El videu so demanda (VBD), videu a pidíu o televisión a la carta (del inglés video on demand o VOD) ye un sistema de televisión que dexa a los usuarios l'accesu a conteníos multimedia de forma personalizada ufiertándo-yos, d'esta miente, la posibilidá de solicitar y visualizar una película o programa concretu nel momentu exactu que'l telespectador deseyar. Esiste, poro, la posibilidá de visualización en tiempu real o bien descargándolo nun dispositivu como pue ser una ordenador, una grabadora de video dixital (grabadora de video personal) o un reproductor portátil pa velo en cualquier momentu.

El audiu so demanda ye l'equivalente pal accesu a demanda a radio per Internet.

Funcionalidad editar

El sistema contién les funciones básiques de video, como la opción de detener el programa o volver# a entamar a voluntá del mesmu veceru, llevalo palantre y escontra tras, ponelo a cámara lenta o en posa; son les llamaes maneres trampa. Amás VOD dexa al usuariu disponer del programa deseyáu ensin depender d'horarios fixos de programación. L'espectador dispón d'una amplia ufierta de programes pa visualizar o realizar un pagu por ciertos programes como nel casu de pagu per visión. El veceru ta conectáu a un servidor de videu so demanda que dispón d'un sistema alternativu a los tradicionales arriendos de películes.

Nos sistemes de streaming basaos en discu esiste la necesidá d'un procesamientu adicional, una y bones los archivos separaos de meyora rápida y retrocesu tienen de ser almacenaos n'unidaes de discu duru. Sicasí, los sistemes basaos en memoria pueden executar estos sistemes direutamente dende la RAM yá que nun precisa almacenamientu adicional.

Hai dos posibles maneres de distribución de VOD. El primeru ye al traviés de LAN, na que puede realizase una distribución muncho más rápida a los usuarios. Sicasí, si faise al traviés de WAN la respuesta ye más lenta pero l'algame va ser enforma mayor.

Los servicios de descarga VOD son posibles en cases con conexón vía cable (ópticu o coaxial) o bien ADSL. VOD utiliza protocolos en tiempu real, como por casu RTP (Real-time Transport Protocol) sobre UDP (User Datagram Protocol) col protocolu de control RTCP (Real Time Control Protocol). Un bon complementu sería un protocolu de reserva de recursos como'l RSVP (Protocolu de Reserva de Recursos).

Historia editar

Unu de los primeros sistemes de VOD comercial foi puestu en marcha esperimentalmente en Hong Kong mientres 1990, pero fracasó al poco tiempu por cuenta de que los CD yeren muncho más baratos y que la televisión per suscripción nun yera común en Hong Kong.

A partir del 1994 desenvuélvese un serviciu de VOD per parte de la televisión interactiva de Cambridge n'Inglaterra. Esti serviciu apurría video y datos a 250 llares y escueles coneutaes a la rede de cable de Cambridge (más tarde parte de NTL y anguaño Virgin Media). La retresmisión con MPEG-1 foi espublizáu al traviés d'una rede ATM d'un servidor de medios de comunicación ICL con STB, diseñáu por Acorn Online Media. El sistema empecipiar con una velocidá de 2 Mbps por casa y darréu aumentó a 25 Mbps. Los conteníos fueron suministraos pola BBC y Anglia TV, pero'l proyeutu concluyó en 1996 por cuenta de la dificultá nel llogru de conteníos.

En 1998, Kingston Comunications convertir na primer compañía británica en llanzar un serviciu de VOD dafechu comercial y la primera n'integrar la televisión abierta y accesu a Internet al traviés d'un únicu descodificador por aciu la entrega de propiedá intelectual al traviés d'ADSL. En 2001 Kingston Interactive TV atraxera a 15.000 suscriptores y dempués d'una serie d'ensayos el serviciu HomeChoice esplegar en 1999 en Londres. Darréu, aumentó'l númberu de veceros hasta 40.000, por que depués fueren mercaos por Tiscali en 2006. Na actualidá los sistemes VOD tán llargamente esplegaos perdayures d'Estaos Xuníos y dende 2006 yá se contabilicen más de 140 servicios n'Europa.

