Schutzstaffel

(Redirixío dende SS)

Les Schutzstaffel (SS; tamién estilizadas ᛋᛋ con runes armanen; Tocante a esti soníu [ˈʃʊtsˌʃtafəl] ; 'Escuadres de Proteición'), foi una organización militar, policial, política, penitenciaria y de seguridá al serviciu d'Adolf Hitler y del Partíu Nacionalsocialista Obreru Alemán (NSDAP) na Alemaña nazi, y dempués por tola Europa ocupada polos alemanes mientres la Segunda Guerra Mundial. Empezó como una pequeña unidá de guardia conocida como Saal-Schutz compuesta por voluntarios del NSDAP pa ufiertar seguridá nes xuntes del partíu en Múnich. En 1925, Heinrich Himmler xunir a la unidá, qu'aquel día yá fuera reformada y adoptáu el so nome definitivu. So la so direición (1929-1945) pasó de ser una pequeña organización paramilitar a unu de los organismos más poderosos de l'Alemaña nazi. Dende 1929 hasta'l colapsu del réxime en 1945, les SS fueron la principal axencia de seguridá, investigación y terror n'Alemaña y na Europa ocupada.

Schutzstaffel
paramilitar, Staffel (es) Traducir y organización militar (es) Traducir
Llocalización
Sede Berlín
Direición República de Weimar
Alemaña nazi
Historia
Fundación4 abril 1925
Disolución 8 mayu 1945
Eslogan Meine Ehre heißt Treue (de)
Organigrama
Presidente Reichsführer-SS (es) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Formáu por SS-Hauptamt (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Los sos dos grupos constituyentes principales fueron Allgemeine SS (SS Xeneral) y Waffen-SS (SS Armaes). La Allgemeine SS foi responsable de forzar la política racial de l'Alemaña Nazi y actuaron como policía xeneral, ente que les Waffen-SS consistieron en tropes de combate dientro de les fuercies armaes alemanes. Un tercer grupu, les SS-Totenkopfverbände, dirixía los campu de concentración y estermín. Otres subdivisiones de les SS fueron la Gestapo (policía secreta) y el Sicherheitsdienst (serviciu d'intelixencia). Los sos cometíos tomaben dende la detección de potenciales enemigos del estáu nazi, la neutralización de cualquier oposición y la vixilancia del compromisu del pueblu alemán cola ideoloxía nazi, según apurrir serviciu d'intelixencia dientro y fora del país.

Les SS fueron la principal organización responsable del asesinatu xenocida d'alredor de seis millones de persones de minoríes étniques europees, esencialmente xudíos, nel Holocaustu. Los miembros de toles sos cañes cometieron crimen de guerra y de lesa humanidá mientres la Segunda Guerra Mundial (1939-1945). Coles mesmes, les SS tuvieron implicaes n'empreses comerciales y esplotaron a los internos de los campos de concentración como trabayadores esclavos. Dempués de la derrota de l'Alemaña nazi, les SS y el NSDAP fueron procesaos nos Xuicios de Núremberg por ser organizaciones criminales. Ernst Kaltenbrunner, l'oficial de más altu rangu de les SS sobreviviente al conflictu, foi declaráu culpable de crímenes de lesa humanidá por esi tribunal y aforcáu en 1946.

Historia editar

Les SS establecer en 1925 como guardia personal del líder nazi Adolf Hitler. Sol mandatu de Heinrich Himmler ente 1929 y 1945, les SS pasaron de ser una pequeña formación paramilitar a convertise nuna de les más grandes y poderoses organizaciones dientro del Tercer Reich.

Les Waffen-SS, l'ala combatiente de les SS, en contraste coles Allgemeine-SS, l'ala política, evolucionó como un segundu Exércitu alemán dientro de la Wehrmacht, qu'operaba xunto al exércitu regular alemán, el Heer. A los miembros de les Waffen-SS considerábase-yos soldaos estraordinarios. Sicasí, estos aplicaben una notable brutalidá contra civiles prindaos y prisioneros de guerra. Los miembros de les Waffen-SS ayudaron a entartallar el llevantamientu del Guetu de Varsovia, nel que participaron numberosos xudíos polacos, y aniquilaron a dellos prisioneros de guerra norteamericanos cerca de la ciudá belga de Malmedy mientres la Batalla de les Ardenas en 1944.

Les SS teníen el so propiu sistema de rangos militares distintu de los de la Wehrmacht, de los del NSDAP o de los d'otres estructures estatales. Les SS teníen tamién les sos propies insinies y uniformes. Como interés, cabo indicar que los miembros de les SS teníen el so grupu sanguineu tatuáu nel interior del brazu esquierdu, y que dalgunos de los uniformes de les SS fueron diseñaos y producíos por Hugo Boss, fundador de Hugo Boss AG, una importante y famosa casa diseñadora de moda que sigue nel mercáu na actualidá.

Pa caltener el poder político del NSDAP, dióse-yos a les SS l'autoridá d'establecer y promover el Sicherheitsdienst o SD, el serviciu d'intelixencia y seguridá, y la GEheime STAats POlizei, más conocida como la Gestapo, la policía secreta del Estáu nazi. Esto fizo que les SS caltuviérense percima de la llei.

Heinrich Himmler, el líder de les SS, yera unu de principales ideólogos de la Solución Final. Les Einsatzgruppen de les SS (unidaes d'ataque móvil) asesinaron a munchos civiles non combatientes nos territorios ocupaos per Alemaña mientres la Segunda Guerra Mundial. Les SS fueron les responsables del caltenimientu y funcionamientu de los campos de concentración y de los campos d'estermín, nos cualos morrieron millones de persones por causa de los tratos a los que yeren sometíos, del sobreesfuerzo, de la malnutrición, de les cámares de gas o de los esperimentos médicos (na so mayoría inútiles). Dempués de la guerra, los Xuicios de Núremberg en 1946 declararon a les SS como una organización criminal acusada de xenocidiu, crímenes de guerra y contra la humanidá.

Oríxenes editar

El grupu foi primeramente formáu nel añu 1923 como una compañía perteneciente a les Sturmabteilung (SA) cola función de protexer a los miembros más veteranos del NSDAP nes xuntes, discursos o otros eventos públicos, y foi llamáu n'orixe Stabswache (guardia personal). Empobináu por Emil Maurice, un violentu Freikorps entós daquella, el grupu orixinal taba compuestu por tan solo ocho homes.

Dempués del fallíu golpe d'Estáu intentáu pol NSDAP en Baviera en 1923, les SA y la Stabswache fueron prohibíes, hasta que remanecieron en 1925. Aquel día la Stabswache pasó a llamase Stosstruppen (tropes de choque) y la so función orixinal consistió na proteición de la persona d'Adolf Hitler nes funciones y eventos del NSDAP. Nesi mesmu añu, les Stosstruppen espandir a nivel nacional y volvieron camudar de nome pa llamase Schutzstaffel (SS). Les nueves SS fueron reorganizaes pa funcionar como una proteición pa distintos líderes del NSDAP por tol territoriu alemán.

Desenvolvimientu editar

Ente 1925 y 1929, les SS yeren a cencielles un batallón dientro de les SA y taben compuestes por non más de 280 persones. En 1929, Adolf Hitler fixo líder de les SS a unu de los sos oficiales y pa finales de 1932 les SS pasaron a tener más de 52 000 miembros. A la fin del siguiente añu cuntaben con más de 209 000 miembros. La espansión de les SS que Himmler realizó tuvo basada na organización d'otres sociedaes, como la Orde del Temple, los camises negres italianos o la Compañía de Xesús.

Antes de 1932, el uniforme de les SS estremar del de les SA namái en que les SS usaben gorru y corbata negros; el gorru llevaba'l símbolu d'una calavera con dos tibies entecruzaes (Totenkopf). Más tarde, la organización adoptó l'uniforme negru y dempués, xustu antes de la guerra, l'uniforme gris. Les Waffen-SS llevaben un uniforme d'un color grisverdoso, similar al del exércitu regular. Mientres la guerra, les unidaes de les Waffen-SS disponíen d'una amplia gama d'uniformes de camuflaje.

 
Arte conceptual d'un soldáu de les SS xunto a una SS-Aufseherin (guardia femenina).

El lema de les SS yera «Meine Ehre heißt Treue», que traducíu al castellán ye «El mio honor llámase llealtá». El sistema de rangos de les SS procedía del de les SA y yera esclusivu: les sos denominaciones yeren dafechu distintes a les d'otres organizaciones de la Wehrmacht.

La fórmula del xuramentu que faíen los miembros de les SS yera asitiase firme col brazu derechu alzáu, y los trés primeros deos de la mano derecha apuntando escontra riba, de la que dicíen:

Yo te xuro, Adolf Hitler, Führer y Canciller del Reich, fidelidá y valor. Prometo obediencia hasta la muerte a ti y a los superiores por ti designaos. Que Dios ayúdeme.

Heinrich Himmler, xunto al so máximu ayudante, Reinhard Heydrich, consolidó'l poder de la organización. En 1931, Himmler dio la orde a Heydrich de crear un cuerpu d'intelixencia y seguridá dientro de les SS, al que se-y llamó Sicherheitsdienst (SD). Pal empiezu de la Segunda Guerra Mundial, el númberu de miembros algamó los 250 000 y les Waffen-SS apaecieron n'avientu de 1940, espandiendo asina les primeres tropes armaes de les SS que llucharen yá en Polonia y Francia ente 1939 y 1940, pa sirvir asina a la Wehrmacht. Les SS tamién recibieron el control de la Gestapo en 1934 y, nesi mesmu añu, otorgárase-y a Adolf Hitler el poder sobre toles organizaciones antes mentaes.

La organización expedió dellos Llibros de Llistes de Serviciu denominaos Dienstaltersliste, que conteníen datos de promoción de los oficiales de les SS, consistentes en nomes completos, datos de nacencia, númberu nes SS, del NSDAP, rangu y fecha de los ascensos, según l'allugamientu alministrativu y condecoraciones.

Les SS tuvieron como órganu divulgativu un periódicu selmanal llamáu Das Schwarze Korps (El Cuerpu Negru), que yera de distribución gratuita.

Dempués de la guerra editar

Simon Wiesenthal, investigador xudíu que, en tando prisioneru nun campu de concentración mientres la Segunda Guerra Mundial, dedicó la mayor parte de la so vida a alcontrar ya identificar criminales de guerra nazis que s'atopaben fuxitivos, p'asina llevalos a la xusticia, dempués de que rematara'l conflictu bélicu, encargóse personalmente d'empecipiar una "cacería de SS", de los cualos, el más reputáu de los sos "prindaos" sería Adolf Eichmann.

Un grupu d'antiguos oficiales de les SS viaxó a Arxentina pa montar una rede de fugues llamada ODESSA (un acrónimu pa Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen, Organización de exmiembros de les SS), con ramificaciones n'Alemaña, España, Suiza, Italia y la Ciudá del Vaticanu, qu'operaba dende Buenos Aires. Esta rede ayudó a Adolf Eichmann, Josef Mengele, Erich Priebke, Walter Rauff y a munchos otros criminales de guerra a atopar abellugu en Suramérica. La escritora inglesa Gitta Sereny, que realizó entevistes con dellos antiguos dirixentes de les SS, consideró que la historia sobre ODESSA yera incierta y atribuyó la fuxida de dellos miembros de les SS al caos de la posguerra.

Na actualidá, dellos grupos neonazis reclamen ser los socesores de les SS. Sicasí, nun hai nin un solu grupu que fuera reconocíu como la organización socesora de les SS, y la mayoría d'estos grupos tán ruinamente entamaos y nun guarden rellación ente ellos.

Líderes de les SS editar

Denominación y graduación de les SS (nomenclatura alemana-española) editar

Divisiones estranxeres de les Waffen SS editar

Numberosos voluntarios de tol mundu apuntar nesta organización y nes sos fuercies d'élite, les Waffen SS, animaos pola so afinidá col ideariu nazi. Estes tropes, arrexuntaes en divisiones, representaben a la mayoría de les naciones europees, asimilando igualmente soldaos armenios, tártaros y de credo musulmán.

Insinies de les SS (1934–1945) editar

Graos de Xenerales SS Traducción Sufixu Waffen-SS Equivalente na Wehrmacht Insinies de pescuezu

1934–1942

Insinies de pescuezu

1942–1945

Hombrera derecha Hombrera esquierda
Reichsführer-SS Comandante en xefe de les SS N/A Generalfeldmarschall '      
Oberstgruppenführer Coronel xeneral Generaloberst der Waffen-SS Generaloberst N/A      
Obergruppenführer Xeneral d'infantería/artillería/Tropes acorazaes Xeneral der Waffen-SS Xeneral '      
Gruppenführer Teniente xeneral Generalleutnant der Waffen-SS Generalleutnant '      
Brigadeführer Mayor xeneral Generalmajor der Waffen-SS Generalmajor '      
Oberführer Brigadier N/A N/A '  
Rangu d'Oficiales SS Traducción Equivalente na Wehrmacht Insinia del pescuezu

1934–1945

Hombrera derecha

1938–1945

Hombrera esquierda

1934–1945

Standartenführer Coronel Oberst  
Obersturmbannführer Teniente coronel Oberstleutnant      
Sturmbannführer Mayor Mayor      
Hauptsturmführer Capitán Hauptmann      
Obersturmführer Teniente |align="center"|
Oberleutnant
     
Untersturmführer Subteniente |align="center"|
Leutnant
     
Rangu de Suboficiales SS Traducción Aspirante a oficial equivalente Equivalente na Wehrmacht Insinia del pescuezu

1934–1945

Hombrera derecha

1938–1945

Hombrera esquierda

1934–1945

Sturmscharführer Suboficial mayor N/A Stabsfeldwebel      
Hauptscharführer Suboficial cimeru |align="center"|
Standartenoberjunker
Oberfeldwebel      
Oberscharführer Sarxentu mayor o brigada |align="center"|
Standartenjunker
Feldwebel      
Scharführer Sarxentu 1º Oberjunker Unterfeldwebel      
Unterscharführer Sarxentu 2º Junker Unteroffizier      
Rangu d'alistaos nes SS Traducción Equivalente na Wehrmacht Insinia del pescuezu

1934–1945

Insinia de manga

1938–1945

Hombrera derecha

1938–1945

Hombrera esquierda

1934–1945

Rottenführer Cabu 1º Obergefreiter        
Sturmmann Cabu 2º Gefreiter        
Oberschütze/Obermann Soldáu de primer clase |align="center"|
Oberschütze
       
Schütze/Mann Soldáu rasu |align="center"|
Schütze
  Ensin Insinia    
Anwärter Recluta |align="center"|
Ensin Equivalente
Ensin Insinia Ensin Insinia Ensin Insinia Ensin Insinia
Bewerber Candidatu |align="center"|
Ensin Equivalente
Ensin Insinia Ensin Insinia Ensin Insinia Ensin Insinia

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Höhne, H., The order of the death's head, the story of Hitler's SS. Pan Books Ltd., Londres, 1969.
  • International Military Tribunal (IMT), Record of the Nüremberg trials (November 14th, 1945 - October 1st, 1946) (42 Vol.), HMSO, Londres, 1949.

Referencies editar

Enllaces esternos editar