L'Universu DC ye l'universu compartíu nel qu'asoceden les histories de los cómics publicaos por DC Comics, conviviendo cuasi tolos personaxes de la editorial ente sigo. Esto ayuda a da-y coherencia y sentíu de la continuidá de les histories, asina como a que los personaxes, ente los que s'alcuentren Superman, Batman, y Wonder Woman , s'axunten n'equipos como Justice League y en crossovers periódicos. Ye'l primera universu compartíu tal como los entendemos anguaño, estableciéndose en All-Star Comics #3 (1940)[1] que dellos de los héroes vivíen nel mesmu mundu.

Universu DC
Universu Orixinal (Tierra-1)
Tamién llamada Tierra-1; Nueva Tierra; Tierra-0; Tierra-Prime
Publicación
Primer edición All-Star Comics #3 (1940) Edá d'Oru
The Flash #123 (1961) (Edá de Plata y actualidá)
Editorial DC Comics
Conteníu
Personaxes principales

Personaxes del Universu DC
(Pre-Crisis/Los Nuevos 52):

  • Tolos personaxes creaos por DC Comics (super-héroes, villanos y población humana) que participen na continuidá del Universu DC
[editar datos en Wikidata]

Por aciu de los cambeos de continuidá daos de xemes en cuando, en parte pa iguar errores y en parte pa que los personaxes nun avieyen demasiao, hai dellos universos qu'en dalgún momentu foron consideraos l'Universu DC principal. Esti nome ye utilizáu pa indicar que ye'l principal, respeutive a los otros, siendo en cada dómina nel qu'asoceden la mayoría de les histories contaes nos cómics de DC.

Cambeos del Universu DC editar

Tierres múltiples editar

Na nomada Edá Dorada de los cómics, munchos de los personaxes axuntábense, especialmente nes histories del equipu de superhéroes Justice Society. Pero, dempués de la Segunda Guerra Mundial, los superhéroes perdieron popularidá, y nos años cincuenta les ventes de los cómics cayeron por aciu de la campaña escontra ellos del siquiatra Fredric Wertham y la caza de bruxes de Joseph McCarthy. Poro, dejaron de publicase histories de munchos personaxes. Sicasí, na segunda metá de los años cincuenta entamaron a presentar nueves versiones de héroes como Flash[2], Green Lantern[3] o Hawkman[4], que nun tenían muncho que ver coles anteriores, lo qu'acabó con una nueva versión de la Justice Society, la Justice League (The Brave and the Bold #28;[5] Esto empecipió a crear entrugues, pues les versiones orixinales de Batman, Superman y Wonder Woman sobrevivieron a los cincuenta, polo que pertenecieren a los dos equipos ensin avieyar. Sicasí, la mayoría de les histories siguieron siendo escrites con poca considerancia pa la continuidá ente sigo.

Pa esplicar les incongruencies, introducióse la idea del multiverso en The Flash #123 (1961),[6] onde'l Flash de la Edá Platiada axúntade cola so contraparte de la Edá Dorada. Como'l nuevu universu yera yá nel qu'asocedíen la mayoría de les histories, nomóse paradóxicamente Tierra-Unu", mientres que Tierra-Dos sería l'universu de los héroes de los años cuarenta. Estas designaciones tamién foron utilizaes polos mesmos personaxes.[7]

Dende Justice League #23 (1963), los personaxes de dambos mundos axúntense pa correr aventures, lo que acabó siendo una reunión añal por aciu del so ésitu, y asina siguió fasta 1985. Nestes reuniones presentaríense otros universos como Tierra-Tres, u viven versiones malvaes de los héroes, el Crime Syndicate of America.

La Unificación de les llinies argumentativas del Universu DC: La Crisis y Post-Crisis editar

Colos años, como'l númberu de títulos editaos foi aumentando y el volume d'anteriores histories atropando, fíxose adulces más difícil caltener una coherencia interna. Anque había histories nueves que yeren a reesplicar fechos pasaos, cada vez más comunes esto diba argayando les coses, y los editores de DC consideraron que la continuidá de les tierres múltiples yera perdifícil de siguir, y tarrecíen qu'esto se convirtiera nuna pa embocar a los nuevos llectores. Pa solucionalo, espublizóse el crossover "Crisis on Infinite Earths" (1985-86), que dio como resultáu la fusión de los universos y una sola historia que cuntar pa cada personaxe. Esti nuevu mundu, Tierra Nueva, sería dende entós l'únicu nel que transcurríen les histories de DC. Sicasí, DC Comics entamó de espublizar rellatos ocasionales llamaos "''Elseworlds''", nos que de cutiu se presentaron versiones alternatives de los sos personaxes: Por casu, cuntábase la historia d'un Bruce Wayne como Green Lantern, u otra na que se cunta que'l cohete que llevó a Superman de nácaru a la Tierra afayólu la familia Wayne.

Pero Crisis on Infinite Earths tamién estableciera versiones contradictories en dellos casos, polo que años dempués riquieron otru crossover, "Zero Hour" (1994), nel que revisaron la continuidá y volvieron a reescribir la historia del Universu DC.

En 1999, el cómic "The Kingdom" reintrodució una variante del conceutu del multiversu DC, nomáu Hipertiempu, qu'establecía esencialmente la esistencia de versiones alternatives de personaxes y mundos nuevos. En el 2000 "JLA: Earth 2" preséntase la esistencia d'un universu d'antimateria, nel que s'alcuentra una nueva versión del Crime Syndicate of America.

La restauración parcial del Multiversu DC editar

El crossover "Infinite Crisis" (2005-2006) refixo l'universu DC una vegada más, dándo-y nuevos cambeos. Ceo, na serie "52" (2006-2007), establecióse qu'un nuevu multiversu volviera a esistir, compuestu por 52 universos y dándo-y la denominación al principal Universu DC de Tierra-0.[8]

Los Nuevos 52 editar

Tres el crossover Flashpoint, nel que Flash alteria la llinia temporal, surde un nuevu rellanzamientu del Universu DC en 2011, nonáu "The New 52". L'eventu implicaría cambeos nel formatu de publicación, y tamién una nueva continuidá p'atrayer nuevos llectores. Los cambeos editoriales incluyeron la publicación en plataformes dixitales de los cómics de la editorial, el reiniciu de la numberación de tolos títulos.[8], y la aunión al universu principal de los personaxes del antiguu sellu editorial WildStorm (mercáu a Image Comics en 1999) y del sellu de cómics p'adultos Vertigo Comics, absorbiéndolos. Esti planteamientu duró fasta que les series algamaron el númberu #52, pero les crítiques al borráu d'histories clásiques foi frecuente y l'eventu "Rebirth" entamó a recuperar l'anterior continuidá.

Descripción editar

El conceutu básicu del Universu DC ye igual al mundu real, pero cola diferencia de qu'esisten superhéroes y supervillanos y que de normal nun esisten nel nuesu mundu real. Sicasí, hai otres diferencies relativamente resultantes que son xustificaciones implícites pa la conceción principal. Ente estes diferencies por casu, ye la esistencia de dellos países ficticios, como Qurac, Vlatava, Markovia y Zandia, que n'el nuesu mundu son páises imaxinarios. A pesar de que les histories de cutiu establécense nos Estaos Xuníos d'América, que son tan de cutiu como aquelles que son establecíes nes ciudaes fictícias como la Ciudá Gotham o Metrópolis.[8] Estes ciudaes son efeutivamente arquetipos de ciudaes, con Ciudá Gotham qu'incorpora los aspeutos negativos de la vida nuna gran ciudá, y Metrópolis como'l reflexu más de los aspeutos positivos. Especies exótiques alienígenas (tales como los kryptonianos y Thanagarianos) ya inclusive el funcionamientu de les sociedaes interestelares son xeneralmente conocíes na so forma de como estes coesisten ente sigo, y la presencia de naves estraterrestres ye lo más avezáu. Les teunoloxíes que namái son teóriques nel mundu real, tales como la intelixencia artificial o que son totalmente imposibles acordies cola ciencia moderna, como los viaxes que apuerten a más rápidos que la lluz, son funcionales y reproducibles nel so contestu habitual, anque de cutiu preséntense como esperimentales y difíciles de llograr. Adicionalmente ye demostrable la esistencia de la maxa y que esta pue ser aprendida. La historia xeneral del mundu ficticiu del Universu DC ye similar a la real (por casu, rellátase la historia del home que se manifestó na vida real como tal, como por casu, hubo un Imperiu Romanu, y la mesma Segunda Guerra Mundial ya inclusive, retratóse l'eventu del 9/11), pero inclusive esisten munches amiestes fantástiques, como la conocida esistencia de la Atlántida o l'eventu que creó Ciudá Gorila, mundu fantásticu y teunolóxicu que s'evidencia la evolución d'un grupu especial de simios qu'evolucionaron gracies a un eventu catastróficu productu d'un misteriosu eventu que fizo que los simios evolucionaren, como evidencia d'ello, el so gobernante Solovar. Nos últimos años, les histories describieron cada vez más eventos que traen al Universu DC más lloñe de la mesma realidá, como la posibilidá d'una Tercer Guerra Mundial nun futuru alternu, un Lex Luthor escoyíu Presidente de los Estaos Xuníos nel añu 2000, y ciudaes y países enteros totalmente destruyíos, como foi'l casu de asoceder nel reinu árabe de Kahndaq. Hai otres variaciones de menor importancia, como que la Tierra ye llixeramente más grande que la nuesa (pa dar cabida a otros países fictícios), y que'l planeta Saturno tien 18 llunes en llugar de 19, porque Superman destruyó una.[8]

Los superhéroes editar

Munchos de los superhumanos de la Tierra dében-y el so poderes al "metagen", una carauterística xenética d'orixe desconocíu, lo que fai que delles persones desenvuelvan les sos superpoderes cuándo s'esponen a sustancies y/o a fuercies peligroses. Otros dében-y el so poderes a la maxa, la manipulación xenética (o productu d'una mutación) o'l cambeos o meyores cibernétiques). Hai una gran fienda ente'l poder mora ente la mayoría de los superhéroes y los humanos comunes. Otros dében-y a los sos poderes pa estremase de los humanos n'absolutu. Según tamién hai superhéroes y supervillanos que tienen poderes sobrehumanos n'absolutu otros nun tienen poderes, y dependen de les sos propies habilidaes especiales, como la intelixencia, el combate cuerpu a cuerpu y la ciencia p'ayudar a complementar la so ausencia de poderes ya igualar a los que tienen poderes (por casu Batman, Robin o Flecha Verde), pero la so principal efeutividá en combate, deber al usu de ferramientes especializaes o un entrenamientu que realicen pa superar les sos "llendes absolutes del propiu potencial humanu" adquiriendo habilidaes especiales, un exemplu ye la práutica d'artes marciales.[8]

Los seres humanos del Universu DC que se convirtieron en superhéroes o villanos empezaron a utilizar identidaes secretes pa lluchar contra'l crime o cometer delitos mientres la década de 1930. Los primeros personaxes superhéroes incluyíos como'l Crimson Avenger y The Sandman. En payares de 1940, el primer equipu de superhéroes qu'esistió, foi La Sociedá de la Xusticia d'América. Mientres la Segunda Guerra Mundial, tolos héroes d'Estaos Xuníos xunir pa formar un equipu de super-héroes que pudiera lluchar na guerra, entós tomaron la base de la Sociedá de la Xusticia d'América y formaron el All-Star Squadron pa protexer a los Estaos Xuníos de les potencies de la Exa. Sicasí, por cuenta de un conxuru máxicu llanzáu equivocadamente por Adolf Hitler (col usu de la Llanza del destín y el Santu Grial) los héroes más poderosos fueron capaces d'entrar nos territorios en poder de la exa, dexando que la guerra fora lluchada principalmente por seres humanos normales, ente los que se destacar el Sarxentu Rock y el so compañía Easy,.[8] tamién se destacar el grupu de soldaos conocíu como El Perdedores (destacando'l so principal personaxe'l Soldáu Desconocíu). Dempués de la guerra, so la presión un paranoicu mundu de post-guerra, sobremanera por cuenta de la avanzada del comunismu, apaeció'l Comité d'Actividaes Antiamericanes, dando la primer persecución del tipu Macartista na so busca por saber la verdá sobre los supuerhéroes. Poro, ello traxo que la JSA eslleiérase. Ente que dellos héroes taben activos dempués la guerra (principalmente aquellos que nun precisaben de cubrir la so cara con un antifaz o tener un alter-ego, como los Challengers of the Unknown o'l mesmu Detective Chimp), nun foi sinón hasta'l debú públicu de Superman qu'una nueva xeneración de super-héroes amarutaos fíxose activa. Poco dempués, formaríase la Lliga de la Xusticia, y fixeron que la permanecía equipu sía l'equipu por excelencia de la Tierra; la mayoría de los héroes de DC (como los Nuevos Titanes) fueron col tiempu conviritiendo en miembros de la Lliga de la Xusticia en dalgún momentu, o tuvieron conexones con ella.[8]

Como regla xeneral, ser un superhéroe nun riquir poderes como pa aportar a omnipotente. Per otra parte, inclusive los grandes héroes y les entidaes cósmiques tienen distintes vulnerabilidaes, tales como son el casu de Superman, como la so debilidá a la maxa, la kryptonita, y un sol de lluz colorao; Llinterna Verde de la edá d'oru tenía primeramente problemes cola madera o'l color mariellu nel casu de Llinterna Verde.[8] de la edá de plata (que col tiempu, esperiencia y superación de los sos propios mieos dexen afitar la eliminación de dicha debilidá nel so respeutivu casu); o ta tamién la principal debilidá de Batman tocantes a la so falta de poderes metahumanos, yá que ye complementáu con un agudu intelectu, constante capacitación y teunoloxía especializada según la defensa personal.[8]

Los superhéroes son xeneralmente aceptaos o inclusive emponderaos como lo foi con Superman y Flash, onde inclusive tienen los sos propios museos dedicaos a ellos per parte del públicu polo xeneral, anque delles persones decidieron que "los metahumanos" tienen de ser trataos con menos enfotu. Poro, a ello tamién fizo que se formara una organización llamada "La Cúpula" p'ayudar a los superhéroes que precisaben na so llucha contra'l crime a escala internacional; nesti casu, surdió entós un grupu de superhéroes llamáu los Guardianes Globales, que se convirtió como los sos principales axentes. Sicasí, "La Cúpula" finalmente perdió'l so prestíu, como'l so sofitu per parte de les Naciones Xuníes que decidió da-y el so sofitu a la más famosa la Lliga de la Xusticia. Polo xeneral, DC Comics fixo una parodia a los sos propios equipos y organizaciones dempués del esitosu cómic Watchmen ya inclusive recordando aquel Batman nel que se-y vía fuxendo al estilu del humor negro que s'empecipió mientres la década de 1980 y terminó a principios de los años 90. Otros equipos de superhéroes, como Doom Patrol y Lliga de la Xusticia Internacional llevó a los escritores llograr un enfoque más sutil d'esti tipu d'humor negro semióticu cola so propia versión al establecer un escesu de personalidaes qu'apoderen los sos egos potenciales.[9]

Sicasí, el gobiernu estauxunidense tuvo un enfoque bien cautelosu. Si volvemos retomar los sucesos de la Segunda Guerra Mundial, empezaron un proyeutu denomináu'l "Proyeutu M", que s'encargaría de crear super-soldaos pa poder lluchar na guerra, como foi'l casu de los Creature Comandos. La mayoría d'estos esperimentos siguen siendo un secretu pal públicu. Anguaño, el gobiernu ocupar del so tratamientu de los metahumanos y seres similares al traviés del Departamentu d'Operaciones Extranormales (DEO). Secretamente, utilicen una organización d'axentes amarutaos (pero non metahumanos) conocíos como "Checkmate" pa xixilar les aiciones de los metahumanos, y más apocayá en los nuevos 52 un equipu al estilu S.H.I.E.L.D., y que sirvió d'enllaz cola Lliga de la Xusticia, la organización A.R.G.U.S. Amás, el gobiernu tamién formó'l Task Force X[9][8] (tamién conocíu como'l "Escuadrón Suicida") pa "operaciones tapaes". La mayoría de los sos miembros han supervillanos prindaos (y polo tanto son prescindibles), y háise-yos "afaláu" d'evitar la prisión y obligar a xunise (de cutiu con promeses especiales si sobreviven les sos misiones desaxeradamente peligroses).

Fora d'esti tipu de personalidaes, son dalgunos de cutiu apostraos al mundu como los supervillanos del Universu DC. Ellos entós dedíquense a ciertu tipu de delitos, como secuestros y robos. Los villanos con superpoderes se les ingenian cola creación de planes d'estraordinaria complexidá, sicasí " por causa del so talentu" qu'a cencielles terminen llamando l'atención de superhéroes impotentes como Batman, o superhéroes de menorreputación como Booster Gold. Cuando son atrapaos, nenguna cárcel ye abondo afecha como pa contener toos estos villanos. Pero los villanos más poderosos esforciar por competir por grandes metes como la dominación del mundu y/o l'aclamación universal (per parte de la sociedá y de los sos propios compañeros villanos). Polo xeneral, supervillanos más poderosos son encarcelaos en prisiones de máxima seguridá como la Penitenciaria Belle Reve (que tamién foi secretamente la sede del Task Force X) o inclusive en ciertes dimensiones alternatives o l'espaciu esterior, esto ye por cuenta de nun pueden en ciertos casos ser a cencielles asesinaos por una bala, pol usu d'eletricidá, o ser envelenaos.[8]

Los supervillanos dacuando tamién formen los sos propios equipos, pero éstos tienden a ser de curtia duración, porque la mayoría de los villanos a cencielles nun confíen ente sigo. La mayoría d'estos equipos tán formaos por una mente criminal carismática y/o un tarrecible ser pa fines específicos; un exemplu ye'l casu de la Sociedá Secreta de Super Villanos, de los cualos tuvo delles versiones. La mayoría de los equipos de villanos suelen ser pequeños, dempués de ser formáu por individuos que se conocen personalmente, como'l los Rogues de Ciudá Central, o aquellos que tienen dalguna qu'otra razón pa trabayar xuntos como los grupos de mercenarios como H.I.V.E., sectes fanátiques como'l Cultu a Kobra, etc.[9][8]

