Swatch ye un grupu reloxeru suizu amás d'una firma suiza de relós.

Swatch
marca rexistrada
Llocalización
Sede Biena (es) Traducir
Direición Suiza
Forma xurídica sociedad anónima (es) Traducir
Historia
Fundación1983
Fundador Nicolas Hayek
Organigrama
Dueñu Swatch (es) Traducir
Sector
Industria reló
Productos destacaos reló
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Grupu Swatch editar

El grupu Swatch ye'l mayor grupu reloxeru mundial, y engloba, amás de la marca Swatch que-y da nome, a numberoses ya históriques firmes de relós como Omega, Longines, Tissot, Breguet, Blancpain, Jaquet Droz, Glashütte-Orixinal, Léon Hatot, Calvin Klein, Certina, Mido, Rado, Pierre Balmain, Hamilton, Flik Flak y Endura. El grupu Swatch tamién realiza mecanismos reloxeros baxu roblar ETA, S.A., Frederic Piguet o Valjoux, bateríes (Renata) y componentes reloxeros varios (Nivarox).

Por allugamientu de firmes reloxeres, les marques del grupu distribuyir de la siguiente manera (n'orde alfabéticu):

  1. LUXU Y PRESTÍU: Breguet, Blancpain, Glashütte Orixinal, Jaquet Droz, Léon Hatot, Omega, Harry Winston.
  2. RANGU ALTU: Longines, Rado, Hamilton, Mido y Union Glashütte.
  3. RANGU MEDIU: Certina,Pierre Balmain y Tissot.
  4. RANGU BÁSICU: Endura (relós pa publicidá), Flik Flak, Calvin Klein y Swatch.

El so orixe asitiar na fusión de dos grandes grupos, SSIH y ASUAG, comandados respeutivamente por Omega y Longines.

El grupu reloxeru SSIH formar en Xinebra en 1925 ante les dificultaes económiques producíes mientres la Primer Guerra Mundial nes firmes Omega y Tissot.

Sol lideralgu de Brandt, presidente d'Omega y, a partir de 1955 el de Joseph Reiser, el grupu SSIH siguió creciendo, creando o absorbiendo alredor de 50 compañíes, ente les que s'atopaba Lémania, que fabricó los calibres cronográficos más famosos d'Omega. Nel periodu de mediaos de los 60's y principios de los 70's vívese la era dorada del grupu, colos astronautes llevando'l Speedmaster a la Lluna. Nos años 70's, SSIH yera'l primer productor suizu de relós y el terceru a nivel mundial.

Sicasí, la crisis de los 70's, l'apaición de la competencia xaponesa con firmes como Seiko o Citizen, y la llegada de relós más baratos de cuarzu y los dixitales LCD fizo que la industria reloxero suiza taramellárase y SIHH acabara embargada polos bancos en 1981. Seiko trató de faese cola compañía, pero les conversaciones fracasaron.

L'otru gran grupu reloxeru suizu, Allgemeine Schweizerische Uhrenindustrie AG (ASUAG), tamién andaba en dificultaes. ASUAG foi fundada en 1931 y yera dueña de delles marques como Longines, Rado, Certina y Mido; simismo, dueña de Ébauche, el principal fabricante suizu de movimientos, güei conocíu como ETA, S.A., tamién resultáu de la fusión de dellos fabricantes. Dempués d'una drástica reestructuración financiera, los dos compañíes fundir nel grupu ASUAG-SSIH en 1983. Dos años dempués, el creador de Swatch, Nicholas Hayek, tomó'l control de la compañía, xuniéndola con Swatch y formando SMH, renombrada en 1998 como Grupu Swatch.

Reló Swatch editar

 
Swatch Irony "Charcoal Suit"
 
Swatch Swiss Autoquarz, 1998

Anque orixinalmente yeren relós realizaos en plásticu, con movimientu de cuarzu y risonderos diseños, anguaño tamién hai modelos dixitales, automáticos y en metal. La intención orixinal de Swatch yera re-prindar el nivel básicu del mercáu que perdieren los fabricantes suizos na década de los 70's, frente a les compañíes xaponeses como Seiko o Citizen, fabricantesde los relós de cuarzu y de los relós dixitales LCD.

Comparáu con relós convencionales, un Swatch yera un 80% más baratu de producir por usar un procesu de ensamblado dafechu automáticu y por amenorgar el númberu de partes, de les avezaes 91 o más, a tan solo 51 componentes. El diseñu mecánicu taba basáu nel d'un reló anterior, el Delirium, que fuera'l más planu del mundu, al integrar la placa base del mecanismu na tapa trasera del reló.

La primer coleición de 12 modelos Swatch foi presentada'l 1 de marzu de 1983 en Zúrich, Suiza como un nuevu conceutu de relós informales, risonderos y con accesorios relativamente desechables. Primeramente'l preciu bazcuyaba ente los 39,90 y los 49,90 francos suizos, pero foi normalizáu a los 50,00 francos suizos na seronda del mesmu añu. Los oxetivos de venta establecer en 1 millón de relós en 1983 y 2,5 millones al añu siguiente. Con una agresiva campaña de comercialización y un preciu bien razonable pa un reló suizu, ganó rápido una gran popularidá. El nome "Swatch" ye comúnmente confundíu cola contraición del términu n'inglés "Swiss Watch" (Reló Suizu), pero Nicholas G. Hayek, presidente de Swatch Group, afirma que la contraición orixinal provenía de "Second Watch" (Segundu Reló).

Los relós Swatch algamaron el so máximu de popularidá a mediaos de los 80's, cuando una serie de "Tiendes Swatch" (Swatch Stores) fueron inauguraes col propósitu de ventes rápides. Mientres esi tiempu, Swatch presentó'l proyeutu d'acomuñar con reconocíos artistes, incluyendo a Keith Haring y otros. Los relós d'artistes diéron-y un nuevu caxé a lo qu'enantes fuera un artículu de moda pa la mocedá.

La marca foise diversificando, sacando relós de moda pa cada temporada, series especiales, relós metálicos (la serie "Irony"), relós d'inmersión (la serie "Scuba"), relós delgaos y de cuerpu planu (la familia "Skin") ya inclusive un reló que puede conectase a Internet pa descargar tases de cotización, encabezaos de noticies, informes del clima y otros datos (la serie "Papparazzi"). Tamién tien relós de luxu pa coleicionistes con detalles en diamantes o metales preciosos.

N'avientu de 2005, Swatch llanzó un nuevu trucu de comercialización en Suiza (pa ser llanzáu n'otros países) que consistía a cencielles en portar el reló Swatch na muñeca derecha. De normal un reló llevar na muñeca esquierda; la principal razón d'esto yera que se tenía que dar cuerda al reló diariamente por que siguiera funcionando. Dempués, los relós operaben con bateríes y nun riquir el mecanismu de la cuerda. El eslogan d'esta campaña publicitaria yera "Swatch, úsalo bien, los tiempos camudaron, siéntese meyor y vese meyor" (aprovechando'l sinónimu n'inglés "right" - derechu o bien). El significáu d'esta idea ye que la xente podía agora usar el so reló Swatch na muñeca derecha pa ser distintes a otres persones con otros relós.

Swatch foi'l cronometrista oficial nos Xuegos Olímpicos d'Atlanta 1996, Xuegos Olímpicos de Sydney 2000 y los Xuegos Olímpicos d'Atenes 2004.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar