L'Estadiu de Francia (francés: Stade de France) ye un recintu deportivu asitiáu en Saint-Denis, conceyu colindante al norte de París, Francia. Inauguráu'l 28 de xineru de 1998,[1] col partíu de fútbol FranciaEspaña,[2] ye'l mayor estadiu del país galu, con un aforu de 81 338 espectadores. L'estadiu ye propiedá del estáu francés y ye alministráu al traviés de concesión pública pol «Consortium Stade de France».[3]

Stade de France
Stade de France (fr)
estadiu de fútbol, estadio de rugby a 15 (es) Traducir, Estadiu olímpicu y instalación deportiva
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Islla de Francia Islla de Francia
Departamentu Sena-Saint Denis
Distritu Distrito de Saint-Denis (es) Traducir
Comuña Saint-Denis
Coordenaes 48°55′28″N 2°21′36″E / 48.9244°N 2.36°E / 48.9244; 2.36
Stade de France alcuéntrase en Francia
Stade de France
Stade de France
Stade de France (Francia)
Historia y usu
Copa Mundial de Fútbol de 1998
Copa Mundial de Rugby de 2023 (es) Traducir
Copa FIFA Confederaciones 2003
Copa Mundial de Rugby de 2007 (es) Traducir
Copa Mundial de Rugby de 1999 (es) Traducir
Atentados de París de noviembre de 2015 (es) Traducir
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2005-06
Xuegos Olímpicos de París 2024
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1999-2000
Eurocopa 2016
Campeonatu Mundial d'Atletismu de 2003
Final de la Liga de Campeones de la UEFA 2021-22 (es) Traducir
Dueñu Estado francés (es) Traducir
Xestión Consortium Stade de France (en) Traducir
Orixe del nome Francia
Usu estadiu de fútbol
estadio de rugby a 15 (es) Traducir
recintu musical
Deporte fútbol
rugbi a 15
atletismu
Usuariu seleición masculina de fútbol de Francia
Seleición masculina de rugbi de Francia
Team Vitality (en) Traducir
Aforu 81 338 (rugby union match (en) Traducir, partido de fútbol (es) Traducir)
96 000 (espectáculu)
75 000 (competencia atlética (es) Traducir)
Categoría UEFA Categoría 4 4/4 estrellas
Arquiteutura
Arquiteutu/a Michel Regembal
Michel Macary
Aymeric Zublena
Anchor 280 m
Llargor 320 m
Superficie 17 ha
Costu 365 000 000 €
Masa 500 000 t
Instalaciones
Athletics stadium (en) Traducir
Q120169931 Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Construyíu pa la Copa Mundial de Fútbol de 1998,[4] diseñóse tamién p'acoyer diversos eventos deportivos (fútbol, rugbi y atletismu), amás de conciertos y grandes espectáculos polo xeneral. La so capacidá bazcuya ente les 75 000 llocalidaes (atletismu), 81 338 (fútbol y rugby) y 90 000 (conciertos y espectáculos), gracies a les distintes configuraciones que dexen les sos graes inferiores retráctiles.[5]

Ye l'estadiu nacional de referencia del deporte francés, y alluga los partíos como llocal de les seleiciones franceses de fútbol y rugby, amás de ser dende 1998, la sede fixa de les finales de la Copa de Francia y la Copa de la Lliga de fútbol y del Top 14 de rugby. De la mesma, allugó partíos de competiciones de fútbol como la Copa del Mundu 1998 (nueve partíos incluyíos inaugural y final), Eurocopa 2016 (siete incluyíos inaugural y final) o dos finales de Lliga de Campeones (2000 y 2006). Tamién foi sede de la final de la Copa Mundial de Rugby de 2007 y del Campeonatu Mundial d'Atletismu de 2003.[6]

L'allugamientu del estadiu, asitiáu axacente al «Segundu Périphérique de París» (A86) y a la «Autoroute du Nord» (A1), destacar pola so proximidá a la capital y les sos bones comunicaciones cola rede de tresporte públicu por aciu dos estaciones RER (llinies B y D), una estación de metro y conexones de llinies d'autobús col norte, l'oeste y el centru de París.

Historia editar

Construcción d'un gran Estadiu nacional editar

La propuesta de construyir un estadiu nacional en Francia, producióse como resultáu de la seleición del país pa ser sede de la Copa del Mundu de la FIFA 1998, el 2 de xunetu de 1992. Cola eleición como anfitrión de la Copa del Mundu, el país y la Federación de Fútbol de Francia, comprometer a construyir un estadiu con capacidá pa más de 80.000 espectadores toos ellos sentaos. Yera la primer vegada en más de 70 años dende la construcción del Estadiu Olímpicu Yves-du-Manoir, qu'un estadiu de Francia construyir pa un eventu específicu. Por cuenta de la magnitú y l'importancia de la instalación, el Conseyu d'Estáu encargar de la construcción y financiamientu del estadiu. El Conseyu solicitó que l'estadiu allugárase lo más cerca posible de la capital de Francia, París, siendo escoyida la zona de La Plaine-Saint Denis, una zona industrial en cayente, rehabilitada camudando la so actividá escontra'l sector terciariu, por aciu la urbanización de nuevos barrios residenciales y parques empresariales. El constructor y operador de la instalación recibiría una significativa contribución financiera nun periodu de 30 meses siguientes a la finalización del estadiu.

Diseñu y construcción del estadiu editar

El diseñu del estadiu foi lleváu a cabu por un equipu d'arquiteutos compuestu por Michel Macary, Aymeric Zublena, Regembal Michel y Claude Costantini, que s'acomuñar con CR SCAU Architecture y tuvo un costu averáu de 365 millones d'euros.

Construcción del techu del estadiu.

L'estadiu tuvo oficialmente preparáu pa la construcción tres la seleición del gobiernu de los fabricantes, Bouygues, Dumez, y SGE, y la firma de los permisos de construcción, el 30 d'abril de 1995. Con tan solo 31 meses pa completar l'estadiu, la construcción empecipió'l 2 de mayu de 1995 y l'allugamientu de la primer piedra tuvo llugar cinco meses dempués, el 6 de setiembre de 1995.[7] Dempués de más d'un añu de construcción produxérense más de 800.000 m² de movimientos de tierra y se tresportaren ya instalaren 180.000 m³ de formigón. La instalación del techu, que costó 45 millones d'euros, y la plataforma móvil tamién llevó más d'un añu en completase.[8]

Mientres la fase de desenvolvimientu, l'estadiu conocióse como'l "Grand Stade" (n'español: Gran Estadiu). El 4 d'avientu de 1995, el Ministeriu de Deporte punxo en marcha un concursu de diseñu pa decidir un nome pal estadiu, que finalmente foi denomináu oficialmente "Stade de France", dempués de que'l Ministeriu escuchara la propuesta de la lleenda del fútbol francés, Michel Platini, quien encamentó'l nome.

Inauguración editar

L'estadiu foi inauguráu oficialmente'l 28 de xineru de 1998 cola celebración del partíu amistosu internacional de fútbol ente Francia y España, presidíu polos entós presidentes de Francia Jacques Chirac y d'España José María Aznar, ante 78.368 espectadores. Francia ganó'l partíu 1–0 con gol de Zinedine Zidane nel minutu 20, siendo l'autor del primer gol na historia del estadiu.[9] Seis meses más tarde, Francia volvió a la cancha y ganó a Brasil na final de la Copa del Mundu de 1998 pa ganar el so primer títulu de la Copa del Mundu.

El primer partíu del equipu nacional de rugbi nel estadiu, foi celebráu cinco díes dempués de la so inauguración, el 2 de febreru, y Francia ganó por 24–17 a Inglaterra ante 77.567 espectadores.[10] Philippe Bernat-Salles convirtió nel minutu once de xuegu, el primer ensayu nel estadiu.[11]

Arquiteutura editar

El Stade de France cola pista d'atletismu nel Campeonatu Mundial d'Atletismu de 2003.

Cuenta con una plataforma móvil (grada estensible o retráctil), que puede ser retirada p'afayar la pista d'atletismu. L'estadiu foi diseñáu especialmente cola ayuda d'un software qu'asemeyaba la visión del espectador dende cada unu de los puntos de la grada, col fin de garantizar una visión perfecta dende cualquier puntu del aforu.

La instalación tamién tenía por oxetu reconvertir y desenvolver l'área de la Plaine Saint-Denis, que s'estiende polos conceyos de Saint-Denis, Aubervilliers y Saint-Ouen. L'actuación principal pa la reconversión de la zona, foi la construcción de nueves zones residenciales y terciaries.

En 2002, l'Asociación Internacional de Pontes ya Inxeniería Estructural (BIAC), dio un premiu de reconocencia, a la estructura única del estadiu, destacando que l'estadiu amosaba "una construcción d'una curiosa arquiteutura abierta de la ciudá, con una elegancia natural y llixereza".

Techu editar

El costu de construcción del techu foi de más de 45 millones d'euros. La so forma elíptica simboliza la universalidá del deporte en Francia. El so área de seis hectárees y 13.000 tonelaes de pesu ye considerada una maravía téunica. Foi diseñáu pa protexer fácilmente a los 80.000 espectadores ensin cubrir el terrén de xuegu. Toa'l llume y el soníu, qu'inclúin 550 lluces y 36 bloques de cinco altavoces, tán agospiaos nel interior pa evitar la obstrucción de la visibilidá. El vidriu tintado nel centru amenorga'l contraste y distribúi la lluz natural. Penerar la radiación colorao y infrarroxa, sicasí, dexa les lluces azul y verde.

=== Vestuarios Toles instalaciones reservaes pa ellos atópense nel verde, al oeste, y son accesibles direutamente pa los xugadores dende los autobuses. Estos inclúin vestuariu local y control, dos vestuarios de 1200 m² cada unu (fútbol y rugby), un vestuariu deportivu de 400 m², dos vestuarios d'árbitros, dos sales d'apelación, dos sales climatizaes, oficines pa los delegaos, la xunta local, una enfermería y sala de control antidopaxe. Los espacios tán especialmente diseñaos pa los artistes: camarinos, una sala d'ensayu pa músicos, coros, comparses, una sala d'almacenamientu de vestuariu, una zona de relaxación, un espaciu pa xuegos y preseos.

Tribunes editar

Ye l'estadiu modular más grande del mundu con tres galeríes. El foru ye una plataforma móvil baxa de 25.000 asientos y llégase a él pol nivel 1. Puede amenorgase 15 pies pa revelar tola pista d'atletismu y los fosos de saltu. De siguío, caltién 22.000 asientos. El movimientu tien una duración de 80 hores, 40 persones y ye lleváu por diez elementos distintos de 700 tonelaes cada unu.

L'accesu a la galería ye al traviés de 22 pontes y puede atopase nel nivel 3 con una concentración de restoranes, zones d'ociu, tiendes y seguridá de la estación central. Un total de 18 escaleres conducen a los espectadores a la galería cimera asitiáu nel nivel 6. La evacuación de los 80.000 espectadores na antoxana llevar a cabu en menos de 15 minutos.

=== El campu de xuegu Asitiáu a 11 m per debaxo de la plaza, el verde tien una superficie de 9.000 m² (120 m de llargu y 75 m d'anchu) y una zona de verde de 11.000 m². Cerca de mil millones de granes fueron semaes pa producir el primer verde en 1997. Anguaño, la yerba vien en rollos de 1,20 m × 8 m. Camudar el verde dura tres díes de preparación y cinco díes d'instalación. El cambéu llevar a cabu delles vegaes al añu, dependiendo de la fase de programación.

A diferencia de munchos otros estadios, foi construyíu ensin calefacción sol terrén de xuegu, una y bones l'estadiu foi construyíu nel sitiu onde otrora allugábense una coquería y los depósitos de gas qu'alimentaben París, polo qu'había esmoliciones de que podría causar una esplosión. En 2012, el partíu que teníen d'apostar Irlanda y Francia nel Tornéu Seis Naciones de rugby, tuvo que ser canceláu antes del entamu, por cuenta de la conxelación del verde.[12]

Pantalles xigantes editar

Como parte de la so política de renovación de la so infraestructura, añadióse dos nueves pantalles grandes en setiembre de 2006 con una superficie de 196 metros cuadraos caúna. Les nueves pantalles son un 58% más grandes que les pantalles xigantes instalaes na inauguración en 1998. Les nueves pantalles xigantes tán compuestes por 4 423 680 LED's (Light Emitting Diode) qu'apurren imáxenes más fluyíes, más rápides y más brilloses.

