Xeografía d'Arabia Saudita

El país ocupa l'ochenta per cientu de la península arábiga. Munches de les fronteres colos Emiratos Árabes Xuníos, Omán y Yemen nun tán bien definíes, razón pola cual la dimensión exacta del país ye desconocida, magar s'envalora n'alredor de 2.240.000 quilómetros cuadraos. El clima ye secu y templáu. La metá del país ta despoblada por ser un desiertu de temperatures estremes con ciertes zones onde s'atopen oasis. Na mayor parte de la Arabia Saudita la vexetación ye escasa y llindar a delles yerbes xerofíticas y arbustos. La fauna componer gatos selvaxes, monos babuinos, llobos ya hienes. La mariña del mar Roxu, particularmente los petones de coral, tien una rica fauna marítima. El llargor de la mariña algama los 2.640 quilómetros.

Xeografía d'Arabia Saudita
 
[editar datos en Wikidata]

La rexón sudo occidental tien montes que lleguen a 3.000 metros d'altor y ye la zona más verde y fresca del país. La capital, Riyad tien una temperatura permediu de 42°C y 14°C en xineru. Sicasí Yeda, na mariña occidental, tien una temperatura medio de 31°C en xunetu y 23°C en xineru.

Les principales ciudaes de Arabia Saudita son Riyad (la capital del reinu), Dammam, Yeda, La Meca y Medina.

Les ciudaes de La Meca y Medina destaquen pol so significáu relixosu pa los musulmanes o siguidores del Islam. La primera alluga la Kaaba, la que según el Corán atopar nel llugar nel que Abraham instituyó l'empiezu de toles relixones monoteístes[ensin referencies], la segunda alluga la mezquita del Profeta Mahoma. La entrada y la permanencia nos dos ciudaes santes ta prohibida pa los non musulmanes.

Yeda ye una importante ciudá portuaria a veres del mar Roxu y ye la puerta d'entrada pa los pelegrinos africanos.

En Dammam atópase'l principal centru d'esplotación de los ricos xacimientos petrolíferos de Arabia Saudita.


Referencies editar

Enllaces esternos editar