La infracción de derechos d'autor y el P2P editar

Los sistemes VOD faen referencia, xeneralmente, a los mecanismos de funcionamientu llexítimu acordies coles lleis actuales. Les motivaciones actuales pa un futuru desenvolvimientu remontar a la creación de redes peer to peer y el desenvolvimientu de software pa compartir archivos como por casu Bit Torrent. Estes innovaciones demostraron que téunicamente ye posible ufiertar al consumidor, caúna de les películes que se producen. D'esta miente consíguese nun cargar al provisor con tol costu de xubir información por que'l veceru que lu deseye, pueda recibila.

Near Video on Demand editar

El NVOD ye un sistema de pagu per visión utilizáu por difusores multicanal. Esti sistema utiliza una distribución con un peraltu anchu de banda, práuticamente igual a los de satélite y televisión per cable. Tresmítense delles copies del programa en pequeños intervalos de tiempu (unos 30 min), d'esta miente cualquier usuariu puede ver el conteníu dende l'entamu ensin tener que depender del horariu. Esti sistema precisa una conexón con gran anchu de banda y xeneralmente namái la ufierten operadores con una gran capacidá téunica.

Push Video on Demand editar

Ye una téunica utilizada por distintos difusores nos sistemes qu'escarecen de la interactividad p'apurrir un video so demanda de verdá, que-yos dexa asemeyar dichu sistema de video so demanda. Un sistema Push VOD utiliza una grabadora de video personal (n'inglés PVR) pa grabar automáticamente una seleición de la programación, que de cutiu se tresmite mientres la nueche, cola capacidá de repuestu. Los usuarios pueden ver la programación descargada en cualquier momentu. Como'l conteníu d'esta programación ocupa un espaciu nel discu duru PVR, ésti suel ser esaniciáu dempués d'una selmana pa lliberar espaciu y dexar sitiu a nuevos programes. El fechu de que l'espaciu sía llindáu nel discu duru PVR significa que la flexibilidá y la seleición de los programes disponibles nestos sistemes ye más acutáu que nos demás sistemes VOD.

Televisión al día editar

La televisión al día, tamién conocida como catch-up TV, consiste en video so demanda na que los programes de televisión tán disponibles mientres un periodu de díes dempués de la emisión orixinal.

Situación per país editar

España editar

N'España, el sistema de video so demanda ta siendo impulsáu polos operadores de televisión de pagu al traviés de múltiples dispositivos coneutaos: decodificadores, aplicaciones pa ordenadores personales y dispositivos móviles, y aplicaciones pa televisiones intelixentes.

Movistar+ unvia en cada momentu'l programa escoyíu pol usuariu sobre'l so llinia telefónica emplegando teunoloxíes DSL, y FTTH pa conteníos en alta definición.

La plataforma Movistar+ dispón del so propiu serviciu llamáu Yomvi disponible en decodificadores iPlus coneutaos a internet, según l'aplicación pa ordenadores personales y dispositivos móviles.[1]

Ono tuvo tamién un sistema de video a la carta so la denominación Güeyu, y anguaño dispón d'un serviciu de videoclub al traviés del so decodificador TiVo al traviés de la so propia rede de cable, qu'apurre meyores prestaciones a la banda ancho y alto definición. Anguaño ta preparando una versión multidispositivo.[2]

L'operador gallegu R dispón del so propiu sistema comercializáu col nome de Rebobina R.[3]

L'operador Euskaltel tamién incorporó'l serviciu de video on demand a la so ufierta televisiva, y tamién l'operador Telecable.[4]

Orange TV tamién presentó'l serviciu de video so demanda na so modalidá de televisión.[5]

Estos servicios namái pueden tar disponibles na televisión per cable y IPTV, yá que ye imprescindible una conexón bidireccional, que'l satélite o la TDT nun dexen.

La plataforma de televisión per internet Total Channel tamién incorpora servicios de video so demanda na so ufierta.[6]

Arxentina editar

N'Arxentina, el sistema de video so demanda ta siendo impulsáu tamién pol Estáu nacional, al traviés d'iniciatives como Odeon. === Uruguái ===.

N'Uruguái, el sistema de videu so demanda Vivu del operador TCC.

Ver tamién editar

Referencies editar