Segunda Crisis del Estrechu de Taiwán

La Segunda Crisis del Estrechu de Taiwán referir al conflictu bélicu asocedíu ente agostu y setiembre de 1958 qu'enfrentó a les fuercies de la República Popular de China y a les fuercies de la República de China.

Segunda Crisis del Estrechu de Taiwán
Parte de Guerra civil china
Fecha 23 agostu 1958 → 22 setiembre 1958
Llugar Estrechu de Taiwán
Causes Ataque del EPL a les islles de Quemoy.
Resultáu La R.P. de China retírase.
Status quo ante bellum
Belixerantes
Bandera de la República Popular China China Bandera de Taiwán Taiwán
 Estaos Xuníos d'América
Comandantes
Bandera de la República Popular China Mao Zedong
Bandera de la República Popular China Peng Dehuai
Bandera de la República Popular China Ye Fei
Bandera de la República Popular China Xu Xiangqian
Bandera de Taiwán Chiang Kai Shek
Bandera de Taiwán Chiang Ching-kuo
Bandera de Taiwán Hu Lian
Bandera de Taiwán Ji Xingwen
Bandera de Taiwán Zhao Jiaxiang
Bandera de Taiwán Zhang Jie
Bandera de Estaos Xuníos d'América Dwight D. Eisenhower
Fuercies en combate
215.000 92.000
[editar datos en Wikidata]

Finalmente, tres tres selmanes d'enfrentamientos cesó'l fueu y la R.P. de China retirar al igual que fizo nel conflictu del 54-55.

El Conflictu editar

El conflictu empezó a les 5:30 pm col bombardéu de l'artillería 823 (chinu simplificáu: 八 二三 炮战, chinu tradicional: 八 二三 炮战, pinyin: Bā'èrsān Pàozhàn) el 23 d'agostu de 1958, cuando l'Exércitu Popular de Lliberación (EPL) empecipió un intensu bombardéu d'artillería contra les islles Quemoy. Les tropes de la República de China en Quemoy atrincheráronse y depués devolvieron el fueu. Nel intensu tirotéu , aproximao 2.500 soldaos de la Rep. de China y 200 soldaos de la R.P. de China morrieron.

Esti conflictu foi una continuación de la Primer Crisis del Estrechu de Taiwán, qu'empezara darréu dempués de la Guerra de Corea. Los nacionalistes chinos empezaren a construyir fuertes defensivos na isla de Quemoy y el cercanu archipiélagu de Matsu. En 1954, l'EPL empezaron a disparar artillería tanto Quemoy y dalgunes de les islles de Matsu cercanes.

Respuesta americana en favor de la Rep. de China editar

L'Alministración americana d'Eisenhower respondió al pidimientu d'ayuda de la República de China acordies coles sos obligaciones nel tratáu de defensa mutua que se ratificara en 1954. El presidente Eisenhower ordenó'l refuerzu de la Séptima Flota d'EE.XX. nel área, y mandó buques de guerra americanes p'ayudar al gobiernu nacionalista chinu pa protexer les llinies de suministru a les islles.

Coles mesmes, nun esfuerciu secretu llamáu "Operation Black Magic" (n'español: Operación maxa negra), l'Armada de los EE.XX. modificó dalgunos de los aviones de combate F-86 Sabre de la Fuercia Aérea de la República de China coles sos acabante desenvolver AIM-9 Sidewinder misiles aire-aire. Estos misiles dieron a los pilotos chinos nacionalistes una ventaya decisiva sobre los de fabricación soviética MiG-15 y MiG-17 de combate (usaos pola Fuercia Aérea de la China comunista, daqué más vieyos) nos cielos de les islles de Matsu y l'estrechu de Taiwán.

Al poco tiempu, la XRSS unvió al so ministru de Rellaciones Esteriores, Andrei Gromyko, a la capital china (Beixín) p'aldericar les aiciones del EPL y la Fuercia Aérea de la China comunista, col asesoramientu de tener procuru a la República Popular de China.

Llueu, la R.P. de China enfrentar a un puntu muertu: los artilleros del EPL quedárense ensin proyeutiles d'artillería, lo que xuníu a la superioridá aérea de los nacionalistes demostrada'l 22 de setiembre, llevó al gobiernu de la China comunista a un gran amenorgamientu de los niveles de bombardéu pal 6 d'ochobre, lo que realmente acabó significando'l fin de la guerra.

Bibliografía editar

Referencies editar