Villanueva del Pardillo

conceyu de la Comunidá de Madrid (España)

Villanueva del Pardillo, ye un conceyu español de la Comunidá de Madrid, asitiáu a 26 quilómetros de la capital d'España y enclaváu na redolada natural de la Cuenca del Guadarrama. Parte coles llocalidaes de Majadahonda, Las Rozas de Madrid, Villanueva de la Cañada, Galapagar, Colmenarejo y Valdemorillo.

Villanueva del Pardillo
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Villanueva del Pardillo (es)[1]
Códigu postal 28229
Xeografía
Coordenaes 40°29′25″N 3°57′50″W / 40.490277777778°N 3.9638888888889°O / 40.490277777778; -3.9638888888889
Villanueva del Pardillo alcuéntrase n'España
Villanueva del Pardillo
Villanueva del Pardillo
Villanueva del Pardillo (España)
Superficie 25.35 km²
Altitú 650 m
Llenda con Valdemorillo, Colmenarejo, Galapagar, Las Rozas de Madrid, Majadahonda y Villanueva de la Cañada
Demografía
Población 17 731 hab. (2023)
- 8389 homes (2019)

- 8791 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.25% de Comunidá de Madrid
0.04% de España
Densidá 699,45 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes Chions (es) Traducir
vvapardillo.org
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Ilesia de Villanueva del Pardillo.

Villanueva del Pardillo foi en tiempo aldea de Galapagar, dientro de los territorios del Condáu del Real del Manzanares del Ducáu del Infantado.

Son delles les hipótesis sobre l'orixe del nome del conceyu. Según versiones populares, foi en dómines de Reconquistar cuando un pastor apellidado Pardo púnxo-y el so nome, “Pardillo”.

Esisten otros posibles oríxenes, como'l deriváu de pardal (aldeanu), “ dícese de los aldeanos porque xeneralmente visten de pardu”. Opción más prosaica sería la que s'atopen la derivación de pardu de la voz llatina “paries” (paré) d'onde se deriva “parietinas”(casa con parés ensin techu) o “pardina” (casa aisllada en monte); tamién se comenta pol tipu de páxaros “pardillo” ya inclusive por ser l'allongamientu del pardu, sía como fora, zarra mayor encanto la incógnita del so orixe real.

La historia de Villanueva del Pardillo remontar al Medievu y a la determinación de Fernando'l Católicu d'estremar el territoriu en villes o territorios menores. El 4 de payares de 1702, solicitó la so determinación como Villa y, reinar gobernadora, María de Neoburgu en nome de Felipe V, expede la carta de por cuenta de favor del llugar El Pardillo, concediéndo-y el títulu de Villa. Esta categoría consiguióse en cuenta de 687.5 ducaos de vellón que se partieron a razón de 25 ducaos per cada vecín.

Tres el pasu de la guerra civil sume la totalidá de la documentación histórica xunto con toles cases, siendo l'Edificiu de la Casona, l'únicu que permanez de pies.

Yá na posguerra creóse'l Serviciu Nacional de Rexones Afaraes y Arreglos, con que los sos planes de rehabilitación empieza a renacer el pueblu dende los escombros. Na actualidá, caltiénse entá esti tipu d'edificación de posguerra qu'entiende la mayor parte del cascu antiguu de la población. El 19 de xunu de 1997 publicar nel Boletín Oficial de la Comunidá de Madrid l'Escudu y la bandera, que fueron presentaos xunto col himnu'l 4 de payares d'esi mesmu añu a tolos vecinos. Esti día ye celebráu como día representativu y históricu.

Villanueva del Pardillo, de tradición agrícola-ganadera, sufrió una crecedera urbanística espectacular nos últimos años, tresformándose nuna ciudá residencial que procura l'equilibriu de zones habitacionales y de serviciu, viviendes y zones verdes. Enclaváu nes faldes de la sierra de Guadarrama, Villanueva del Pardillo ye anguaño unu de los conceyos de la zona nordés con mayor desenvolvimientu económicu y crecedera urbanística de la zona.

Sieglu XVIII editar

Nel sieglu XVIII, confrontaba per poniente col ríu Aulencia qu'estremaba esta xurisdicción cola de Villanueva de la Cañada, pel norte colos términos de les villes de Colmenarejo y Galapagar, pel sur cola xurisdicción que se nomaba de Villafranca, mesma de Gelu y Villamarina, y per llevante col ríu Guadarrama qu'estremaba esta xurisdicción cola del llugar de Majadahonda, del Partíu de Madrid.

Al respective de la estructura urbana, el caserío estender de forma irregular a entrambos llaos de la vía principal de comunicación coles villes cercanes. Esistíen 67 cases, 9 payares, 2 bodegues y 4 cortiles pertenecientes a vecinos, capellaníes y curato d'esta villa. Toles cases taben habitaes sacante una perteneciente al citáu curato que s'atopaba abondo deteriorada. En dicha villa, había una tabierna, una tienda d'abacería y una mercería. Nun había casa hospital, nin mesón, pero sí una casa, la de Felipe Rodríguez, que solía recoyer dellos caminantes por voluntá.

De 1800 hasta'l final de la Guerra Civil editar

Tenía 80 cases de mediana construcción. El restu d'edificios que conformaben el pueblu yeren: el Conceyu, la cárcel, la escuela de primeres lletres común a dambos sexos, dotada con 1460 reales y una Ilesia Parroquial, dedicada a San Lucas con curato d'entrada y provisión ordinaria, a la cual ye anexu'l cotu redondu de Villafranca del Castillo, que no civil pertenez al Conceyu de Villanueva de la Cañada. Nes contorna atopa la ermita de San Antón (anguaño La Ermita o La Fonte del Manchegu) el campusantu bien asitiáu y dos fuentes de bon agua.

 
Ponte nel Regueru Palacios

La población nun esperimenta una notable medría llegando a finales del sieglu XIX cuando se produz tal medría. Les construcciones, al igual qu'en tolos pueblos del pandu castellanu, son de fábrica de tapial y adobe, y dacuando de tapial y lladriyu, sobre zócalo de mampostería, acutando la piedra de granitu pa los edificios más representativos. Les cubiertes son de treme de madera y texa árabe. Diches construcciones disponer según un trazáu que se desenvolvía a les llongura de la carretera.

Mientres el sieglu XX, nun se produció nengún eventu importante que va afectar de manera fonda la fisonomía del conceyu, hasta La Guerra Civil Española, en qu'ésti, quedó totalmente destruyíu, sacante un gran edificiu llamáu “ La Casa Grande” o “casona” antiguu Centru Cultural, onde s'atopa anguaño la Biblioteca Municipal. Rematada la Guerra Civil Española, esti conceyu foi decretáu pueblu adoptáu por Francisco Franco el 7 d'ochobre de 1939. Dos años más tarde empiecen los proyeutos de reconstrucción de Caserío por Rexones Afaraes.

Zones D'Interés Históricu editar

Viviendes del Plan de Rexones Afaraes editar

Conxuntu de mazanes y viviendes desenvueltes tres la Guerra Civil en proyeutos socesivos que respondieron básicamente a programes bien austeros inspiraos na arquiteutura popular del calter agrícola, con viviendes d'una o dos plantes a la cai. En xunto presenta numberoses intervenciones, anque'l cascu de Rexones Afaraes de Villanueva del Pardillo ye, probablemente, el meyor calteníu de la Comunidá de Madrid.

Casa Muséu del Maestru editar

Atópase anguaño en fase de creación y pretende amosar la realidá d'una vivienda rural de los años 40 de les que se construyeron col Plan de Rexones Afaraes darréu a la Guerra Civil

“La Casona” Biblioteca Municipal y Antigua Casa de la Cultura editar

El proyeutu inicial data aproximao de 1900 pero foi rehabilitada de 1986 a 1989. Al acabar la Guerra Civil foi utilizada como abellugu pa toos aquellos pardillanos que perdieren el so llar.

La planta baxa de la Casona foi utilizada como cocina mientres les habitaciones compartir ente delles families. Esti edificiu respuende a un estilu de síntesis d'elementos historicistes. Les fachaes desenvuelven los sos murios en tongadas y verdugadas d'inspiración neomudéxar xunto a vanos llixeramente arquiaos con jambas y dinteles de lladriyu. El conxuntu ye un exemplu paradigmáticu de l'arquiteutura finisecular.

 
La Casona anguaño

A lo llargo de los avatares de la so historia bicentenaria, l'edificiu sufrió importantes cambeos d'usu, de distribución interior y de la so cubierta, siendo rehabilitáu apocayá y atopándose nun escelente estáu de caltenimientu. La Casona” atópase dientro d'unos elementos protexíos establecíos con un grau de proteición estructural y ye, coles mesmes, declaráu como bien d'interés cultural.

A lo llargo de los años, esti edificiu dio a la ciudadanía del conceyu de Villanueva del Pardillo un enorme serviciu, dende consultoriu médicu, pasando per Centru d'Educación d'Adultos, hasta Centru Cultural y Biblioteca dende 1991. Anguaño ta en nueva fase de restauración pa ser la Biblioteca Municipal del conceyu.

Plaza Mayor y Conceyu editar

 
Consistoriu del conceyu

Constitúi'l nucleu principal de les edificaciones desenvueltes pol plan de Rexones Afaraes y respuende a la tipoloxía tradicional de plaza castellana con portalaes, fonte central y orientación sur. Recoleta y de planta sensiblemente cuadrada tien el so accesu principal al mediudía y dos accesos llaterales so arcu. Ta presidida pol Conceyu, apocayá ampliáu na so parte posterior. El proyeutu inicial data de 1944 y el definitivu ye de 1952. El conxuntu ye una curiosa muestra carauterística de Rexones Afaraes y d'importante significación ciudadana, constituyendo amás, l'espaciu públicu urbanu de mayor calidá de Villanueva del Pardillo.

Depósitu d'Agua editar

 
Antiguu Depósitu d'Agua.

Trátase d'un depósitu d'agua perfectamente calteníu que correspuende a los últimos proyeutos desenvueltos pol plan de Rexones Afaraes pa completar el sistema acomuñáu de suministru d'agües que foi denomináu “Agües del Aulencia” y constitúi un bon exemplu de l'arquiteutura d'Obres Públiques d'esi periodu.

Ilesia Parroquial San Lucas editar

 
Ilesia nel 2007

Atópase en perfectu estáu de caltenimientu yá que foi rehabilitáu apocayá por cuenta de la so significación ciudadana como finxu representativu del pueblu y como bien d'interés cultural. Incluyida dientro del ámbitu de reconstrucción de Rexones Afaraes, esta ilesia (1943) desenvuelve un programa d'edificación con plata en forma de “O”, incluyendo'l centru parroquial, el centru rectoral y la catequesis en redol a un claustru d'arcos ojivales semiabierto a una plaza pública xenerada según una exa perpendicular al Conceyu. Esta plazuela inclúi un pozu orixinal.

 
Iglesia San Lucas antes de la reforma de peatonalización

La ilesia ye d'una nave con cubierta a dos agües de texa árabe sobre murios de lladriyu con contrafuertes y zócalo de mampostería, completada con un campanariu de planta cuadrada na ala del Evanxeliu. El conxuntu representa una escelente muestra de l'arquiteutura relixosa de Rexones Afaraes y atópase en bon estáu de caltenimientu.


Xacimientu Arqueolóxicu Romanu "Los Palacios" editar

El xacimientu arqueolóxicu de dómina romana "Los Palacios" foi identificáu na Carta Arqueolóxica de la Comunidá de Madrid, ellaborada nos años siguientes a la publicación de la Llei de Patrimoniu Históricu 16/1985. Los recién proyeutos d'infraestructures (Canal de Sabela II Xestión) fixeron posible la escavación parcial del xacimientu nel añu 2013. Con esta presentación damos a conocer el valor y l'importancia d'estos restos arqueolóxicos escavaos.

A finales del sieglu I d. C. na redolada del regueru de Los Palaciu construyó una villa romana que perduró hasta finales del sieglu IV d. C. La villa romana ye un diseñu constructivu desenvueltu nel ámbitu rural como un modelu d'esplotación agropecuaria, nel qu'amás de ser la residencia del so propietariu cuntaba con una serie d'edificaciones destinaes al tresformamientu de los distintos productos recoyíes na redolada.

A esta parte granible de la villa denominar parsfructuaria y alla pertenecen los edificios documentaos mientres la escavación arqueolóxica. Dientro d'ésta, púdose identificar un edificiu qu'allugaba la instalación completa d'un llagar (torcularium) con tolos sos espacios definíos: una sala de pisa y almacenamientu de la uva (calcatorium), una sala de prensado, una piscina d'acumuladura del mostiu (lacus), y el contrapesu que faía funcionar esti inxeniu.

El torcularium de Villanueva del Pardillo ye, hasta'l momentu, el primer y únicu edificiu documentáu completu d'estes carauterístiques na Comunidá de Madrid.

L'arqueoloxía amás de recuperar restos antiguos tien qu'interpretar les rellaciones esistentes ente ellos y la redolada nel que se producieron. Los restos muebles señálennos los vezos alimenticios, hixénicos o'l nivel téunicu de producción, ente otros. Ente que los restos inmuebles indíquennos otros aspeutos como'l tresformamientu del paisaxe, la política, la economía, l'urbanismu o l'arte. A última hora, al traviés de l'arqueoloxía intentamos identificar y reconocer caúna de les cultures que se desenvolvieron nel nuesu territoriu actual. [2]

Xeografía editar

Allugamientu editar

El términu municipal de Villanueva del Pardillo alcontrar na parte central de la comunidá de Madrid, al oeste de la capital de la comunidá y del estáu. Se emplaza tamién na cuenca del cursu mediu del ríu Guadarrama,[3] a una altitú de 650 msnm.El términu municipal de Villanueva del Pardillo, conclúi nel ríu Guadarrama al este del conceyu[4]

 
Estensión del términu muncipal dientro de la Comunidá de Madrid
Noroeste: Colmenarejo Norte: Galapagar Nordés: Las Rozas
Oeste: Valdemorillo   Este: Majadahonda
Suroeste: Villanueva de la Cañada Sur: Villanueva de la Cañada Sureste: Villanueva de la Cañada

Gastronomía y Tradición en Villanueva del Pardillo editar

Gastronomía editar

En Villanueva del Pardillo, al igual que los conceyos colindantes, ufierten una gastronomía típico y variao, la influencia de la Sierra de Guadarrama, basar en tou tipu de carnes y postres típicos.

El conceyu acueye tolos años la Ruta del Tapeo entamada pol Conceyu pa promocionar los establecimientos hosteleros y les sos creaciones. Amás s'han entamaos en cinco causes les Xornaes Gastronómiques, onde se promociona y potencia platos típicos de la zona.

Tradición editar

Villanueva del Pardillo tamién ye conocida polos bailles castellanos heredaos de les dances segovianes, principalmente, "xotes" y "rondones", que col pasu del tiempu fueron recibiendo otres influencies, incorporándose tamién les "seguidillas". El tercer domingu de mayu celebra la Tradicional romería de la "Virxe del Sotu", nel que se realicen percorríos peles cais, con bailles de tamboriles y dulzaines.

Actividaes Económica editar

Predomina'l sector servicios col 57,6% de la población activa. Siguíu del sector industria col 21,5%, el sector de la construcción col 15,3% y el sector de l'agricultura col 5,6%. [5]

Rutes y Siendes por Villanueva del Pardillo editar

Parque Rexonal del Guadarrama editar

El Parque Rexonal del Cursu Mediu del Río Guadarrama y la so Redolada ye un espaciu natural de gran diversidá ambiental que s'estiende, dende la base de la sierra madrilana hasta'l campu de la depresión del Tajo, siguiendo'l cursu de los ríos Guadarrama y Aulencia.

L'usu públicu de los Espacios Naturales ye unu de les pilastres básiques na so xestión, y engloba el conxuntu d'actividaes rellacionaes col recréu, la cultura y l'educación que nél se desenvuelven. Dende esta área l'oxetivu fundamental ye dar a conocer los valores naturales del Parque por que los visitantes valorar y respeten. Pa esti fin cuntar con distintos propuestes y una amplia rede de siendes y caminos rurales, utilizaos tradicionalmente pa usu agropecuariu y forestal, que facilita amás la conexón ente los distintos nucleos urbanos.

Tamién hai habilitaes árees recreatives, que cunten con cartelería informativa ya interpretativa, amás de facilitar aparcamientu a los vehículos, pa dexar a los visitantes esfrutar y conocer esti singular Espaciu Natural. Coles mesmes desenvuélvense programes d'educación ambiental cola cuenta d'implicar d'una forma activa a los vecinos del Parque nel so caltenimientu al traviés del ociu y el recréu. Igualmente dende esta mesma área diríxense estudios sobre patrimoniu históricu, que consisten principalmente na realización d'inventarios d'elementos patrimoniales esistentes nel Parque

Flora y fauna editar

 
Río Guadarrama cerca de Las Rozas

Villa d'amplia tradición pastoral con una cabaña ganadera bovina y ovina, el crecedera urbanística haber tresformáu casi puramente en zona residencial. La flora compuesta d'encines, fresnos, sauces, chopos y llameres, monte baxu, carbes, pacionales y pinos como: pinus pinea, pinus pinaster, cupressuss clabra y cupressus sempervirens, tamién acueye una fauna acorde a estes especies arbóreas y arbustivas como les cigüeñes, herrerillos, carboneros, pinzones, xilgueros, gorriones y golondrines. Al tar enclaváu nel Parque Rexonal del Cursu Mediu del Río Guadarrama col so afluente'l Aulencia y allugáu ente la sierra de Guadarrama y la de Gredos, convertir nun llugar privilexáu pa reparar otros animales o bien pa realizar paseos, escursiones o cualesquier otra actividá d'ociu y tiempu llibre.

Parques y Xardinos editar

 
Parque Rosalía de Castru nel centru del pueblu.

Villanueva del Pardillo consta de 77.425(m²) de praderíes, 22.168 (m²) de arbustos, 16.631 árboles, 5.101 (m²) de flor de temporada, 33 fontes pa beber (de les cualos solo funcionen cuatro: nel xigante nuevu, pol final del pueblu a la izquierda, la del Torino y na Fola aka Kuenko), 16 fontes ornamentales, 5.950 (m²) de pistes deportives y un cientu de recursos que fai a esta llocalidá tan atrayente al públicu. Villanueva del Pardillo tien munchos parques urbanos, ente los más destacaos tán:

  • El Parque Rubén Darío cunta con flora variada, ente otros Platanus ssp, Prunus cerassifera, Catalpa bignonioides, Neriun oleander, Arbutus unedo, Cortaderia selloana, Prunus laurocerasus, Bulddleja davidii.
  • L'Avenida de Madrid ta decorada de forma similar. Asocede lo mesmo, destácase: Abies pinsapo, Cupresus semperviresn, Magnoliu grandiflora, Lagestroemia indica, Picea abies, Phoenix sp, Cortaderia selloana, Juniperus sp, Cedrus sp, Arbutus unedo, Cotoneaster sp, Piracanta coccinea, Buddleja davidii,
  • El Parque de los Pinos ye'l de mayor superficie y tien un tratamientu y una importancia más forestal como enllaz ente la zona urbana y la rural, ente les especies destacamos: Pinus pinea, Pinus halepensis, Quercus ilex, Cupressus arizonica.

Alcaldes de Villanueva del Pardillo editar

Carlos Hipólito Serrano (marzu de 1936- 14 d'ochobre de 1936) editar

Alcalde socialista, perteneciente a la Unión Xeneral de Trabayadores (UXT), escoyíu tres les eleiciones del 14 de marzu de 1936. Foi Alcalde de Villanueva del Pardillo hasta al 3 d'ochobre del mesmu añu, cuando s'incorporó al exércitu popular de la República, en defensa del orde democráticu de la II República.

Mientres el tiempu que foi alcalde evitó cualquier detención o actu violentu ente los habitantes de Villanueva del Pardillo, dende la so posición de máxima autoridá del conceyu. Sicasí, rematada la guerra civil española, foi deteníu y xulgáu baxu falses acusaciones, resultando absueltu en Conseyu de Guerra celebráu en Madrid el 5 de febreru de 1940. Sicasí, quedó a disposición de la Inspeición de Campos de Concentración. Tuvo internáu na prisión del Paséu del Cisne, ingresando darréu nel Depósitu de Prisioneros de Miguel de Unamuno, en Madrid. D'ellí foi treslladáu al Campu de concentración de prisioneros de Miranda de Ebro (Burgos) y foi asignáu al Batallón de Trabayadores nº 126, que trabayaba nes obres del aeropuertu de Sondica (Vizcaya). Cuando foi llicenciáu como trabayador forzáu nel so batallón, afitó la so residencia en Valencia, onde finó en 1981.[6]

Enrique Gónzalez Palacios (1979-1991) editar

Enrique González Palacios gana les primeres eleiciones municipales en Villanueva del Pardillo tres la reinstauración de la democracia n'España, en 1979. Estes eleiciones y les siguientes en 1983 ganar con un partíu independiente. Nes eleiciones de 1987 consigue de nuevu la victoria, encabezando la candidatura del Partíu Socialista Obreru Español (PSOE).

Juan Gónzalez Miramón (1991-2015) editar

La presencia de González Miramón nel Consistoriu arrinca en 1987, cuando decide allegar a les eleiciones municipales col Partíu Popular y ye escoyíu conceyal na oposición. Na siguiente convocatoria eleutoral, nel 91, llogra la mayoría absoluta pal PP y conviértese n'alcalde del conceyu, mayoría que va anovar en cuatro legislatura. En 2011, el Partíu Popular sigue siendo la fuercia político más votada polos pardillanos.

Dempués de 23 años exerciendo de máxima autoridá nel Executivu de Villanueva del Pardillo, Juan González Miramón sigue valorando como un privilexu la oportunidá de conocer a los vecinos personalmente y arrincar y rematar proyeutos pa usu y esfrute de los mesmos. Sicasí, decidió nun presentase de nuevu a les eleiciones pa saldar la delda que, según confiesa él mesmu, abasna cola so familia: una dedicación non siempres abonda por cuenta de les responsabilidaes profesionales.

A los 69 años y con seis legislatura a los sos llombos como alcalde, Juan González quier dexar el testigu a les próximes xeneraciones.

Luis Alberto Sosa Gaye (2015- ) editar

La presencia de Luis Sosa nel Consistoriu arrinca en 2015, cuando decide allegar a les eleiciones municipales con Ciudadanos y ye escoyíu alcalde, col sofitu del partíu Vecinos pol Pardillo, lideráu por María del Mar Cáceres. Nes eleiciones, Luis consiguió 1496 votos y 4 conceyales, siguíu con Partíu Llocal, lideráu por Eduardo Fernández con 1396 votos y los mesmos conceyales. Y de'l PP, lideráu por Ánxeles Sotu con 1391 votos y los mesmos conceyales.

El 13 de xunu, formóse'l gobiernu. Nes primeres votaciones, abstuviéronse: PP, Vecinos pol Pardillo y Salvemos el Pardillo. Namái quedando, Ciudadanos, Partíu Llocal y el PSOE. Ciudadanos, votáronse coles mesmes, y col sofitu Vecinos el Pardillo. Asina quedando C´s con 6 votos, Partíu Llocal con 4 votos y PSOE con 2 votos. De siguío, el exacalde Juan Gónzalez apúrre-y a Luis Sosa'l cayáu d'alcalde.

Escudu y bandera editar

El 7 de payares de 1997, nel Boletín Oficial del Estáu, publicóse l'alcuerdu p'afitar de manera oficial l'escudu heráldicu y la bandera del conceyu. La descripciones son les siguientes:

 
Detalle del escudu del conceyu na fachada del conceyu.
Escudu
«Partíu. 1 Cortáu: A d'azur, trés espiges de trigu d'oru en focete. B de plata, un recímanu d'uves al natural; 2 en sotuer a y c de sinople una banda de gules fileteada d'oru, b y d d'oru cola lleenda Ave María Gratia Plena. Timbrado de Corona Real Española».[7]
Bandera
«De proporción 2:3. Pañu mariellu gualda. Brochante al centru l'Escudu Municipal. timbrado».[7]

Demografía editar

El términu municipal tien una superficie de 25,35 km²,[8] con una población de 16 730 habitantes y una densidá de 0,039 hab./km².

Gráfica d'evolución demográfica de Villanueva del Pardillo ente 1900 y 2017

     Población de derechu (1900-1991) o población residente (2001 y 2011) según los censos de población del INE.[9][10]      Población según el padrón municipal de 2017 del INE.

Alministración y política editar

 
Conceyu de Villanueva del Pardillo
Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Enrique González Palacios Paz, Trabayu y Progresu (PTP)
1983-1987 Enrique González Palacios Paz, Trabayu y Progresu (PTP)
1987-1991 Enrique González Palacios PSOE
1991-1995 Juan González Miramón PP
1995-1999 Juan González Miramón PP
1999-2003 Juan González Miramón PP
2003-2007 Juan González Miramón PP
2007-2011 Juan González Miramón PP
2011-2015 Juan González Miramón PP
2015-2019 Luis Alberto Sosa Gayé C´s
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

Actual distribución del Conceyu (2015-2019) editar

Partíos políticos nel Conceyu de Villanueva del Pardillo

Partíu políticu Conceyales
Ciudadanos-Partíu de la Ciudadanía (C's)
4
Partíu Llocal de Villanueva Del Pardillo (PL-VP)
4
Partíu Popular (PP)
4
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE)
2
Vecinos Por El Pardillo (VPEP)
2
Salvemos El Pardillo (SEP)
1

Partíos Políticos editar

Nes eleiciones del 24 de mayu de 2015 presentáronse 9 candidatures nel conceyu de Villanueva del Pardillo.

1. PARTÍU POPULAR (PP) Doña María Ángeles Sotu Bernard

2. PARTÍU SOCIALISTA OBRERU ESPAÑOL (PSOE) Don Antonio Moreta Santamaría

3. UNIÓN PROGRESO Y DEMOCRACIA (UPyD) Don Germán Javier Sanz Téllez

4. CIUDADANOS-PARTÍU DE LA CIUDADANÍA (C's) Don Luis Alberto Sosa Gayé

5. SALVEMOS EL PARDILLO (SALVEMOS EL PARDILLO) Don Francisco Javier Cobo Quintes

6. PARTÍU LLOCAL DE VILLANUEVA DEL PARDILLO (PL-VP) Don Eduardo Fernández Navarro

7. VOX (VOX) Don Ricardo Vos Arenuces

8. VECINOS POL PARDILLO (VPEP) Doña María del Mar Cáceres Gómez

9. CIUDADANOS LLIBRES XUNÍOS (CILUS) Doña Beatriz Montero Izquierdo

Medios de Tresporte editar

Autobús editar

 
Llinia 643 trescurriendo por Villanueva del Pardillo

* 643: Madrid (Moncloa) - Villanueva del Pardillo. (Autocares Beltran, S.A.)

  • 642: Madrid (Moncloa) - Colmenar del Arroyo. (Autocares Beltran, S.A.)
  • 641: Madrid (Moncloa) - Valdemorillo. (Autocares Beltran, S.A.)
  • 645: Madrid (Moncloa) - Robledo de Chavela - Cebreros. (Autocares Herranz, S.L.)
  • 626A: Majadahonda - Villanueva del Pardillo. (Autoperiferia, S.A.)
  • 626: Las Rozas - Villanueva de la Cañada. (Autoperiferia, S.A.)
  • 627: Madrid (Moncloa) - Brunete (Autoperiferia, S.A.)[11]

Educación editar

En Villanueva del Pardillo hai 2 Escueles Infantiles públiques (Y.I. Virxe del Sotu y Y.I. Los trigales) y un total de 8 Centros d'Educación Infantil privaos; 3 Colexos públicos d'Educación Infantil y Primaria (San Lucas, Rayuela y Carpe Diem) y dos privaos alcordaos (Vallmont y Antavilla); tamién hai un Institutu d'Educación Secundaria billingüe públicu (Sapere Aude).

Esiste una asociación, el Pardillo Verde, que'l so principal oxetivu ye la educación ambiental, los sos recursos pueden ser utilizaos por tolos centros de Villanueva del Pardillo y la so redolada.

Zones Poblaes editar

Otres zones

Deporte editar

 
Piscina Jesús Rollán.

Instalaciones deportives editar

Clubes editar

  • Club Hípicu «Allegaos».[12]
  • Club Voleibol Villanueva del Pardillo.[12] Ye'l primer club de voleibol de la llocalidá y foi fundáu en 2009.[ensin referencies]
  • Club de Fútbol Villanueva del Pardillo.[12] Club de fútbol que milita en Tercer división Nacional.[ensin referencies]

Fiestes patronales editar

  • 'Fiestes de San Lucas'. Les celebraciones n'honor al patrón del conceyu que tienen llugar a mediaos d'ochobre (San Lucas, 18 d'ochobre) empiecen col tradicional pregón y la degustación de la caldereta popular pa dar pasu a fueos artificiales, actuaciones musicales, actividaes infantiles y xuveniles, bailles populares, festexos taurinos...
  • 'Romería de La Virxe del Sotu'. El tercer domingu de mayu celebra'l día de la Virxe del Sotu, patrona de Villanueva del Pardillo. La tradición impon la procesión cola Virxe hasta la paraxa conocida como Fonte del Manchegu, onde s'atopa la Ermita del conceyu. Los actos relixosos acompañar con bailles populares, actuaciones musicales, xuegos tradicionales...

En 1995, los vecinos de Villanueva del Pardillo escoyeron la futura patrona del pueblu. Y facer de la forma más democrática posible: introduciendo nuna urna un cupón col nome de la virxe escoyida.

Asina foi como salió la Virxe del Sotu La iniciativa partió d'un grupu de muyeres de la llocalidá que propunxo al alcalde la idea de construyir una ermita nueva pa institucionalizar una fiesta que nun fuera la del patrón, San Lucas Evanxelista, que se celebra'l 18 d'ochobre.

La ermita, que se inauguó en marzu del mesmu añu, edificóse nun terrén del Conceyu y ensin nengún costu pal conceyu.

Otres Celebraciones editar

  • San Antón (17 de xineru), tradicional bendición de los animales.
  • San Sebastián (20 de xineru), fiesta dedicada a les tradiciones populares onde s'entamen actividaes como la llectura de dichos populares, dances o l'orixinal concursu del "baille del botón".
  • Antroxu (febreru), realízase un pasacalles, espectáculos infantiles, concursu d'amarutes.y el tradicional entierru de la sardina.
  • Día de les lletres (abril), Nel que se celebra'l fallu del Premiu de Novela Curtia de Villanueva del Pardillo.
  • Mercáu medieval (abril), recréase la dómina medieval con músicos, acróbates, artesanos, comediantes, pela redolada de la Plaza Mayor.
  • San Isidro (15 de mayu), destaca una tradicional esposición de preseos de llabranza na Plaza Mayor, baille y merienda, amás de los habituales actos relixosos colos que comparten protagonismu.
  • Nueches de branu (xunetu y agostu), realícense distintes actividaes al campu como baille, teatru, títeres, maxa y estrenos de cine.
  • Fiestes patronales (cuatro díes siguíos incluyendo siempres el 18 d'ochobre), llevar a cabu les fiestes n'honor del patrón del pueblu, "San Lucas". Hai fueos artificiales (sacante les celebraes en 2009) y una feria con atraiciones. El 18, día de San Lucas, celébrase una misa y una procesión n'honor del santu.
  • Tradicional matanza del gochu (payares), recuperóse esta tradición ancestral, tresmitida de padres a fíos, por que los más nuevos conozan la manera artesanal d'ellaboración de los distintos productos del gochu.
  • Navidá (avientu-xineru), con un conciertu de Navidá, cabalgata de Reyes, fiestes en Nuechebona y Fin d'Añu.

Referencies editar

Pies de nota
  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. http://www.vvapardillo.org/turismo-en-el-conceyu/yacimiento-arqueologico-los palacios.html
  3. Camarero Esparza y Vicente Rovira, 2010, p. 90.
  4. «Datos ufiertaos pola Axencia Estatal de Meteoroloxía (fonte:Institutu Xeográficu Nacional)». Consultáu'l 6 de xineru de 2013.
  5. http://www.vvapardillo.org/images/doc/ordterritorio/pgou/normativa/00-introduccion.pdf
  6. Moreta Santamaría, Antonio (2014). Procedimientu Sumarísimu d'Urxencia nº 44.490 contra la Corporación Municipal de Villanueva del Pardillo: una esceición a la regla. Comunicación publicada nes Actes del Congresu de Posguerras de la Universidá Complutense de Madrid. Madrid, Fundación Pablo Iglesias, 2015.
  7. 7,0 7,1 «Alcuerdo del Conseyu de Gobiernu pol que s'autoriza al Conceyu de Villanueva del Pardillo, de la provincia de Madrid, p'adoptar Escudu Heráldicu y Bandera Municipal.». Boletín Oficial del Estáu (267). 7 de payares de 1997. http://www.boe.es/boe/dias/1997/11/07/pdfs/A32672-32672.pdf. 
  8. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Población, superficie y densidá por conceyos: Villanueva del Pardillo». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de payares de 2013.
  9. Institutu Nacional d'Estadística (España) (ed.): «Alteraciones de los conceyos nos Censos de Población dende 1842 - Villanueva del Pardillo». Consultáu'l 28 d'ochobre de 2012.
  10. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Cifres oficiales de población resultantes de la revisión del Padrón municipal a 1 de xineru de 2011».
  11. Horarios y percorríos de les llinies d'autobús de Villanueva del Pardillo, La Cañada y Quijorna Horarios
  12. 12,0 12,1 12,2 Conceyu de Villanueva del Pardillo (ed.): «Clubes deportivos: Club Hípica Allegaos». Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «Clubes» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
Bibliografía

Enllaces esternos editar

Estadística editar

Caleyeru, cartografía y fotografía aérea editar