Silver Linings Playbook

Silver Linings Playbook ye una película dramática y de comedia romántica d'Estaos Xuníos de 2012 dirixida por David O. Russell, con guión de Russell, adautáu de la novela The Silver Linings Playbook, escrita por Matthew Quick. Ta protagonizada por Bradley Cooper y Jennifer Lawrence, con Robert De Niro, Jacki Weaver, Anupam Kher, Julia Stiles y Chris Tucker en papeles secundarios. Narra la historia de Pat (Bradley Cooper), quien vuelve a casa de los sos padres (Robert De Niro y Jacki Weaver) en saliendo d'un hospital siquiátricu y tar ocho meses zarráu por haber afrelláu al amigu de la so muyer. Pat ta decidíu a reconquistar a la so esposa con ayuda de Tiffany Maxwell (Jennifer Lawrence) en cuenta de participar con ella nun concursu de baille.

Silver Linings Playbook
Datos
Títulu orixinal Silver Linings Playbook (en)
Xéneru cine dramáticu[1], cine navideño (es) Traducir, comedia romántica, cine de comedia, película basada nuna novela y Película de fútbol americano (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 2012
8 setiembre 2012
3 xineru 2013 (Alemaña)
10 xineru 2013 (Hungría)
Idioma orixinal inglés
Duración 122 min
Llugar de la narración Pennsylvania
Rodaxe Filadelfia
Formatu 2.35:1
Color en color
Ficha téunica
Direición David O. Russell[1]
Producción Bruce Cohen[4], Donna Gigliotti[5] y Jonathan Gordon[4]
Productor executivu Bob Weinstein (es) Traducir, Harvey Weinstein y Bradley Cooper
Guión David O. Russell
Matthew Quick
Música Danny Elfman
Fotografía Masanobu Takayanagi
Edición Jay Cassidy y Crispin Struthers
Diseñador de producción Judy Becker
Repartu Bradley Cooper[1], Jennifer Lawrence[1], Robert De Niro[1], Jacki Weaver[1], Chris Tucker[1], Anupam Kher[1], Shea Whigham[1], Julia Stiles[1], John Ortiz[1], Paul Herman[1], Dash Mihok[1], Liam Ferguson, Jessica Czop, Brian Anthony Wilson, Christian Dorsey, Joe Cappelletti, Luisa Diaz, Rick The Manager, Thomas J. Walton, Bonnie Aarons y Phillip Chorba
Ver llista completa
Compañíes
Productora The Weinstein Company y Mirage Enterprises (en) Traducir
Distribuidora The Weinstein Company y Netflix
Costu 21 000 000 $
Recaldación 236 412 453 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
FSK FSK 12
JMK free from 8 years (en) Traducir
Medierådet pa mayores d'once años[6]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El títulu editar

El títulu orixinal n'inglés, "Silver Linings Playbook", establez un xuegu de pallabres utilizando una espresión d'un refrán y el llibru de xugaes del fútbol americanu. "Silver Linings" ye un modismu al qu'alude constantemente'l protagonista de la película y que s'atopa nel refrán: "Every cloud has a silver lining". El so significáu lliteral ye: "Cada nube tien un resquiebru que dexa pasar la lluz", esto ye, les coses supuestamente males siempres tienen la so parte bona. Refierse al llau positivu de los acontecimientos negativos. Puede traducise como: "Nun hai mal que por bien nun venga" o "El llau bonu de les coses". Playbook referir al llibru de xugaes preparaes na NFL que tienen de remanar los xugadores d'un equipu, especialmente'l quarterback. Poro, el títulu de la película fai referencia a la busca d'una fórmula pa consiguir atopar "el llau bonu de les coses" y al papel importante que xuega'l fútbol americanu en ciertos momentos de la película.

Argumentu editar

En pasando ocho meses nuna institución mental por afrellar al amigu de la so ex esposa, Pat (Bradley Cooper) vuelve colo puesto a vivir en casa de los sos padres (Robert De Niro y Jacki Weaver). Determináu a tener una actitú positiva y a recuperar a la so ex esposa Nikki, el so mundu poner del revés cuando conoz a Tiffany (Jennifer Lawrence), una moza tamién con problemes psicolóxicos. Afaya la oportunidá de comunicase con Nikki al traviés d'ella. Tiffany ufiertar a apurrir una carta a Nikki, si a cambéu él acepta ser el so compañeru nun próximu concursu de baille. A pesar de la mutua rocea inicial, ente ellos llueu se va desenvolver un venceyu bien especial que los va ayudar a atopar nes sos vides el llau bonu de les coses.

La realidá ye que Pat adora ver el partíu colos sos padres tolos domingos y escucha que la fai alloriar y afaya que se refugó a convivir colos demás. Naide sabe que-y gustaba Nikki. Pat perdió tou, pero cúntalu a Nikki que tamién-y arruinó'l día, una y bones él tuviera namorándose d'ella. Pat tien que dir de regresu a casa colos sos padres, pero antes de partir, tómase la medicina que-y encamienta la enfermera, pero les coses salar de control cuando Pat cuspe la pastilla y dexar cayer al suelu.

Yá na xunta, Pat conoz al so meyor amigu Danny McDaniels (Chris Tucker), cuntándo-y que daquién taba falando sobre'l so pelo y sobre cómo lo cortaron ente que al salir del hospital, Pat realiza munchos exercicios pero vien la so madre y buscar pa llevalo a casa.

Antes de salir, Pat pregúnta-y a la so madre si puede llevar a Danny a Filadelfia y él convidar a dir con ellos, Pat diz-y a la so madre que Danny tuvo zarráu por afrellar a muncha xente n'habiendo metanfetamina y alcohol, de magar, llevar a tomar melecines y aprovechóse d'esto cuando-y creció'l pelo a pesar de que creció enforma porque cuando yera neñu, nun-y crecía y cúntalu que'l so hermanu tenía un arfo.

Suena'l celular y Dolores llama al padre de Danny pa ver que'l fíu d'ésti afaya que naide-y daba permisu de salir de casa. Pat diz-y a la so madre que tienen que ponese d'alcuerdu sobre si van convidar a Danny a dir con ellos a Filadelfia. Dolores esplícalu lo asocedío al so fíu y alviértelu que s'arriesgó por él ante'l xulgáu pero Danny tien la culpa de que Pat quixera ayudar a salir del hospital, diz-y a la so madre que tuvo en desalcuerdu dempués de que lo mandaron al mesmu hospital onde quedaron zarraos por haber afrelláu al amigu de la so muyer y beber metanfetamina y alcohol. Pero diz-yos que va ayudar a resolver el problema. Píde-y a Dolores que lo lleve al hospital y al so fíu Pat a casa.

Antes de dise a casa, Pat pregúnta-y a la so má si pasen pola biblioteca, yá que aportuna que desea lleer los llibros que-y dexa Nikki. Amás, Pat decide reinventase. Mentanto, los dos lleguen a la ciudá de Filadelfia y atópase col so padre y el so amigu Randy (Paul Herman) y esplícalu lo feliz que ta de tornar a la casa. Él tien un collar y pregúnta-y al so padre si tien unu igual que'l suyu.

El Padre de Pat escucha que'l xuez fai-y casu al doctor y ve que'l so fíu acabar de recuperar. Pat échase tola culpa por atacar al amigu de la so esposa primero que la unviaren al hospital. El so padre pretende abrir el so restorán de carnes na ciudá según los sos apuestes, pero Pat cree qu'él perdió'l so trabayu.

Pat decide ponese en forma y va endelgazar pa tornar con Nikki y decide dise al so cuartu pa lleer los llibros colos que lu enseña y va recuperar el so trabayu. El so padre recuérdalu que Nikki vendiera casar antes de dise. Pat alviérte-y que nun sabe nada del so matrimoniu y que él y Nikki namórense, igual qu'ellos y que volverá usar la negatividad y convertila p'atopar un rayu de lluz.

