar. Forma parte de la primer xeneración de muyeres en Venezuela en titulase como direutora d'orquesta.

Rosa Briceño Ortiz
Vida
Nacimientu Caraques26 d'abril de 1957
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Llingua materna castellanu
Muerte 29 de mayu de 2018 (61 años)
Causa de la muerte leucemia
Estudios
Estudios Universidá Central de Venezuela
Oficiu direutora d'orquestapianista
Instrumentu musical pianu
Cambiar los datos en Wikidata

Yera llicenciada n'Educación y Magister Scientiarum en Diseñu de Polítiques de la Universidá Central de Venezuela.

Carrera artística editar

En 1983 dirixó per primer vegada la Orquesta Sinfónica Simón Bolívar. Un añu más tarde, audiciona pa la direición titular de la Filarmónica Nacional de Venezuela. Magar que la so audición foi la meyor calificada, nun llogró consiguir el cargu tres una decisión del presidente del xuráu, quien aseguró tener la "esmolición de que les muyeres namórense, cásense y salen embarazaes" .[1] En 1994 realizó nuevamente una audición, esta vegada na Banda Marcial Caraques. N'ellí onde se convierte na primer y única muyer —hasta'l momentu— en llograr la titularidá d'esa agrupación musical.

Realizó un importante llabor pedagóxicu por más de venticinco años como docente y direutora na Escuela de Música "José Ángel Lamas". Na actualidá foi miembru del Direutoriu de l'Asociación Mundial de Bandes y Ensambles de Vientos. Foi coordinadora rexonal p'América Llatina del Centru Llatinoamericanu de Música (CELAM) y Direutora de la Cátedra Llatinoamericana de Direición de Bandes.[2]

Destacóse por dirixir la mayoría de les orquestes de Venezuela, pero tamién en países como Brasil, Colombia, Arxentina, Estaos Xuníos, Singapur. Siendo'l repertoriu de compositores llatinoamericanos el más executáu por ella, ensin mover a autores estauxunidenses y británicos. Igualmente destacóse como docente de direición orquestal y de banda sinfónica na Fundación Calcaño y na Escuela Cimera de Música "José Ángel Lamas".

El 9 de marzu de 2017 recibió la condecoración Emma Soler en reconocencia al so llabor en pro de la cultura, dau pola gobernación del estáu Miranda.

Referencies editar

  1. Carmen Victoria Inojosa (8 de marzu de 2015). «batuta silenciosa-les muyeres La batuta silenciosa de les muyeres» (castellanu). Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  2. Centro Llatinoamericanu de Música. «Rosa Briceño Ortíz». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.

Enllaces esternos editar