Eventos deportivos editar

Fútbol editar

A nivel de clubes, acoyó dos finales de Lliga de Campeones de la UEFA con tres equipos españoles participantes: la final de 2000 na que'l Real Madrid imponer al Valencia por 3–0 y la final de 2006 BarcelonaArsenal, na que'l conxuntu español venció a los ingleses por 2–1.

El 9 de mayu de 2009, estableció'l récor nacional d'asistencia a un partíu deportivu xugáu en Francia, con 80.832 espectadores que vieron la final de la Copa de Francia qu'enfrentó a los grandes rivales bretonos del Guingamp y el Rennes, partíu que ganaron los primeres por 2-1.

Rugby editar

La seleición de rugbi de Francia xugó tolos sos partíos del Tornéu de les Seis Naciones nesti escenariu, según seis partíos oficiales ante Australia, cinco ante Nueva Zelanda, trés ante Sudáfrica y dos ante Arxentina.

Na Copa Mundial de Rugby de 1999 xugóse un partíu de cuartos de final ende. La Copa Mundial de Rugby de 2007 tuvo ellí un partíu de cuartos de final, los dos semifinales y la final.

El 22 de mayu de 2010, foi sede de la final de la Heineken Cup 2009-10, que cuntó con dos equipos franceses: Tolouse y Biarritz.

La final del Top 14 del rugby francés xuégase ellí dende 1998, típicamente con más de 75.000 espectadores. Pela so parte, los equipos parisinos Racing Métro 92 y Stade Français, xugaron ellí dalgunos de los sos partíos de temporada regular.

== Resultaos n'eventos d'importancia Inaugural del estadiu Partíos |deporte = fútbol |local = Francia |paíslocal

Francia |visita editar

España |paísvisita

España |resultáu editar

1:0 (1:0) |fecha = 28 de xineru de 1998, 21:00 |estadiu = Stade de France |ciudá = Saint-Denis |asistencia = 80.000 |refe = Urs Meier |goleslocal = Zinedine Zidane   20' |golesvisita = }}

Copa Mundial de Fútbol 1998 editar

Fecha !Equipu 1 Resultáu !Equipu 2 Ronda !Asistencia
10 de xunu de 1998   Brasil
2 - 1
  Escocia Grupu A (Apertura)
80.000
13 de xunu de 1998   Países Baxos
0 - 0
  Bélxica Grupu E
75.000
18 de xunu de 1998   Francia
4 - 0
  Arabia Saudita Grupu C
80.000
23 de xunu de 1998   Italia
2 - 1
  Austria Grupu B
80.000
26 de xunu de 1998   Rumanía
1 - 1
  Tunicia Grupu G
77.000
28 de xunu de 1998   Nixeria
1 - 4
  Dinamarca Octavos de final
77.000
3 de xunetu de 1998   Italia
0 - 0 (3-4 pen.)
  Francia Cuartos de final
77.000
8 de xunetu de 1998   Francia
2 - 1
  Croacia Semifinal
76.000
12 de xunetu de 1998   Brasil
0 - 3
  Francia Final
80.000

Copa FIFA Confederaciones 2003 editar

Fecha !Equipu 1 Resultáu !Equipu 2 Ronda !Asistencia
18 de xunu de 2003   Nueva Zelanda
0 - 3
  Xapón Grupu A (Apertura)
36.038
19 de xunu de 2003   Brasil
0 - 1
  Camerún Grupu B
46.719
21 de xunu de 2003   Camerún
1 - 0
  Turquía Grupu B
43.743
22 de xunu de 2003   Francia
5 - 0
  Nueva Zelanda Grupu A
36.842
26 de xunu de 2003   Francia
3 - 2
  Turquía Semifinal
41.195
29 de xunu de 2003   Francia
1 - 0 (go)
  Camerún Final
51.985

Copa Mundial de Rugby 2007 editar

Fecha !Equipu 1 Resultáu !Equipu 2 Ronda !Asistencia
7 de setiembre de 2007   Francia
12 - 17
  Arxentina Grupu D (Apertura)
77.523
14 de setiembre de 2007   Inglaterra
0 - 36
  Sudáfrica Grupu A
79.312
21 de setiembre de 2007   Francia
25 - 3
  Irlanda Grupu D
80.267
7 d'ochobre de 2007   Arxentina
19 - 13
  Escocia Cuartos de final
76.866
13 d'ochobre de 2007   Inglaterra
14 - 9
  Francia Semifinal
80.283
14 d'ochobre de 2007   Sudáfrica
37 - 13
  Arxentina Semifinal
77.055
20 d'ochobre de 2007   Sudáfrica
15 - 6
  Inglaterra Final
80.430

Eurocopa 2016 editar

El Stade de France allugó mientres el campeonatu, siete encuentros (incluyendo'l partíu inaugural y la final): cuatro de la fase de grupos, unu d'octavos de final, unu de cuartos y la final:

Fecha !Equipu 1 Resultáu !Equipu 2 Ronda !Asistencia
10 de xunu de 2016   Francia
2 - 1
  Rumanía Grupu A (Apertura)
75.113
13 de xunu de 2016   Irlanda
1 - 1
  Suecia Grupu E
73.419
16 de xunu de 2016   Alemaña
0 - 0
  Polonia Grupu C
73.648
22 de xunu de 2016   Islandia
2 - 1
  Austria Grupu F
68.714
27 de xunu de 2016   Italia
2 - 0
  España Octavos de final
76.165
3 de xunetu de 2016   Francia
5 - 2
  Islandia Cuartos de final
76.833
10 de xunetu de 2016   Portugal
1 - 0
  Francia Final
75.868

Finales de Lliga de Campeones editar

24 de mayu de 2000 Llocal

vs.

  Valencia CF Stade de France, Saint-Denis
20:45 Asistencia: 80.000 espectadores
Árbitru: Stefano Braschi (Italia)
17 de mayu de 2006 Llocal

vs.

  Arsenal FC Stade de France, Saint-Denis
20:45 Sol Campbell   37' Asistencia: 77 000 espectadores
Árbitru: Terje Hauge (Noruega)

Concierto editar

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Estadiu Rose Bowl
  Estaos Xuníos 1994
 
Finales de la Copa Mundial de Fútbol Final de la Copa del Mundu

  Francia 1998
Socesor:
Estadiu Internacional de Yokohama
    Corea/Xapón 2002
Predecesor:
Camp Nou
  Barcelona 1999
 
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA

  París 2000
Socesor:
Estadiu Giuseppe Meazza
  Milán 2001
Predecesor:
Estadiu de la Mancomunidá
  Edmonton 2001
 
Sede del Campeonatu del Mundu d'Atletismu

  París 2003
Socesor:
Estadiu Olímpicu de Helsinki
  Helsinki 2005
Predecesor:
Estadiu Internacional de Yokohama
    Corea/Xapón 2001
 
Final de la Copa FIFA Confederaciones

  Francia 2003
Socesor:
Commerzbank-Arena
  Alemaña 2005
Predecesor:
Estadiu Olímpicu Atatürk
  Istambul 2005
 
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA

  París 2006
Socesor:
Estadiu Olímpicu d'Atenes
  Atenes 2007
Predecesor:
Estadiu Olímpicu de Kiev
    Polonia/Ucraína 2012
 
Final de la Eurocopa

  Francia 2016
Socesor:
Wembley Stadium
  Europa 2020
Predecesor:

  Tokiu 2020
 
Estadiu Olímpicu
Ceremonies d'Apertura y Clausura nos Xuegos Olímpicos

  París 2024
Socesor:
Los Angeles Stadium
Los Angeles Memorial Coliseum
  Los Angeles 2028