Solera de Gabaldón

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Solera de Gabaldón ye un conceyu español de la provincia de Cuenca, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Ocupa un área de 50,35 km²[2] y atópase a una altitú media de 1043 msnm[3] con una población de 29 habitantes (INE 2015) y una densidá de 0,48 hab/km². Próximu a esta llocalidá tien llugar la nacencia del ríu Valdemembra.

Solera de Gabaldón
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Solera de Gabaldón (es) Traducir Luis Miguel Redondo Pérez
Nome oficial Solera de Gabaldón (es)[1]
Códigu postal 16190
Xeografía
Coordenaes 39°44′57″N 1°58′38″W / 39.7493°N 1.9773°O / 39.7493; -1.9773
Solera de Gabaldón alcuéntrase n'España
Solera de Gabaldón
Solera de Gabaldón
Solera de Gabaldón (España)
Superficie 50.35 km²
Altitú 1047 m
Llenda con Monteagudo de las Salinas, Almodóvar del Pinar, Gabaldón, Barchín del Hoyo y Chumillas
Demografía
Población 31 hab. (2023)
- 15 homes (2019)

- 13 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Cuenca
0% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 0,62 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Xacimientos Íberos

Nel Fuexu de l'Agua esisten restos d'asentamientos, na fastera del monte onde ta "el caxellu del cura", pueden reparase restos de piedres que formaben los murios d'una antigua población. Na parte baxa, por onde trescurren les agües en tierra de cultivu, fueron alcontraes delles pieces de vasíes, platos y urnes con decoración típica íbera (espirales ocres y dibuxos sinusoidales).

Xacimientos Romanos

Cerca de la "Ponte del Yesar", atopóse una tumba romana con inscripción en llatín. Amás hai tremaos montones de fragmentos de cerámica por tola zona. Atopáronse restos de vasos de vidriu de la dómina romana, lo mesmo que de vasíes y elementos que pueden indicar que sol suelu agrícola puede atopase una pequeña ciudá.

Restos de la dómina musulmana

Nel "Torrexón" apréciase una corte na parte cimera, que coincide esautamente col altor de la ilesia del pueblu, si mirar dende les contornes. Esto indícanos, que probablemente, foi destruyíu arremente y rebaxáu a un nivel non cimeru al de la torre de la ilesia. Ye daqué habitual que solía faese nel pasáu. Les ruines d'esta Torre Vigía alzar na parte más elevada d'esti pueblu serranu. Talaya de planta rectangular construyida en sillarejo con refuerzu de sillares nos cuatro esquines.

Sieglu XVIII

Del sieglu XVIII caltién la ilesia parroquial La Concepción, de mampostería con sillares nes esquines. D'una sola nave en forma de salón; l'ábside cubiertu con cúpula de media naranxa sobre arcos torales. Dos capilla llaterales tamién con cúpula de media naranxa. Torre a los pies, con dos güeyos nel so frente y unu llateral; portada senciella con una columna exenta. Na ventana de la ilesia, qu'hai al llau de la so puerta, atopamos unes inscripciones en llatín y l'añu de la so construcción: 1743. La ilesia ye l'edificiu más antiguu que ta calteníu na so totalidá.

Demografía editar

Evolución demográfica
1991 1996 2001 2007 2013
42 45 47 37 25

Referencies editar

Enllaces esternos editar