Una sidrería ye'l local por antonomasia de consumu de sidra n'Asturies, pudiendo en dellos casos asimilase al chigre, magar ésti postreru ye más xenéricu y refierse a los locales de menor categoría. Tamién se llama asina al llugar onde se produz y embotella la sidra nel País Vascu. El nome n'euskera ye Sagardotegi o sagardotegia.

Sidrería d'Astigarraga (Guipúzcoa, País Vascu).
Escanciando sidra de Asturies

N'Asturies el consumu de sidra acomuña a la cultura d'ociu, modificándose grandemente los vezos de consumu nos últimos años. Les tradicionales sidreríes con serrín nel suelu dieron pasu a establecimientos coles meyores condiciones, magar un pocu desnaturalizados en dellos casos. Por cuenta de la forma tradicional d'echar (echar) la sidra n'Asturies, los locales tienen sitios habilitaos pa echar enriba y nun arramar líquidu pel suelu, o más apocayá escanciadores mecánicos. Esisten delles zones de sidreríes nes principales ciudaes asturianes, como Gascona n'Uviéu, Cimadevilla en Xixón y Sabugo n'Avilés, amás de cientos de locales nel restu de contornes d'Asturies.

La tradición vasca demanda que los catadores de sidra interesaos na so compra llevaren comida a la sidrería pa realizar la cata y comer daqué, lo que más palantre se convirtió nun establecimientu onde se tastiaba y comíase. Anguaño esa tradición caltiénse, anque les sidreríes adoptaron un talante comercial más cercanu a un restorán col so propiu menú. El menú nes sidreríes consta d'un primer platu que suel ser tortiella de bacaláu o de bacaláu con pimientos; de segundu platu suel haber chuleta de güe acompañáu d'ensalaes y de postre quesu (de normal Quesu Idiazábal), marmiellu y nueces. Tou esto siempres acompañáu pola sidra. Sicasí, en delles sidreríes en cuenta de cocinase les mesmes chuletes del establecimientu, pueden siguise llevando chuletones por que les faigan a la parrilla nel establecimientu.


Referencies editar

Enllaces esternos editar