The Woman-Identified Woman

The Woman-Identified Woman (La muyer identificada cola muyer) ye un manifiestu de 10 párrafos escritu por Radicalesbians (Lesbianes radicales) en 1970. Primeramente foi distribuyíu mientres la protesta «Amenacia lavanda» (n'inglés: Lavender Menace) nel «Segundu congresu pa xunir a les muyeres» (n'inglés: Second Congress to Unite Women) el primeru de mayu de 1970 na ciudá de Nueva York, un momentu decisivu na hestoria del feminismu radical. Ta consideráu unu de los documentos fundadores del feminismu lésbicu.

Foi escritu y revisáu colectivamente por un grupu qu'incluyía a Artemis March, Lois Hart, Rita Mae Brown, Ellen Shumsky, Cynthia Funk, y Karla Jay, ente otres. Un grupu de lesbianes feministes radicales realizó una protesta mientres l'apertura del Congresu, mientres el que cortaron les lluces, apoderar de la plataforma d'oradores y el micrófonu y esplicaron cuan enoxaes taben pola esclusión d'oradores lesbianes del Congresu. Partieron copies a ciclostil del The Woman-Identified Woman, nel que razonaben que les lesbianes taben nel frente na llucha pola lliberación de les muyeres, porque la so identificación con otres muyeres desafiaba la definición tradicional de la identidá femenina en términos de compañeros sexuales masculinos. Espresaben que:

la primacía de les muyeres que se rellacionen con muyeres, de muyeres que crean una nueva conciencia de y con otres, que ta nel corazón de la lliberación de la muyer, ye la base pa la revolución cultural.

Asina, el sofitu a les lesbianes y un compromisu cola lliberación de les lesbianes yera para elles "absolutamente esencial pal ésitu y el cumplimientu de los movimientos de lliberación de la muyer."

Testu completu en llinia editar

Bibliografía editar