Selmana Mundial de la Lactancia Materna

La selmana mundial de la lactancia materna, instaurada oficialmente pola Organización Mundial de la Salú y UNICEF en 1992, ye anguaño'l movimientu social más estendíu en defensa de la lactancia materna. Celebrar en más de 120 países, del 1 al 7 d'agostu, aniversariu de la Declaración de Innocenti, roblada pola OMS y el Fondu de Naciones Xuníes pa la Infancia (UNICEF) n'agostu de 1990 sobre la proteición, el fomentu y el sofitu de la lactancia materna.

Selmana Mundial de la Lactancia Materna

Símbolu Internacional de la Lactancia
Día de celebración 1 al 7 d'agostu
[editar datos en Wikidata]

N'Europa, al ser agostu periodu típicamente vacacional, la Selmana Mundial de la Lactancia Materna (SMLM) celebrar de común alcuerdu la selmana 41ª del añu. La fecha escoyóse entendiendo que nun embaranzu qu'empezara'l 1 de xineru, la selmana más probable de partu y por tanto d'entamu de la lactancia sería la selmana 41, esto ye, a principios d'ochobre. De forma consensuada, n'España, la mayoría de Grupos de sofitu a la lactancia materna empecipien la celebración de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna'l primer domingu d'ochobre con diversos actos conxuntos, como la fiesta de la materna, eventu familiar que consiste n'actividaes al campu, bien rellacionaes cola lactancia materna o pal públicu polo xeneral, y la llectura d'un manifiestu que'l so conteníu reflexa'l lema escoyíu por WABA (World Alliance for Breastfeeding Action) pa la SMLM de cada añu.

WABA ye una rede internacional de persones y organismos que trabaya en coordinación con OMS y UNICEF, y dende 1992 encárgase, cada añu, de la organización de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna. Pa ello escueye un lema y propón una serie de temes a tratar y desenvolver a nivel internacional rellacionaos cola lactancia materna y los derechos de les muyeres y los sos fíos. WABA foi fundada en 1991 pa sofitar a UNICEF y a los gobiernos a llograr el cumplimientu de los oxetivos de la Declaración de Innocenti.[1]

Selmana Mundial de la Lactancia Materna 2018
Lactancia Materna: Pilar de vida

Un mundu sustentable y más equitativo empieza con iniciatives pa terminar cola probeza, protexer el planeta y garantizar prosperidá pa toos. La desnutrición, la inseguridá alimentaria y nutricional y la probeza afecten a millones de persones y entorpecen el desenvolvimientu sostenible. La lactancia materna ye una solución universal qu'ufierta a toos un empiezu xustu na vida y sienta les bases pa la bona salú y la sobrevivencia de la niñez y les muyeres.
La lleche materno ta perfectamente diseñada pa satisfaer les necesidaes nutricionales ya inmunolóxiques del neñu y la neña. La lactancia materna ye una manera natural y óptima d'alimentar a la niñez y promueve el venceyo ente la madre y la neña o neñu, independientemente de la redolada. A pesar de que les tases globales de iniciación de la lactancia materna son relativamente altes, solo'l 40% de los ñácaros menores de 6 meses ye alimentáu puramente siendo lleche materno y un 45% continua siendo dando de mamar hasta los 24 meses d'edá. Amás, hai grandes diferencies nes tases de lactancia materna a nivel rexonal y nel país. Amontar la lactancia materna óptima podría evitar más de 823 000 muertes infantiles y 20 000 muertes maternes cada añu. Nun dar# de mamar ta acomuñáu con menor intelixencia y da como resultáu perdes económiques d'alredor de $ 302 mil millones añales.
World Alliance for Breastfeeding Action

SMLM 1992: Iniciativa Hospital Amigu del Neñu editar

La primer selmana mundial sirvió pa presentar la puesta en marcha en 1991-1992 del proyeutu de UNICEF “Baby Friendly Hospital Initiative” traducíu al asturianu como "Iniciativa Hospital Amigu del Neñu" y que a partir de 2009 conocer n'España como "Iniciativa pa la Humanización de l'Asistencia a la Nacencia y la lactancia".

