Télam ye una axencia de noticies arxentina fundada'l 14 d'abril de 1945.[1][2][3] Aprove información periodística a medios de prensa nacionales ya internacionales y oficines gubernamentales nacionales, provinciales y municipales. Na actualidá ye una Sociedá del Estáu.

Telenoticiosa Americana
Datos
Tipu Diariu
Fundación [[14 d'abril de 1945 (79]] de años)
Idioma Español
Sede Buenos Aires
Formatu Cables, semeyes, audios, videos y diariu dixital
Fundador Juan Perón
Propietariu Sociedá del Estáu
Páxina web telam.com.ar
Cambiar los datos en Wikidata
See na Avenida Belgrano de la Ciudá de Buenos Aires.

Historia editar

Télam ye un acrónimu. Nació sol nome de Telenoticiosa Americana el 14 d'abril de 1945 a instancia del entós secretariu de Trabayu y Previsión, Juan Domingo Perón, al envís de faer frente a la hexemonía informativa de les axencies estauxunidenses United Press International y Associated Press[4]

L'axencia nun foi por completu estatal nos sos entamos, sinón qu'empezó como una compañía mista de capitales privaos y estatales. El so primer direutor foi Jerónimo Jutronich, quien s'encargó de formar un equipu de periodistes, dalgunos de los cualos proveníen del plantel de ANDI, otra axencia que creó l'Estáu arxentín en 1944.

L'axencia Télam empezó a emitir información el 12 d'ochobre de 1945, pero recién en 1948 pudo concretar la formación d'una rede de cobertoria nacional al roblar los primeros contratos con periodistes del interior del país, quien unviaben les notes a la redaición per telegrama o per teléfonu.

Hasta entós namái cuntaba con una sede na Ciudá de Buenos Aires y desenvolvía la so actividá nesi ámbitu.

Década de 1960 editar

La empresa empezó a estabilizase'l 30 de xunetu de 1959, cuando Bernabé Villegas, Adolfo Garino y Blas Calaro, ente otros, producieron un cambéu xurídicu na axencia que pasó a ser Télam Sociedá Anónima, Periodística, Radiofónica, Cinematográfica, Comercial, Inmobiliaria y Financiera.

Un decretu del presidente de la Nación autorizó a la recién empresa privada a funcionar so les nueves condiciones. Mientres los años 1960, Télam captó una amplia gama de veceros, incluyendo a los cuatro canales de televisión porteños y diarios de valumbu como'l diariu Clarín. L'axencia empezó a tresmitir noticies por llinia de télex, fechu que dexó llegar a más puntos del país en menor tiempu.[5]

El gobiernu de facto de José María Guido clausuró l'axencia'l 30 de mayu de 1963 por considerar que «vien tramitando informaciones falses y tendencioses que pola so naturaleza y algame atenten contra l'orde públicu y la tranquilidá de la población y siendo roble propósitu del gobiernu esaniciar tou factor capaz d'alteriar el procesu eleutoral aplicando al efeuto les facultaes que concernen mientres la vixencia del estáu de sitiu».

El 30 de xunetu de 1959, cuando'l gobiernu d'Arturo Frondizi privatizó l'Axencia, denominándose "Télam Sociedá Anónima, Periodística, Radiofónica, Cinematográfica, Comercial, Inmobiliaria y Financiera"

Télam convertir nuna empresa estatal so la dictadura de Juan Carlos Onganía, el 24 de xunu de 1968, cuando'l Gobiernu adquirió'l total de les aiciones per mediu de la Secretaría d'Espardimientu y Turismu. En forma paralela, un nuevu marcu llegal obligó a que tola publicidá de les empreses y organismos públicos fuera diseñada y espublizada pola axencia, decisión que dexó a la empresa xenerar recursos propios.

Asina, cola década de 1960 la empresa retoma la so crecedera al incorporar ente los sos abonaos a les canales de televisión 7, 9, 11 y 13 y los diarios nacionales. Ye la dómina en que flamantes teletipos reemplacen al corréu na tresmisión de les informaciones.

Dende la última dictadura militar hasta la fecha editar

L'axencia estatal nun salió indemne de la postrera dictadura autoproclamada Procesu de Reorganización Nacional (1976-1983). Amás de la censura a la que foi sometida y de la desapaición de trés de los sos trabayadores per parte del réxime cívicu-militar, al llegar el gobiernu constitucional de Raúl Alfonsín comprobó la desapaición de gran parte del archivu periodístico y fotográfico de la empresa.

En 1984, les axencies privaes Noticies Arxentines y Diarios y Noticies solicitaron públicamente'l zarru de Télam. En 1992 el presidente Carlos Menem dispunxo la intervención de la empresa y dos años dempués la so lliquidación, pero en 1996 dexó ensin efectu'l decretu de lliquidación pa reemplazalo por unu nuevu robláu pol presidente Menem y el ministru d'Economía, Domingo Cavallo, quien dexó a Télam ensin una de les sos principales fontes d'ingresos al desmantelar el monopoliu de la publicidá oficial.

Télam siguió, sicasí, funcionando como axencia de publicidá. En 2000 el Gobiernu de Fernando de la Rúa volvió anunciar el zarru del área de publicidá y la venta de la sede central de l'axencia, Bolívar 531, na ciudá de Buenos Aires, midíes que nun se concretaron. Al añu siguiente unificáronse tolos medios de comunicación públicos, pasando l'axencia a funcionar xunto a LS82 TV Canal 7 y LRA Radio Nacional dientro del Sistema Nacional de Medios Públicos; en 2002 recuperó la so condición d'empresa autárquica.

Na actualidá, l'axencia ye una Sociedá del Estáu (SE) que'l so accionista ye la Secretaría de Medios de Comunicación, encargada de designar el direutoriu. El cómputu de gastos de Télam forma parte del presupuestu global del Estáu arxentín, anque l'axencia tamién xenera ingresos en conceutu de publicidá.

L'axencia de noticies de la República Arxentina cuntaba con 27 corresponsalías distribuyíes en tol territoriu arxentín, que garantizaben la cobertoria nacional y el federalismu.

A los 500 despachos diarios que xenera Télam, hai que sumar el serviciu audiovisual y de radiu pa tolos abonaos, que converten a l'axencia nuna que tresmite nos trés formatos: escritu, radial y televisivu.

Télam ufierta a los abonaos, amás, el serviciu Reporte Nacional, un diariu que reflexa lo asocedío nel país a partir de les noticies producíes pola axencia qu'inclúi un suplementu lliterariu, el SLT (Suplementu Lliterariu Télam)[6][7][8]onde participen prestixosos escritores y columnistes, unu de Teunoloxía, unu de de Deportes y otru infantil.

L'axencia tien tamién el portal dixital web Télam.com.ar, qu'anueva l'actualidá de les noticies al ritmu de los fechos, esto ye, en tiempu real. L'axencia nacional de noticies de la República Arxentina ye un serviciu periodísticu mayorista, que llega a la mesa de los principales editores del país, anque col surdimientu de la era dixital tamién incorporó la conexón direuta colos ciudadanos arxentinos.

Despidos en Télam editar

 
Non a los despidos en TELAM 03

Dende l'asunción de Hernán Lombardi como titular del Sistema Federal de Medios y Conteníos Públicos mientres la xestión de Mauricio Macri, llevar a cabu un retayu presupuestariu y denunciáronse casos de censura sobre'l trabayu de les y los periodistes. Ente estos retayos cerraron los portales web n'idiomes Inglés y Portugués, dexó d'editase'l Reporte Nacional en mayu de 2018 y tolos suplementos. Tamién se discontinuaron les tresmisiones de Radio Télam vía streaming.[9][10]

El presidente de Télam S.Y., Rodolfo Pousá, el Xerente de Rellaciones Llaborales, Carlos Rosendo Villoldo, y otros funcionarios tán imputaos nuna causa que tramita ante'l Xulgáu Federal 4 de la Ciudá de Buenos Aires, a cargu del Xuez Ariel Lijo, por Malversación de Fondos Públicos, Abusu d'Autoridá y otros delitos, por denuncies presentaes por trabayadores de Télam S.Y. sobre'l manexu del Comedor de la empresa mientres l'actual xestión.

Tres dos despidos arbitrarios el 28 de mayu de 2018, el 26 de xunu de 2018 la empresa empezó a unviar telegrames a un centenar de trabayadores y trabayadores de les árees de Periodismu y Alministración. En total fueron despidíes 357 persones, cerca del 40% de la planta. El vaciamiento producíu tres los despidos amenorgó la cantidá de corresponsalías a 21, lo qu'implicó que cinco provincies dexaron de tener cobertoria: Misiones, Chaco,Chubut, Formosa, Catamarca.[11][12][13][14][15][16][17][18]

En simultáneu colos despidos, el portal de l'Axencia de Noticies Télam emitió un comunicáu tituláu "L'Axencia Télam tien futuru" un fechu refugáu poles y los trabayadores despidíu y distintu sectores políticos y sociales.[19][20][21][14][22][23]

El despidu masivu, inéditu na historia del país, solmenó les redacciones de tol mundu, que se fixeron ecu de la noticia.[6][24][25][26][27][28][29][30][31]En tantu, los y los trabayadores despidíos tomaron pacíficamente los dos edificios de la empresa y realizaron una serie d'actividaes pa visibilizar el conflictu y llograr la reincorporación de les 357 persones.[12][32]

La comisión de Llibertá d'Espresión y comisión la de Trabayu de la Cámara de Diputaos de la Nación pidieron la interpelación de Hernán Lombardi por que dea esplicaciones na cortil de la razón de los despidos.[33][34]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 70 años de l'Axencia Télam. Télam. 14/04/2015.  p. www.telam.com.ar. http://www.telam.com.ar/notas/201504/101434-telam-cumple-70-anos.php. Consultáu'l 01/07/2018. 
  2. «instituciones-violacion-de derechos humanos Coleición CF/VDH - Coleiciones Fotográfiques / Violaciones de Derechos Humanos».
  3. «Primer presidencia».
  4. WISCHÑEVSKY, Sergio (30-6-2018). escritu n'Arxentín. noticies/telam-peron-fundar-y-macri-quier desmantelar/ Télam: Perón fundar y Macri quier desmantelar. Les nueses Voces. https://www.nuestrasvoces.com.ar/entendiendo-les noticies/telam-peron-fundar-y-macri-quier desmantelar/. Consultáu'l 1-7-2018. 
  5. Sabanés, Lisandro (2014). «El surdimientu y el desenvolvimientu de l'Axencia de Noticies Télam nel marcu de les polítiques internacionales de comunicación». Questión. Revista especializada en periodismu y comunicación (La Plata Arxentino). ISSN - 6581 1669 - 6581. http://sedici.unlp.edu.ar/bitstream/handle/10915/37996/Documentu_completu.pdf?sequence=1. Consultáu'l 01/07/2018. 
  6. 6,0 6,1 «so-nuevu-suplementu-tecno.html Télam llanza güei el so nuevu suplementu Tecno».
  7. so suplementu lliterariu.html Télam presenta'l so Suplementu Lliterariu. FM del Sol. 04/11/2018.  p. www.fmdelsol.com.ar. http://www.fmdelsol.com.ar/2011/12/telam-presenta-el so suplementu lliterariu.html. Consultáu'l 01/07/2018. 
  8. «hestoria-de-lletres-del sur/ Entrevista a la fundadora de Lletres del Sur Editora Nora Galia».
  9. medios-publicos/ Mauricio Macri anunció que Hernán Lombardi va tar al cargu de los medios públicos. Infobae. 24-11-2015. https://www.infobae.com/2015/11/24/1772114-mauricio-macri-anunciu-que-hernan-lombardi-estara-cargo-los medios-publicos/. Consultáu'l 1-7-2018. 
