El saltu de caballu, tamién denomináu saltu de potru, caballu o caballete ye una de les disciplines o aparatos que conformen el circuitu de ximnasia artística nes competiciones d'esti deporte, tanto masculines como femenines. La abreviación d'esta prueba pa les calificaciones de los eventos ximnásticos ye VT, pol términu n'inglés "vault".

Salto de caballu realizáu por una ximnasta.

L'aparatu editar

 
Imaxe de saltu de caballu de 1963, col aparatu utilizáu entós.

Les primeres formes del saltu de caballu fueron inventaes pol alemán Fiedrich Ludwing Jahn. L'aparatu representaba un caballu, bien paecíu al caballo con arzones namái qu'ensin los arcos; yera conocíu d'antiguo como'l caballu de saltu. El caballu asitiábase, cola so dimensión allargada perpendicular a la carrera de la muyer, y paralelu a la carrera que realizaba l'home. Ésti tipu de caballu de saltu foi utilizáu nos Xuegos asOlímpicos casi mientres un sieglu, empezando col saltu a caballu masculín nos primeros xuegos Olímpicos modernos y terminando nos xuegos olímpicos de branu del 2000.

Mientres años culpárase al caballu de saltu de munchos accidentes. En 1988, la ximnasta estauxunidense Julissa Gómez tuvo un accidente nel caballu pol que terminó paralítica. Morrió por causa d'entueyos de les sos mancadures trés años dempués. Mientres el calentamientu nos Goodwill Games de 1998, el ximnasta chinu Sang Lan cayó del caballu y quedó paralíticu por cuenta de una mancadura nes vértebres cervicales. Nuna serie de choques cuando'l caballu instalar a un altor bien baxa nos xuegos olímpicos del 2000, los ximnastes yá sía que cutíen col cantu fronteru, o teníen malos aterrizaxes por causa de los problemes pol allugamientu incorreutu de les sos manes mientres el refugue. Dempués de los problemes de 1988, 1998 y 2000, la Federación Internacional de Ximnasia (FIG) revaluó y camudó la forma del aparatu, argumentando per un sitiu mayor seguridá pa los ximnastes y el deséu de facilitar acrobacies de mayor dificultá, pol otru. El Campeonatu Mundial de Ximnasia Artística de 2001 foi la primer competición internacional na que se fixo usu de la nueva “tabla de saltu”, que yera un aparatu fabricáu pola empresa holandesa d'aparatos de ximnasia Janssen-Fritsen dende mediaos de los años noventa. Cuntaba con una superficie plana, más allargada y encolchonada casi paralela al pisu, que s'inclina gradualmente escontra baxo nel cantu más cercanu al botador, pola so paecencia a una llingua los ximnastes moteyaron asina l'aparatu. Aparentemente ye de dalguna manera más segura que l'antiguu aparatu. Nel 2007, el ximnasta xuvenil holandés Imke Glas tuvo una seria mancadura dempués d'una cayida nun saltu.

Dimensiones editar

  • Llargu: 120 centímetros (3.9 Pies) +- 1 cm. (0.39 pulgaes)
  • Anchu: 95 centímetros (3.12 pies) +- 1 cm (0.39 pulgaes)
  • Altura **Hombre:

135 centímetros (4.43 pies) +- 1 centímetru (0.39 pulgaes)

    • Muyeres: 125 centímetros (4.10 pies) +- 1 centímetru (0.39 pulgaes)
  • Área de la carrera Llargu: 2,500 centímetros (82 pies) +- 10 centímetros (3.9 pulgaes)
    • Anchu: 100 centímetros (3.3 pies) +- 1 centímetru (0.39 pulgaes)

Rutines editar

 
Composición d'imáxenes del saltu de caballu masculín nos Xuegos Olímpicos de Londres 2012.

Pa executar un saltu, el ximnasta cuerre a lo llargo d'una pista de saltu (la llamada carrera), que usualmente ta acolchada o tapizada. Realiza un impulsu (talacha) que lo lleva al trampolín y salta escontra la parte cimera del caballu coles sos manes. Pa saltos de la familia Yurchenko, el ximnasta va poner les sos manes nuna colchoneta asitiada antes del botador, fai un redondilla escontra'l botador y darréu entra al caballu con un flic flac (back handspring). La fase de vuelu puede ser tan simple como pasar col saltu sobre l'aparatu, o tan complicada como executar dellos xiros y vueltes nel aire. Darréu, el ximnasta aterriza al otru llau del aparatu.

Regles y calificación editar

Los ximnastes tienen d'aterrizar de forma llimpia, ensin pasos adicionales o tropiezos, y dientro d'una zona establecida nel colchón d'aterrizaxe por que sía ende onde caya'l ximnasta dempués del saltu. Tamién tienen de demostrar bona téunica y execución nel mesmu saltu. Cayer o zarapicar nel aterrizaxe del saltu provoca deducciones a la calificación, según la falta d'altor respeuto al caballu o alloña respectu al caballu. Los ximnastes (tantu nes modalidaes masculines como femenines) amuesen un namái saltu na pruebes clasificatorios, na final d'equipos y na final del concursu completu. Na final del aparatu, los ximnastes tendrán de realizar dos saltos. Pa los homes, los saltos tienen de ser de distintos grupos d'elementos ente que les muyeres tienen d'amosar dos tipos de saltu con distintu emburrie o refugue de la tabla de saltu.