SMLM 1993: Iniciatives Lugar de Trabayu Amigos de la Madre editar

Nesta ocasión la SMLM resaltaba que la incorporación de la muyer al mercáu del trabayu remunerado nun tien de ser una torga pal so derechu a dar de mamar y por ello convien que cada país cree Lleis que protexan la maternidá y faciliten la lactancia materna, coles mesmes que les empreses desenvuelvan programes de conciliación familiar y llaboral y adecuen los llugares de trabayu pa facilitar la lactancia materna ensin que de nenguna manera s'incurra en discriminaciones llaborales escontra les muyeres pol fechu de ser madres o tar dando de mamar a los sos fíos.

SMLM 1994: Lactancia Materna: Trabayando pa implementar el Códigu de la OMS editar

Anguaño la SMLM xiró en redol al Códigu Internacional de Comercialización de Sucedaneos de Lleche Materno y de la necesidá d'implementalo, especialmente a nivel llexislativu, en cada país, con vistes a frenar les práutiques de marketing pocu étiques de la industria de l'alimentación infantil.

SMLM 1995: Lactancia Materna: la Fuercia de la Muyer editar

En 1995 la SMLM incidió nel fechu de que toa muyer ye fecha de menos y pierde los sos derechos cuando:

  • Nun dispón d'abonda información pa poder tomar decisiones llibres
  • Nun recibe sofitu per parte de la so familia, de los profesionales de la salú o nel so llugar de trabayu remunerado
  • Recibe información incompleta o engañosa per parte de la industria de l'alimentación infantil
  • les imáxenes culturales o nos medios de comunicación sobre lactancia materna son negatives

Y destacaba que la lactancia materna esitosa reafita la capacidá de toa muyer pa controlar el so propiu cuerpu, de la que cuestiona los modelos d'asistencia sanitaria medicalizados y intrusivos y los intereses de la industria de l'alimentación infantil.

SMLM 1996: Lactancia Materna: Una Responsabilidá Comuñal editar

Esta edición la SMLM visibilizaba el fechu de que la mayoría de muyeres quieren dar de mamar a los sos fíos pero pa poder consiguir una lactancia materna esitosa precisen recibir información fiable y actualizada, disponer d'un fayadizu sofitu profesional, tener al so algame recursos comuñales como los grupos de sofitu a la lactancia materna nos que puedan beneficiase del sofitu y esperiencia d'otres madres, y sobremanera cuntar col sofitu de les persones que les arrodien, la pareya, la familia, los amigos, vecinos, compañeros de trabayu, políticos, ...

SMLM 1997: Lactancia Materna: Un Recursu Natural[2] editar

Esta edición de la SMLM quería visibilizar el fechu de dar de mamar como un actu ecolóxicu:

  • La lleche materno ye un recursu natural y anovable.
  • La práutica de la lactancia materna protexe'l mediu ambiente amenorgando'l consumu y eliminación de bagazos y la contaminación.
  • Los sucedaneos de lleche materno y los alimentos procesaos pa lactantes estropien el mediu ambiente en caúna de les etapes de la so producción, distribución y usu.

SMLM 1998: Lactancia Materna: La Meyor Inversión[3] editar

Les metes d'anguaño son:

  1. Aumentar la conciencia pública sobre'l valor económicu de la lactancia materna vs. l'altu costo de l'alimentación con biberón.
  2. Aprovir información concreta sobre les ventayes económiques de la lactancia materna.
  3. Ayudar a los gobiernos a apreciar el valor económicu de la lactancia materna pa tolos sectores de la sociedá y la necesidá d'incluyir programes de sofitu a la lactancia materna nos presupuestos de salú pública.

SMLM 1999: Lactancia Materna: Educación pa la Vida[4] editar

Los oxetivos de la Selmana Mundial de Lactancia Materna 1999 sobre la tema de "Lactancia Materna: Educación pa la Vida" son:

  1. Aumentar la conciencia pública sobre la importancia de la proteición, promoción y sofitu de la lactancia materna como un indicador básicu de la bon crecedera y desenvolvimientu de los neños.
  2. Animar la incorporación d'educación en lactancia materna y práutiques apropiaes d'alimentación infantil a tolos niveles d'educación formal ya informal.
  3. Ameyorar el diseñu curricular referente a la lactancia materna a tou tipu d'educadores y capacitadores d'instituciones profesionales, escueles de medicina y d'otres escueles de formación, organizaciones de salú, centros hospitalarios y d'educación comuñal y escueles públiques y privaes.
  4. Arreyar a los alumnos, dende preescolar d'equí p'arriba, y adolescentes nes actividaes de la SMLM y aprovir ferramientes pa una educación popular apoderada pa distintos grupos d'edá.
  5. Fomentar la integración d'esperiencies y práutiques de lactancia materna en materiales educativos y xuegos de los neños.