La teunoloxía avanzada editar

La Teunoloxía más avanzada qu'esiste anguaño na vida real ye disponible. Pero polo xeneral ye bien cara, polo que ciertos individuos y les principales organizaciones (o aquellos xenios científicos que trabayen na creación de diches invenciones) polo xeneral son bastante ricos y/o poderosos los que tienen accesu a diches teunoloxíes, d'estes meyores científiques, los los llaboratorios S.T.A.R. ye quiciabes unu de los llaboratorios d'investigación independiente que trabayen en xunto nel desenvolvimientu de cutiu munchos d'estos dispositivos, ente que compañíes multinacionales como LexCorp ye la principal empresa que viende tou tipu de teunoloxía d'esti tipu, qu'inclusive llogren hasta tener alcuerdos colos gobiernos de tol mundu pol usu de diches teunoloxíes, señalando qu'inclusive hasta'l mesmu gobiernu tamién executen les sos propies teunoloxíes anque de calter secretu, como'l Proyeutu Cadmus que tien les sos instalaciones nos montes cerca de Metropolis, onde se dediquen a proyeutos de bioteunoloxía desenvuelvo de la manipulación xenética (como'l desenvolvimientu de la xenética de la clonación superhumana) ensin la conocencia del públicu. Amás, la teunoloxía tamién puede venir del espaciu esterior o de distintes llinies de tiempu. L'armamentu de Apokolips ye vendíu de cutiu en Metropolis a la organización criminal conocida como Intergang.[8][9]

Ente los Robots y otres creaciones similares, incluyendo la teunoloxía pa la creación de cyborgs, onde se dio una alta meyora na creación del poder intelixencia cimera cuando estos son creaos como seres sensibles. Nesti selectu grupu destacamosn los Manhunters, les creaciones del Doctor Will Magnus, el creador de los Homes de metal, el robot Tornáu Colloráu antiguu robot creáu pol supervillano científicu T.O. Morrow, ente otros robots o cyborgs destacamos tamién a Robotman, Hourman y hasta los supervillanos conocíos como Metallo. Estos "seres" suelen ser xeneralmente creaos por individuos que tienen grandes intelectos, como científicos tales como: el yá mentáu profesor T.O. Morrow (el fabricante de la Tornáu Colloráu), Will Magnus (quien construyó a los Homes de metal) y el Profesor Ivo (quien fabricó al androide Amazo y otros androides avanzaos utilizando una forma de nano-teunoloxía desenvuelta por LexCorp). Nel casu de Brainiac, un cyborg que tamién emula esti tipu de teunoloxía, según la teunoloxía d'otros mundos más avanzaos. De la mesma, dellos personaxes utilicen la teunoloxía p'ameyorar les sos armadures o modificar funciones cibernétiques, por casu Aceru, el superhéroe Cyborg y el supervillano Cyborg Superman (Hank Henshaw).[9]

La races ocultes editar

Hai delles races intelixentes que viven na Tierra que'l públicu polo xeneral nun tien cierta conocencia hasta tiempos más recién. Ente elles atopen los postreros sobrevivientes de l'Atlántida, qu'evolucionaron por sigo mesmos p'afaese a la respiración so l'agua, incluyendo los Poseidonianos con apariencia humana y los Tritonios mitad pez y metá humanu, más esautamente formes sirénidas. Otres especies, como los Warworlders, fueron suxetos de prueba de volao per parte del de Proyeutu Cadmus hasta que fuxeron a rexones soterrañes so la ciudá de Metropolis. Tamién hai una tribu de criatures bien intelixentes, una super avanzada y poderosa raza de super gorilas con poderes telepáticos que viven nuna ciudá invisible del güeyu humanu escondida n'África; esta ye la casa del supervillano conocíu como'l Gorila Grodd y l'amigu de Barry Allen, el Rei Solovar.[10]

Ciertes criatures fueron creaes como seres anxelicales, entidaes que fueron impulsaos fora de la so propia llinia de tiempu, deformidaes esperimentales y criatures de dimensiones nes cualos nun se consideren races ocultes, yá que a cencielles nun tán incluyíes. Sicasí, ye namái porque la mayoría de les bisarmes tienen un papel menos importante nel Universu DC. Les llinies argumentales de les histories d'Isla Dinosaurio y Skartaris son namái dellos exemplos de los esperimentos del universu DC que se crearon, sicasí, el so papel nes historietes de DC reproducir so la demanda de la competencia contra les demás empreses, poro, dalgunes d'estes inclúyense como una raza de la Tierra. Una influencia remasterizada más apocayá evidente na mayoría de les historietes de Marvel Comics, ente que nel casu de DC Comics son esaxeraes, la virtú qu'inflúi o sostién una creencia sobre la realización de parodies risibles, por casu, les llinies argumentales sobre alienígenas, moces monstruoses, y el so afluente estilu de vida como adolescentes recluyíos quien se converten en bisarmes o como por casu nel propósitu del casu de Asmodel, un ser interdimensional anxelical conceptual sobre'l cielu quien vien a la Tierra. Polo tanto estes races en particular nun se consideren escondíes pero ayenes y extra-dimensionales.[10][8]

Les races estraterrestres editar

Tamién hai munches races estraterrestres intelixentes. Curiosamente, un gran númberu d'ellos son humanoides, anque similar a la especie humana, na so forma física (por casu, los kryptonianos, que per fora paecen idénticos a los seres humanos nacíos na Tierra, pero que'l so desenvolvimientu intelectu milenariu son bien cimeros a la raza humana de la Tierra); dalgunos inclusive se cruciaron cola especie terrestre. Dalgunes d'estes races tienen superpoderes naturales, pero son polo xeneral dase como carauterística principal que se da pa tolos individuos de la mesma raza, a diferencia de los llamaos metahumanos de la Tierra. Esto esplica'l fechu de que nel pasáu alloñáu de Marte la raza marciana nel pasáu de la Tierra esperimentaron una forma d'humanidá, y que'l sacrificiu foi severamente el potencial pa ser metahumano; significando qu'una especie que se supón que tienen una amplia gama de poderes, como los Tamaranianos o los kryptonianos, terminen siendo "convertíos simbólicamente en namái... un ser humanizáu". Sicasí, tamién hai un montón de races non humanoides.[9][10][8]