Regles específiques del aparatu editar

Nos saltos de tipu Yurchenko tendrá d'usase un collar de proteición alredor del botador. Los ximnastes que nun utilicen esti collar, el saltu va ser xulgáu como inválidu. Cada saltu tien asignáu un númberu específicu, que s'amuesa nel cantu de la pantalla electrónica primero que'l ximnasta empiece la so execución. Los ximnastes van ser penalizaos si fallen na execución del saltu qu'intentaron realizar, anque nun hai nenguna penalización por tener un final distintu (por casu: nun realizar l'abonda cantidá de xiros).

Sí una ximnasta bazcuya, por casu detiense metanes la carrera o detién la carrera antes de tocar el botador, nun esiste penalización dalguna. Dáse-y al ximnasta un ralu de 30 segundos pa tornar al entamu de la pista de saltu y executar un segundu intentu de la prueba. Sicasí, si la ximnasta llega a tener dalgún contautu col botador o'l caballu, reciben la calificación de cero y nun se-y dexa otra oportunidá. Ekaterina Karmarenko tocó la tabla de saltu y llogró un cero na final d'equipos del Campeonatu Mundial del 2007. Pela so parte los ximnastes na modalidá masculina, reciben cero si nun realicen el so saltu una vegada qu'empezaron a correr. Los homes reciben una calificación de cero si los sos pies nun son la primer parte del cuerpu n'aterrizar, y les muyeres reciben un puntu de penalización na so nota d'execución. Recibir asistencia de soporte per parte del entrenador, o'l nun tocar la tabla de saltu va conducir a la calificación de cero, tamién. Executar el saltu dempués de que'l xuez dio-y la señal al ximnasta tamién puede llevar a una calificación de cero; esta deducción foise amenorgando. Un exemplu d'esto sería'l segundu saltu d'Anna Pavlova mientres los Xuegos Olímpicos de Branu del 2008, na final de saltu.

Jueceo y calificación editar

Por cuenta de que el saltu de caballu ye una prueba que se realiza a muncha velocidá, resulten de gran ayuda les cámares que repiten la execución en cámara lenta en casu de que los xueces nun tean seguros o si esiste una gran diferencia ente les sos calificaciones. Precisamente'l trabayu de los xueces principales ye asegurase de que les calificaciones fluctúen nun mesmu rangu de diferencia, que usualmente ye de 0.2 puntos. Los xueces califiquen sobre la base de cuatro fases principales: El pre-vuelu (carrera y entrada), el soporte (refugue), el post-vuelu y l'aterrizaxe. El saltu d'un ximnasta, polo xeneral, ten de tar dotáu de poder, velocidá, según ser tan esplosivu y precisu como sía posible.

Dientro de los dos saltos qu'executen les ximnastes, reciben una calificación combinada col permediu de los dos execuciones. La forma de calificar camudó enforma n'años pasaos. El nuevu sistema de jueceo diseñar en 2005, onde los xueces tán buscando la dificultá de la rutina, y la suma de les execuciones combinar pa formar la calificación final. La dificultá aumenta con cada téunica executada, yá que cada movimientu tien un valor; mientres más aumenta la dificultá, mayor ye la calificación d'entamu. La execución empieza a partir de 10.0, buscando la forma, altor, amplitú y aterrizaxe. Dempués nel 2009, la Federación Internacional de Ximnasia fixo dellos cambeos pa poner menor presión na dificultá y encurtiar la cantidá de movimientos riquíos, faciendo que los ximnastes enfocárense más arduamente en pequeñes rutines executaes a la perfeición.

Tipos de Saltu editar

Los estilos de saltu estremar en dellos grupos. El grupu al qu'un estilu de saltu pertenez ye determináu pola aición realizada mientres el movimientu de saltu.

Grupos de saltu pa homes editar

Esisten cinco distintos categoríes pa los homes:

  • Saltu directu'l mio
  • Saltos con xiru completu (1/1) na primer fase del vuelo *Saltos

de resorte y Yamashita

  • Saltos con cuartu (1/4) o mediu (1/2) xiru na primer fase de vuelu (Tsukahara)
  • Saltos con entrada de redondilla (Yurchenko)

Grupos de saltu pa muyeres editar

Al igual que pa los homes, les ximnastes cunten con cinco categoríes:

  • Saltos de tipu Tsukahara
  • Saltos de tipu Yurchenko
  • Resorte, Yamashita, redondilla con o ensin xiru de la exa llonxitudinal na primera o segunda fase del vuelo *Resorte,

con o ensin xiru completu na primer fase del vuelu, saltu con o ensin xiru de la exa llonxitudinal na segunda fase del vuelu *Redondilla con mediu xiru de la exa llonxitudinal na primer fase del vuelu, saltu con o ensin xiru de la exa llonxitudinal na segunda fase del vuelu (salto estilu Khorinika)

Nel programa estauxunidense, los niveles 5 y 6 realicen resortes nel caballu. Niveles cuatro, realicen paraos de manes a cayer en colchonetes. Los ximnastes de nivel 7, tando nel pasu a los niveles profesionales, pueden realizar una gran variedá de saltos

Ver tamién editar

Modalidá masculina editar

Manera femenina editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar