Trespiración vexetal

La trespiración vexetal consiste na perda d'agua en forma de vapor que se produz nes plantes. A les fueyes d'éstes llega gran cantidá d'agua absorbida poles raigaños, pero namái una pequeña parte utilizar na fotosíntesis. La so principal función ye esaniciar en forma de vapor l'agua que nun ye utilizada poles plantes. Amás, l'agua transpirada dexa l'enfriamientu de la planta, debíu al eleváu calor de vaporización de l'agua (pa evaporarse precisa consumir munches caloríes).

Les nubes, nesta imaxe de la selva amazónica son la resultancia de la trespiración de les plantes.

De normal ye bien difícil estremar la trespiración de la evaporación proveniente del suelu polo que al fenómenu completu denominar "evapotranspiración", siendo ésti un parámetru importante nel diseñu de la téuniques de regadío que se van utilizar.

Procesu editar

Col desenvolvimientu de les raigaños, fueyes y los sistemes conductores (xilema y floema), les plantes solucionaron problemes básicos d'un organismu pluricelular fotosintéticu de vida terrestre, al poder captar l'agua xunto col alimentu y partilos a toles célules del vexetal. El sistema xilema, tresporta agua y iones dende los raigaños hasta'l restu de la planta. L'otru sistema, floema, tresporta sacarosa en solución y otros productos de la fotosíntesis dende les fueyes escontra les célules non fotosintétiques de la planta.

El procesu de trespiración del suelu inflúi direutamente nes plantes, produz la presión qu'emburria a l'agua escontra riba, a toles célules de la planta.

Esti procesu sigue escontra los raigaños, onde l'agua nos espacios estracelulares qu'arrodien al xilema ye emburriada escontra adientro poles perforaciones de les parés de los elementos de los vasos y les traqueides. Esti movimientu de l'agua escontra riba y escontra adientro finalmente causa que l'agua presente nel suelu mover escontra'l cilindru vascular por ósmosis al traviés de les célules endodérmicas. La fuercia xenerada pola evaporación de l'agua dende les fueyes, tresmitida escontra baxo pol xilema escontra los raigaños, ye tan fuerte que puede absorber agua de los suelos bastantes secos.

La trespiración tien efeutos positivos y negativos. Los positivos apúrren-y la enerxía capaz de tresportar agua, minerales y nutrientes a les fueyes na parte cimera de la planta. Los negativos son la mayor fonte de perda d'agua, perda que puede amenaciar la sobrevivencia de la planta, especialmente en climes bien secos y calientes.

Casi tola agua se transpira polos estomes de les fueyes y del tarmu, polo tanto una planta al abrir y cerrar los sos estomas tien de llograr un equilibriu ente l'absorción de dióxidu de carbonu pa la fotosíntesis y la perda d'agua de la trespiración. El fluxu d'agua ye unidireccional dende'l raigañu hasta'l biltu porque namái ésti puede transpirar.

Una planta rique pa subsistir mayor cantidá d'agua qu'un animal de pesu asemeyáu. Amás la planta tien d'absorber los nutrientes y los sales minerales de l'agua.

Nun animal, la mayor parte de l'agua retiénse nel cuerpu y se recicla de cutio. Sicasí nuna planta, cerca del 90 % de l'agua qu'entra pol sistema de raigaños perder en forma de vapor. A esti procesu llámase-y trespiración y ye consecuencia de que s'abrir los estomas pa captar el dióxidu de carbonu pa efeutuar la fotosíntesis.

Cuando'l CO2 entra polos estomas a la fueya, ésta llibera vapor d'agua lo que dexa la “refrigeración” de la fueya y la captación d'agua polos raigaños. Debíu al gran calor latente de vaporización de l'agua, la temperatura de la fueya puede ser de 10 a 15 °C menor que la del aire circundante.

Como les célules de los raigaños y d'otres partes de la planta contienen una concentración mayor que la de los solutos de l'agua del suelu, entós l'agua entra a los raigaños debíu al fenómenu de la ósmosis, y a la presión resultante llámase-y presión radicular.

L'apertura y zarru de los estomas tán rellacionaos col movimientu osmótico de l'agua. Un estoma ta delimitado por dos célules oclusives qu'abren cuando tán turgentes y cierren cuando pierden turgencia pola perda d'agua. La turgencia xenerar el fenómenu de la ósmosis.

Factores qu'inflúin nel procesu de trespiración[1] editar

El fluxu d'agua na planta depende de l'anatomía interna de la planta y de les propiedaes de l'agua.

A midida que faise más intensu'l procesu de trespiración de la planta (el fluxu d'agua pol xilema ye mayor) mengua la presión del xilema, depués faise mayor la diferencia ente la presión atmosférica y la presión del xilema lo que favorez el procesu de trespiración.

El movimientu de l'agua na planta esplicar la teoría tirante-coheso-transpiratoria, que se basa nes propiedaes de l'agua como l'ángulu d'enllaz formáu polos dos enllaces covalentes y el so llargor d'enllaz, la diferencia d'electronegatividá ente l'osíxenu y l'hidróxenu, la formación de puente d'hidróxenu y la polaridá de la molécula d'agua, lo que xenera les fuercies de cohesión, adhesión y la presión de vapor de l'agua.

Mecanismos de defensa editar

Les plantes xerófites de climes estacionalmente secos, semiáridos o desérticos desenvolvieron na so evolución numberosos mecanismos especiales: almacenes d'agua en partes carnoses, amenorgamientu de densidá de estomas o de superficie de les fueyes, recubrimientu de cera, tricomas, secreción de visícules d'aceites esenciales, criptes estomáticas, etc. o otros procesos muncho más ellaboraos como los metabolismos CAM o C4, tou ello p'amenorgar la perda d'agua y optimizar la fotosíntesis.

Referencies editar

Referencies editar

  • Graham, L. Y., J. M. Graham, and L. W. Wilcox. 2003. Plant Biology. Prentice Hall, Pearson Education, Inc. Upper Saddle River, NJ. 497 pp.
  • Nobel, P. S. 1991. Physicochemical and Environmental Plant Physiology. Academic Press, Inc., San Diego, CA. 635 pp.
  • Salisbury, F. B. and C. W. Ross. 1992. Plant Physiology. 4th Edition. Wadsworth Publishing Co., Belmont, CA. 682 pp.
  • Taiz, L. and Y. Zeiger. 2002. Plant Physiology. 3rd Edition. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. 690 pp.