Turinxu

(Redirixío dende Turingio)

El turinxu (n'alemán Thüringisch) ye un grupu de dialeutos del alemán central oriental que se falen en grandes partes del estáu federáu de Turinxa al norte del Rennsteig, nel suroeste de Saxonia-Anhalt y tamién en territorios estremeros de Hesse y Baviera. Ta próximu al altu saxón, que se fala principalmente nel estáu de Saxonia, polo qu'a dambos se -yos suel considerar como un únicu grupu dialeutal, el turinxu-altu saxón.

Turinxu
'Thüringisch'
Faláu en Bandera d'Alemaña Alemaña
Rexón Turinxa
Familia Indoeuropéu

  Xermánicu
    Xermánicu occidental
      Altu alemán
        Altu alemán central          Alemán central oriental           Turinxu

Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2 {{{iso2}}}
ISO 639-3
Turinxu
Dialeutos del alemán central
     Turinxu (7)

Historia editar

El turinxu surdió alredor del añu 1100 mientres el fenómenu migratoriu conocíu como Ostsiedlung, cuando pobladores de Franconia, Baviera, Saxonia, y Flandes instalar n'árees del este del ríu Saale enantes habitaes por eslavos polabios.

Carauterístiques editar

El dialeutu turinxu carauterizar por un arredondio de les vocales, el debilitamientu de consonantes del alemán estándar (la lenición de les consonantes "p", "t," y "k"), una diferencia marcada na pronunciación del soníu "g" (más común en zones del norte de Turinxa y en Saxonia-Anhalt), y una entonación melódica bien idiosincrática. La segunda mutación consonántica manifestar de manera distinta con al respective de otres zones nes que se falaba altu alemán. En munches pallabres, la "b" pronúnciase como "w," "v", o "f". Por casu, la pallabra "aber" (pero) pronúnciase "awer".

Dialeutos turingios editar

 
Dialeutos de Turinxa

Subgrupos según la dialeutoloxía alemana:[1]

Otres variantes:

Referencies editar

  1. Ludwig Erich Schmitt (editor): Germanische Dialektologie.