La tasa o tipu de cambéu ente dos divises ye la tasa o rellación de proporción qu'esiste ente'l valor d'una y la otra. Felicidad tasa ye un indicador qu'espresa cuántes unidaes d'una divisa precisar pa llograr una unidá de la otra.
Por casu, si la tasa de cambéu ente l'euru y el dólar d'Estaos Xuníos EUR/USD fora de 1.12, ello significa que l'euru equival a 1.12 dólares. De la mesma, si la tasa calcúlase a la inversa (USD/EUR), ello resulta nuna tasa de 0.89, lo cual significa que'l dólar equival a 0.89 euros.

La nacencia d'un sistema de tipos de cambéu provién de la esistencia d'un comerciu internacional ente distintos países que tienen distintes monedes. Si por casu, una empresa mexicana viende productos a una empresa española, desea cobrar en pesos, polo que la empresa española tendrá de mercar pesos mexicanos y utilizalos pa pagar al fabricante mexicanu. Les persones y empreses que quieren mercar monedes estranxeres tienen d'allegar al mercáu de divises. Nesti mercáu determinar el preciu de caúna de les monedes espresada na moneda nacional. A esti preciu denominar tipu de cambéu.

Determinación del tipu de cambéu editar

La determinación del tipu de cambéu realízase al traviés del mercáu de divises. El tipu de cambéu como preciu d'una moneda establezse, como en cualesquier otru mercáu, pol alcuentru de la ufierta y la demanda de divises. Si analízase, por casu, una situación hipotética, na que solo esisten dos monedes l'euru y el dólar. La demanda de dólares (ufierta d'euros) naz cuando los consumidores de los distintos países europeos precisen dólares pa mercar mercancíes procedentes d'Estaos Xuníos. De la mesma forma precísense dólares si una empresa europea desea mercar un edificiu en Nueva York, cuando un ciudadanu alemán viaxa como turista a San Francisco o si una empresa sueca merca aiciones d'una entidá norteamericana, pero inda puede esistir una razón adicional pa demandar dólares que ye la pura especulación, ye dicir el pensamientu de que'l dólar va xubir de valor respeuto al euru va provocar que la demanda de dólares xuba.

Si analizar al contrariu, la ufierta de dólares (demanda d'euros), esta realízase por toes aquelles empreses y ciudadanos que precisen euros pa les sos necesidaes (básicamente les mesmes qu'analicemos antes, compra de bienes y servicios, inversiones y especulación.)

L'equilibriu nun mercáu competitivu ente la ufierta y la demanda va marcar el preciu del dólar respeuto al euru o lo que ye lo mesmo el preciu del euru respeuto al dólar. Nos mercaos de divises conoz depreciación como'l descensu del preciu d'una moneda respeuto d'otra.

Sistema de tipu de cambéu editar

Ye un conxuntu de regles que describen el comportamientu del Bancu central nel mercáu de divises. Identifíquense dos sistemes opuestos de tases de cambéu:

  • Tipu de cambéu fixu: ye determináu rígidamente pol Bancu central.
  • Tipu de cambéu flexible: determinar nun mercáu llibre, pol xuegu de la ufierta y la demanda de divises. Nes economíes con tipu de cambéu flexible, los desequilibrios de la balanza de pagos corríxense automáticamente por depreciación o apreciación del tipu de cambeos.

Tipu de cambéu real editar

Pueden estremase dos tipos de cambeos: el real y el nominal. El real defínese como la rellación a la qu'una persona puede intercambiar los bienes y servicios d'un país polos d'otru. El nominal ye la correlación a la qu'una persona puede intercambiar la moneda de país polos d'otru, esto ye, el númberu d'unidaes que preciso d'una moneda X pa consiguir una unidá de la moneda Y. Esti postreru ye'l que s'usa más frecuentemente.

Esta distinción faise necesaria pa poder apreciar el verdaderu poder adquisitivu d'una moneda nel estranxeru y evitar tracamundios.

Por Tipu de Cambéu Real defínese como'l cociente ente'l nivel de precios esternos y el nivel de precios internos, midíos na mesma moneda. Esto mide cuan competitiva ye nel comerciu internacional una economía con al respeutive de otres.

Formalmente'l tipu de cambéu real, R, defínese como:

 [1]

Onde:

  = Tipu de cambéu nominal (el tipu de cambéu de mercáu)

  = Nivel de precios esternu

 = Nivel de precios internu

Plazos editar

El tiempu de lliquidación de les transaiciones realizaes con divises puede ser:[2]

  • Tipu de cambéu spot: el tipu de cambéu spot referir al tipu de cambéu corriente, esto ye, transaiciones realizaes al contao.
  • Tipu de cambéu futuru: el tipu de cambéu futuru indica'l preciu de la divisa n'operaciones realizaes nel presente, pero que la so fecha de lliquidación ye nel futuru, por casu, dientro de 180 díes.

Influencia nel déficit fiscal editar

Tipu de cambéu fixu editar

L'analís del déficit presupuestariu complícase cuando'l tipu de cambéu ye fixu. So un sistema de tipu de cambéu fixu, el bancu central nun determina realmente la ufierta monetaria de la mesma que nuna economía zarrada o que cuando s'opera so un sistema de tipu de cambéu flexible. Recuérdese que so tipu de cambéu fixu la variación de la ufierta monetaria ye endóxena, y que respuende a les compres y ventes de moneda estranxera que realiza'l bancu central pa cumplir col so compromisu de caltener fixu'l tipu de cambéu.

Identidaes fundamentales nuna economía abierta editar

Nuna economía abierta les importaciones tán rellacionaes positivamente cola renta y la producción. Cuando'l productu interior brutu ta aumentando rápido les importaciones tienden a aumentar más apriesa. Per otra parte, la eleición ente bienes estranxeros y nacionales respuenden a los precios relativos de los dos. Por tanto'l volume y el valor de les importaciones dependen de los precios relativos de los bienes nacionales y estranxeros. El tipu de cambéu afecta al comerciu esterior, de tal manera que cuando baxa'l tipu de cambéu d'un país, xuben los precios de los bienes importaos, ente que les esportaciones abaratar pa los estranxeros. De resultes, el país ye más competitivu nos mercaos mundiales y les esportaciones netes aumenten. Les variaciones de los tipos de cambéu pueden afectar fondamente a la producción, al emplegu y a la inflación. Toos estos efeutos faen que'l tipu de cambéu sía cada vez más importante pa tolos países.

Les esportaciones son la hermana ximielga de les importaciones: les nueses esportaciones son les importaciones del restu del mundu. Dependen, pos principalmente de les rentes y de los productos de los nuesos socios comerciales lo mesmo que de los precios relativos de les nueses esportaciones y de los bienes colos que compiten. Cuando aumenta la producción estranxera o cuando xube'l tipu de cambéu (esto ye, se deprecia la moneda nacional), el volume y el valor de les nueses esportaciones tienden a crecer.

Una vegada que tenemos en cuenta les esportaciones y les importaciones, tamién tenemos de reconocer que'l gastu d'un país puede ser distintu de la so producción. El gastu interior (llamáu dacuando demanda interior) ye igual al consumu más la inversión interior más les compres del Estáu. Estremar del productu nacional total (o PIB) por dos razones. De primeres, una parte del gastu interior destinar a bienes producíos nel estranxeru y son les importaciones (M), como'l petroleu y los automóviles xaponeses. Una parte de la producción del país vender a otros países y son les esportaciones (X). La diferencia ente la producción nacional y el gastu interior ye a cencielles (X-M) denomada esportaciones netes.

Pa calcular la demanda total de bienes y servicios d'un país, tenemos qu'incluyir non yá la demanda interior sinón tamién la demanda esterior. Esto ye, tenemos que conocer el gastu total de los residentes nel país, según les compres netes de los estranxeros. Esti total tien d'incluyir el gastu interior (C +I+G) más les ventes a estranxeros (X) menos les compres interiores a estranxeros (M). El gastu nel productu nacional o PIB ye igual al consumu más la inversión interior más les compres del Estáu más esportaciones netes.

Demanda amestada total = PIB = C + I + G + X

El comerciu esterior produz un efeutu nel PIB similar al de la inversión o les compres del Estáu. Cuando aumenten les esportaciones netes, aumenta la demanda amestada de producción interior. Poro, les esportaciones netes producen un efeutu multiplicador na producción. Pero'l multiplicador del gastu va ser menor nuna economía abierta que nuna zarrada por cuenta de les filtraciones del gastu escontra les importaciones. El multiplicador ye:

Multiplicador d'una economía abierta = 1/ (propensión marxinal al aforru+propensión marxinal a importar )

Rescampla que, si caltién tou lo demás constante, el multiplicador d'una economía abierta ye menor que'l d'una economía zarrada, onde PMm = 0.

Los tipos de cambéu y la balanza de pagos editar

La conexón ente los tipos de cambéu y los axustes de la balanza de pagos, nel casu más senciellu que los tipos de cambéu son determinaos pola ufierta y la demanda, nel qu'un país empieza atopándose n'equilibriu y sufre entós una perturbación na so balanza de pagos. Por casu una xubida de tipos d'interés pa frenar la inflación y aumentar asina la demanda esterior d'activos d'esti país. Habría un escesu de demanda d'esta moneda al antiguu tipu de cambéu. A esti tipu, el país tendería a tener un superávit tanto comercial como financieru, yá que aumentaría la cantidá de moneda qu'entraría nel país.

Ye equí onde'l tipu de cambéu desempeña'l papel de equilibrador. Cuando aumenta la demanda de la moneda, la situación provoca una apreciación d'esta y una depreciación de les demás. La variación del tipu camudo prosigue hasta que la cuentes de la balanza de pagos vuelven permediase. L'equilibriu de la cuenta corriente ye más bono d'entender. Nesti casu l'apreciación de la moneda encarez les mercancíes del país y provoca un amenorgamientu de les esportaciones y un aumentu de les importaciones, lo que tiende a amenorgar el superávit del país por cuenta corriente. Por tanto nun sistema de tipos de cambéu flexibles la balanza de pagos permediar ensin intervención del bancu central.

Pela cueta nun sistema de cambeos fixos la balanza de pagos permediar cola intervención del bancu central por aciu la compra o venta de divises recoyíes na variación de reserves. Agora bien esta situación nun puede caltenese indefinidamente. Si'l déficit ye permanente'l bancu central nun va dexar que s'escosen les reserves de divises, motivu pol que puede llevar a cabu una devaluación. Esta tien como inconveniente que va suponer una alza nos precios de los bienes importaos que puede tresmitise a los bienes nacionales. D'esta forma la inflación nel país que devaluó fai que la ganancia de competitividá nominal, provocada pol abaratamientu de la so moneda suma.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Macroeconomics, Dornbusch & Fischer & Startz, 11th Edition, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-3375922
  2. Mascareñes, Juan (2012). «Mercáu de divises». Monografíes de Juan Mascareñes sobre Finances Corporatives. ISSN 19881878. http://pendientedemigracion.ucm.es/info/jmas/mon/22.pdf. Consultáu'l 14 de xunetu de 2013. 

Enllaces esternos editar