  10. http://anccom.sociales.uba.ar/2018/05/18/telam-censura-y-esmantelamientu/. Axencia de Noticies Ciencies de la Comunicación UBA. 18-5-2018. http://anccom.sociales.uba.ar/2018/05/18/telam-censura-y-esmantelamientu/. Consultáu'l 1-7-2018. 
  11. dos periodistes-por una noticia-falsa.phtml Escándalu en Télam: despidieron a dos periodistes por una "noticia falsa". Perfil. 29-5-2018. http://www.perfil.com/noticies/medios/escandalo-y-paru-en-telam-despidieron-a dos periodistes-por una noticia-falsa.phtml. Consultáu'l 1-7-2018. 
  12. 12,0 12,1 “Esto ye vaciamiento y persecución política”. Páxina 12. 1-7-2018. https://www.pagina12.com.ar/125470-esto-ye-vaciamiento-y-persecucion-politica. Consultáu'l 1-7-2018. 
  13. despidu-de-mas-de-350-emplegaos-de-l'axencia-telam Anuncien el despidu de más de 350 emplegaos de l'axencia Télam. La Nación. 26-6-2018. https://www.lanacion.com.ar/2147531-anuncian-el despidu-de-mas-de-350-emplegaos-de-l'axencia-telam. Consultáu'l 1-7-2018. 
  14. 14,0 14,1 llexislatura misionera-despidos axenciar-noticies-telam/ Refugo de la Llexislatura misionera a despidos na Axencia de Noticies Télam. Misiones Online. 28-6-2018. http://misionesonline.net/2018/06/28/refugo-la llexislatura misionera-despidos axenciar-noticies-telam/. Consultáu'l 1-7-2018. 
  15. Despidieron a tolos emplegaos de la corresponsalía de Télam nel Chaco. Chaco Día per Día. 29-6-2018. http://www.chacodiapordia.com/2018/06/29/despidieron-a-todos-los-empleados-de-la-corresponsalia-de-telam-en-el-chaco/. Consultáu'l 1-7-2018. 
  16. Despido de trabayadores de TELAM en Viedma, Bariloche y Neuquén. Antena Llibre. 29-6-2018. http://www.antena-libre.com.ar/2018/06/29/despidos-de-trabayadores-de-telam-en-viedma-bariloche-y-neuquen/. Consultáu'l 1-7-2018. 
  17. Despido en Télam, tamién en Catamarca. El Ancasti. 30-6-2018. https://www.elancasti.com.ar/politica-economia/2018/6/30/despidos-en-telam-tambien-en-catamarca-375525.html. Consultáu'l 2-7-2018. 
  18. Télam despidió a tolos trabayadores y dexó ensin corresponsalías a Chaco y Formosa. Diariu Norte. 30-6-2018. http://www.diarionorte.com/article/168154/telam-despidio-a-todos-los-trabajadores-y-dexo-ensin-corresponsalias-a-chaco-y-formosa. Consultáu'l 2-7-2018. 
  19. L'Axencia Télam tien futuru. Axencia de Noticies Télam. 26-6-2018. http://www.telam.com.ar/notas/201806/293523-telam.html. Consultáu'l 1-7-2018. 
  20. despidos-en-telam La CGT refugó los despidos en Télam. Páxina 12. 29-6-2018. https://www.pagina12.com.ar/125001-la-cgt-refugo-los despidos-en-telam. Consultáu'l 1-7-2018. 
  21. solidaridá-de-maradona-y-victor-hugo La solidaridá de Maradona y Víctor Hugo colos trabayadores de Télam despidíos. Infonews. 30-6-2018. http://www.infonews.com/nota/316587/la solidaridá-de-maradona-y-victor-hugo. Consultáu'l 1-7-2018. 
  22. pampa ampliu-refugo-a-los despidos-en-telam-2000628-163.html Ampliu refugo a los despidos en Télam. 29-6-2018. http://www.laarena.com.ar/la pampa ampliu-refugo-a-los despidos-en-telam-2000628-163.html. Consultáu'l 1-7-2018. 
