Tomás García Sampedro

pintor asturianu (1860–1937)

Tomás García Sampedro (17 de mayu de 1860Somao – 1937Muros) foi un pintor asturianu, miembru de la Real Academia de Belles Artes de San Fernando de Madrid y caballeru de la Orde de Carlos III. Gran parte de la so obra componer paisaxes y escenes rurales d'estilu costumista.

Tomás García Sampedro
Vida
Nacimientu Somao17 de mayu de 1860[1]
Nacionalidá España
Muerte Muros1937 (76/77 años)
Estudios
Estudios Real Academia de Belles Artes de San Fernando
Llingües falaes castellanu
Oficiu pintor
Influyencies Casto Plasencia (es) Traducir
Miembru de Real Academia de Belles Artes de San Fernando
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu de José y Josefa, una familia llabradora de Murios. Cursó estudios primarios nun colexu relixosu de Pravia, y el bachilleratu nel colexu que dirixía n'Uviéu Diego Terrero, científicu, fotógrafu y poeta. En 1876 treslladar a Santiago de Compostela pa ingresar na Facultá de Farmacia, llogrando la llicenciatura en xunu de 1880. Esi mesmu añu publicó los sos primeros dibuxos en "La Ilustración Gallega y Asturiana" y viaxó a la capital d'España.

En Madrid, matricular na Escuela Especial de Pintura, Escultura y Grabáu, frecuentar el Muséu del Prado y asistir al Círculu de Belles Artes, onde fixo amistá con unu de los sos fudadores, el que sería'l so maestru y mentor, el pintor alcarreñu Castu Plasencia.

Nel branu de 1884, García Sampedro convidó a dellos compañeros del Círculu y al propiu Plasencia a la finca de los sos padres ("La Pumariega"). La xunta supondría la creación de la colonia artística de Murios, en que'l so nucleu inicial, amás de anfitrión y maestru, figuraben Alfredo Perea, Tomás Campuzano y un veteranu pintor madrilanu, José Robles. El grupu siguió axuntándose tolos branos mientres seis años, hasta la repentina muerte de Plasencia en mayu de 1890. Sicasí, la fama de "La Pumariega" como focu de producción artística enllargar coles visites d'otros pintores consagraos.[nota 1]

En 1886, gracies a dos de los sos cuadros, La carta de llutu y Dempués del baille, la Diputación Provincial d'Uviéu concedió-y una pensión por que completara los estudios en Roma. Ellí y ante les bones crítiques y allabancies pol so cuadru de 1887 El trubiecu vacíu, que foi reproducíu por La Ilustración Artística» de Barcelona, foi-y prorrogada la beca, lo que-y dexó percorrer Italia y Francia (ensin dexar d'allegar los branos a la cita de Murios). El so cuadru más representativu d'esta dómina ye Nes catacumbes, obra que la so execución abandonó en principiu, nun volviendo a ella hasta pasaos dellos años.

Con A la tardiquina, pintáu en Roma en 1889 y con clara influencia de Jules Breton, llogró una tercer medaya na Esposición Nacional de Belles Artes de 1890. La obra, adquirida pol gobiernu español, pasó depués a los fondos del Muséu del Prado quedando en depósitu nel Ministeriu del Interior (Madrid).

Enfermu y consumíes les ayudes económiques, el pintor tornó de Roma en 1892, instalándose nel so pueblu natal, pero despazándose eventualmente a Madrid, Barcelona y París. En 1897 allegó a la Esposición Nacional de Belles Artes col cuadru Riberes del Nalón, que-y valió la condecoración de caballeru de la Orde de Carlos III. Tamién pintó una semeya del rei Alfonso XIII neñu pal Casino Español de Guantánamo, en Cuba, y grandes llenzos de temes mitolóxiques pa decorar techos. En 1899, con Segadora asturiana llogró medaya de plata na Esposición Rexonal de Xixón de 1905. A lo último el 6 de payares d'esi añu ingresó como miembru correspondiente de l'Academia de Belles Artes de San Fernando.

Finó na so casa-estudio de la Pumariega en Muros, Asturies, en 1937. Ente los sos discípulos destacó José Sotero Fernández.

Notes editar

  1. Sorolla —que llegaría a retrata-y—, nos branos de 1902 a 1904, Cecilio Plá o Juan Antonio Benlliure.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 30448/tomas-garcia-sampedro. Apaez como: Tomás García Sampedro. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.

Bibliografía editar

  • Barón Thaidigsmann, Javier. Pintura asturiana del sieglu XIX. Muséu de Belles Artes d'Asturies. Uviéu, 2007. DL:As.-I.449/07
  • Fernández de la Llana Granda, Juan. Tomás García Sampedro ya Ignacio Suárez Llanos, «Pintores asturianos. vol. IX»; Uviéu, Banco Herrero, 1979.

Enllaces esternos editar