SMLM 2000: Lactancia Materna: Un Derechu de toles Muyeres[5] editar

La lactancia materna ye parte de los derechos humanos: El derechu a l'alimentación y a la salú, y como tal implica que:

  • Los naciellos tienen derechu a una alimentación fayadizo p'asegurar un sanu desenvolvimientu y eso llógrase con lactancia materna esclusiva mientres los seis primeros meses de vida y parcial, xunto a alimentos complementarios, hasta los dos años y más.
  • Los gobiernos tienen d'asegurar que les muyeres que deciden dar de mamar nun sufran torgues pa faelo.
  • La muyer que da de mamar nun tien de sufrir nengún tipu de discriminación.
  • Les muyeres tienen de recibir fayadiza información y sofitu pa poder dar de mamar con ésitu.
  • Les muyeres pueden esixir el nun tar espuestes a presiones indebíes per parte de la industria d'alimentos infantiles al traviés de la propaganda o de cualesquier otra forma de promoción.

SMLM 2001: La Lactancia Materna na Era de la Información[6] editar

Oxetivos fundamentales:

  1. Destacar la variedá de formes y métodos de comunicación y les maneres efectives d'utilizalos pa protexer, promover y sofitar la lactancia materna.
  2. Enfatizar los mensaxes clave de la lactancia materna.
  3. Compartir idees y esperiencies sobre la comunicación de temes difíciles y sobre les amenaces a la lactancia materna.
  4. Apurrir y aguiyar formes más innovadores y preseos pa sofitar a les madres que tán dando de mamar.

Información clave sobre lactancia materna:

  • La lleche materno ye'l meyor alimentu pal ñácaru. La OMS y el UNICEF encamienten que los ñácaros sían alimentaos puramente con lleche materno dende la nacencia hasta los seis meses d'edá, y con lleche materno y alimentos complementarios hasta los dos años y más.
  • Práuticamente toles madres pueden dar de mamar al so ñácaru. Ye importante cuntar col sofitu y ayuda de familiares, amigues, personal de salú y emplegadores.
  • Tien de dase'l pechu al ñácaru lo antes posible dempués del partu y el ñácaru tien de mamar siempres que quiera.
  • Ye normal poner al ñácaru al pechu frecuentemente, lo que satisfai y reconforta al ñácaru y aguiya la producción de más lleche. L'intervalu ente comíes gradualmente enllargar a midida que el ñácaru crez.
  • La lactancia materna ayuda a los neños y a les neñes a crecer de manera fayadiza y protexer d'enfermedaes.
  • Les madres que trabayen fora del llar pueden siguir dando lleche materno per mediu de la estracción de la so lleche o dando de mamar mientres la xornada llaboral. La llicencia por maternidá paga, les poses pa dar de mamar mientres la xornada llaboral según un llugar apropiáu pa ello y les guarderíes cercanes al llugar de trabayu contribúin a facilitar el procesu.

SMLM 2002: Lactancia Materna: Salú pa les Muyeres y los sos Fíos[7] editar

Los oxetivos fundamentales d'esta edición de la smlm fueron:

  1. Restablecer la lactancia materna como parte del ciclu reproductivu y de salú de les muyeres.
  2. Crear conciencia del Derechu de toles muyeres a recibir una atención al partu fisiolóxica, humanizada y non interventiva.
  3. Promover la Iniciativa Global de Sofitu a les Madres (GIMS) como una de les múltiples maneres de brindar sofitu a les muyeres que dan de mamar.

La Iniciativa Global de Sofitu a les Madres[8] (GIMS) centrar nes necesidaes y derechos de les muyeres a una fayadiza y veraz información y a servicios de sofitu y de salú mientres l'embaranzu, partu y lactancia materna. GIMS parte d'una visión holística sobre'l sofitu que precisen les madres. Ye una aición coordinada pol Equipu de Trabayu de Sofitu a les Madres de WABA.

SMLM 2003: La Lactancia Materna na Era de la Globalización[9] editar

Los oxetivos fundamentales de la smlm d'anguaño fueron:

  1. Reconocer les amenaces y oportunidaes de la Globalización.
  2. Maximizar el potencial de la comunicación mundial pa ufiertar información oldeada sobre la lactancia materna y una alimentación complementario apropiada.
  3. Promover y actuar sobre la base de la Estratexa Mundial pa l'Alimentación del Lactante y del Neñu pequeñu.
  4. Evitar que se debilite'l Códigu Internacional de Comercialización de Sucedaneos de Lleche Materno y subsiguientes resolvimientos de la AMS.
  5. Trabayar con tolos aliaos potenciales pa construyir aliances con distintes movimientos sociales na llucha pola Xusticia, la Paz y la Salú pa toos.
  6. Pensar globalmente y actuar llocalmente con tolos sectores de la comunidá pa protexer, promover y sofitar la lactancia materna.

SMLM 2004: Lactancia Materna Esclusiva los 6 primeros meses: Segura, Saludable y Sostenible[10] editar

La finalidá fundame

Ficheru:Erythrocytes

ntal d'esta edición de la SMLM ye la d'espublizar la importancia de la lactancia materna esclusiva mientres los 6 primeros meses de vida de beber y tamién cavilgar sobre los recursos de que disponen les madres pa consiguilo.

La lactancia materna esclusiva ye: Y * Segura porque, a diferencia de cualesquier otru alimentu, la lleche materno tien tolos nutrientes necesarios, na cantidá fayadiza y de una calidá especial.

  • Saludable porque contién factores de proteición que contribúin a prevenir infeiciones y amenorguen el riesgu de condiciones alérxiques.
  • Sostenible porque contribúi a caltener una fonte segura de comida. La lleche de pechu puede llograse siempres que la madre o la nodriza tean presentes. Una muyer puede fabricar siempres lleche d'una calidá insuperable con solo alimentase de cualquier amiestu de comíes: tan simple como eso.

El distintivu d'esta selmana foi un llazu doráu. A esti llazu acomúñase'l símbolu de la proteición, la promoción y el sofitu a la lactancia materna. L'emplegu del color oro simboliza la excelencia de la lleche materno. L'oru como estándar calidable. Trátase d'un llazu, y non un rizu, como n'otres campañes, porque en cada llazu, una vuelta representa a la madre y otra al fíu. La cinta ye simétrica, espresando que la madre y el fíu son igual d'importantes na lactancia. Si falta unu d'ellos, nun hai lactancia. Ye un derechu de los dos. El nuedu representa al padre, la familia, los Grupos de sofitu a la lactancia materna y a la sociedá. Ye l'elementu que conforma'l llazu, el qu'exerz el so sofitu por que la lactancia tenga ésitu.

SMLM 2005: Lactancia materna y alimentación complementario[11] editar

Oxetivos fundamentales:

  1. Espublizar la importancia de dar de mamar mientres seis meses n'esclusiva y de siguir dando de mamar hasta los dos años o más.
  2. Concenciar sobre los riesgos y costos de la introducción temprana d'alimentos, antes de los seis meses d'edá.
  3. Apurrir información por que la introducción de l'alimentación complementario s'axuste a les necesidaes nutricionales d'un neñu en crecedera tres los seis meses d'edá.
  4. Convertir el periodu d'introducción de nuevos alimentos nun tiempu d'aprendizaxe y prestar.

SMLM 2006: Códigu de la OMS: 25 años xixilando la lactancia materna[12] editar

Celebración del 25 aniversariu de la creación de Códigu de Comercialización de Sucedaneos de Lleche Materno cola finalidá fundamental de:

  • Espublizalo *

Evaluar el so implementación ya impautu dempués de 25 años de trayeutoria * Plantegar aiciones futures

SMLM 2007: Lactancia Materna: La primer hora ye importante[13] editar

Oxetivos fundamentales:

  1. Movilizar al mundu escontra la posibilidá de salvar a UN millón de ñácaros empezando con UNA simple aición: Dexar que'l ñácaru empecipie la lactancia materna na so primer hora de vida.
  2. Promover el contautu piel-con-piel ente la madre y el neñu y la continuación de la lactancia materna esclusiva por 6 meses.
  3. Encamentar a los ministros de salú y otres autoridaes por qu'incluyan l'entamu de la lactancia materna mientres la primer hora como indicador clave na salú preventiva.
  4. Asegurase de que les families entiendan lo importante que ye la primer hora del ñácaru, por que se aseguren de da-y a los ñácaros esta oportunidá.
  5. Sofitar l'acabante modificar y reactivada Iniciativa pa la Humanización de l'Asistencia a la Nacencia y la lactancia (IHAN), con énfasis na so integración y ampliación, y nel entamu tempranu de la lactancia materna.

SMLM 2008: El sofitu a les madres facilita l'ésitu de la lactancia materna[14] editar

Oxetivos fundamentales:

  1. Aumentar la conciencia de la necesidá y del valor de sofitar a les madres lactantes.
  2. Tremar información actualizada sobre sofito a la lactancia materna.
  3. Crear condiciones óptimas pa ufiertar sofitu a les madres en toles etapes.

SMLM 2009: Lactancia materna cuando se produz una urxencia ¿Tamos preparaos? editar

Oxetivos fundamentales:

  1. Faer un llamáu sobre'l rol vital que la lactancia materna xuega en tou tipu de situaciones d'urxencia o emerxencia alredor del mundu.
  2. Impulsar la proteición y sofitu activu a la lactancia materna antes y mientres cualquier situación d'urxencia o emerxencia.
  3. Informar a les madres, promotores de la lactancia materna, comunidaes, profesionales de la salú, gobiernos, axencies humanitaries, donantes y medios de comunicación, sobre cómo estos pueden sofitar viviegamente la lactancia materna, antes y mientres una situación d'urxencia o emerxencia.
  4. Movilizar l'aición y establecer redes de trabayu y collaboración ente quien tienen esperiencia na lactancia materna y quien tán arreyaos na respuesta a situaciones d'urxencia o emerxencia.

SMLM 2010: Pasu a pasu escontra una atención humana de la nacencia y la lactancia editar

Oxetivos de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna:

  1. Dar más importancia a la contribución que faen los Diez Pasos a la lactancia materna esclusiva.
  2. Revitalizar actividaes nos tolos sistemes de salú y comunidaes por que sofiten a les muyeres y les sos intenciones de dar de mamar.
  3. Informar a les persones peruquier alrodiu de la proteición, promoción y sofitu a la lactancia materna como un derechu de cada madre, como un derechu de cada neñu y neña, y como un derechu humanu.
  4. Ayudar a que la llucha de les muyeres y de quien defenden los derechos humanos incorpore l'abogar por sistemes de salú que sofiten la lactancia materna.
  5. Asegurar que'l personal de salú maternu infantil tea capacitáu afechiscamente p'aconseyar y sofitar l'alimentación infantil óptima.[15]

SMLM 2011: Lactancia Materna: una esperiencia 3D editar

Oxetivos de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna:

  1. Motive l'usu de nuevos medios de comunicación pa informar sobre la lactancia materna a un númberu mayor de persones.
  2. Cree y amonte les canales de comunicación ente distintos sectores por que la información y retroalimentación sobre lactancia materna pueda ser accesible y ameyorada.
  3. Desenvuelva y amplié les habilidaes de comunicación nes capacitaciones sobre lactancia materna y salú.
  4. Motive a otres persones a convertise en nueves defensores de la lactancia materna.
  5. Esplore creativamente, sofite, reconoza, ya implemente enfoques de comunicación innovadores y ufierte un espaciu por que les persones desenvuelvan les sos idees.
  6. Amplíe l'algame de la defensa de la lactancia materna arreyando a grupos que tradicionalmente tán menos comenenciudos (ej. sindicatos, activistes de derechos humanos, ambientalistas, mozos).[16]

SMLM 2012: Entendiendo'l Pasáu – Planiando'l Futuru editar

Oxetivos de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna:

  1. Revisar qué pasó cola alimentación del lactante y niñ@ pequeñ@ mientres estos 20 años.
  2. Celebrar los ésitos alcanzaos nos niveles nacionales, rexonales y globales; compartir el trabayu y casos nacionales col mundu.
  3. Evaluar la execución de la Estratexa Mundial pa l'Alimentación del Lactante y Niñ@ Pequeñ@ (EM).
  4. Reclamar aiciones conxuntes pa enllenar los vacíos nes polítiques y programes de lactancia materna y alimentación de lactante y niñ@ pequeñ@.
  5. Atraer l'atención pública sobre l'estáu de les polítiques y programes de lactancia materna y alimentación infantil.[17]

SMLM 2013: Sofitu a les madres que dan de mamar: ¡cercanu, continuu y oportunu! editar

Oxetivos de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna:

  1. Crear conciencia sobre la importancia de la Conseyería de Pares pa sofitar a les mas a empezar y caltener la lactancia materna.
  2. Informar al públicu sobre los altos beneficios de la Conseyería de Pares y xunir esfuercios pa estender estos programes.
  3. Impulsar a quien sofiten la lactancia materna - cualesquier sía'l so oficiu - a dar un pasu alantre y capacitase en sofitu a les madres y los sos ñácaros.
  4. la vinculación madre y fíu como factor proteutor de salú física y mental de tola familia.
  5. Identificar sofitu comuñal al que puedan allegar les mas que dan de mamar.
  6. Faer un llamáu a los gobiernos y centros de salú por que cumplan los 10 Pasos pa una Lactancia Materna Esitosasobremanera'l Pasu 10 p'ameyorar la duración y les tases de lactancia materna esclusiva.[18]

http://www.paho.orgblogschile/?p=321

SMLM 2014: Lactancia Materna:¡un trunfu pa tola vida! editar

Oxetivos de WABA pa la Selmana Mundial de Lactancia Materna 2014

  1. Informar sobre los Oxetivos de Desenvolvimientu del Mileniu (ODM) y cómo se rellacionen cola Lactancia Materna y l'Alimentación Infantil.
  2. Amosar los llogros hasta agora y los grandes vacíos esistentes y decisivos pa la Lactancia Materna y l'Alimentación Infantil.
  3. Llamar l'atención sobre la importancia de PRIORIZAR aiciones pa protexer, promover y sofitar la lactancia materna como una intervención clave pa llograr los ODM y pa la siguiente Yera dempués del 2015.
  4. Aguiyar l'interés de la mocedá por que tanta muyeres y homes entiendan la importancia y relevancia de la lactancia materna nesti mundu actual tan cambiante.[19]

SMLM 2015: Dar de mamar y Trabayar ¡llogremos que sía posible! editar

Los Oxetivos de la SMLM 2015 son:

  1. Xunir los esfuercios multi-dimensionales de tolos sectores pa facilitar que les muyeres puedan trabayar y dar de mamar en tou llugar.
  2. Desenvolver aiciones per parte de emplegadores/as que sían Amigables coles Families/Ñácaros/ y Madres, y que sofiten viviegamente a les madres trabayadores por que sigan dando de mamar.
  3. Informar sobre les últimes meyores en tutelar y proteición de los Derechos de Maternidá en tol mundu y crear conciencia sobre la necesidá de fortalecer les llexislaciones nacionales y la so aplicación.
  4. Compartir, facilitar y fortalecer les práutiques qu'ayuden a la lactancia materna de les muyeres que trabayen nos sectores informales.
  5. Comprometer y trabayar con grupos específicos, por ex, de Derechos de los Trabayadores, de Muyeres, de Moces y Sindicatos pa protexer los derechos de lactancia materna de les muyeres nos sos llugares de trabayu.[20]

SMLM 2016: Lactancia Materna: Clave pal Desenvolvimientu Sostenible editar

Los Oxetivos de la SMLM 2016 son

  1. Informar sobre los nuevos Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible (ODS) y cómo se rellacionen cola lactancia materna y l'alimentación de lactantes, neños y neñes pequeñes (ALNP).
  2. Fondiar firmemente la lactancia materna como un componente clave del desenvolvimientu sostenible.
  3. Impulsar una variedá d'aiciones de lactancia materna y alimentación infantil a tou nivel, na nueva era de los ODS.
  4. Participar y collaborar con un amplia gama d'actores pa la promoción, proteición y sofitu de la lactancia materna.[21]

SMLM 2017: Sofitar la Lactancia Materna, Xuntos editar

Oxetivos de WABA | Selmana Mundial de la Lactancia Materna 2017

  1. INFORMAR
    Entender la importancia de trabayar xuntos nos cuatro árees temáticashttps://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Selmana_Mundial_de_la_Lactancia_Materna&veaction=edit
  2. FONDIAR FUERTE
    Reconocer el so papel y la diferencia que fai dientro del so área de trabayu #

COMPROMETESE
Averase a otros pa establecer árees d'interés común

  1. IMPULSAR
    Trabayar en xunto pa llograr los ODS pal 2030[22]

SMLM 2018: Lactancia Materna: Pilar de vida editar

Los Oxetivos de la SMLM 2018[23] son:

  1. Informar a les persones alrodiu de la rellación ente l'alimentación fayadizo, la seguridá alimentaria y nutricional, l'amenorgamientu de la probeza y la lactancia materna #

Presentar la lactancia materna como la base de la vida # Trabayar con individuos y organizaciones pa llograr un mayor impacto # Impulsar iniciatives pa fomentar la lactancia materna como parte de l'alimentación saludable, la seguridá alimentaria y nutricional y l'amenorgamientu de la probeza.

