Territoriu militar de Fezán-Gadamés

El Territoriu militar de Fezán-Gadamés yera un territoriu na parte sur de l'antigua colonia italiana de Libia controlada polos franceses dende 1943 hasta la independencia de Libia en 1951. Foi parte de l'alministración aliada de Libia.

Territoriu militar de Fezán-Gadamés
(de 11 abril 1943 a 24 avientu 1951)
Military administration (en) Traducir
Alministración
Capital Sabha
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

Les fuercies de la Francia Llibre del Chad francés ocuparon la zona que yera l'antiguu Territoriu militar italianu del sur, y fixeron delles solicitúes d'amestar alministrativamente Fezán al Imperiu colonial francés . El personal alministrativo caltuvo a los antiguos burócrates italianos.

El gobiernu británicu empezó la formación d'un serviciu civil libiu necesariu. El alministradores italianos siguieron pa ser emplegáu en Trípoli, sicasí. L'ordenamientu xurídicu italianu caltúvose a valir mientres la duración de la guerra. Na rexón pocu poblada de Fezán, una alministración militar francesa formó una contraparte de la operación británica. Cola aprobación británica, les fuercies franceses llibres treslladar dende'l norte de Chad pa tomar el control del territoriu en xineru de 1943. L'alministración francesa foi dirixida por un funcionariu con capital en Sabha, pero exercer en gran midida al traviés de notables de la familia de los Sayf un Nasr de Fezán. Nes categoríes inferiores, los comandantes de tropes franceses actuaron en dambes capacidaes militares y civiles acordies cola práutica habitual francesa nel Sahara arxelín. Nel oeste, Ghat axuntar a la rexón militar francesa nel sur d'Arxelia y Gadamés al mandu francés nel sur de Túnez -dando llugar al nacionalismu libio que tarrecía que les intenciones franceses podríen incluyir la separación definitiva de Fezán de Libia.

Fezán xunir a Tripolitania y Cirenaica pa formar el Reinu de Libia el 24 d'avientu de 1951. Foi'l primer país en llograr la independencia al traviés de la Naciones Xuníu y uno de los primeres antigües posesiones europees n'África en ganar la independencia.


Referencies editar

Enllaces esternos editar