Albio Tibulo (circa sieglu IedCGabii (es) Traducir – circa 19 de edCRoma) foi un poeta llíricu llatín.

Tibulo
Vida
Nacimientu Gabii (es) Traducirsieglu IedC[1]
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte Roma[1]
Familia
Padre valor desconocíu
Madre valor desconocíu
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
Oficiu poetaelegíaco (es) Traducir
Trabayos destacaos Corpus Tibullianum (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacíu en Gabii, una ciudá del Lazio, venía de una familia adinerada del orde ecuestre que sufriera les confiscaciones del segundu triunviratu.

Figuró nel círculu de Marcu Valeriu Mesala Corvino, de quien yera íntimu amigu y al que dedicó un famosu panexíricu que se caltuvo. Combatió na guerra civil xunto a él nel bandu d'Augustu, pero careció y tuvo que quedase na islla de Córcira. La so poesía ye, sicasí, pacifista, y añora la paz y la cencellez de les vieyes costumes llabradores romanes.

Ente los sos amigos tuvieron tamién otros poetes pertenecientes al círculu de Cayo Cilnio Mecenes, como Horacio, Virxiliu, Propercio y el mozu Ovidio, que dedicó a la so muerte una sentida elexía.

Obra editar

Dellos códices atribúyen-y cuatro obres de composiciones. Caltuviéronse dos llibros d'elexíes sos nun manuscritu (Corpus Tibullianum) que contién amás un tercer llibru con poemes del círculu de Mesala: de la poeta Sulpicia (sobrina de Mesala) y dos escoyíes atribuyibles quiciabes a Tibulo.

El primer llibru, de diez elexíes, dedicar a Delia, una muyer casada d'orixe plebeyu que'l so verdaderu nome, métricamente equivalente, yera Plania. El segundu componer de seis poemes empobinaos a Némesis (nome de la diosa de la Vengación), muyer pola qu'esperimentó una gran pasión pero que la so identidá quiciabes ye ficticia ya inventada por el mesmu poeta, pero que seique sía una cortesana en que los sos brazos allugar al ser refugáu por Delia. Les elexíes de Tibulo tán compuestes n'hexámetros dactílicos.

Les sos temes preferentes son l'amor, enfermizu y casi románticu, l'amistá, la muerte y el refugu de la guerra, del comerciu y de la riqueza en pro del cultivu de la vida llabradora senciella y tranquila al llau de l'amada. La so predilección polo bucólico averar a Virxiliu.

L'estilu de Tibulo ye claru y clásicu, al contrariu que'l de Propercio, y prescinde de la ornamentación mitolóxica alexandrina.

Bibliografía editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Identificador de la Enciclopedia Italiana Treccani: tibullo. Apaez como: TIBULLO. Data d'espublización: 1937. Data de consulta: 19 xineru 2022.
  2. Identificador CONOR.SI: 41956195. Afirmao en: CONOR.SI.

Enllaces esternos editar