Selmana mundial de la lactancia materna editar

Selmana mundial de la lactancia materna
Selmana Mundial de la Lactancia Materna 2018: Pilar de la vida
La lactancia materna da la oportunidá a tolos seres humanos de tener un empiezu xustu na vida. La lleche materno ye'l meyor alimentu y l'opción más segura pa garantizar bona salú y crecedera de los neños pequeños. La evidencia ye amplia al reconocer los múltiples beneficios de la lactancia materna, tantu pa la madre, como pal neñu y pa la sociedá nel so conxuntu.
Na rexón de les Amériques 54% de neños empecipien la lactancia materna dientro de la primer hora de vida, solo 38% son alimentaos con lleche materno de manera esclusiva hasta los 6 meses d'edá, y 32% continua con lactancia materna por 2 años.
Ye por ello que la tema de la Selmana Mundial de la Lactancia Materna en 2018 ye "Pilar de la vida". Mientres esta selmana - que se celebra del 1 al 7 d'agostu, la OPS quier faer un llamáu a los gobiernos a siguir nos sos esfuercios pa fortalecer les midíes empobinaes a protexer, promover y sofitar el derechu a la lactancia materna.

10 pasos pa la lactancia materna eficaz editar

  1. Disponer d'una política por escritu relativa a la lactancia materna que sistemáticamente poner en conocencia de tol personal d'atención de la salú.
  2. Capacitar a tol personal de salú de forma que tea en condiciones de poner en práutica esa política.
  3. Informar a toles embarazaes de los beneficios qu'ufierta la lactancia materna y la forma de ponela en práutica.
  4. Asitiar a los ñácaros en contauto piel a piel coles sos madres darréu dempués del partu a lo menos per una hora y afalar a les madres a reconocer cuando los sos ñácaros tán llistos pa mamar, ufiertando la so ayuda si ye necesariu #

Amosar a les madres cómo se debe dar de mamar al neñu y cómo caltener la lactancia inclusive si han de dixebrase de los sos fíos.

  1. Nun dar a los naciellos más que la lleche materno, ensin nengún otru alimentu o bébora, sacantes que tean médicamente indicaos.
  2. Facilitar la cohabitación de les madres y los lactantes mientres les 24 hores del día.
  3. Fomentar la lactancia materna a llibre demanda.
  4. Nun dar a los neños alimentaos al pechu chupadores o chupos artificiales.
  5. Fomentar l'establecimientu de grupos de sofitu a la lactancia materna y procurar que les madres poner en contautu con ellos a la so salida del hospital o clínica.[24]

Los sos trés anexos:

1. Cumplimientu del códigu internacional de comercialización de sucedaneos.

2. Atención amigable a la madre.

3. VIH y alimentación infantil.

http://www.who.int/nutrition/publications/infantfeeding/bfhi_traningcourse_s2/es/index.html

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «UNICEF - Nutrición - Innocenti Declaration on the Protection, Promotion and Support of Breastfeeding».
  2. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  3. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  4. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  5. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  6. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  7. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  8. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  9. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  10. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  11. «World Alliance for Breastfeeding Action : WABA».
  12. «World Breastfeeding Week | 120 countries | Worldwide | Annually». Archiváu dende l'orixinal, el 18 d'avientu de 2009.
  13. «World Breastfeeding Week | 120 countries | Worldwide | Annually».
  14. «World Breastfeeding Week | 120 countries | Worldwide | Annually».
  15. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). Archiváu dende l'orixinal, el 12 de xunu de 2010. World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  16. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de xunu de 2011. World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  17. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de xunetu de 2012. World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  18. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). Archiváu dende l'orixinal, el 19 de xunetu de 2013. World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  19. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). Archiváu dende l'orixinal, el 14 de mayu de 2014. World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  20. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  21. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  22. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). World Alliance for Breastfeeding Action (WABA).
  23. «Semana Mundial de la Lactancia Materna 2018» (1 al 7 d'agostu). Alba lactancia materna.org.
  24. «Semana Mundial de la Lactancia Materna» (1 al 7 d'agostu). Fondu de Naciones Xuníes pa la Infancia (Unicef).

Enllaces esternos editar

Infografías