El Universu DC tuvo munchos desastres natural y cósmicu que-y asoceden a les civilizaciones alienígenas. Los marcianos fueron destruyíos pola guerra, los kryptonianos por un planeta morrebundu, y los czarnianos pola peste. Inclusive l'Imperiu de Almerac foi víctima de la destrucción inminente pol conquitador de mundos Imperiex.[9][10][8]

L'orde haise manteido por eones alredor de tola galaxa polos Guardianes del Universu y los sos axentes, el Cuerpu de Llinternes Verdes. Otres organizaciones pal caltenimientu de la paz rivales tamién s'atopen los Darkstars (creaos polos rivales de los Guardianes, el Controladores) y l'organización de mercenarios interplanetaria L.Y.G.I.Ó.N. Ente les organizaciones criminales más destacaes, son los antiguos sirvientes y conrotos ex-polícias cibernéticos los Manhunters, tamién se destacar El Gremiu de l'Araña y el Círculu Escuru.

La mayoría de los alienígenas son de planetes distintos, que tienen una fonte d'orixe, cerca del Sistema Solar y de la Vía Láctea, y anque, a diferencia del Universu Marvel, les colonies estraterrestres son comunes dientro del sistema solar. Los dominadores son una raza imperialista terrorista conquistadora que controlen la mayor parte del cosmos desconocíu col fin d'estrayer los recursos xenéticos de los planetes. Otra raza, denomada la casta tamién se-y conoz colectivamente como'l Dominiu. Otros alienígenas de galaxes distantes controlen armaes como son el poderosu Imperiu Khund, los Gordanianos, los Thanagarianos, el Gremiu de les Arañes y, más apocayá, El Reach. A pesar de que la mayor parte del Universu DC ta xixiláu pol Cuerpu de Llinternes Verdes, y más palantre nel Sieglu XXXI la Federación de Planetes Xuníos, la mayoría de les carreres criminales esforciar pola conquista del universu conocíu.

Una rareza ye'l sistema de la Estrella Vegan. Por cuenta de un alcuerdu cola especie conocida como los Psions, los Guardianes nun intervienen nesi sistema, lo que dexa la esistencia d'un imperiu cruel llamáu "La ciudadela" pa gobernar ellí, hasta que foi derrocáu por los Homes Omega.[9][10][8]

Entidaes cósmiques editar

La principal entidá cósmica, anque de por sí enxamás vista pero si presente ye la concepción que se tien de Dios, equí llamada como "La Presencia", a quien se-y atribúi como'l creador del Universu DC y tola realidá, siempres acomuñáu cola enitad de la vengación, L'Espectru, auién apaézse-y como La Voz, tamién foi acomuñada como la máxima autoridá que ta detrás la Paré de la Fuente, quién se comunica colos Nuevos Dioses, acomuñóse con La Mano nos primeros billones d'años del Universu DC cuando se-y apaez a Krona ente otros nomes que tien dicha manifestación. Tamién ye'l ser más poderosu del Multiverso y del más allá.[9]

Hai dellos seres cósmicos inferiores nel universu DC aun así tienen poderes divinos, por aciu la manipulación d'enerxía, facultaes pal manexu de la maxa, o dalgún tipu de meyora teunolóxica. La maxa y lo sobrenatural represéntense de cutiu como daqué real nel Universu DC, anque dellos escépticos como Mister Terrific sostienen qu'esisten esplicaciones científiques a toos estos eventos. La narración de la dura realidá mistíca y de la escuridá ye más común nos personaxes de DC Comics del sellu editorial Vertigo porque les sos histories escuéndense fora de la fantasía de los superhéroes; la serie Vertigo tien seres que se rellacionen meyor a la vida humana normal, anque dambos universos tean suxetos a reinos fantásticos, y a dimensiones mundanes. La maxa ye bien poderosa nel mundu físicu, onde la maxa ye aprovechada perfectamente puede aburuyar ya inclusive destruyir la realidá si nun se controla afechiscamente (esto ye, si'l Señor del Orde vence a ciertos eventos facer que se convierta nun Señor del Caos).[9]

Hai dellos tipos d'entidaes cósmiques, tales como:

  • Los Dioses: Los primeros seres que se faen llamar "dioses" apaecieron per primer vegada fai miles de millones d'años n'otru planeta, anque que se destruyeron a sigo mesmos nuna guerra tarrecible. Esto desamarró la "Onda Divina", una fola d'enerxía cósmica dereivada la "Paré de la Fuente". Esto dio orixe a otros dioses al traviés de too l'universu, incluyendo a la Tierra. Colos restos del planeta formaron los mundos d'Apokolips y Nuevu Genesis, habitaos por seres que se faen llamar los "Nuevos Dioses". La paré de la fonte ye un arquetipu d'influencia budista que ye reconocíu como'l cantu universu conocíu. Ciertos velocistes creen nel llume pa poder formar parte de la Fuercia de la Velocidá. Kismet ye un dios inmortal y l'encarnación de la realidá. Él foi empareyáu col so equivalente de Marvel colos Eternals cuando se realizó'l crossover JLA/Los Vengadores. En forma mortal foi miembru de los Señores de la Orde. Dependiendo de los personaxes, otres diverses deidaes relixoses de les cultures antigües son bien comunes. Héroes como Aztek y Cóndor Negru, o villanos como Black Ádam, qu'atoparon la conocencia de los sos raigaños nativos nos sos oríxenes.[9][10][8]
  • Cielu y l'Infiernu: Tanto'l Cielu como l'Infiernu esisten nel Universu DC, pero nun pueden esistir nel mesma continuidá. La concepción de DC/Vertigo sobre l'universu no que se refier al Infiernu ye que foi gobernáu mientres diez mil millones años pol ánxel cayíu Lucifer Morningstar. A la fin de la historia de Swamp Thing publicada por DC Comics "American Gothic", una fuercia llamada la "Gran Bestia del Mal" surdió de la escuridá y fundióse con La Presencia. Esto desencadenó una guerra civil nel infiernu, n'última instancia, obligando a Lucifer a compartir el poder nun triunviratu qu'incluyó a los señores del infiernu más poderosos: Belcebú, Azazel y él mesmu. Esti triunviratu yera principalmente tan sola una formalidá yá que Lucifer siguía siendo'l de facto el gobernante del Infiernu, hasta apocayá tuvo qu'abdicar el tronu y apurrió-y la llave al infiernu a Suañu de los Eternos na historia de The Sandman "Estación de Borrines". Suañu nun taba seguru de qué faer cola llave del infiernu, y dempués d'axustar con munches partes comenenciudes, dar a los ánxeles Remiel y Duma, que gobernaron l'infiernu en nome de La Presencia hasta que na serie spin-off Lucifer vio la posesión de la llave n'otres manes una vegada más. Desque'l señoríu sobre l'Infiernu camuda con frecuencia, numberosos demonios proclamáronse los sos gobernantes, ente ellos el demoniu Nerón ya inclusive el Ánxel cayíu Azmodel). Estes representaciones xenériques de Satanás, los ánxeles, los demonios y Dios tamién apaecen con muncha frecuencia. Versiones varien de la serie que se publicar en Vértigu y al Universu DC según colos escritores del Universu Vertigo/DC nel que representen la rellación ente la relixón y la mitoloxía, ente que los escritores del Universu DC tienen un enclín pa narrar la fantasía. Na serie Vertigo de Swamp Thing, el Cielu y l'Infiernu paecen tar acutáu a la Tierra, creando la posibilidá de que cada planeta viviente tenga les sos propies versiones de la otra vida. Na serie Vertigo The Sandman Lucifer arrenunciu como gobernante del Infiernu y retírase a la ciudá de Los Angeles, onde la serie fai-y siguimientu a Lucifer onde esti representa la busca del llogru de la so propia creación independiente de La Presencia.[9][10][8]
La muerte ye representada distintos personaxes del Universu DC. Una personificación de la muerte ye'l Flash Negru, que representa a la muerte como una figura interna pa los velocistes metahumanos del Universu DC. Otra ye la "muerte", que mora na fin de los tiempos. El Corredor Negru (La personificación de la muerte ente Los Nuevos Dioses) apaez como la muerte na vida futura. Tamién ta Nekron, señor de la tierra de los ensin vida, y personificación de la "Muerte" como'l so postreru opositor. La muerte ye tamién una Eternals, y ye la última personificación de la Muerte nel Universu DC, tamién quepe señala otra personificación de la muerte ye'l dios griegu Hades, un personaxe que foi representáu como la entidá del inframundu ente'l pueblu de les amazones, pero esta entidá deidá acomúñase-y a Wonder Woman nel Universu-Pre 52 como'l so padre y enemigu, pero, en Los Nuevos 52 agora ye representáu como un neñu y tien veles na so cabeza p'allumar el inframundu, tamién s'encarga del Tártaru.[9][10][8]
  • Los Señores del Orde y el Caos: Estos dos grupos de seres máxicos tuvieron lluchando l'unu contra l'otru dende'l principiu de los tiempos, y que de cutiu faculten a los demás (col ""Mágia del Orde"" o la ""Maxa del Caos"") en cuenta de el so ser los sos axentes representantes. Munchos de los héroes máxicos y supervillanos fueron manipoliaos por ellos. Los Señores del Orde y el Caos fueron asesinaos pol Espectru mientres los acontecimientos de "Día de la vengación: Crisis Infinita Especial #01".[11][9][10][8]
  • Los Elementales: La Tierra mesma tien un espíritu viviente llamáu "Maya", que, mientres miles d'años, foi la creación de los sos propios campeones, unu pa cada unu de los elementos místicos pa poder ser protexíu, utilizando seres humanos como anfitriones. Ente los destacaos son: La Cosa del Banzáu (entidá de lo Verde), Firestorm (entidá del fueu), otres entidaes a les qu'adoptó foi a Naiad (entidá de l'agua) y a Tornáu Colloráu (como entidá del aire), y Animal Man (como entidá de la Tierra).[10]
  • Los Homo Magi: Ye una subespecie de la humanidá cola capacidá natural pa usar la maxa, esta raza casi sumió dempués d'enforma mestizaje ente los sos hermanos humanos normales. Los postreros Homo Magi decidieron (aquellos que la xente nel universu DC herieden l'habilidá d'usar maxa) retirase a una máxica ciudá invisible va sieglos, y agora conócense-yos como "Los Ocultos". La bruxa y super-héroina Zatanna conoz munchos de los sos secretos de dicha oficiu, y Traci Thirteen ye investigadora de fenómenos máxicos y ocultos pa la Croatoan Society, dambes muyeres son les postreres Homo Magi esistentes ente los humanos.[10]
  • Manifestaciones emocionales: Al igual que'l ser "ensin fin", estos seres fueron creaos a partir de la enerxía emocional xenerada por seres sintientes. Caúna de los siete manifestaciones emocionales del Universu DC tán representaos por un color distintu (Roxura: el colloráu, Naranxa: la cobicia, el mieu: el mariellu; la voluntá: el verde, la esperanza: l'azul, la compasión: el índigo, l'amor: el violeta) y el ser. El cuerpu base de cada aniellu de poder de dellos personaxes del universu DC, sobremanera el Cuerpu de Llinternes Verdes y Cuerpu de Sinestro utilicen estes enerxíes d'estos seres.[8]
  • Les Entidaes Demoníacas: Estes varien dende'l Demoniu Etrigan, Blaze y Satanus hasta Nerón. Les entidaes demoníacas son abondoses y vienen del infiernu, anque dalgunos como Cliso, el demoniu de vengación (tamién conocíu como'l Príncipe de les Tiniebles), moren na lluna. Entidaes demoníacas de los cómics de la Muyer Maravía tán direutamente venceyaos a la mitoloxía griega, como Hades y Ares. Nos cómics de sellu Vertigo, personaxes como John Constantine oponer a demonios influyíos pola mitoloxía cristiana. La mayoría de los demonios nun son, sicasí direutamente rellacionaos cola demonoloxía.[8]
  • Los Monitores: Son unos seres cósmicos increíblemente poderosos. Orixinalmente, esistíen un monitor y un Antimonitor, yeren subproductos del eventu que creó'l multiverso. Como archienemigos, llucharon mientres miles de millones d'años, antes de llograr l'ayuda de poderosos guerreros y causando la crisis, na que dambos fueron asesinaos. Dempués volvió renacer el multiverso, los oríxenes de los monitores foi revisáu. Na continuidá Post-Crisis y Pre Nuevos 52, los monitores son una vasta civilización que la so xera ye la de protexer y emponer a los distintos mundos del multiverso. Ellos tamién dalgunos tomen ciertes identidaes de los sos respeutivos mundos, tamién son vampiros, yá que tienen qu'aguantar l'impulsu d'alimentase de los universos de los que nacieron y que protexen.[8]

Otres dimensiones editar

L'Universu DC amás compónse d'un númberu de distintes dimensiones alternatives, les más notables son les llamaes Tierres paraleles o Universos Paralelos (vease'l "Multiverso DC"), pero estes postreres fueron esaniciaes cuando la realidá foi alteriada pol Antimonitor (anque les histories protagonizaes per estes tierres paraleles siguieron les sos histories posteriores cuando surdieron dellos cambeos nos años siguientes). Aun así, esisten otru tipu de dimensiones, sicasí, incluyendo al universu de antimateria, la Pax dimensional, la 5° Dimensión y La Purga. Amás, esisten dimensiones prisión, como la Zona Fantasma, que tán destinaes a allugar a criminales super poderosos que son demasiáu poderoses pa cualquier mediu convencional tener conteníos.[9]

Les dimensiones componer de munchos universos, de los cualos dalgunos creyer y destrúyense cola ayuda de fuercies sobrenaturales y/o elementos de los que s'estrayi'l so propiu poder. Amás, ciertes dimensiones funcionen como les principales oportunidaes pa realizar crossovers por que los héroes de distintes compañíes de cómics interactúen, yá sía d'empreses de la competencia, o de sociedaes absorbíes polos competidores. L'exemplu más notable d'esti tipu d'encruz foi d'ente Marvel Comics y DC Comics (DC vs. Marvel), y el segundu casu foi como l'alquisición del sellu WildStorm Comics. Un exemplu d'esti tipu d'encruz foi cuando DC adquirió los personaxes de Fawcett Comics, Quality Comics y Charlton Comics y l'absorción a la continuidá del Universu DC de personaxes como'l Capitán Marvel, Plastic Man y el Capitán Atom. D'esta manera, los héroes publicaos orixinalmente nestes distintes empreses son agora parte del mesmu universu de ficción, y les interacciones ente estos personaxes yá nun se-yos consideren cruces d'estes antigües compañíes.[9]

Amás, el Universu Marvel dizse que tamién esiste nel Universu DC, como unu de los munchos universos alternativos. Lo contrario tamién puede dicir con respectu al Universu Marvel. Este ye un métodu pa poder esplicar les diverses histories de crossover co-publicaes poles dos compañíes.[10]

La Fuercia de la Velocidá editar

La fuercia de la velocidá ye una fonte d'enerxía extra-dimensional qu'apurre'l poder a los velocistes del Universu DC y los sos poderes. Pal accesu a la fuercia de la velocidá fai que sía posible'l funcionamientu de velocidaes increíbles, inclusive ser más rápidu que la lluz, ya inclusive pa poder saltar dientro y fora de la corriente temporal, ya inclusive, saltar a otra tierra paralela, viaxando d'esta manera anque con un grau llindáu de control de la velocidá (pal casu de los viaxes al traviés del tiempu). La fuercia de la velocidá tamién actúa como una especie de Valhalla para velocistes finaos. Los sucesos contaos en The Flash: Renacimientu revélase que Barry Allen ye un xenerador de vida pa la fuercia de la velocidá dende l'accidente que lu tresformó en Flash.[10]

La Corriente del Tiempu editar

Ye posible viaxar nel tiempu nesti universu per dellos medios, ente ellos ye que se mueve más rápidu que la velocidá de la lluz. La Lexón de Super-Héroes qu'habita 1000 años nel futurusobremanera, tienen accesu a la teunoloxía pa los viaxes nel tiempu (anque col tercer reboot de la Lexón escarecía d'esta teunoloxía pa los viaxes nel tiempu), ente que l'amu del tiempu Rip Hunter ye l'autoridá actual de dicha teunoloxía. Orixinalmente, yera imposible camudar el pasáu, o d'esistir en dos llugares coles mesmes (un viaxeru del tiempu qu'apaez nun periodu determináu nel qu'él o ella yá esistía convertir n'unu solu, veríase una pantasma invisible ineficaz tan llueu se manifestara l'alteración temporal). Sicasí eso foi camudáu dempués de que l'Antimonitor trató de reescribir la historia al empiezu del tiempu mientres la "Crisis nes Tierres Infinites". Amás, una serie de realidaes alternatives - conocida como'l Hipertiempo yera la última esplicación pa la creación de delles llinies temporales por un bon tiempu. Un grupu que se autodenomina los homes lliniales formóse por que naide pueda camudar la historia. Amás, un enorme supervillano llamáu el Trampero del Tiempu (Time Trapper), clásicu enemigu de la Legión, sabe como manipoliar la corriente temporal, inclusive creando los denominaos "universos de bolsu"; sicasí, nun ye l'únicu supervillano que ye capaz de viaxar nel tiempu, tamién tán destacaos l'Amu del Tiempu, Warp, y el Rei Reló.[10]

Historia editar

Oríxenes del universu editar

Según los cómics de DC, l'Universu formóse hai miles de millones d'años dando orixe a delles races de seres intelixentes. Una d'elles, los oanos, nativos del planeta Oa, yeren una especie pacífica que desenvolvió los sos poderes mentales hasta la so máxima espresión, creando una sociedá idílica.

