El Sudd (del árabe, سد, sad, "barrera") ye una vasta rexón banzáusa formada pol Nilu Blancu en Sudán del Sur.

Sudd
Situación
Tipu banzáu
Coordenaes 8°N 31°E / 8°N 31°E / 8; 31
Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 527: Nun puede amosase la ubicación especificada porque nun esiste'l Módulu:Mapa de llocalización/datos: "Módulu:Mapa de llocalización/datos/Sudán del Sur".
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Esta rexón constitúi la ecorrexón de pradería anubierta denominada pradería anubierta del Sahara, definida por WWF. Forma, xunto coles ecorrexones de sabana anubierta del delta interior del Níxer-Bani y sabana anubierta del llagu Chad, la rexón denominada sabana y praderíes anubiertes del Sudd y el Sahel, incluyida na llista Global 200.

Descripción editar

Nel Sudd, l'agua flúi al traviés de múltiples canales enxareyaes que la so situación camuda d'añu n'añu.

Hai trés corrientes principales nel banzáu: el Bahr el-Zeraf («ríu de les xirafes»), el Bahr al-Ghazal («ríu de les gaceles») y el Bahr el-Jebel («ríu de los montes»), la caña principal del ríu Nilu Blancu. Los primeros esploradores, na so busca de les fontes del ríu Nilu atopar con enormes dificultaes pa travesar esta rexón.

La estensión de terrén anubiertu ye variable; mientres la estación lluviosa puede superar los 130.000 quilómetros cuadraos.

Flora editar

Nes agües menos fondes crecen trupos matos de papiru. Dacuando, la vexetación ye tan entiesta que forma islles temporales.

Fauna editar

Esta rexón pantanosa sirve de puntu de descansu a munches aves migratories. Alluga les mayores poblaciones d'antílopes de toa África, lo mesmo que de delles especies d'aves, como'l picozapato (Balaeniceps rex). cocodrilos y hipopótamos frecuenten les zones anubiertes.

Endemismos editar

L'amenaciáu cobo del Nilu (Kobus megaceros) ye endémicu d'esta rexón.

Estáu de caltenimientu editar

Vulnerable. La guerra civil y la construcción de la canal de Jonglei, qu'actúa como una barrera pa la fauna, son les principales amenaces.

La canal de Jonglei editar

Por cuenta de la gran estensión de los banzaos y al clima templáu, la mayor parte de l'agua procedente de los afluentes occidentales (el sistema del Bahr el Ghazal) perder por evaporación. A principios del sieglu XX propúnxose construyir una canal pa evitar los banzaos pel este y aprovechar esa agua.

El gobiernu de Sudán —país al que pertenecía entós daquella— empezó a estudiar el proyeutu de la canal de Jonglei en 1946. Ente 1954 y 1959 desenvolvióse'l proyeutu, pero la construcción nun empezó hasta 1978, con munches torgues por cuenta de la inestabilidá política en Sudán; cuando, en 1984, l'Exércitu de Lliberación del Pueblu de Sudán detuvo les obres, yá s'escavaren 240 quilómetros d'un total de 360.

Envaloróse que la canal puede conducir 4800 millones de metros cúbicos d'agua al añu, pero los complexos aspeutos sociales y medioambientales pueden amenorgar na práutica l'algame del proyeutu.

Proteición editar

Hai trés reserves de caza na rexón: la isla de Zeraf, Shambe y Mongalla. Dos parques nacionales, Boma y Badingilo, tienen parte del so territoriu nesta rexón. Pero por cuenta de la guerra civil, la proteición qu'ufierten ye nula.

Referencies editar

Enllaces esternos editar