The Times ye un periódicu nacional publicáu diariamente nel Reinu Xuníu. Anque se tuvo imprimiendo en formatu broadsheet mientres 200 años, anguaño ye de tamañu compactu tabloide (tabloid). Aportó a popular, yá que na actualidá ye l'únicu periódicu del Reinu Xuníu que les sos cifres de llectores van n'aumentu.

The Times
Dos exemplares de The Times con dellos suplementos
Datos
Tipu Diariu
Fundación 1 de xineru de 1785
Intervalu 1 día
Idioma Inglés
Estáu Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Sede Londres
Llugar de publicación Londres
Ediciones The Times 1911 (en) Traducir
Editorial Times Newspapers (en) Traducir
Formatu Tabloide (llunes a sábadu)
Broadsheet (domingu)
Fundador John Walter
Propietariu News Corporation
Posición política Centro-derecha
Páxina web thetimes.co.uk
Cambiar los datos en Wikidata

The Times ye publicáu por News International, una subsidiaria del grupu News Corporation, encabezáu por Rupert Murdoch. Mientres la mayor parte de la so historia, foi consideráu un periódicu ensin rival, el periódicu por excelencia nel Reinu Xuníu. Xugó un papel fundamental tanto en política como na opinión pública en temes internacionales. Dalgunos afirmen que, apocayá, reflexa les idees conservadores de Rupert Murdoch,[1] a pesar d'amosar el so sofitu al Partíu Llaborista en 2001 y 2005.[2]

The Times ye llamáu dacuando por xente ayeno al Reinu Xuníu The London Times o The Times of London pa estremalo de los otros munchos Times, como pue ser el The New York Times. Sicasí, ésti ye'l periódicu Times orixinal. Ye amás el creador del tipu de lletra Times New Roman, desenvuelta orixinalmente por Stanley Morison del The Times en collaboración cola Monotype Corporation.

Historia editar

 
Portada de The Times del 4 d'avientu de 1788.

The Times foi fundáu por John Walter en 1785 como The Daily Universal Register. John Walter había perdíu, a finales de 1784, el so trabayu, dempués de que la compañía de seguros onde trabayaba quebrara por causa de les reclamaciones d'un furacán en Xamaica. Tando desemplegáu, Walter decidió abrir un nuevu negociu. Naquella dómina, Henry Johnson inventaba la logografía -un tipu de tipografía que yera más rápida y más precisa, anque 3 años más tarde comprobóse que nun yera tan eficiente como se dicía. John Walter mercó la patente de la logografía y, pa poder utilizala, decidió abrir una imprenta, onde produciría una fueya de publicidá diario. La primer publicación del diariu The Daily Universal Register en Gran Bretaña foi'l 1 de xineru de 1785. Descontentu porque'l públicu omitía siempres el términu Universal, Walter camudó'l títulu'l 1 de xineru de 1788, dempués de 940 ediciones, por The Times. John Walter foi tamién el primer editor que tuvo'l periódicu. Dimitió en 1803 dexando la direición y edición del periódicu al so fíu John Walter. John Walter padre pasó seis meses na prisión Newgate por bilordiu al traviés de The Times, pero los sos esfuercios pioneros por llograr noticies a nivel européu, especialmente de Francia, ayudaron a que'l periódicu ganara una bona reputación ente ideólogos y financieros.

The Times cuenta con contribuciones d'importantes figures nos campos de la política, ciencies, lliteratura y arte p'aumentar la so reputación. Mientres los sos primeros tiempos, los beneficios de The Times yeren bien altos según la competencia bien baxa, lo que-y dexaba pagar muncho más que los sos rivales pa consiguir información y redactores.

En 1809, John Stoddart foi nomáu editor xeneral, siendo reemplazáu en 1817 por Thomas Barnes. So la direición de Barnes, y del so socesor John Thadeus Delane en 1841, la influencia de The Times creció hasta algamar cotes bien altes, especialmente en política y dientro de la ciudá de Londres. Dos de los redactores más importantes fueron Peter Fraser y Edward Sterling, conocíos como The Thunderer.

The Times foi'l primer periódicu n'unviar corresponsales al estranxeru,[ensin referencies] según corresponsales de guerra pa cubrir diversos conflictos. W. H. Russell, el corresponsal del Times na guerra de Crimea, tuvo una gran influencia colos sos mensaxes al so regresu a Inglaterra.

Ente otros eventos del sieglu XIX, The Times oponer a la derogación de la Lleis de la Cebera (Corn Laws), hasta que'l gran númberu de manifestaciones consiguió que la editorial camudara la so posición. Mientres la Guerra de Secesión, The Times representó'l puntu de vista de les clases altes, sofitando a los seccionalistas pero non a los esclavos. El so sofitu a ciertos políticos llevar de forma interna y nun gratificaba a la opinión pública.

El tercer John Walter asocedió al so padre en 1847. A pesar de que los Walters yeren cada vez más conservadores, el periódicu siguió siendo en cierta forma independiente. Sicasí, dende la década de los 50 (1850), la competencia empezó a aumentar, destacando especialmente los periódicos The Daily Telegraph y The Morning Post.

En 1922 John Jacob Astor, fíu del Viscount Astor 1º, mercó-y el periódicu a la familia Northcliffe. El periódicu ganó notoriedá na década de 1930 pol so sofitu a la política d'apandamientu d'Alemaña; l'editor d'aquel entós Geoffrey Dawson tenía una rellación cercana con aquellos del gobiernu que practicaben esa política, ente los que destacaba Neville Chamberlain.

En 1966 miembros de la familia Astor vendieron el periódicu al magnate canadiense de la industria editorial Roy Thomson, y nesi mesmu añu empezar a publicar noticies per primer vegada na portada del periódicu (d'antiguo esta páxina utilizar pa poner pequeños anuncios, de normal d'interés pa les clases adineraes de la sociedá británica).

Una disputa empresarial provocó en 1979 que'l periódicu dexara de publicar mientres casi un añu. Finalmente, en 1981 foi mercáu pola Internacional de Noticies de Rupert Murdoch.

En xunu de 1990, The Times abandonó la so política d'usar el tratamientu de cortesía na primer referencia ("Mr", "Mrs", o "Miss" pa persones vives), pero siguió usándolo nes siguientes referencies. L'estilu formal amenórgase agora a la seición de sociedá ("Court and Social"), anque'l tratamientu "Ms" tamién s'acepta equí.

Murdoch llueu empezó a dexase notar nel periódicu, reemplazando al so editor, Harold Evans, por William Rees-Mogg en 1981. El so cambéu más importante foi, sicasí, la introducción de nueves teunoloxíes y métodos. Ente marzu y mayu de 1982, siguiendo l'alcuerdu cola unión d'imprentes, el métodu de linotipia usáu nos procesos d'impresión del Times dende'l sieglu XIX, foi reemplazáu por ordenadores y fotocomposición. Esto dexó que'l personal de les sales d'impresión de The Times y The Sunday Times amenorgar de 375 a 186 emplegaos.

Sía comoquier, la introducción direuta de los testos polos periodistes ('single stroke' input) nun fuera algamada entá; esta midida nun se llogró hasta la disputa de Wapping (Wapping Apueste), una fuelga de los trabayadores del periódicu, que tuvo llugar en 1986. Dempués d'esti conflictu, nun solu día, The Times camudar del so enclave orixinal, denomináu New Printing House Square y asitiáu na Carretera Gray's Inn (cerca de Fleet Street) hasta unes nueves oficines en Wapping.[3]

En payares de 2003 News International empieza a publicar el periódicu tantu en formatu grande (broadsheet), como en formatu pequeñu (tabloid). El 13 de setiembre de 2004, la edición selmanal en formatu grande foi retirada de la venta n'Irlanda del Norte. A partir del 1 de payares de 2004, el periódicu imprímese namái en formatu pequeñu.

Mientres el periódicu publica dos ediciones distintos, surden ciertes protestes qu'afirmen qu'apaecen más noticies sensacionalistes nel periódicu en formatu pequeñu que nel de formatu grande, como por casu notes sobre famosos na portada. Los altos cargos de News International negar.

El Partíu Conservador amenació con un pleitu a The Times por un incidente nel que'l periódicu afirmó que l'estratega del Partíu Conservador, Lynton Crosby, almitiera que'l so partíu nun ganaría les Eleiciones Xenerales del 2005. El periódicu retratóse y la denuncia foi retirada.

El 6 de xunu de 2005 The Times rediseñó la so seición de cartes, abandonando la práutica de publicar la direición completa de los corresponsales. Acordies con l'editorial "From Our Own Correspondents", esti cambéu escuerre poder introducir más cartes en dicha seición.

En setiembre del 2005 el preciu de The Times algamó los 60 peniques, igualando asina los precios de The Daily Telegraph y The Guardian, y calteniéndose 5 peniques más baratu que The Independent. Per primer vegada'l preciu de The Times igualar al de los sos competidores, lo qu'indica que la editorial News International nun puede dexase siguir vendiendo'l periódicu al preciu con que conmocionó a la industria en setiembre de 1993, cuando amenorgaron el costu de los exemplares de 45 a 30 peniques.[ensin referencies]

Distribución editar

Les cifres oficiales de xineru del 2005 amuesen que The Times viende 688.000 copies al día. Esta foi la cifra más alta alcanzada so la direición del actual editor, Robert James Thomson, y amuesa que'l periódicu permanez per delantre del The Daily Telegraph en términos de ventes al preciu de la portada (escluyendo suscripciones), a pesar de que The Telegraph caltién el lideralgu ente los periódicos de formatu grande, distribuyendo alredor de 920 000 copies, y con más de 300.000 suscriptores diarios. La circulación de dambos periódicos ye bien pequeña comparada a la de The Sun y otros tabloides.[ensin referencies]

Suplementos editar

Times 2/T2 editar

T2 ye'l suplementu más importante de The Times, ya inclúi delles columnes d'estilos de vida. El 5 de setiembre de 2005 rellanzar col nome de Times 2 , espérase que les sos ventes xuban, sobremanera ente'l sector femenín.

Crème editar

Crème ye'l suplementu del periódicu pa PAs, secretarios/as, asistentes d'executivos y cualesquier que trabaye nel campu de l'alministración. Ye lleíu por más alministrativos/as que The Guardian o The Evening Standard.[4]

The Times Magazine editar

The Times Magazine distribúyese xunto col periódicu del Sábadu, y caracterízase polos sos artículos sobre diverses temes como pueden ser famosos, moda, guapura, gastronomía, llar y xardín, o a cencielles anécdotes de dellos columnistes. Cuenta con conocíos collaboradores como Gordon Ramsay, unu de los cocineros más conocíos de Gran Bretaña, y Giles Coren, l'escritor especializáu en gastronomía consideráu'l meyor del añu 2005.

Patrocinio editar

Festival de Cine de Londres editar

The Times, xunto col Institutu de cine inglés, patrocina'l festival de cine de Londres (o, más específicamente, el The Times bfi London Film Festival). Ye unu de los festivales de cine más importantes d'Europa.

The Cheltenham Festival of Literature editar

El Festival de Lliteratura de Cheltenham ye patrocináu tamién por The Times.

Propietarios editar

  • John Walter (1785-1803)
  • John Walter, fíu (1803-1847)
  • John Walter, nietu (1847-1894)
  • Arthur Fraser Walter (1894-1908)
  • Lord Northcliffe (1908-1922)
  • Familia Astor (1922-1966)
  • Roy Thomson (1966-1981)
  • News International, dirixida por Rupert Murdoch (1981-)

Editor editar

  • John Walter (1785-1803)
  • John Walter (1803-1809)
  • John Stoddart (1809-1817)
  • Thomas Barnes (1817-1841)
  • John Delane (1841-1877)
  • Thomas Chenery (1877-1884)
  • George Earle Buckle (1884-1912)
  • George Geoffrey Dawson (1912-1919)
  • Henry Wickham Steed (1919-1922)
  • George Geoffrey Dawson (1923-1941)
  • Robert McGowan Barrington-Ward (1941-1948)
  • William Casey (1948-1952)
  • William Haley (1952-1966)
  • William Rees-Mogg (1967-1981)
  • Harold Evans (1981-1982)
  • Charles Douglas-Home (1982-1985)
  • Charles Wilson (1985-1990)
  • Simon Jenkins (1990-1992)
  • Peter Stothard (1992-2002)
  • Robert Thomson (2002-2007)
  • James Harding (2007-2012)
  • John Witherow (2013-)

Periodistes antiguos editar

Referencies editar

  1. Material Which Never Made It To Publication
  2. FT.com / News in depth / UK Election - Election 2005: What the papers said
  3. The Times bids farewell to old technology, por Alan Hamilton. The Times, 1/5/82, pg. 2, col. C.
  4. NRS, Abril 04Marzu 05

Enllaces esternos editar