Mientres la nueche, mientres la so madre lléva-y la cena, Pat sigue lleendo los llibros que-y dexaba Nikki, dempués, se enfurece y refundia el so llibru pela ventana, rompiéndola por accidente.

A les 4:00 de la mañana, Pat dir a l'habitación de los sos padres pa preguntar cómo pue Nikki enseña-yos a los neños a lleer los llibros que lu lleva y ve que fala tol tiempu. Él piensa poder esperar que l'escritor Ernest Hemingway sobreviva a la guerra y vuelva con Catherine Barkley (de la novela Adiós a les armes), la muyer de quien se namora y espierta por fuercia a los sos padres y cúntalos que si llograba sobrevivir a la guerra dempués de la esplosión, saldría vivu y diríase a vivir a Suiza con Catherine, quedando embarazada. Dambos van escapando a los montes y entós afayen que van vivir felices y van beber vinu y van baillar.

Pat cúnta-yos a los sos padres que dambos vivíen felices y pregúnta-yos si termina ende, pero alviérte-y al so padre qu'ella muerre nun mundu realmente espantible por escribir una de les partes finales alternatives de la historia. La so madre quier que s'esculpe con ellos, pero Pat negar a perdonalos y decide esculpase en nome del escritor Ernest Hemingway porque afaya qu'él tien la culpa. El so padre pídelu que llamar pa perdonalos y ésti retírase disgustáu.

A la mañana siguiente, Patriciu vien preguntar al so fíu Pat por qué nun venía a correr y ve que taba lleendo otru llibru. Pídelu que nun llea los llibros que-y dexó Nikki mientres enforma tiempu. Pat decide dir a correr y antes de salir, escucha al so padre preguntar por qué lleva una bolsa de basura na chaqueta y dici-y que tien qu'iguar la ventana de la casa y decide iguar al volver a casa. La so madre diz-y que tien que llevalo a la clínica por que-y dean los melecines que-y van a encargar. Pat tien d'allegar col doctor, pero tien mieu de dir a la clínica. Cuando se-y obliga a dir, la so madre alviérte-y que tien de tomase les melecines.

Por mandatu xudicial, dempués de ser unviáu a la clínica, Pat atopar col Dr. Cliff Patel (Anupam Kher) a quien lu esplica lo asocedío, ésti píde-y perdón pol cantar y empieza a preguntar si portóse bien mal por españar a muncha xente. El doctor pídelu que tómese les melecines que-y va a encargar, pero Pat negar a tomá-ylos. Pat cúnta-y al terapeuta que'l so padre ye l'esplosivu y que salió espulsáu del estadiu de les Águiles por afrellar a munches persones que la vetaben, pero'l Dr. Patel cúntalu qu'un incidente puede camuda-y la vida.

Pat decide faese responsable de lo so parte y Nikki tamién. Pat píde-y al Dr. Patel que lo lleve de regresu al pasáu pa recordar l'incidente qu'hubo ente la so esposa y el maestru d'Historia. Un día, llegó a casa del trabayu tempranu y empezó a aldericar con Nancy (Patsy Meck) la direutora de la escuela, recibía-y la cantar de la boda de la que cree que'l Dr. Patel punxo pa ellos y vio que nun-y importaba y decidió dá-yla, atopa'l reproductor onde s'escucha'l discu col cantar de la boda, atopar con Nikki teniendo rellaciones sexuales con otru maestru na so ducha. El maestru díxo-y a Pat que tendría de dise y dexalos seles. Pat cúntalu qu'esplotó y empezó a engarrase col maestru y amenaciar con da-y una paliza hasta antes de morrer. A pesar d'esto, el Dr. Patel quier que Pat tómese les melecines pa controlar la so condición, pero él nun lu cree.

Pat confiésalu qu'una selmana antes del incidente, tuvo que llamar a la policía pa esplica-yos a los demás que la so esposa y el maestru d'Historia taben acusándolo de defraudar a los sos alumnos de la escuela por faltar a clases y cuando s'enteró d'esto, diose cuenta de que nada d'esto yera verdá, sinón una ilusión. Dempués de ser unviáu al hospital, naide sabía que yera bipolar con cambeos d'humor ya idees que la faíen alloriar a pesar del estrés. Mentanto, depués de la engarradiella que tuvo col maestru d'Historia na llucha, él entendió que treparía con esto'l restu de la so vida y ensin supervisión y sobremanera ensin l'ayuda de los sos amigos, lluchaba por atropar les coses.

De regresu en casa, Pat escucha a la so madre dici-y que tien que tomase la medicina que-y encargó'l Dr. Patel y si non, van unviar de regresu al hospital. Mentanto, Pat alviérte-y a los sos padres que nun se siente bien cuando les toma y que tamién-y enchen porque la reemplaza pola actividá médica. El so padre convidar a ver el partíu de les Águiles y afaya que si ganaba dineru, daría-y suerte al so fíu. Depués suena'l teléfonu y Pat Sr. llapada a Tommy pa dici-y que lo tien anotáu na llista d'invitaos y llega un mozu con una cámara llamáu Rick D'Angelo (Matthew Russell) pa preguntar si puede entrevistalo sobre les enfermedaes que sufre'l so fíu, el padre de Pat nun lo dexa entrar a la casa y asonsaña pidi-y al so fíu que nun-y empreste atención.

Pat decide dise de la casa pa buscar a Nikki y esplica-y lo asocedío y cree que'l so padre cerró-y la puerta al nuevu de la cámara. Pat Sr. espulsar de la casa. Los sos padres dícen-y que nun la busque. Pat va corriéndose a la escuela y atópase cola profesora Nancy y pregúnta-y por qué trabaya los domingos y por qué-y diz eso y ve que daquién-y arruinó'l matrimoniu.

Pat va corriéndose a la casa del so amigu Ronnie (John Ortiz), enterándose de que nun foi a velo al hospital y píde-y que conoza a la so fía yá que ésti y la so esposa Verónica deseyen convidalo a cenar a la so casa'l domingu pela nueche, pero de primeres nun lu cree y escucha que Verónica inda lo odia. Ronnie dir de regresu a la so casa y antes de partir, escucha a Pat preguntar si siguen en contautu con Nikki.

Pat Sr. fala col so fíu y cúntalu que cuando salió, los Pieles Rojas engañaron a los demás xugadores faciéndo-y un pase a Randal El, y ve qu'otru de los xugadores llamáu Randy Rea alderica colos demás xugadores por desperdiciar el tiempu y pierde el partíu. Píde-y al so fíu que si vive en casa, amuese respetu polo que fai y recuérdalu que tendría de pasar el tiempu con él pa caltenelo lloñe de los problemes.

Pat alviérte-y a los sos padres que tou-y vuelve a salir bien, decide llamar per teléfonu a Ronnie pa preguntar si haber convidáu a cenar a la so casa'l domingu, pero'l so padre asonsaña que'l profesor Doug Culpepper nun quier que se-y avere y píde-y que-y cuelgue'l teléfonu pero de primeres engárrense y Pat Sr. diz-y que pórtese bien.

Más tarde, llega l'oficial Keogh (Dash Mihok) y dícen-y a Pat Sr. y Dolores Solitano que tienen que xixilar al so fíu pa respetar la orde de restricción cerca de 200 metros al enterase de que foi a la so antigua casa y a la escuela, entós, l'oficial alviérte-y a los sos padres que vendrán velo y píde-y a Pat que respete la orde a 200 metros y los sos padres castigar por non dexalo salir de casa. Mentanto, l'oficial Keogh regála-yos el so tarxeta. Pat torna col Dr. Patel a la clínica pa escuchalo preguntar si prefier tornar a la cárcel o al hospital y sigue pidiéndo-y que se tome la pastillas: el doctor alviértelu a Pat que quier asegurase de que nun vuelva ver a Nikki el restu de la so vida y dexala dir y ver si torna con él. Mentanto, diz-y que si escucha'l cantar, nun quier que se desmorone. Amás, pídelu que piense nuna estratexa.

Pat diz-y al doctor que dempués de salir del hospital, aprendió lo que-y paecía ciertu: él ve que Ronnie va convidar a la so fiesta'l domingu y escucha que la so ma mercó-y la ropa y quier llevar la camiseta del Xerséi Deseyen Jackson de les Águiles que-y regaló'l so hermanu Jake (Shea Whigham).

Na cena col so amigu Ronnie (John Ortiz), conoz a la cuñada d'ésti, Tiffany (Jennifer Lawrence), una vilba recién que tamién acaba de perder el so emplegu y al so maríu Tommy. Pat y Tiffany desenvuelven una estraña amistá al traviés de les sos neurosis comunes, y él ve la oportunidá de comunicase con Nikki traviés d'ella. Pat pregúnta-y a Ronnie si va venir Tiffany a cenar col so maríu a la so casa y que lu pasó y cúntalu que'l maríu de la so hermana ye'l que trabayaba como policía y él morrió nun accidente automovilísticu. Mentanto, Pat avísa-yos a Ronnie y a Tifanny que nun los taba coqueteando. Pat cúntalu a Tiffany que s'esforció por amosa-yos l'amistá y diz-y que quier ameyorar les coses pa poder tornar cola so esposa y reconocer la so guapura, yá que entama llevase bien con ella y pregúnta-y que lu pasó al so maríu.

Pat pregúnta-y a Tiffany cómo morrió'l so maríu, pero ella nun-y diz nada y cúntalu que la despidieron del trabayu por dormir con dalgún de los sos colegues. Verónica llevar xunto al so maríu Ronnie a la sala de la casa pa enseña-yos la chimenea, mentanto, Verónica píde-y a Pat que-y empreste'l iPod, pero nun tien teléfonu y diz-y que naide-y dexa faer llamaes y piensen que va llamar a la so esposa. Ronnie emprésta-y a la so esposa'l iPod pa pone-y el cantar al ñácaru. Pat cúntalos que l'octavu presidente d'Estaos Xuníos, Martin Van Buren, naciera en Kinderhook (Nueva York) p'asumir al so cargu como presidente mientres 4 años y formaba parte d'un club masculín llamáu "Orkinderhook" y que "si tabes n'onda, taríes nel club". Verónica diz que Tifanny lleva munchos años baillando y que ye bona pa poder asistir a la competencia de baille nel hotel Benjamín Franklin. Mentanto, Pat afaya que la so esposa tamién adora baillar. Tiffany píde-y perdón a Verónica por preguntar si diba presumir d'ella. Amás, Verónica pregúnta-y a Pat qué melecina toma y él a Tiffany si tomó clorofila y Pat yá nun toma melecines. Depués Tiffany cánsase y pregúnta-y a Pat si llevar de regresu al so llar, y decide dise de la fiesta. Él convence a Tiffany de da-y a Nikki una carta qu'escribió, que comprométese a escribir namái si va ser la so pareya na siguiente competencia de baille. Él ta d'alcuerdu, y los dos empiecen un réxime de práctica rigorosa unes selmanes dempués. Pat cree que cuando alleguen a la competencia de baille, tendrán d'amosa-y a Nikki la carta que lu van llevar. Tiffany da-y a Pat una respuesta na carta qu'escribió Nikki.

Pat y Tiffany lleguen a la casa pa güéspedes que ta pela parte de tras quedando dixebrada de la de los sos padres y ven que nun hai tao saliendo con él dende antes de casase ensin recordar bien cómo faer esto y ve qu'odiaba llevalo a la cena cola camiseta del Xerséi de les Águiles porque odia'l fútbol pero Tiffany diz-y que pueden apagar la lluz y amorecer y tien la edá abonda pa perder el so matrimoniu ensin terminar nuna institución mental.

Pat cúntalu que prestóse tol día por conocela dempués de venir a la cena col so amigu Ronnie y vive casada cola so esposa Nikki. Tiffany diz-y que tamién ta casada col suyu, pero Pat alviérte-y que ta muertu, y Tiffany empieza a llorar. Pat abrazar y pregúnta-y qué pásalu, pero da-y una cachetada y depués vase de regresu a la so casa.

Pat tamién torna a la so casa pa escuchar a los sos padres preguntar si tien maquillaxe na camisa y qué lu pasó. Pat cánsase, quítase la camiseta del Xerséi de les Águiles y chase a dormir.

A les 3:00 hrs. Pat quier espertar a los sos padres por que lu ayuden a atopar el videu de la boda. La so madre llevar al armariu del estudiu del so padre y pregúnta-y si atopar, el so padre los regaña por entrar al estudiu. Pat tamién-y preguntar al so padre si pondría'l videu nel estudiu y atopa el videu de les Águiles, pero desesperadamente atopa'l de la so boda y la so madre recuérdalu que ta nel árticu.

Pat empieza a culpar a los sos padres d'esconde-y el videu de la boda y pregúnta-y a la so madre si nun puede aguantar, dempués Pat enóxase, enterar de lo asocedío y llocu de roxura, gláya-y a la so madre avisándo-y que ta atayáu por nun atopar el videu de la boda. La so madre pídelu qu'asélese, y él empieza a espertar a tola xente del vecinderu colos sos berros. Dende ende, escúchense los berros de Pat, preguntar a los vecinos ónde ta'l videu de la so boda. Dempués, altériase tantu que nun puede atopar el videu. Sicasí, Pat atristayar al escuchar el cantar de la so boda na cabeza y el so memoria tornar al pasáu y recuerda l'incidente asocedíu'l día que s'engarraba col amante de la so esposa na ducha diciéndo-y que si salía del bañu, dexar seles: a partir d'entós, Pat pegó-y al maestru d'Historia ya intentó esgaña-y el pescuezu col mangón de la tina y patisca-y la cara y Nikki salía de la ducha a detene-yos la engarradiella primero que se saliera de control. Dempués, empieza a cutir a la so madre y la tumba al suelu. El so padre enoxar con él y lo regaña por cutila y dexala cayer al suelu. Ellos entren nun discutiniu y empiecen a cutise, pero Dolores diz-y al so maríu que dexe de pega-y a Pat y dexar sele.

Depués torna l'oficial Keogh a la casa de la familia Solitano y diríxese al suétanu y ve que Pat espertó a los sos vecinos colos sos berros por atopar el videu de la boda, dempués esplícalos lo asocedío y pregúnta-yos a los sos padres si van llevar de regresu a Baltimore (Maryland) por enterase del aventón na oficina del Dr. Patel. La madre de Pat cree qu'él tien problemes pa tomase les melecines que-y mandó'l terapeuta.

Amás, Rick tamién torna a la casa de la familia Solitano y pregúnta-y al padre de Pat si dexar grabar l'episodiu d'una serie documental na qu'apaecen unos mozos con trestornos bipolares, depués Pat Sr. enoxar col mozu, lo regaña por tener la cámara na mano pa grabar el documental y empieza a escorrelo cola cámara hasta llegar a la so casa p'alverti-y que va robá-yla y rompe-y la na cabeza y vendrá entrugalo sobre si gustó-y que destruyéra-y la cámara na cabeza. Pat Sr. esplíca-y al nuevu de la cámara tou lo qu'asocedió y pregúnta-y de qué se ri, depués, píde-y perdón a la madre del nuevu por escorrelo cola cámara y decide tornar a la so casa: él diz-yos a los vecinos que se vaigan a dormir de regresu a les sos cames. Mientas tantu, Pat ruéga-y al oficial que nun-y cunte a Nikki lo qu'asocedió na ducha depués de qu'afrellara al so maestru d'Historia. Mentanto, Pat Sr. torna a la casa cola so familia y tamién lu esplica lo asocedío. L'oficial Keogh sale de la casa de la familia Solitano baxando les escaleres y antes de dise, Pat alviérte-y que nun quier vaya a reportar l'incidente que tuvo cola so esposa mientres la ducha.

