Tumbes de la dinastía Ming

Les Tumbes Ming tán asitiaes a unos 50 quilómetros de Beixín, na República Popular China. Nelles tán soterraos trece emperadores de la dinastía Ming según 23 emperatrices, cortesanos y concubinas de la corte.

Tumbes imperiales de les dinastíes Ming y Qing
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Les Tumbes Ming pela redolada de Beixín. Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 393: Minutes were provided for longitude without degrees also being provided.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii, iv, vi
Referencia 1004
Inscripción 2000 (XXIV Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata
Estatua nel Camín Sagráu.

Tratar en realidá d'una necrópolis qu'ocupa una estensión de más de 40 km². El conxuntu ta asitiáu nun valle, al sur del monte Tianshou. Les tumbes construyir ente los años 1409 y 1609. En xunetu de 2000 fueron declaraes como Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco, sufriendo ampliaciones del área protexida nos años 2003 y 2004. Con una zona de proteición de 338'34 ha y una zona de respetu de 2.365'04 hai.

Mientres el periodu de la dinastía Ming esistía la creencia de que, una vegada muerta, una persona siguía teniendo les mesmes necesidaes que cuando taba viva. Por eso les tumbes tán construyíes como si tratar de palacios, siguiendo les regles de construcción marcaes pol Feng Shui. Nes tumbes atopáronse más de 3.000 oxetos diversos, munchos d'ellos d'usu cotidianu como vistíos de seda o adornos fabricaos n'oru, plata o jade.

Anque cada emperador diseñaba'l so propiu mausoléu, toles tumbes tienen unes carauterístiques estructurales comunes. Consten de trés partes distintes: la primera entiende los edificios destinaos a realizar los sacrificios; dempués la torre de los cercos funerarios; finalmente'l sepulcru, realizáu so tierra y que quedaba selláu dempués del funeral.

D'ente los trelce mausoleos sobresal el del emperador Zhu Yijun. Foi la primera que se desenterró nel añu 1957. Nun foi escalada polos lladrones, asina que nel so interior atopáronse numberosos oxetos. La tumba ta compuesta por cuatro construcciones d'ente les que destaca'l Sepulcru Soterrañu, una construcción qu'ocupa 1.195 m² y que, de la mesma, ta formáu por cinco palacios construyíos en piedra. La construcción ta a 27 metros sol nivel del suelu.

La mayor tumba de tol conxuntu funerariu pertenez al emperador Yongle. Nella, amás del emperador, ta soterrada la emperatriz Ren Xiaoxi. A unos dos quilómetros d'esta tumba atopen les sepultures de 16 de los sos concubinas que fueron escoyíes p'acompañar al emperador nel so últimu viaxe.

La entrada a les tumbes realízase al traviés del camín sagráu, un paséu de 6,4 km arrodiáu de 12 escultures realizaes en mármol nel sieglu XVI. Estes estatues representen a la guardia d'honor del emperador. D'ende apuértase a la Avenida de los Animales na que pueden reparase figures d'animales, reales o fantásticos, realizaes tamién en mármol.

Al entamu del camín puede reparase un cercu de 9 metros d'altor del emperador Hongxi. A los pies de la cercu atopa la figura d'una tortúa, símbolu de la llonxevidá. El camín remata na Puerta del Dragón y el Fénix, realizada en mármol blanco y con una serie de baxorrelieves na so base.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar