«The Puppy Episode» ye un episodiu en dos partes de la serie de televisión d'Estaos Xuníos Ellen. Los sos dos partes fueron los episodios 22º y 23º de la cuarta temporada d'esta comedia de situación. L'episodiu narra cómo'l personaxe protagonista, Ellen Morgan, dase cuenta de que ye lesbiana y la so Salir del armariu salida del armariu. L'episodiu foi escritu pola mesma protagonista de la serie, Ellen DeGeneres, xunto a Mark Driscoll, Tracy Newman, Dava Savel y Jonathan Stark, y foi dirixíu por Gil Junger. Emitióse orixinalmente'l 30 d'abril de 1997 na cadena ABC. Nesti episodiu nun apaez nengún cachorru; el so títulu alude a un comentariu sarcásticu que fizo unu de los productores pola falta de novedaes de la serie, suxuriendo que si non se -yos asocedía nada nuevo el personaxe protagonista mercárase un cachorru.

The Puppy Episode
Datos
Títulu orixinal The Puppy Episode
Xéneru serie de televisión relacionada con el colectivo LGBT+ (es) Traducir
País d'orixe Bandera de ? ?
Añu 30 abril 1997
Direición Gil Junger
Llista de temporaes
Cambiar los datos en Wikidata

DeGeneres empezó a axustar cola ABC en 1996 la salida del armariu del personaxe Ellen Morgan. Cuando los términos de la negociación conociéronse, DeGeneres convertir nel centru d'especulaciones sobre cuándo ella, el so personaxe, o dambos saldríen del armariu. Los rumores terminaron confirmándose cuando empezó la producción en marzu de 1997, produciéndose la salida del armariu de Ellen tantu na ficción como na vida real. A pesar de les amenaces de los anunciantes y los grupos de presión de la derecha, el Puppy Episode foi un gran ésitu d'audiencia, ganó dellos premios y convirtióse nun fenómenu cultural. Sicasí, l'ésitu d'esti episodiu nun evitó que la serie perdiera audiencia y DeGeneres y el so programa llueu collecharon la crítica de ser demasiáu homosexual. La serie foi atayada tres una temporada más y entós Ellen DeGeneres y Laura Dern vieron tornar les sos carreres d'actriz.

Argumentu editar

Ellen sale a cenar con Richard, un vieyu amigu periodista que vieno a la ciudá a cubrir un reportaxe. La so productora, Susan, xúnese-yos a los postres y ella y Ellen aína congenian. Ellen acompaña a Richard a la so habitación d'hotel. Entós él intenta seducila, pero ella, incómoda, rehúsa y vase. Cuando llega al hall del hotel atopar con Susan, que la convida a dir a la so habitación. Pasen un ratu charrando amigablemente y esfrutando de la so mutua compañía hasta que Susan diz-y a Ellen qu'ella ye lesbiana y que cree que Ellen tamién lo ye. Ellen negar y diz-y que lo que pasa ye que trata de «reclutarla». Susan respuéndelu sarcásticamente que tendría que llamar al cuartel xeneral» pa informa-yos de que Ellen escápase. Una solmenada Ellen dexa el cuartu de Susan y torna a la de Richard, decidida a chase con él pa demostrase que nun ye lesbiana.

A otru día Ellen cúnta-yos a los so amigos na llibrería qu'ella y Richard tuvieron una sesión de sexu impresionante. Pero al so psiquiatra cúntalu la verdá: que foi incapaz de practicar el sexu con Richard. Llamentar de que namái quier coneutar con daquién. El so psiquiatra pregúnta-y si dalguna vegada conectó asina con daquién y Ellen respuénde-y que con Susan.

Ellen recibe un mensaxe de Richard diciendo que tien que dexar la ciudá antes de lo previsto. Entós entaínase pa llegar al aeropuertu pa despidise y falar con Susan. Ellen diz-y a Susan que tenía razón, anque s'aguanta a dicir la pallabra. A la fin Ellen atrever a dicir «Soi homosexual», ensin dase cuenta de que la so voz ta siendo emitida pol sistema de megafonía del aeropuertu. Y pa faer la situación más embarazosa, Susan nun tenía que dise con Richard como Ellen supunxera, sinón qu'en realidá se diba a quedar dellos díes más.

Esa nueche Ellen tien un suañu nel que ta mercando nun supermercáu y por tolos llaos apaecen referencies lésbiques, y tantu los vendedores como los veceros saben que ye lesbiana. Comenta'l so suañu col so psiquiatra y dase cuenta de que tuvo reprimiendo la so sexualidá mientres munchos años. El so terapeuta aníma-y a que sala del armariu colos sos amigos, pero a Ellen esmolez-y non ser aceptada. Diz «quiero dicir, que nun vas ver pasteles que digan: bien por ti, yes homosexual», a lo que la psiquiatra respuénde-y 039;'Bien por ti; yes homosexual.»

Ellen convida a los sos amigos pa dici-yos que ye lesbiana. Primero que lleguen los demás dicir al so vecín gai, Peter. Cuando toos lleguen, Ellen bazcuya al intentar díci-ylo, hasta que Peter esclama: «Pol amor de Dios, di-yos yá que yes homosexual.» Ellen asiente y tolos sos amigos amuésense comprensivos, anque la so amiga Paige dulda un pocu y Joe cóbra-yos a toos l'apueste que fixeren sobre la sexualidá de Ellen.

A otru día Ellen y Susan atopar na llibrería y Susan diz-y que siente daqué por ella, pero que tien pareya. A Ellen ruémpese-y el corazón y Susan vase. P'animala, el so amigos llevar a una cafetería de lesbianes. Ellí Ellen piensa equivocadamente que la camarera ta intentando seducila y disgústase cuando otra muyer intenta amestar con Paige en llugar de con ella.

A la fin del episodiu, so los títulos de creitu finales, faise un postreru sketch cómicu: Susan lleva a Ellen a presencia de Melissa Etheridge, ante la que confirma que ye lesbiana, y en rellenando los formularios d'inscripción, premia a Susan con un tostador por reclutarla.

Estrelles convidaes editar

 
Laura Dern interpretó a Susan.
 
Oprah Winfrey interpretó a la psiquiatra.

Billy Bob Thornton – vendedor

Demi Moore – emplegada de les degustaciones

Jorja Fox – muyer curiosa * Dwight Yoakam – chicu de les bolses

Melissa Etheridge – ella mesma

Producción editar

A la fin de la tercer temporada de Ellen, los productores amosaron la so frustración pola falta de perspectives de la serie y pola ausencia de cites y rellaciones sentimentales del personaxe principal, Ellen Morgan, como yera habitual nes comedies de situación. Un productor afirmó que, de siguir asina, el personaxe tendría de mercar un cachorru, indicando qu'hasta eso sería más emocionante que la falta de novedaes qu'había.[1] Esta suxerencia foi lo que-y daría títulu al episodiu de la salida del armariu.[2] Nel branu de 1996, DeGeneres y los demás guionistes empezaron a axustar cola ABC y la so empresa matriz, Disney, por que Ellen Morgan saliera del armariu na cuarta temporada. La tema de les negociaciones peneróse en setiembre d'esi añu, provocando una nube d'especulaciones sobre si'l personaxe, l'actriz o dambes saldríen del armariu.[2] El grupu de control de medios de comunicación de Gay and Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD) empezó una campaña col lema «Dexen que Ellen sala», y creó una páxina web de vixilancia de Ellen.[3] Disney refugó'l primer borrador del guión, col executivu de Disney, Dean Valentine, afirmando que nun diba abondo lloñe. El direutor Junger informó que Valentine dixo "'Si vamos faelo, hagámoslo.' Una vegada dixo que fuéramos tan lloñe como pudiéramos, fíxose bien risonderu escribir."[4] Una vegada que s'aseguró l'aprobación de Disney, la ABC anunció'l 3 de marzu de 1997 que Ellen Morgan saldría del armariu.[5] "The Puppy Episode" empezó a producise'l 7 de marzu.[6] Empezar a buscar estrelles convidaes famoses pal proyeutu. Según el guionista y productor Driscoll: «De sópitu toos esos actores de talentu taben faciendo cola pa tar nel episodiu. Estendióse'l rumor de que sería un episodiu históricu. Cuando Oprah ufiertóse — y foi tan maraviyosa, abierta y arrogante — de sópitu dio-y esti gran pesu.»[4]

Cuando la tema del episodiu fixo públicu empezó la reacción. L'estudiu recibió a lo menos una amenaza de bomba y llamaron a Driscoll per teléfonu diciéndo-y que diría al infiernu.[4] DeGeneres foi siguida de camín al estudiu por un coche con un home sospechosu a lo menos nuna ocasión.[7] Dalgunos na industria del espectáculu supunxeron que la salida del armariu yera a cencielles un trucu pa xubir l'audiencia, a lo que DeGeneres respondió: «Facer egoístamente por mi y porque pensé que sería daqué grande pal programa, que precisaba desesperadamente una perspeutiva.»[8]

DeGeneres empezó a soltar indireutes a midida que averábase la emisión del "Puppy Episode", suxuriendo qu'entamaba salir del armariu na vida real al empar que'l so personaxe, como nun gag visual, nel que Ellen Morgan zarapicaba y metíase nun armariu y depués salía d'él, y otros onde los sos amigos dicíen «Ellen, ¿sales o non?» y «Sí, ¡dexa de fadianos y sal yá!»[9] La psiquiatra de Morgan comentaba que si nun salía, siguiría teniendo esos suaños y qu'apruciríen na so vida como pequeñes pistes, qu'adulces se fadríen más obvies. Y finalmente cansaríase."[9] Amás desamarró comentarios cuando besó a k.d. lang mientres la so presentación nuna función d'un centru de gais y lesbianes en Los Angeles, a entamos de 1997.[7] DeGeneres finalmente salió del armariu na portada de la revista Time del 14 d'abril de 1997, col titular «"Yep, I'm Gai"» (Sip, soi homosexual.)[10] Amás apaeció en El show de Oprah Winfrey cola so novia d'entós, Anne Heche, el día que s'emitía los "The Puppy Episode".[11]

Acoyida editar

"The Puppy Episode" y la salida del armariu paralela de DeGeneres xeneraron una enorme publicidá primero que'l programa emitiérase. Los grupos de dereches como American Family Association primieron a la ABC por qu'abandonara esa llinia argumental y a los anunciantes por que nun s'anunciaren nel programa; dos anunciantes ocasionales, J. C. Penney y Chrysler, decidieron nun mercar tiempu d'anuncios mientres l'episodiu. Otru anunciante, Wendy's, decidió dexar d'anunciase nel programa pa siempres.[12] A pesar d'estes perdes d'estos anunciantes potenciales la ABC refugó anuncios d'organizaciones y empreses empobinaes al públicu LGBT como Human Rights Campaign (HRC) y l'empresa de vacaciones pa lesbianes Olivia Cruises.[13] Jerry Falwell llamó a DeGeneres «Ellen Dexenerada», a lo que DeGeneres respondió: «Llevo aguantando eso desque taba en cuartu cursu, supongo que toi contenta de poder da-y trabayu.»[14] GLAAD entamó fiestes de salida del armariu con Ellen en cases de too Estaos Xuníos,[3] y HRC creó un equipu pa fiestes de salida del armariu de Ellen qu'incluyíen invitaciones, posters y un xuegu d'entrugues de Ellen. HRC tenía entamáu producir 300 d'estos equipos, pero debíu al gran númberu de pidimientos a la fin unviaron unos 3.000.[13] La filial de la ABC, WBMA-LP, en Birmingham (Alabama), alegando los valores familiares pidió a la ABC treslladar l'episodiu de la hora de máxima audiencia a la parrilla nocherniega. Cuando la ABC tornó'l pidimientu esta filial negar a emitir l'episodiu en cualquier horariu.[15] La organización LGBT llocal del arguyu gai en Birmingham arrendó un teatru con 5.000 llocalidaes y montó una conexón per satélite, y escosáronse les entraes.[16] Activistes locales fixeron circular un pidimientu por que la filial de Abilene (Texas), KTXS-TV, nun emitieren l'episodiu pero nun lu consiguieron.[15]

 
Ellen DeGeneres recoyendo'l Emmy al meyor guión de comedia de 1997 pol Puppy Episode.

"The Puppy Episode" tuvo la máxima cuota de pantalla de cualquier episodiu de la serie Ellen, con unos 42 millones d'espectadores n'Estaos Xuníos.[17] L'episodiu asítiase nel puestu 46º na llista de TV Guide de los 100 episodios de TV de mayor audiencia de tolos tiempos.[18]

"The Puppy Episode" ganó los premios Emmy al meyor guión de comedia y a la meyor edición.[19] Amás l'episodiu ganó un premiu Peabody,[20] y DeGeneres ganó un premiu GLAAD de los medios en 1998.[2] La salida del armariu de Ellen Morgan describióse como «el momentu gai más espublizáu, esperáu y posiblemente influyente de la televisión.»[21] GLAAD reconoció'l méritu a Ellen d'abrir el camín pa programes de temática LGBT posteriores como Will and Grace, The L Word y Ugly Betty, y afirmóse que Ellen y les otres series que presenten personaxes LGBT ayudaron a amenorgar los prexuicios sociales contra homosexuales, bisexuales y transexuales.[3]

Tres l'ésitu de "The Puppy Episode", la serie Ellen anovó contratu pa una temporada más. Nesta quinta temporada la ABC encabezó cada episodiu con un avisu de conteníu pa padres.[22] DeGeneres criticó duramente a la ABC por incluyir estos avisos, diciendo nuna entrevista al Entertainment Weekly: «Ye como esa voz que s'escucha cuando entres en dalgún tipu de centru radiactivu. Ye bien ofensivu, ¿y crees qu'eso nun va afectar a l'audiencia?»[23] DeGeneres darréu comentó que creía que yera hipócrita per parte de la ABC, citando episodios de series de la ABC como The Drew Carey Show y Spin City que tuvieren besos ente dos homes (inclusive s'afaló a que s'incluyera nel episodiu de Carey): «Nun hai nengún avisu de descargu de responsabilidá [nel programa de Carey], porque se trata de dos homes heterosexuales y faen chancies de la heterosexualidá (…) [Spin City emitir ensin avisu] porque nengún (Michael J. Fox nin Michael Boatman) son verdaderamente gais na vida real.»[23] Los capítulos tres el "The Puppy Episode" trataron la tema de dici-y lo a los sos padres y el so xefe, dexar el so trabayu na llibrería y atopar una serie de nuevos emplegos, amás de la busca una pareya y aprender coses sobre la comunidá LGBT. Entós empezó a recibir crítiques pol escesu de temática homosexual, inclusive dellos homosexuales criticaron l'escesu d'esi tipu de conteníu na serie, como Chastity Bono, que naquel tiempu trabayaba pal GLAAD, que dixo: « [Ellen] ye tan homosexual que ta escluyendo a gran parte de la nuesa sociedá. Gran parte del conteníu ye dalgún tipu de chancia privada. Una cosa ye tener un personaxe principal homosexual y otra qu'en cada episodiu trátese específicamente la tema homosexual[24] Bono darréu dixo que los sos comentarios sacárense de contestu.

Les audiencies baxaron y al rematar la quinta temporada Ellen atayóse. Tres esta cancelación Ellen DeGeneres dirixó la so carrera al humorismu en monólogos.[25] Volvió a la televisión de volao en 2001 cola serie The Ellen Show, con un personaxe, Ellen Richmond, abiertamente lesbiana dende'l principiu,[26] antes d'algamar de nuevu l'ésitu col so talk show The Ellen DeGeneres Show.[25]

L'artista convidada Laura Dern tamién fixo frente a una crisis na so carrera tres l'apaición na serie. Nuna entrevista de 2007 pal programa de DeGeneres conmemorando'l décimu aniversariu del "Puppy Episode", Dern afirmó que nun la contrataron durante un añu y mediu dempués interpretar a Susan.[27] Con too y con eso, Dern dixo que taba estimada pola estraordinaria esperiencia y l'oportunidá de formar parte d'aquel episodiu.[28] Al falar de la so esperiencia DeGeneres dixo: «Foi una reblagada na mio vida. Creo que la xente apreció la honestidá nello. Creo qu'ayudó a muncha xente, ya inda güei oyo sobre padres y fíos que caltuvieron una conversación sincera por ver el programa. Eso ye finalmente lo que la televisión puede ser: puede faer que'l diálogu empiece.»[4]

Bibliografía editar

  • Castañeda, Laura and Shannon B. Campbell (2005). News and Sexuality: Media Portraits of Diversity. SAGE. ISBN 1-4129-0999-6.
  • Capsuto, Steven (2000). Alternate Channels: The Uncensored Story of Gay and Lesbian Images on Radio and Television. Ballantine Books. ISBN 0-345-41243-5.
  • Ehrenstein, David (1998). Open Secret (Gai Hollywood 1928–1998). New York, William Morrow and Company. ISBN 0-688-15317-8.
  • Johnson, Victoria Y. (2008). Heartland TV: Prime Time Television and the Struggle for U.S. Identity. New York, NYU Press. ISBN 0-8147-4293-9.
  • Marchessault, Janine and Kim Sawchuk (2000). Wild Science: Reading Feminism, Medicine, and the Media. Routledge. ISBN 0-415-20431-3
  • Tracy, Kathleen (2005). Ellen: The Real Story of Ellen DeGeneres. Pinnacle Books. ISBN 0-7860-1750-3.
  • Tropiano, Stephen (2002). The Prime Time Closet: A History of Gais and Lesbians on TV. Applause Theatre & Cinema Books. ISBN 1-55783-557-8.

Referencies editar

  1. Tracy, p. 239
  2. 2,0 2,1 2,2 Back in the Day: Coming Out With Ellen. AfterEllen.com. 9 d'abril de 2005. http://www.afterellen.com/column/2005/4/backintheday.html. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  3. 3,0 3,1 3,2 Staff (11 d'abril de 2007). «US activists celebrate Ellen's ten lesbian years». pinknews. http://www.pinknews.co.uk/news/articles/2005-4106.html. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Kaufman, Debra (27 de xineru de 2008). «Sitcom Was True to Star's Style». TelevisionWeek. http://www.tvweek.com/news/2008/01/sitcom_was_true_to_stars_style.php. Consultáu'l 20 de payares de 2008. 
  5. «ABC will let 'Ellen' out of the closet: Gai lead character a prime time first». Seattle Post-Intelligencer. 4 de marzu de 1997. http://www.highbeam.com/doc/1G1-64620774.html. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  6. Tropiano, p. 246
  7. 7,0 7,1 Tracy, p. 248
  8. Tracy, p. 247
  9. 9,0 9,1 . Ellen. Episodio 23. Temporada 4. 30-04-1997. 
  10. Handy, Bruce; Elizabeth L. Bland, William Tynan, Jeffrey Resner (17 d'abril de 2007). «Roll Over, Ward Cleaver». TIME magacín. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,986188,00.html. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  11. Marchessault, p. 81
  12. Tracy, p. 251–52
  13. 13,0 13,1 Capsuto, p. 393
  14. Handy, Bruce (14 d'abril de 1997). «He Called Me Ellen Degenerate?». TIME magacín. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,986189-2,00.html. Consultáu'l 18 de payares de 2008. 
  15. 15,0 15,1 Lapham, Bob (15 d'abril de 1997). «Petition being circulated against showing of "Ellen" episode». Abilene Reporter-News. http://www.texnews.com/local97/ellen041597.html. Consultáu'l 18 de payares de 2008. 
  16. Tracy, p. 251
  17. Ellen: TV Guide news. tvguide.com. http://www.tvguide.com/tvshows/ellen/news/100136. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  18. "TV's Top 100 Episodes of All Time" TV Guide; 15 de xunu de 2009; Pages 34-49
  19. «And The Winners Are...». Seattle Times. 15 de setiembre de 1997. http://community.seattletimes.nwsource.com/archive/?fecha=19970915&slug=2560415. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  20. «'Ellen' Wins Peabody Award». New York Times. 3 d'abril de 1998. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9D01Y5D8173AF930A35757C0A96Y958260. Consultáu'l 19 de payares de 2008. 
  21. Castañeda, et al., p. 267
  22. Johnson, p. 158
  23. 23,0 23,1 DeGeneres, quoted in Ehrenstein, p. 315
  24. Douglas-Brown, Laura (13 d'abril de 2007). «Queer people, big world». Southern Voice. http://www.sovo.com/2007/4-13/view/editorial/. Consultáu'l 18 de payares de 2008. 
  25. 25,0 25,1 Fees, Jarre (27 de xineru de 2008). «Tracking Ellen's Career Highlights». TV Week. http://www.tvweek.com/news/2008/01/tracking_ellens_career_highlig.php. Consultáu'l 20 d'avientu de 2008. 
  26. Owen, Rob (26 de xunetu de 2001). «On Air: New DeGeneres sitcom won't focus on gai life». Pittsburgh Post-Gazette. http://www.pittsburghpostgazette.com/TV/20010726owen0726fnp2.asp. Consultáu'l 20 d'avientu de 2008. 
  27. Vejnoska, Jill (20 d'abril de 2007). «Ellen DeGeneres and Laura Dern Reunite». Atlanta Journal-Constitution. http://www.accessatlanta.com/entertainment/content/shared-blogues/accessatlanta/tv/entries/2007/04/20/ellen_degeneres_and_laura_dern.html. Consultáu'l 18 de payares de 2008. 
  28. Associated Press (23 d'abril de 2007). Ellen and Laura Dern reunite after kiss. http://www.msnbc.msn.com/id/18279014/. Consultáu'l 20 de payares de 2008. 

Enllaces esternos editar