A la mañana siguiente, Pat tómase les melecines que-y encamentó'l Dr. Patel y empieza a reparar la ventana de la casa, quitando la otra que rompió por accidente en tirando'l llibru que-y mandó'l so esposa y vien corriendo con Tiffany, ésta pregúnta-y qué pásalu y cúntalu que diose un golpe na frente por haber llevantando de les peses. Tiffany pregúnta-y por qué cuerre frente a la so casa si escucha que se sintió mal por parolar con ella y ésti pídelu que dexe de fadialo.

Pat diz-y a Tiffany que-y gusta correr ensin compañía, pero diz-y que deténgase y pregúnta-y por qué nun cuerre nel otru llau de les cais de Filadelfia, esto facer enoxar tantu que-y glaya a Tiffanny por convidalo a correr. Tifanny pídelu que contrólese y asina ella cuerre con Pat y ésti cansa. Tiffany enoxar con él, y pregúnta-y a ónde ta la so esposa Nikki y ésti respuénde-y que diose cuenta de qu'ella se foi de la ciudá dempués de vender la casa, faltar y píde-y perdón, esto facer enoxar tantu que recuerda nun salir del hospital en Baltimore y pregúnta-y si diría lo mesmo d'él y si sabe esculpase colos demás. Pat torna a la clínica col Dr. Patel y esplícalu lo asocedío: mientres la nueche, cutió a la so madre por equivocación y odia la so enfermedá y decide controlala. Poro, diz-y que'l so padre nun tenía problemes pa cutilo yá que reaccionó de manera violenta por querer matalo y tien 65 años d'edá.

Mentanto, el terapeuta diz-y que'l so padre asustar con ella y tamién-y pegó por buscar desesperadamente'l videu de la boda, y fai-y el favor de pensar nuna estratexa y quier que reconoza cuándo estos sentimientos vienen, por que si non, van tornar a Baltimore. Cúntalu que cuando sienta eso, tien de ponese en paz. El doctor ve que Pat nun tien opción: él quier que-y lleve la carta a Nikki y ésti niégase a lleva-y la, porque que los sos padres nun lu han dexáu salir de la so casa dempués de que l'oficial Keogh mandó-y la orde de restricción pa ponela a respetar a 200 metros de distancia y nun dexalo salir a la cai de nuevu: él esplícalu que buscaba'l so videu de bodes pa velo colos sos padres porque piensa que nun volvió ver a la so esposa Nikki mientres 8 meses y Tiffany ye curiosa y piensa que la so esposa habíase alloriáu y que si lo atraía, estropiaría-y la oportunidá de volver con él. Mentanto, dempués de venir cenar con Ronnie, Pat escucha qu'él dixo "comillas" y que podríen dir a la so casa y amorecer siempres y cuando apagaren les lluces y ve qu'usa l'aniellu de bodes. El Dr. Patel acepta unvia-y la carta a Nikki cola condición de que Pat vuelva lleer los llibros y fáigase amigu de Tiffany y la so esposa crea qu'él ye una persona arrogante y de bon corazón qu'ayuda a quien más lo precisen, asina que'l Dr. Patel recuérdalu que pertenez-y el rayu de lluz y que va usar les pallabres que diz y avísa-y que si ayudaba a Tiffany, beneficiar.

Pat torna con Tiffanny el día de Halloween pa preguntar cómo sabe cuándo cuerre: diz-y que nun se pon tan difícil porque nun sabe cómo reaccionar cuando fai esto. Pregúnta-y a Tiffany si convidar a cenar nel restorán a les 19:30 h. Pat y Tifanny salen a cenar el tazón de cebera con pases. Dempués, Tiffanny pregúnta-y a Pat por qué comparte la cebera coles sos pases que pidió, asina que decide caltener la orde de restricción y volver con Nikki una selmana dempués. Tiffany dase cuenta de que se cutiera la frente coles peses y desea esplica-y a Nikki qu'espera poder lleva-y la carta por que-y digan la verdá y vean que nun ta fora de control. Tifanny tamién acepta lleva-y la carta a Nikki, yá que dacuando ver cola so hermana, asina que si escondía-y la suya a Verónica, yá taría en mirar de la so familia dende'l día en que perdió'l so emplegu por chase colos sos colegues na oficina. Mentanto, Tiffany cúntalu a Pat que dempués de salir espulsada del trabayu y perder al so maríu, los sos colegues la regañaron por chase con ellos y despidir.

Pat abláyase y decide dexar de camudar de tema. Tiffany cúntalu que dempués de perder al so maríu, atopar con unes muyeres sexy que la mandaben a sentase sobre les piernes d'una de les rapaces y empezaben a engarrar con dalgunos de los sos amigos nel estacionamiento del trabayu y el bañu, el xefe llevar a la so oficina onde la esplicaba lo asocedío y culpar d'acosar a los sos compañeros del trabayu y antes de salir, despidir: unviar a casa y diéron-y los melecines que lu encargaren, xusto como solía asocede-y a Pat por atacar al amigu de la so esposa. Pat diz-y que'l cantar qu'escuchaba cola so esposa taba en radiar antes de metese a bañar col profesor d'Historia a la ducha y vio que yera la de la so boda y cuando la escucha, alloria y dacuando la escucha anque naide poner y ve que tamién-y dieron medicamento ante lo cual avergóñase de poder tornar con ella.

Pat entiéndelu a Tiffany y ve que precisa una estratexa pidiéndo-y que falen de la carta qu'entamen lleva-y a Nikki cuando Mónica vaya al bañu. Mentanto, él quier escribi-y la carta que lu van llevar a la so esposa y antes de salir, escucha a Tiffany preguntar si va terminar de tomase'l té: Pat cree que Verónica-y dixo a Nikki que diría cenar con ella porque sintieron que se recuperara de la negatividad.

Tiffany diz-y a Pat que tuvo bien, pero él nun lu entiende y pídelu que reláxese y piensa que se paez a ella porque ye incorreutu ponese nel mesmu conxuntu: ven que Nikki odia que daquién alloriara, cuantimás, colo que lu cuntó Tiffany, ente que-y pregunta si ta más lloca qu'él, dempués, encárga-y escaecer l'ayuda que-y taba ufiertando, enoxar de nuevu con él, avísa-y a los demás que ye la única vilba que perdió al so maríu y retírase del restorán. Pat siguir hasta llegar al teatru acabante cenar: Tiffany diz-y que ta lloca, pero cree que faló col terapeuta pa cunta-y que ta nuevamente enfermu y van llevar de regresu a Baltimore.

Tiffany engarrar con Pat, y ésta pídelu que'l dexe en paz: Pat alviérte-y que nun deseyaba que Nikki acomuñar con esa clase de comportamientu sexual porque él enxamás fixo nada pol estilu: ella diz-y que nun vivió toles coses que fizo, pero esfrutaba oyeles, recuérdalu que tien mieu de vivir y culpar d'acosala y abusar d'ella, esto causa que la xente empiece a engarrase y a glaya-y y píde-yos a los mozos que nun lo toquen. L'oficial Keogh tamién llega al teatru pa preguntar a Pat si taba fadiándola mientres la fiesta y alviértelu que si volvía carecer, tornar a Baltimore: l'oficial pregúnta-y qué fíxo-y a la xente y quier llevá-ylo al hospital por qu'aprienda a portase meyor. Tiffany diz-y que dexe d'escuchar el cantar de la so boda na cabeza pa nun convertila nuna bisarma y reconcíliense. Tiffany diz-y a Pat que que yá nun ta'l cantar de la boda na so cabeza y píde-y perdón por pasase de la raya.

L'oficial Keogh pregúnta-y a Tiffany si empezaba a engarrase cola xente que-y glayó a Pat dempués de qu'él recibe la orde de restricción que los mandó a los sos padres, dempués quier convidala a beber, pero decide dise de regresu a la so casa y Pat píde-y perdón polo que dixo. Tiffany diz-y que dará-y la carta a Nikki siempres y cuando pase tiempu col so padre.

A la mañana siguiente, Pat Sr. atopa la carta que lu lleva a la so esposa Dolores pa esplica-y que daquién entró al so estudiu y preguntar quién se llevó unu de los sos sobres y cree que van llamar al FBI. El so fíu Pat llega cola carta que lu trai al so padre y la so madre alviértelu por última vegada que dexe de metese al estudiu del so padre: él afaya qu'entren munchos sobres al so estudiu dempués de los xuegos y munchos ganen dineru y píde-y que respete lo que fai. Pat espera da-y el númberu de teléfonu al so padre y escuchó que taba vacíu, yá que nun quixo espertalo nes mañanes pero precisar y escucha que la so madre prepara los bocaos. Pat taba feliz de tomar demasiaes melecines; la so familia convidar a ver el partíu de los Ferres Marinos vs. les Águiles de Filadelfia, pero él decide dir buscar a Tiffany y los sos padres creen que nun taba en casa.

Pat vien corriendo cola carta que lu va llevar a Nikki, y asina él atopa a Tiffany. El problema ye que Pat creyó que la diba llevar porque si escribir, dar y ésti escucha qu'ella quier llevá-yla y decide dise caminando.

Tiffany decide venir a la competencia de baille siempres y cuando traiga a la so pareya y pregúnta-y a Pat si volverá lleer unu de los llibros d'Hemingway y ver el partíu de les Águiles col so padre. Pat alviérte-y que prometió apurri-y la carta a Nikki y fíxo-y el favor de lleva-y la, pero ella nun lu cree. Pat alviérte-y que va unos años ellos pasaben engarrar y diz-y qu'él ta namoráu de la so esposa y tienen una química pocu convencional que cafia a la xente, pero menos a él y dase cuenta de qu'ella ye la muyer más formosa con quien viviera al enterase de qu'ella esperaba qu'endelgazara. Tiffany abandonar y píde-y que piense nel baille.

Danny y los sos munchos amigos alleguen a la casa de Pat pa ver el xuegu de les Águiles el Día del partíu y esplícalu a la familia Solitano que lo convirtieron nel Estáu de la llei de salú mental a 2 tercios de la máxima duración de la so sentencia y lliberar pa dexalo dir. Patriciu convidar a ver el partíu con ellos. Ronnie tráilu a Pat el so vieyu iPad de 32 gigabytes coles 7000 cantares qu'escucha, yá que ente elles ta la de "West Side Story". Pat cúntalu que cuando torne con Nikki, promételu non faer coses males, atopar col so hermanu Jake (Shea Whigham), viniendo preguntar quién taba falando d'ella, y cúntalu que paecía "Sauce Negru". La so madre pregúnta-y si nun lo diba reconocer. Jake tamién-y pidir# esculpes a Pat por non dir ver lo al hospital y quier ayudar al so padre a abrir el restorán col dineru que gana de los sos apuestes. El so padre quier que dexe de cunta-y al so hermanu que-y va a bien y a él va-y mal, encárgalu que dexar en paz y píde-yos ver el partíu. Toos ven que Pat llevó la camiseta del Xerséi de Deseyen Jackson a la cena con Ronnie. Danny alviértelos a Pat y a los sos familiares y amigos que tienen un sestu sentíu, namái que naide ta en contautu con él.

Más tarde, llega l'oficial Keogh p'alverti-y a Pat que tien que llevase a Danny de regresu al hospital, pero él recuérdalu que tuvo zarráu 8 meses por atacar al amigu de la so esposa y él píde-yos a los demás qu'actualicen los sos espedientes llegales: escucha al oficial cuntándo-y que-y aplicaron un estáu d'almisión d'una llei d'estáu de salú mental mientres la sentencia y decide ser fan de les Águiles y ta feliz de que lu ganen a los Ferres Marinos, pero recuérdalu que tien de llevá-ylo de regresu a Baltimore.

Pat llega a la casa de Tiffany pa ver que la construyó col dineru del seguru, ende ven que los pisos tán fechos de carbayu pa soportar la danza, diz que nun ye bona baillando y escucha música ensin que naide escuche. Tiffany llevar al pisu de riba onde remocicó la cochera. Ellí, pensaba poner una barra de ballet. Tiffany quier dir al baille con Ronnie y Verónica por que Pat convidar: ellos llevarán-y la carta a Nikki en camudando'l primer párrafu pa cunta-y daqué alrodiu de la historia de Shakespeare y almite que si quier empezar a baillar, él va poder convidala a la clase con Tiffany. Pat quier enseña-y los exercicios y diz-y qu'esto que fai por ella ye un gran detalle. Amás, Tiffany tamién acepta da-y la carta a Nikki cola condición de que Pat vaya al rincón de la casa, asina que-y pide que llegue caminando escontra ella pa cruciar l'habitación como si fuera Nikki y recuerde que va caminar lentu ensin dici-y nada. Amás, pregúnta-y cómo morrió Tommy, y ésta recuérdalu que tuvo casada con él mientres 3 años y 5 díes y namorárase d'ella, mientres los últimos meses, nun tenía oportunidá d'amorece-y. De magar, sentía que yeren distintos y ablayábase en parte por ella mesma y porque quería tener fíos y costába-y abondo trabayo curiase. Mentanto, acabante cenar, Tiffany cúntalu que llevar a Victoria's Secret nel centru comercial y p'escitala mercó-y la llencería y al regresu, detener a ayudar a daquién con neumáticu pincháu y arollar un auto y morriera y vio que la caxa de Victoria's Secret entá taba nel asientu.

Tiffany enséñalu a Pat los pasos que tienen que siguir pa baillar. Pat torna a casa tempranu y llega cansáu y chase na cama tirando los llibros que lu encargara Nikki: a la mañana siguiente, torna a la casa de Tiffany pa siguir colos pasos que lu amuesa. Pat torna nuevamente a la casa: a la mañana siguiente, la so madre da-y el periódicu que-y apurrió'l so padre con dalguna información sobre les Águiles y el llibru d'El señor de les mosques y diz-y que'l so padre espera pasa tiempu con él tol día.

Pat torna a la casa de Tiffany y ve qu'ella-y prohibe entrar col llibru d'El señor de les mosques y el periódicu cola información de les Águiles que-y mandaron los sos padres y les tira fuera de la so casa por que nun los llea. Tiffany diz-y qu'escribirá-y un resume del llibru y cúntalu que viven munchos neños nuna isla y tienen una gran caracola y quien tien la caracola tien el poder pa falar y si nun lu tien, alviérte-y que nengún d'ellos tien el poder y hai un neñu gruesu a quien lu llamen "Cedru" col que se lleven mal y depués piensen qu'hai un homicidiu y non un rayu de lluz. Más tarde, allega Danny a la casa de Tiffany pa cunta-y a Pat que si unu de los sos 2 médicos supervisores pierde la llicencia, váse-y tol casu a la basura y que foi a buscalo a la casa de los sos padres y píde-y a Danny conocela. Tiffany pregúnta-y a Danny qué lu cuntó, a lo cual respuende que lu escribió a Pat un mensaxe que dicía que dambos s'ayudar mutuamente.

Pat y Tiffany conviden a Danny a baillar enseñándo-yos los sos pasos: él decide dir a la ciudá a ver a Tanya. A la mañana siguiente, de regresu en casa de los sos padres, Pat espiértase ceo pela mañana y el so padre llega a la cama a preguntar ónde taba y esplica-y que tienen de vencer a los Xigantes y avanzar na división siempres y cuando lleguen a la post-temporada. Cúntalu que quier pasar más tiempu con él, falando sobre les Águiles pa fortalecer la so bona suerte. El so padre esplícalu lo asocedío y recuerda que cuando yera neñu, pasó más tiempu con él y demasiáu col so hermanu, polo cual dase cuenta de que lo faía sentir peor pola so conducta, pero nun aprendió a controlalo, él decide faer lo posible por ayudar a recuperase y coménta-y que-y gustaría convidar lo a ver los partíos pa platigar y conocese. Finalmente, pregúnta-y si quier dir embaxo pa platigar con Randy.

Les coses van bien para Pat. Entós el so padre diz-y que va unviar al partíu de les Águiles col so hermanu Jake y los sos amigos, siempres y cuando gane'l dineru de los sos apuestes como "amuleto de bona suerte" p'abrir el restorán, pero él alvierte que-y encantaría dir al partíu, namái que se da cuenta de que lo espulsaron del estadiu por ver a María vencer a los Xigantes y quitar el dineru a un fatu.

Pat llueu torna a la casa de Tiffany pa realizar un proyeutu y practicar una parte la próxima fin de selmana y ve qu'ella se rellaciona col baille: él torna a la casa de Tifanny pa preguntar si puede pasar mediudía con ella y mediudía nel partíu, pero ella cree que nunca-y dixo eso porque él prometiéralu practicar los pasos qu'entá nun realizaron dende hai 2 díes. Pat alviértelu a Tiffany que'l so padre foi conmovedor y quier ayudar yá que-y esmolez que la suerte de les Águiles llegue a fadiase'l d'inquieta porque pasa enforma tiempu con ella. Tifanny fadia la suerte de les Águiles, pero Pat diz-y que la suerte fádiase porque nun ta con él mientres los partíos, y fai-y creer a Pat que Nikki respondió-y la carta que lu llevaríen y píde-y lleer la siempres y cuando practiquen los pasos del baille.

Los dos llogren el pasu y Pat diz-y a Tiffany que nun puede faer nada pa llee-y la carta que lu van llevar a Nikki, distrayer, tener na cabeza y nun tán cerca de cumplir colos sos llogros. Tiffany cúntalu que taba intrigándose, aponderada y daqué asustada porque tenía mieu de que tou complicárense-y les coses.

Pat decide lleer la carta en voz alta y pregúnta-y si ye enforma pidir: nella hai una nota diz que la so esposa sintióse "trescalada de recibir la to carta" como tien d'imaxinase, pero da-y les gracies por unvia-y la con Tiffany y tien inda la orde de restricción hasta sentise segura y almitir que-y cai bien y cúntalu que se namorara d'él pa lleer los llibros qu'enseña na escuela. Pat tien que dir lleva-y la carta a Nikki díes antes de la Navidá, y antes d'allegar a la competencia de baille, vien col so padre al estadiu de béisbol y diz-y que ta nesi proyeutu de baille con Tiffany y alviértelu que nun va llegar a tiempu. Mentanto, él píde-y a Jake que-y empreste'l so númberu de teléfonu pa llamalo si hai problemes y diz-y al so padre que ye una llástima que naide lo dexe tornar al estadiu dempués de que lo espulsaron por engarrar colos demás.

Yá llegando al estadiu de béisbol, el so padre pídelu que nun beba demasiaes cantidaes de cerveza nin-y pegue a naide y asegúrese de que tou-y dirá bien, y ve que Pat decide poner les coses n'orde siempres y cuando s'una l'equipu de les Águiles y gánenlu a los Xigantes.

Pat torna al estadiu onde espulsaron al so padre por afrellar a unos homes que lu vetaben. Mentanto, atopar con unos homes que-y preguntar cómo-y fixo pa salir del manicomiu: toos ven l'autobús de les Águiles llegar al estadiu creyendo que vendría la invasión asiática.

Dempués d'eso, atopar de nuevu col Dr. Clif Pattel y escuchar dici-y que ye'l so hermanu de verde yá que tienen que vencer a los Xigantes de Nueva York y cúntalu lo feliz que ta de volver velo: mentanto, toos atopen una manera de vencer a los Xigantes y asegurase de poner tou n'orde y los demás empiecen a tomar cerveza. Ronnie diz-y a Pat que quier llamar a Verónica col númberu del so teléfonu y recuérdalu que lo precisa pa llamala porque piensa que la ablaya: él cúntalu qu'entá s'amar y tienen dalguna parte del cuerpu que se quebró la so esposa dende va unos díes y tien de salvala como quiropráctico y píde-y que lo convide a la so casa.

Lleguen los xugadores de les Águiles pa vencer a los Xigantes y encególense con sentir el golor a curry indiu, diz-yos a los indios que tornen al sur d'Asia. Depués Jake tómase'l vasu de cerveza, el matones racistes cuten a Jake y al Dr. Patel por atopar a los indios, él pídelos que dexar en paz y dan-y una paliza y toos engárrense, ente que'l xuegu de les Águiles arruinar y la policía detener. De regresu en casa, Pat Sr. enoxáu col so fíu por ver a les Águiles perder el xuegu, pregúnta-y qué fixo y lo regaña por perder el balón na yarda unu: quítase la camiseta de les Águiles, gláya-y diciéndo-y que se-y arruinó tou pola so culpa, la tira al suelu, y Pat empieza a llorar. Tiffany llega a la casa de la familia Solitano pa dici-y a Pat que lo regaña por faltar al ensayu y argumenta que cuando foi a baillar con ella, el so padre traía-y muncha suerte, dempués Pat enóxase y avísa-y que lu recordó que pasaría'l día col so padre antes de venir al estadiu de béisbol pa ver a les Águiles ganar el partíu y mediudía con ella pa un proyeutu de baille. Tiffany entruga al so padre y empieza a preguntar si creyeron echa-yos a perder la suerte a les Águiles y cúntalu que cuando se conocieron na casa de la so hermana, les Águiles ganáron-yos el xuegu a los 49-40 a 26 y que la segunda vegada que s'atoparon, fueron a correr y los Phillies ganáron-yos el xuegu a los Dodgers de 5 a 7 puntos en casa y dempués de correr, les Águiles vencieron a los Ferres de 26 a 14 puntos. Mentanto, na siguiente ocasión, dempués de venir al restorán a cenar cebera con pases, los Phillies apoderaron a Tampa Bay mientres el cuartu xuegu de la Serie Mundial.

El padre de Pat diz-y a Tiffany que cuando les Águiles ganáron-yos a los Ferres de 7 a 14 puntos, el so fíu taba saliendo con ella y acompañar a correr. De lo contrario, naide perdió nengún de los partíos primero que Pat viniera ensayar a la so casa y dase cuenta de que si salía con ella, fadría-y el favor de nun metese en problemes por empezar a engarrar nel estadiu y les Águiles ganaríen-y el xuegu a los Xigantes. Tiffany pregúnta-yos al padre de Pat y a dalgunos de los sos familiares y amigos si recuerda cuál ye'l eslogan y sellu oficial del estáu de Nueva York y piensa que ye "Excelsior". Mentanto, ella diz-yos que nun ye posible que-y importe'l fútbol y si preguntáben-yos coses, nengunu d'ellos unviar col fan de les Águiles a un xuegu de los Xigantes, cuantimás, cuando yá ta nuna situación illegal. Mentanto, Pat entrugar y pregúnta-y cómo-y fixo p'avisa-y a los sos padres que fechu la xera del baille. Pat Sr. diz-y al so fíu que nun taba en ficies de él primeramente y reconcíliense. Dempués, Randy esplícalu lo asocedío por ganar l'apueste y pa ayudar a recuperar el so dineru, Jake ufiérta-y a Patriciu venir a la competencia de baille ente que ven en televisión a les Águiles poder gana-yos el partíu a los Vaqueros. Tiffany alviértelu a Randy que vivió feliz p'apostar contra'l so padre mientres munchos años y culpar de retorcer el cuchiellu per dientro. Ella quier convidalos a ver l'últimu xuegu del añu al hotel Benjamín Franklin el próximu 28 d'avientu al empecipiar la competencia de baille. Amás, Tiffany pidir# esculpes a Randy y pregúnta-y si confía nel equipu de los Estaos Xuníos y ésti avísa-y al padre de Pat que si ganaba l'apueste, ganaría-y el trabayu y nun lo dexaría recuperar el dineru p'abrir el restorán. Patriciu diz-y a Randy que tien fe nes Águiles y nel so fíu y acepta recuperar el dineru del restorán siempres y cuando él y Tiffany vaigan sacar 10 puntos na competencia de baille. Pela so parte, el Dr. Patel quier preguntar a los demás qué ye'l parlay. Mientas tantu, Jake avísa-y a la so familia que tienen qu'ayudar al so padre a ganar el dineru del restorán, porque sinón, van perdése-y los apuestes y recuérdalu que cuando Pat allegue al baille con Tiffany, les Águiles van poder vencer a los Vaqueros y ellos ganar el xuegu y la competencia por 5 puntos.

Pat enoxar al dici-yos a los sos padres que nun va dir a la competencia de baille con Tiffany y ésta prohíbelu salise de la casa, pero aun así afayar y nengunu d'ellos ve qu'entiende la conexón con Deseyen Jackson, polo cual ellos engarrar y Pat retírase disgustáu y malhumoráu. Neso Pat sale a la cai pa lleer per últimu carta que-y van a traer a Nikki y espera que Tiffany convencer de dir al baille con ella, pero la so madre regaña al so padre por primilo, asina que dambos escurren un plan pa poder reconciliar a toos y por que Pat vaya al baille cola so familia y amigos. La so madre ponse murnia y el so padre abrazar. Pat termina de lleer la carta y empieza a correr por tola cai tola nueche.

A la mañana siguiente, Pat torna a la casa de Tifanny y esplícalu lo asocedío y ésta pon-y cinta a los zapatos. El día de Navidá, la familia Solitano convida a la so familia y amigos a la fiesta. Mentanto, Pat diz-y a Tiffany que tien un problema que resolver el problema pa lleva-y la carta a Nikki y deciden dir al baille.

Pat, Tiffany, y tolos demás lleguen a la competencia na nueche del partíu de fútbol. Tiffany asustar al afayar que Nikki tamién vieno a la competencia de baille, esto facer enoxar tantu qu'escucha a la so hermana Verónica dici-y que van lliberar a Pat de la orde de restricción pa tornar cola so esposa. Tiffany vien al chigre y tómase dos vodques: se enfurece porque al paecer Pat tornó cola so esposa desque'l so padre fíxo-y que creer qu'ella vendiera casar antes de dise. Pat decide dir buscala, pero antes d'allegar a la pista de baille, la so madre pregúnta-y ónde ta y ésti diz-y que foi a tomar unes vodques. Mentanto, Pat diz-y a Tifanny que tien de lluchar por traela a la pista de baille: creyeron que yera la que perdió al so maríu nun accidente automovilísticu por ver cómo llamenta conocelo y él llevar a baillar, y realicen la so rutina. Al baillar, les Águiles ganen el xuegu, y a la fin del so set anoten esautamente 5 puntos y asina ellos ganen el baille.

Metanes los aplausos de la so familia y mientres la ensame felicitar por ganar el baille, Pat decide tornar con Nikki y vien dici-y que ta feliz de tornar dempués de 8 meses pa ver si taba ilusionáu con lleer los llibros que que-y había mandáu. Mentanto, Tiffany decide dise del hotel dempués d'oyer que Pat tornó cola so esposa, col enfotu de venir buscala. Él cuerre tres ella y vien-y a glaya-y que quier que llea la carta que lu van llevar a la so esposa, eso facer llorar tantu qu'escucha a Pat dici-y que quier que la llea y cree que ta enfermu de nuevu y sabe que la escribió la selmana pasada: mentanto, pregúnta-y si amar. Él confiesa que tuvo namorándose d'ella desque conocer, pero tardó enforma tiempu en dase cuenta d'ello, y bésense. A la fin, reconcíliense y a la mañana siguiente, el padre de Pat abre'l restorán col dineru que ganó de los sos apuestes.

Repartu editar

Producción editar

The Weinstein Company mercó los derechos del llibro antes de la so publicación, y entamábase que Sydney Pollack y Anthony Minghella producir, pero dambos finaron en 2008. Pollack dio-y el llibru a Russell, diciéndo-y que sería difícil porque la historia ye emocional y problemática, pero tamién risondera y romántica. Russell cree haber reescrito el guión venti veces en cinco años. Russell taba atraíu pola historia por cuenta de les rellaciones familiares, y tamién pola conexón col so propiu fíu, que ye bipolar y tien trestornu obsesivu-compulsivu.

La película rodar en 33 díes. Se filmó una versión más estrema y bien escura, y en -y rodaxe de les escenes el personaxe de De Niro yera más duru, pero Russell trabayó col editor Jay Cassidy p'afaer el balance que queríen.

El rodaxe de la película empezó'l 16 de xunetu de 2012, y concluyó el 18 d'agostu del mesmu añu.

Russell entamara trabayar con Bradley Cooper nuna adautación de Pride and Prejudice and Zombies, pero nun se concretó. El trabayu de Cooper en Wedding Crashers impresionó a Russell, quien notó'l so "bona enerxía de mozu malu", y dixo: "Nun tas seguro d'ónde vien". Cooper díxo-y a Russell que "tuviera más pesáu, enoxáu y más medrosu" nel momentu d'esa actuación, y basárase nesos sentimientos por eso. Russell taba contentu de que Cooper otorgaría-y eses cualidaes a Pat Solitano.

Anne Hathaway foi escoyida como Tiffany Maxwell pero, por cuenta de conflictos de programación con The Dark Knight Rises y diferencies creatives con Russell, abandonó'l proyeutu. Otres actrices fueron consideraes pal papel como Elizabeth Banks, Kirsten Dunst, Angelina Jolie, Blake Lively, Rooney Mara, Rachel McAdams, Andrea Riseborough y Olivia Wilde.

Russell nun creía que Lawrence fuera afecha pal papel, y la so audición yera namái una formalidá. Pensó que Lawrence (quien tenía 21 años nel momentu de la filmación) yera demasiáu nuevu p'actuar con Cooper (37), pero l'audición fíxo-y camudar d'opinión. "Hai una espresividá nos sos güeyos y na so cara, que munches estrelles tienen que trabayar, eso ye eternu", dixo. Russell compara a Lawrence col personaxe de Tiffany, describiéndola como segura pero una de les persones menos neurótiques que conoz, col enfotu y atisbos de vulnerabilidá necesarios pa interpretar a Tiffany. Tiffany pasó por delles iteraciones. Taba destinada primeramente a ser gótica. Lawrence se tiñó el pelo de negru y probóse maquillaxe góticu, pero Harvey Weinstein oponer a esto. El personaxe quedó desordenáu pero entá con enfotu, con pequeños toques góticos, como'l pelo escuru y una cruz. Pa la so sorpresa, Russell pidió-y a Lawrence que xubiera de pesu pal papel.