  23. despidos-en-telam-y-al-vaciamiento-del estáu Refugo a los despidos en Telam y al vaciamiento del Estáu. Noticies Ríu Negru. 27-6-2018. https://www.noticiasrionegro.com.ar/noticia/21688/refugo-a-los despidos-en-telam-y-al-vaciamiento-del estáu. Consultáu'l 1-7-2018. 
  24. Argentine: l'agence nationale de presse Telam llicencie à tour de bras. RFI les Voix Du Monde. 28/06/2018.  p. http://www.rfi.fr. http://www.rfi.fr/ameriques/20180628-argentine-agence-nationale-presse-telam-llicencie-tour-bras. Consultáu'l 01/07/2018. 
  25. Straschnoy, Camil (29/06/2018). 'Journalism Has Lost': Argentina's Telam News Agency Axes Staff. Telesur.  p. www.telesurtv.net. https://www.telesurtv.net/english/opinion/Journalism-Has-Lost-Arxentines-Telam-News-Agency-Axes-Staff-20180629-0013.html. Consultáu'l 01/07/2018. 
  26. Gobierno arxentín despide a 354 emplegaos d'axencia estatal de noticies. El Tercer. 26/06/2018.  p. http://www.latercera.com. http://www.latercera.com/mundo/noticia/gobiernu-arxentín-despide-354-emplegaos-axencia-estatal-noticies/221959/. Consultáu'l 01/07/2018. 
  27. Comisión Gremial: despidos n'axencia estatal arxentina son parte del axuste del Gobiernu. Sputnik News. 27/06/2018.  p. www.mundo.sputniknews.com. https://mundo.sputniknews.com/americalatina/201806271079919642-telam-tdespido-trabayadores-plan-fmi/. Consultáu'l 01/07/2018. 
  28. El Gobiernu d'Arxentina despide a 354 emplegaos de l'axencia estatal de noticies, 'Télam'. Notimérica. 27/06/2018.  p. www.notimerica.com. http://www.notimerica.com/politica/noticia-gobiernu-argentina-despide-354-emplegaos-axencia-estatal-noticies-telam-20180627134840.html. Consultáu'l 01/07/2018. 
  29. Mass Dismissals in Argentine Agency Telam Announced. Prensa Llatina. 26/06/2018.  p. www.plenglish.com. http://www.plenglish.com/index.php?o=rn&id=30166&SEO=mass-dismissals-in-argentine-agency-telam-announced. Consultáu'l 01/07/2018. 
  30. Arxentina: asamblea de Telam alderica despidu de 354 compañeros. Telesur Videos. 27/06/2018.  p. www.videos.telesurtv.net. https://videos.telesurtv.net/video/726991/argentina-asamblea-de-telam-alderica-despidu-de-354-companeros/. Consultáu'l 01/07/2018. 
  31. Dürr, Von Christian (29/06/2018). Dritter Generalstreik gegen Politik von Präsident Macri in Argentinien. Amerika 21.  p. www.amerika21.de. https://amerika21.de/2018/06/205478/generalstreik-argentinien. Consultáu'l 01/07/2018. 
  32. «Conferencia de Prensa de lxs Trabajadorxs de Télam».
  33. Despido en Télam: diputaos del FIT presentaron pidíu de interpelación a Lombardi. La Izquierda Diariu. 27/06/2018.  p. www.laizquierdadiario.com. https://www.laizquierdadiario.com/Despidos-en-Telam-diputaos-del-FIT-presentaron-pidíu-de-interpelacion-a-Lombardi. Consultáu'l 01/07/2018. 
  34. Citaron a Lombardi a Diputaos polos despidos de Telam. La Política Online. 27/06/2018.  p. www.lapoliticaonline.com. http://www.lapoliticaonline.com/nota/113766/. Consultáu'l 01/07/2018. 

Enllaces esternos editar


34°36′51″S 58°22′24″W / 34.61417°S 58.37333°O / -34.61417; -58.37333