En dalgún momentu de la historia de Oa, el científicu Krona quixo conocer l'orixe del universu, pero los oanos teníen lleendes qu'agoraben un gran desastre pa quien s'atreviera a tal fazaña. Krona nun arrenunció y colos años construyó una máquina que-y dexó reparar l'Amanecer del Tiempu. Al ver l'orixe del universu, enerxíes desconocíes destruyeron la máquina de Krona y crearon un universu de antimateria. L'universu de materia positivo intentó reparar el dañu y doblóse una y otra vez, dando orixe al Multiverso. Nél esistíen retruques de tolos planetes y civilizaciones, sacante de Oa, que namái cuntaba con un "planeta ximielgu", Qward, nel universu de antimateria.

Los oanos sintiéronse culpables de la desgracia y crearon una raza d'androides, los Manhunters pa protexer l'universu de la maldá desamarrada por Krona. Col tiempu camudaron los androides por seres vivos, creando a los Green Lantern Corps. Dempués d'una guerra civil en Oa, una bona parte de los habitantes alloñar del so planeta nativu y de los pacíficos Llinternes Verdes pa formar una sociedá bélica col fin de erradicar la maldá; los miembros d'esta facción se autodenominaron los Controladores. Casi coles mesmes, nel satélite natural de Qward nació la criatura denomada Antimonitor; como respuesta, l'universu de materia creo a Monitor na lluna de Oa. Dambes criatures quedaron n'estáu d'éxtasis tres un ataque simultáneu.

El Multiverso y la Crisis nes Tierres Infinites editar

Col pasu del tiempu, la Tierra formóse y dio orixe a la raza humana. A principios del sieglu XX apaeció Superman y con él, toa una pléyade de superhéroes que poblaron el planeta; inclusive un Llinterna Verde foi unviáu a protexer el planeta. Cola llegada de la Segunda Guerra Mundial dellos héroes participaron nel conflictu: Superman mesmu, la Sociedá de la Xusticia d'América, Flash (Jay Garrick), ente otros. Tiempu dempués, Flash (Barry Allen) perder nel Multiverso y llegó a una Tierra onde conoció a Jay Garrick, dándose cuenta de la esistencia de Tierra-2 y Tierra-1. Barry escoyera'l nome de Flash n'honor a Flash/Jay Garrick, a quien consideraba un personaxe de ficción. Ente les diferencies más notables ente dambes Tierres ta'l fechu de que Superman avieyó a ritmu normal y yera editor del Daily Star en Metrópolis ya inclusive taba casáu con Lois Lane nel mundu de Jay, ente que na realidá de Barry, Superman (Clark Kent) yera namái un cobarde reporteru nel Daily Planet y Lois nin siquier faía-y casu.

Esto condució a histories onde toa era posible: si un rellatu yera contradictoriu cola continuidá d'un personaxe, a cencielles dicíase que tenía llugar n'otra tierra distinta. Asina, llegaron a esistir Tierra-1, Tierra-2, Tierra Prima, Tierra-X, Tierra S... y asina hasta l'infinitu. Munchos títulos d'Universu DC volviéronse poco accesibles pa nuevos llectores, polo qu'en 1985 la compañía decidió camudar la situación de forma radical.

La Crisis en Tierres Infinites corrixó errores de continuidá que derivaron na desapaición de toles realidaes paraleles nuna sola llinia histórica que xunía a práuticamente tolos personaxes de DC. Na Crisis enfrentáronse Antimonitor y Monitor, y ente les perdes significatives atópense les muertes de Supergirl (Kara, la prima de Superman) y el segundu Flash (Barry Allen), amás d'un ensame de personaxes (héroes y villanos), dando estabilidá y continuidá a la historia del Universu DC. Dellos personaxes empezaron dende cero, como nel casu de Superman y Batman.

Hora Cero editar

Mientres la miniserie Hora Cero volvió correxise l'Universu DC por pequeñu inconsistencies tales como les distintes versiones del Home Ferre y l'orixe de la Lexón de Super Héroes.

Anque unu de los personaxes trató de recrear un nuevu Multiverso fallando nel intentu, equí dos héroes vuélvense villanos.

Crisis Infinita editar

Nesta miniserie remanecen 4 antiguos personaxes que se daben por perdíos dende Crisis nes Tierres Infinites ya intenten otra vegada reformar el Multiverso y recrear una Tierra nueva y perfecta por considerar l'actual un llugar corruptu.

Ver tamién editar

Sobre'l multiverso de Marvel Comics

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. All-Star Comics #3 (1940)
  2. (September–October 1956) Showcase.
  3. (September–October 1959) Showcase.
  4. (February–March 1961) The Brave and the Bold #34.
  5. Eury, Michael (2005). TwoMorrows Publishing: The Justice League Companion. ISBN 1-893905-48-9.
  6. The Flash #123 (1961)
  7. (1961) Flash of Two Worlds - The Flash Vol. 2 #123 (escritor: Gardner Fox, Entintador: Joe Giella Dibuxante: Carmine Infantino).
  8. 8,00 8,01 8,02 8,03 8,04 8,05 8,06 8,07 8,08 8,09 8,10 8,11 8,12 8,13 8,14 8,15 8,16 8,17 8,18 8,19 8,20 8,21 8,22 8,23 8,24 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes DC Universe
  9. 9,00 9,01 9,02 9,03 9,04 9,05 9,06 9,07 9,08 9,09 9,10 9,11 9,12 9,13 9,14 9,15 DC Universe - DC Multiverse comicvine.com
  10. 10,00 10,01 10,02 10,03 10,04 10,05 10,06 10,07 10,08 10,09 10,10 10,11 10,12 10,13 10,14 The DC Comics EncyclopediaThe DC Comics Encyclopedia, The definitive guide to characters of the DC Universe Updated and Expanded- Dorling Kindersley (2008)
  11. "Día de la vengación: Crisis Infinita Especial #01"

Bibliografía consultada editar

  • The DC Comics Encyclopedia, The definitive guide to characters of the DC Universe Updated and Expanded - Dorling Kindersley (2008).