Lawrence y Cooper nun teníen esperiencia previa de baille. En menos d'un mes, Mandy Moore, la coreógrafa de So You Think You Can Dance, enseñó-yos les secuencies de baille. Moore dixo que Cooper tien una "cierta habilidá real y natural pal baille".

Estreno editar

La película estrenó'l 8 de setiembre del 2012 nel Festival Internacional de Cine de Toronto, onde ganó na categoría "People's Choice Award", y n'Estaos Xuníos (un llanzamientu llindáu, primeramente, y una mayor distribución la selmana siguiente) el 16 de payares de 2012. Tamién s'estrenó nel Festival de Cine de Mumbai el 18 d'ochobre de 2012.

The Weinstein Company previera primeramente un inusual llanzamientu ampliu pa Silver Linings Playbook, pasando a nivel nacional nunes envaloraes 2000 pantalles. Sintiéronse afalaos por comentarios positivos y n'espera d'aprovechar el día d'Aición de Gracies pa faer más negociu. Sicasí, decidieron faer un acercamientu más lentu, abriendo en menos cines, espandiendo gradualmente pa crecer en pallabres de sofitu. La película estrenar en 700 sales de cine'l 25 d'avientu.

Receición editar

Crítiques editar

Silver Linings Playbook estrenar nel Festival Internacional de Cine de Toronto de 2012 con reacciones crítiques bien positives. Recibió un índiz d'aprobación del 92% en Rotten Tomatoes a partir de 209 comentarios, con una puntuación de 8.2/10, y un 91% de calificación de los críticos más respetaos a partir de 45 comentarios, con una puntuación de 8.7/10. Criticar consensuada diz: Silver Linings Playbook camina pola cuerda fluexa d'una temática difícil, pero la sensible direición de David O. Russell y dellos trabayos afilaos d'un talentosu repartu dan ciertu equilibriu." Metacritic, qu'asigna un puntaje de 0 a 100, dio-y un 81%, a partir de los comentarios de 45 críticos, y espresó: "aclamación universal". Lawrence recibió felicitaciones especiales.

Taquilla editar

La película recaldó 443 003 dólares na so primer fin de selmana, dende 16 llugares, enfrentándose a una fuerte competencia con Skyfall y Lincoln. Espandir a 367 llocalidaes na segunda selmana, y llegó al novenu llugar, con 4,4 millones de dólares. Hasta la fecha, Silver Linings Playbook recaldó $236.412.453 millones, y el so presupuestu foi d'apenes 21 millones de dólares.

Premios editar

Silver Linings Playbook llogró una candidatura en caúna de les ternes d'actuación de los premiu Óscar. Esta fazaña nun fuera llograda dende 1983 por Reds. Tamién asocedió en 1953 con From Here to Eternity.

Llista de premios y nominaciones
Premiu Categoría Destinatario Resultancia
Premiu Óscar Meyor película Silver Linings Playbook Nomada
Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganadora
Meyor actor de repartu Robert De Niro Nomáu
Meyor actriz de repartu Jacki Weaver Nomada
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor guión adautáu Nomáu
Meyor montaxe Jay Cassidy
Crispin Struthers
Nomáu
American Film Institute

Silver Linings Playbook

Ganador
AACTA International Awards Meyor película internacional Silver Linings Playbook Ganador
Meyor direición internacional David O. Russell Ganador
Meyor guión internacional Nomáu
Meyor actor internacional Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz internacional Jennifer Lawrence Ganador
Austin Film Festival

David O. Russell

Ganador
Premios BAFTA Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Nomada
Meyor guión adautáu David O. Russell Ganador
Broadcast Film Critics Association Awards Meyor película Silver Linings Playbook Nomada
Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Nomada
Meyor actor de repartu Robert De Niro Nomáu
Meyor repartu Ganador
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor guión adautáu Nomáu

Silver Linings Playbook

Ganadora

Bradley Cooper

Ganador

Jennifer Lawrence

Ganadora
Detroit Film Critics Society

Silver Linings Playbook

Ganadora
Meyor direutor David O. Russell Ganador
Meyor guión Ganador
Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganadora

Robert De Niro

Ganador
Meyor repartu Nomáu
Xeorxa Film Critics Association

Silver Linings Playbook

Ganadora
Meyor direutor David O. Russell Nomáu

style="background:#afa;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Ganador

Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganadora

Robert De Niro

Nomáu

Jacki Weaver

Nomáu
Meyor repartu Ganador
Premiu Globu d'Oru Meyor película - Comedia Silver Linings Playbook Nomada
Meyor actor - Comedia Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz - Comedia Jennifer Lawrence Ganadora
Meyor guión David O. Russell Nomáu
Gotham Independent Film Awards Meyor repartu Nomáu
Hamptons International Film Festival

David O. Russell

Ganador
Festival de Cine de Hollywood

Bradley Cooper

Ganador

David O. Russell

Ganador

Robert De Niro

Ganador
Houston Film Critics Society Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganador
Independent Spirit Awards
Meyor película Silver Linings Playbook Ganadora
Meyor direutor David O. Russell Ganador
Meyor guión Ganador
Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganador
Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Iowa Film Critics

Silver Linings Playbook

Nomada
Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Nomada

Robert De Niro

Nomáu
National Board of Review Meyor actor Bradley Cooper Ganador

David O. Russell

Ganador
Las Vegas Film Critics Society Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganadora
LAFCA Meyor actriz (compartíu con Emmanuelle Riva) Jennifer Lawrence Ganadora
San Diego Film Critics Society Awards

Silver Linings Playbook

Nomada
Meyor direutor David O. Russell Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Nomada
Meyor actuación por un repartu Nomáu
Producers Guild of America Meyor película teatral Silver Linings Playbook Nomada
Premios Satellite Meyor película Silver Linings Playbook Ganadora
Meyor actor - Película Bradley Cooper Ganador
Meyor actriz - Película Jennifer Lawrence Ganadora

Robert De Niro

Nomáu
Meyor direutor David O. Russell Ganador
Meyor guión adautáu Nomáu
Meyor edición Jay Cassidy Ganadora
Santa Barbara International Film Festival

Jennifer Lawrence

Ganadora
Premios del Sindicatu d'Actores Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Ganadora
Meyor actor de repartu Robert De Niro Nomáu
Meyor repartu Nomáu
St. Louis Gateway Film Critics Association Meyor actor Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz Jennifer Lawrence Nomada
Meyor guión David O. Russell Nomáu
Toronto International Film Festival

David O. Russell

Ganador
Washington D.C. Area
Film Critics Association Awards

Silver Linings Playbook

Nomada
Meyor actriz Jennifer Lawrence Nomada

David O. Russell

Ganador
Llistes Top Ten
  • Cinemablend asitió a la película nel puestu númberu ocho na so llista de les 10 meyores del añu.
  • La crítica Catherine Shoard, de The Guardian, allugó a la película nel puestu númberu cuatro na so llista de les 10 meyores del añu.

Referencies editar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/es/film297271.html. Data de consulta: 8 xunetu 2016.
  2. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 19 agostu 2016.
  3. URL de la referencia: http://nmhh.hu/dokumentum/198182/terjesztett_filmalkotasok_art_filmek_nyilvantartasa.xlsx.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: http://www.sinemalar.com/film/83515/the-silver-linings-playbook. Data de consulta: 8 xunetu 2016.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: http://filmspot.pt/filme/the-silver-linings-playbook-82693/. Data de consulta: 8 xunetu 2016.
  6. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos editar