Ruanes

conceyu de la provincia de Cáceres (España)

Ruanes ye un conceyu español, na provincia de Cáceres, Partíu Xudicial de Trujillo, Comunidá Autónoma d'Estremadura.

Ruanes
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
ProvinciaBandera de Provincia de Cáceres provincia de Cáceres
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Ruanes (es) Traducir José Picado (es) Traducir
Nome oficial Ruanes (es)[1]
Códigu postal 10189
Xeografía
Coordenaes 39°19′40″N 6°00′48″W / 39.3279°N 6.0132°O / 39.3279; -6.0132
Ruanes alcuéntrase n'España
Ruanes
Ruanes
Ruanes (España)
Superficie 15 km²
Llenda con Santa Ana, Salvatierra de Santiago, Plasenzuela y Trujillo
Demografía
Población 75 hab. (2023)
- 43 homes (2019)

- 40 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.02% de provincia de Cáceres
0.01% de Estremadura
0% de España
Densidá 5 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El pueblu bien pudo ser la Rodacis romana, casona del itinerariu de Antonino qu'había antes de llegar a Trujillo. Nel sieglu XVI tenía anexu'l llugar de la L'Aldea del Pastor (Santa Ana), perteneciendo a Trujillo, y hubieron de vendese en 1628 por orde del rei Felipe III d'España siendo'l comprador Juan de Chaves Orellana, que pagó 4.000 ducaos per cada llegua del so términu y a 26.000 maravedínes'l vecín.

En 1594[2] formaba parte de la Tierra de Trujillo na Provincia de Trujillo.

Nel sieglu XVIII, llegó a tener el mayor índiz de población noble o fidalga d'Estremadura, en proporción a los sos habitantes; esta clase social abandonó dempués el llugar y pasó a vivir masivamente en Trujillo onde fueron consideraos señoritos, na so mayor parte, esta clase qu'abondó na ciudá de Pizarro ensin títulos de nobleza nin académicos, y dende onde atendíen a les sos propiedaes; otros fueron a vivir a Cáceres o Madrid por que los sos fíos estudiaren carrera, munchos ruanejos destacaron nos campos de la cultura, la medicina, l'exércitu,… borrando con ello la so imaxe del pasáu; pero nunca perdieron el contautu col so pueblu, anque la mayoría solo tornaron a la de ser soterraos.

A la cayida del Antiguu Réxime la llocalidá constituyir en conceyu constitucional na rexón d'Estremadura, dende 1834 quedó integráu nel Partíu Xudicial de Trujillo.[3] Nel censu de 1842 cuntaba con 50 llares y 274 vecinos.[4]

El caciquismu y la miseria llevaron al pueblu casi a la so desapaición, pos hubieron d'emigrar casi en bloque y de tal manera que treslladaron hasta Madrid la so procesión de San Gregorio que faen en primavera pola Casa de Campo. Güei Ruanes ye unu de los conceyos con menos población de la provincia de Cáceres, pero ente les sos cases aliéndase, paz, pasáu y sabiduría.

Nucleu urbanu editar

El nucleu urbanu atópase casi despobláu, el pueblu de los ricos ya intelectuales quedó en nada; presenta l'aspeutu d'antigüedá en tola so pureza, con casones señoriales en que la so construcción emplegar la cayuela y el lladriyu. Los sos edificios caltienen la buelga de los señores fanegueros que los habitaron. La mayor prueba de riqueza atopar nel campusantu, onde esisten capiyes y mausoleos nos qu'inda se sotierren los descendientes d'aquelles poderoses families que conformaben la oligarquía agraria, como los Higuero, los Ávila o los Regodón. Ye un pueblu que permanez intactu, propiu pa los aficionaos a la fotografía o filmaciones. Poles sos cais apaecen animales como gatos, perros, pites, curuxes, que ambientan el paisaxe urbanístico.

Demografía editar

Con tan solo 66 habitantes nel censu de 2017, ye'l conceyu menos pobláu d'Estremadura y tópase nuna situación demográfica crítica.

Evolución demográfica (INE[5][6]):

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Llibru de los Millones: Censu de población de les provincies y partíos de la Corona de Castiella nel sieglu XVI
  3. Cervantes Virtual [1]
  4. Conceyu Códigu INE -10.161 [2]
  5. «Poblaciones de fechu dende 1900 hasta 1991. Cifres oficiales de los Censos respeutivos.» (castellanu). INE. Consultáu'l 21 de xunu de 2011.
  6. «Series de población dende 1996. Cifres oficiales de la Revisión añal del Padrón municipal a 1 de xineru de cada añu.» (castellanu). INE. Consultáu'l 21 de xunu de 2011.